Sari la conținut

Pilitura de fier in baia de ulei VFR 800 2004


Pride
 Share

Postări Recomandate

Nu creste presiunea, dar daca e vascos uleiul, trece mai usor prin gaura (largita)... si nu se infunda asa usor daca ai gunoaie in ulei :D

gunoaie au unii in cap , daca aveau in motor nu mai functiona deloc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 62
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Merci de raspunsuri. Intr-adevar comparatie buna ar fi cu un Ducati. Cand il apuca tacanitul era de fiecare pana in temperatura optima de functionare si facea ca un ambreiaj uscat. Pe masura ce se incingea facea mai sacadat si mai rar iar cand atingea 90-100 grade se calma. Revin sambata cu niste poze mai concludente.

Mai, si cumva totusi in continuare nu cred ca-i cuzinet...Daca zgomotul dispare cu temperatura si chiar si cu turatia (asa zici in primul post), nu prea cred sa fie.. Chestia cu relantiul + neutrul eu zic ca ar indica oala de ambreiaj mai degraba..Ar mai fi si varianta nu imposibila ca spanul sa fie de undeva iar zgomotul din alta parte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca uleiul nu a fost gri cand l-ai scurs, nu sunt cuzinetii.

Poate sa fie orice asa cum s-a zis mai sus ...ambreiaj, cutie, lantz, patina de lantz (daca particulele sunt negre si nemagnetizabile)... Etc trebuie investigat vizual.

 

Daca uleiul a fost gri ... Atunci pot fi cuzinetii arborelui, sau axelor cu came.

Banuiesc ca axele au fost deja inspectate vizual ca e cel mai usor de facut, si pe acolo poti sa vezi si patinele de lant.

Bafta

» Post actualizat in 18 Mar 2017 10:22

Salut,

 

Descrierea problemei ar fi cam asta:

 

Honda VFR 800 an 2004,

(...)

Dus in service, primul lucru suspectat a fost intinzatorul de lant de distributie care am inteles ca este o problema comuna la VFR-uri. S-a incercat reparatia intinzatorului dar nu s-a reusit.

(...)

 

Bafta!

Vad ca tu vb despre un singur intinzator de lant ... Ceea ce ma duce cu gandul ca ori nu ai inteles tu ca sunt 2 intinzatori ori mecanicul la care ai fost tu nu a gasit celalalt cilindru...

» Post actualizat in 18 Mar 2017 10:34

Si inca ceva si tac ...

Nu exista “s-a incercat repararea intinzatorului(lor)”... Se pot schimba cu cele mecanice cu surub si contrapiulite.

Este o practica foarte comuna la vfr si vtr. Mergi la fiecare schimb de ulei sa-l ajusteze daca e nevoie, dar cam asta e tot

» Post actualizat in 18 Mar 2017 10:41

:)

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Intinzatoarele astea mecanice cu surub si contrapiulite nu compenseaza sageata lantului de "timming", variabila termic minimum 10mm intre lant cald si lant rece. (1,1 x 10-5 /0C).

Asa ca ai toate sansele sa faci praf motorul cu ele.

» Post actualizat in 19 Mar 2017 01:54

 

Daca se rupe lantul de distributie prin voblaj excesiv sau supratensionare.

Daca ar fii si mecanici pe aici care stiu cum functioneaza un intinzator de lant, nu numai pseudoingineri care au impresia ca intinzatorul se extinde si contracta 1cm, fara a avea macar notiunea de baza despre cum functioneaza asa ceva.

 

Poti sa ne explici si noua cum e cu sageata asta si cum iese intinzatorul un centimetru si cand se raceste lantul intra inapoi?

 

Eu am montat la vtr si vfr. La inceput si mie mi-a fost tarsa, dar mi s-a explicat de altii mai destepti de la care am avut multe de invatat ca e o practica comuna la astea. Si acum mai merg mobrele si vin inapoi la servis din 6000 in 6000 mile.

Dar daca tu imi trantesti o formula gasita pe google de la cine stie cine si pt ce ... fara sa ai habar cum functioneaza intinzatorul de lant si cum se blocheaza intr-o anume pozitie ... Esti un pilaf care mai mult incurca decat ajuta.

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta cu gaura eu n-am inteles-o ... Intinzatoarele la vfr sunt mecanice cu arc... Dar ma rog... nu vreau sa stiu unde a dat mecanicul gaura :(

Singurele intinzatoare hidraulice pe care le-am vazut si incep sa cada dupa primii 15000 sunt cele de mv agusta F4 ...

» Post actualizat in 19 Mar 2017 19:49

 

lol... eu am un intinzator special care se intinde de vreo 20ji de cm (in gauri ne-majorate)

Sunt invidios :)) cred ca o ai cu un cap mai intinsa ca a mea

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasand la o parte intinzatoarele manuale (parca si la R1 prima gen. de crossplane incepusera sa se puna din astea) imi explica si mie cineva cum dracu' s.a incercat reparatia intinzatorului prin nustiuce gaura marita? Sa mor de am inteles. Nu cunosc arhitectura vtec.ului, tocmai de aia intreb cum se poate repara asa ceva. Si daca tot ajungi acolo si constati ca intinzatorul e are buba, de ce nu l.ai schimba cu unul nou?!?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasand la o parte intinzatoarele manuale (parca si la R1 prima gen. de crossplane incepusera sa se puna din astea) imi explica si mie cineva cum dracu' s.a incercat reparatia intinzatorului prin nustiuce gaura marita? Sa mor de am inteles. Nu cunosc arhitectura vtec.ului, tocmai de aia intreb cum se poate repara asa ceva. Si daca tot ajungi acolo si constati ca intinzatorul e are buba, de ce nu l.ai schimba cu unul nou?!?

http://www.aperaceparts.com/

 

nu ai ce sa repari la intinzatorul ala , cand se uzeaza e la revedere , poti sa-l gauresti sa-i dai filet si sa-l faci manual ... dar nu multi stiu sa faca asta .

 

 

Sunt invidios :)) cred ca o ai cu un cap mai intinsa ca ....

 

 

offf. si tu le iei de bune? ce ai fi vrut sa zic 17 cm intr-o zi buna? nu suna bine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasand la o parte intinzatoarele manuale (parca si la R1 prima gen. de crossplane incepusera sa se puna din astea) imi explica si mie cineva cum dracu' s.a incercat reparatia intinzatorului prin nustiuce gaura marita? Sa mor de am inteles. Nu cunosc arhitectura vtec.ului, tocmai de aia intreb cum se poate repara asa ceva. Si daca tot ajungi acolo si constati ca intinzatorul e are buba, de ce nu l.ai schimba cu unul nou?!?

Nu se poate repara ... Practic in tija impingatoare este un mecanism cu surub si niste placute din tabla si un (cuvant urat) de arc care invarte surubul afara. Tablele alea mai cedeaza si intinzatorul e impins inapoi. La o expunere lunga la acest tratament se sparge patina inainte sa se distruga lantul.

Din pacate acest model de intinzator, in detrimentul celui cu tija cu dinti si opritor, sunt mai predispusi stricarii dar ajustarea ar fi mai fina nu din 2 in 2 mm ca la cel cu dinti.

 

Poate initiatorul ne poate lumina un pic ...

1. La ce mecanic a fost (in cazul in care explicatia lui a fost corect inteleasa) ca sa stie lumea sa se fereasca...

2. Sunt 2 intinzatoare la vfr ... Unul la cei 2 cilindrii din spate si unul la cei din fata. I-a verificat pe amandoi? Cand i-a dat jos a pus tablita de blocare sa vada cat au fost de iesiti?

3. A deschis si capacele de tacheti sa inspecteze patinele si axele cu came?

4. A fost uleiul gri ?

» Post actualizat in 19 Mar 2017 20:57

 

offf. si tu le iei de bune? ce ai fi vrut sa zic 17 cm intr-o zi buna? nu suna bine...

Acu ma impingi la confesiuni ... :)) Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vaga impresie ca n-o sa mai intre niciun initiator...aia cu uleiul gri, poti fi mai explicit? Care-i treaba, daca e gri are pilitura de ceva anume?

Ai desfacut vreo data o furca cu cateva mii de km? Aia e culoarea. Un gri destul de deschis. Are suspensie foarte fina de particule de cuzineti si/sau aluminiu.

Sunt 3 culori/deosebiri ale uleiului uzat:

- normal: maro rosiatic inchis / negru

- contaminat cu antigel: maro deschis si asa ca spuma de cafea de expresso

- contaminare cu cuzinet sau chiar si cu aluminiu: gri

 

Ar mai fi si contaminat cu umezeala dar nu e cazul decat iarna pe perioade scurte de folosire a mobrei si seamana cu cel contam8nat cu antigel doar ca nu miroase la fel.

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am revenit cu update.

Vorbesc de intinzator pentu ca zgomotul a fost identificat undeva in zona cilindrilor din spate si a fost suspectat intinzatorul rspectiv. A fost inlocuit cu unul nou si bataia nu a incetat deci a fost exclus. Legat de spanul din baia de ulei, particulele sunt ne-magnetice deci e vorba de ceva neferos, supozitia ar fi ca este vorba de cimentarea de pe cuzineti, particulele mai mari si albe (din poza) fiind de aluminiu. Sursa bataii nu a fost identificata dar un set nou motor (segmenti, cuzineti, garnituri) + riscul de a mai fi si alte piese de inlocuit (posibil vibrochen sau ambreiaj) plus reglaj timing supape, ar fi sarit cu mult peste pretul unui motor SH cu km mai putini intact. Uleiul si filtrul au fost mereu schimbate la timp cel putin de cand sunt eu proprietar.

Mecanicul v-a inspecta "noul" motor si daca se prezinta intr-o stare net mai buna, va fi inlocuit.

 

Multumesc pentru sfaturi :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dac aiti place tie sa plateti cine poate sa te opreasca.....

 

E tot memcanicu ala care nu s-a prins de unde vine tacanitul? daca la un motor cu necaz nu a identificat necazul - ce te face sa crezi ca la un motor necunoscut o sa vada ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dac aiti place tie sa plateti cine poate sa te opreasca.....

 

E tot memcanicu ala care nu s-a prins de unde vine tacanitul? daca la un motor cu necaz nu a identificat necazul - ce te face sa crezi ca la un motor necunoscut o sa vada ceva?

Nu s-a identificat tacanitul pentru ca s-a renuntat la desfacerea motorului considerandu-se mai scumpa reconstructia/inlocuirea elementelor stricate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa fie cu noroc noul motor, ca uite, sezonul bate la usa ☺

mult noroc ii trebuie .. sa nu-i sara "cimentarea" de pe cuzineti in ochi , o fi fost ciment de la olcim si d'aia s-a spart ...

 

SPUNE CINE_I MECANICUL !!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa-i cand te joci cu gaurica ...

Las ca si aici in uk se arunca motoare degeaba ... Noua generatie de “mecanici” 20-25 ani nu stiu nici sa masoare jocul la supape ... Norocosi sunt doar cei care apuca sa lucreze intr-un dealership si primesc manufacturer training ... Dar daca ii pui sa schimbe placutele de frana la o honda, si el lucreaza la yamaha, se uita ca broasca`n teava.

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa vezi uimire maxima cu un Secund Mecanic francez la vapor. Inginer, al doilea dupa Seful Mecanic, un fel de soacra agregatelor de la nava. L-a prins motoristul (ala care se manjeste reparand) incercand sa bage lera cu ciocanul in timp ce el cică verifica jocul la supapele de la diesel generatoare, pistonul respectiv fiind intr-o pozitie necunoscuta pe undeva prin cilindru. Bine ca a ajuns Comandant, ca asa e la ei, sunt polivalenti ☺

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta a dus-o ori la alexen ori la skandal

» Post actualizat in 17 Mar 2017 09:38

ce belbod cred ca daca maresti gaura creste presiunea? intrebare de 100 puncte , hint nu le decoleaza avionul.

 

La mine nu e, asa ca ghinion.Te-ai inselat, iar, de fapt ca de fiecare data :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...