Jump to content


Photo

Pilitura de fier in baia de ulei VFR 800 2004

pilitura fier metal baie ulei

  • Please log in to reply
63 replies to this topic

#1 Pride

Pride

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 241 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: VFR 800 2005

Posted 16 March 2017 - 05:05 PM

Salut,

 

Descrierea problemei ar fi cam asta:

 

Honda VFR 800 an 2004, il am de 3 ani timp in care nu am avut nicio problema cu motorul in sine. In toamna a inceput sa se auda un tacanit metalic cat motorul era rece, in special la relantiu, cat il turam nu se mai auzea dar cum il scoteam pe neutru facea ca si cum ai scapat niste monede in el. Cand se incingea facea ocazional dar nu asa de strident sau des.

 

Dus in service, primul lucru suspectat a fost intinzatorul de lant de distributie care am inteles ca este o problema comuna la VFR-uri. S-a incercat reparatia intinzatorului dar nu s-a reusit. Recent a fost desfacuta baia de ulei unde s-a constatat prezenta pilitura de metal asa cum se vede in poza atasata. Concluzia a fost ca s-au uzat cuzinetii si biela care sunt destul de scumpe deci cel mai practic ar fi sa schimb motorul in sine.

 

Exista alte sugestii / solutii de incercat inainte sa achizitionez un motor SH si sa-l inlocuiesc cu cel prezent?

 

Multumesc anticipat,

Bafta!

Attached Thumbnails

  • index.jpg


#2 ZIDU'

ZIDU'

    Sustinator

  • Moderatori
  • PipPipPipPip
  • 6,906 posts
  • Location:Bucuresti
  • Moto: ij 56 + bmw f650 dakar
  • Numar: TR 90 AUM B 67 AHB

Posted 16 March 2017 - 05:18 PM

cine mama masii a facut constatare de cuzineti uzati doar pt ca e pilitura in baia de ulei? 

Aia poate proveni din multe locuri (ambreiaj, lant de distributie sau intinzator, - daca zici ca erau uzate, pinioanele din cutie,  alte zone in care apare pilitura in mod normal, etc). 

uzura in cuzineti trebuie evaluata in mod direct, initial prin verificare manuala si daca nu e edificator (daca nu se observa nimic) - cu plastigauge. 

La ambreiaj s-a uitat careva daca oala mai e in mintile ei? 

Jocurile la supape sunt ok (daca tot discutam de tacanit) ? 

Fara a auzi motoru e greu de dat cu parerea. Daca to te desfacut ii poti face o inspectie temeinica sa vezi cum stai. 

 

p.s. - o idee ar fi sa vezi daca pilitura aia e feroasa sau neferoasa, sa iti dea o idee pe unde sa cauti



#3 ovibac

ovibac

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 16 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Honda VF750C Magna
  • Numar: BZ-xx-BAC

Posted 16 March 2017 - 05:54 PM

Salut,

 

In aceasta iarna am facut mai multe reparatii la a mea VF 750 Magna, printre care: repararea busonului golire ulei care nu tinea, pierdea ulei. Dupa ce am demontat, am aflat cauza: filet distrus. Toata acea pilitura a ajuns in baia de ulei fiind retinuta in sita pompei de ulei. Pe termen lung cred ca voi avea probleme si eu.

Deci, posibila sursa a piliturii: filetul busonului de golire ulei.



#4 WotRU2Me

WotRU2Me

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,430 posts
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Moto: GSX-R 750 K2

Posted 16 March 2017 - 07:09 PM

Daca nu se inteteste la accelerare si este zgomot ascutit, nu e de la cuzineți. Cum nu s-a putut repara intinzatorul? Poate e de la el, mai cauta o opinie la un alt mecanic, poate ai mai mult noroc. Dar daca ai ajuns sa dai baia jos, cred ca mai sunt si altele, nu?

#5 ThunderByte

ThunderByte

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 5,046 posts
  • Gender:Male
  • Location:BE
  • Moto: RC36 II, SC44, NTV 650
  • Numar: '03

Posted 16 March 2017 - 08:04 PM

Salut,

 

Descrierea problemei ar fi cam asta:

 

Honda VFR 800 an 2004, il am de 3 ani timp in care nu am avut nicio problema cu motorul in sine. In toamna a inceput sa se auda un tacanit metalic cat motorul era rece, in special la relantiu, cat il turam nu se mai auzea dar cum il scoteam pe neutru facea ca si cum ai scapat niste monede in el. Cand se incingea facea ocazional dar nu asa de strident sau des.

 

Dus in service, primul lucru suspectat a fost intinzatorul de lant de distributie care am inteles ca este o problema comuna la VFR-uri. S-a incercat reparatia intinzatorului dar nu s-a reusit. Recent a fost desfacuta baia de ulei unde s-a constatat prezenta pilitura de metal asa cum se vede in poza atasata. Concluzia a fost ca s-au uzat cuzinetii si biela care sunt destul de scumpe deci cel mai practic ar fi sa schimb motorul in sine.

 

Exista alte sugestii / solutii de incercat inainte sa achizitionez un motor SH si sa-l inlocuiesc cu cel prezent?

 

Multumesc anticipat,

Bafta!

Schimba mecanicul :)


I meant to behave but there were too many other options.

_______________________________

Drum bun, Taz!
taz.jpg


#6 Pride

Pride

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 241 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: VFR 800 2005

Posted 16 March 2017 - 08:24 PM

Daca nu se inteteste la accelerare si este zgomot ascutit, nu e de la cuzineți. Cum nu s-a putut repara intinzatorul? Poate e de la el, mai cauta o opinie la un alt mecanic, poate ai mai mult noroc. Dar daca ai ajuns sa dai baia jos, cred ca mai sunt si altele, nu?

Intinzatorul este actionat de presiunea uleiului, are o gaura care se infunda si astfel nu mai lucreaza cum trebuie. Reparatia consta in "largirea" acelei gauri, lucru care nu a facut sa inceteze tacanitul metalic. Asa s-a ajuns la baia de ulei si respectiv doua biele unde s-a constatat un grad de uzura a cuzinetilor dar nu se stie daca asta era cauza tacanitului.



#7 WotRU2Me

WotRU2Me

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,430 posts
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Moto: GSX-R 750 K2

Posted 16 March 2017 - 08:33 PM

A, daca esti sigur de constatare, compara preturile și daca esti 'pe acolo' cred ca e mai avantajos un alt motor 'pe probate'. Ramai si cu piese...

#8 goe 75

goe 75

    Pasionat

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,931 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Gsxr1000×2,cbr600×2.
  • Numar: B510XXX,B509XXX,B75GOE,B22GOE
  • Club: nope

Posted 16 March 2017 - 08:42 PM

Intinzatorul este actionat de presiunea uleiului, are o gaura care se infunda si astfel nu mai lucreaza cum trebuie. Reparatia consta in "largirea" acelei gauri,


Bluff!!

... you have between your legs an instrument capable of giving pleasure to thousands – and all you can do is scratch it.”


#9 WotRU2Me

WotRU2Me

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,430 posts
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Moto: GSX-R 750 K2

Posted 16 March 2017 - 08:44 PM

Acum depinde si ce numesti tu tacanit, dar poate ar fi fost mai intelept sa ceri o a doua parere inainte de a desface motorul. La cuzineti e un zgomot mai infundat, un cloncanit. Si nu dispare cu accelerarea, cel putin nu la rece. Unii mecanici ausculta motorul si isi dau seama de pe unde e...
Si zici ca aia e metoda de reparatie? Nu se modifica presiuni pe acolo daca olaresti? Esti sigur de ceea ce a facut, e probata metoda pe vfr?

#10 varg-voshod

varg-voshod

    MEMBER

  • Super Membru
  • PipPip
  • 777 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-Tulcea
  • Moto: Honda Transalp xl600v-t

Posted 16 March 2017 - 08:44 PM

Intinzatorul este actionat de presiunea uleiului, are o gaura care se infunda si astfel nu mai lucreaza cum trebuie. Reparatia consta in "largirea" acelei gauri, lucru care nu a facut sa inceteze tacanitul metalic. Asa s-a ajuns la baia de ulei si respectiv doua biele unde s-a constatat un grad de uzura a cuzinetilor dar nu se stie daca asta era cauza tacanitului.

Daca a fost largita gaura aia care se infunda este posibil ca prin procesul de largire toata pilutra rezultata sa ajunga in baia de ulei si sa fie ce vezi in sita? Intreb si eu nu stiu a decurs procedura.



#11 ThunderByte

ThunderByte

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 5,046 posts
  • Gender:Male
  • Location:BE
  • Moto: RC36 II, SC44, NTV 650
  • Numar: '03

Posted 16 March 2017 - 09:04 PM

Intinzatorul este actionat de presiunea uleiului, are o gaura care se infunda si astfel nu mai lucreaza cum trebuie. Reparatia consta in "largirea" acelei gauri, lucru care nu a facut sa inceteze tacanitul metalic. Asa s-a ajuns la baia de ulei si respectiv doua biele unde s-a constatat un grad de uzura a cuzinetilor dar nu se stie daca asta era cauza tacanitului.

Fii serios omule, nu are treaba. E cea mai mare prostie pe care am auzit-o vreodata. Si la intinzatoarele manuale unde se duce uleiul ala? Nu exista asa ceva, singura Honda care o stiu cu intinzator hidraulic e CBR f2, or mai fi si altele, dar doar de asta am auzit eu.


Edited by ThunderByte, 16 March 2017 - 09:09 PM.

I meant to behave but there were too many other options.

_______________________________

Drum bun, Taz!
taz.jpg


#12 WotRU2Me

WotRU2Me

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,430 posts
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Moto: GSX-R 750 K2

Posted 16 March 2017 - 10:17 PM

Pai doar ce a zis ca așa e si al lui. Dar daca reparatia a fost fantezie de mecanic si nu o chestie stiuta ca valabila pe vfr, sa nu fi stricat mai mult. Si apoi sa caute sa vada de ce merge motorul...

#13 ZIDU'

ZIDU'

    Sustinator

  • Moderatori
  • PipPipPipPip
  • 6,906 posts
  • Location:Bucuresti
  • Moto: ij 56 + bmw f650 dakar
  • Numar: TR 90 AUM B 67 AHB

Posted 16 March 2017 - 10:29 PM

jocurile se verifica prin masurare. mergi la un mecanic bun pana nu te costa mai mult. E normal ca un motor care a mers sa aiba urme de uzura. daca sunt o problema sau nu afli cand compari ce masori cu ce scrie in carte



#14 mig

mig

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 762 posts

Posted 17 March 2017 - 08:10 AM

Salut!

Sincer, daca-i vreun cuzinet, iti zic eu cam cum e: Motorul tau face vrum-vrum-vrum. Cind un cuzinet (mai ales de biela) a luat-o razna, face : da-da-da-da (cam ca un Ducati - bate pistonul in chiulasa). Cuzinetii sint dintr-un aliaj de brinza (cas-urda), ma rog, altceva (sn-xxx) , si daca o biela sau arborele apuca sa faca dragoste cu el, il f de in 10 km nu mai ai motor. 10km si arborele e 0.1 mm mai subtire in anumite zone.. Parerea mea, patit. Pilitura lor e rosiatica, iar aschia lor e relativ mare  (ca suprafata) si relativ subtire. Nu cred ca e cazul tau, daca era, cred ca nu mai aveai motor pina acum..Uita-te cum a zis colegul anterior, poate din forma lor si din compozitia lor iti dai seama de unde provin. Faptul ca dispare la cald ar putea fi si un boltz de piston ma gindesc (gripat??), dar ar putea fi alceva. Nu mi-e clar de cind le ai in baie, ca ma gindesc ca de prin supape alea nu cred sa fie, eu as banui ceva legat de cutie/lant-distribitie-intinzator/demaror-coroana-pinion/ sau poate lagare de distributie...Vezi si tu daca-s metalice (le trage magentul, sint negre, albe.....verzi??)

Numai bine

 

PS: Eu zic ca aia nu e pilitura de cuzinet. Nu arata asa, aia de obicei e ca o folie, nu zgrumtzurii aia..In plus, vezi mai sus, stiai si tu daca era :)


Edited by mig, 17 March 2017 - 08:19 AM.


#15 Pride

Pride

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 241 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: VFR 800 2005

Posted 17 March 2017 - 09:23 AM

Merci de raspunsuri. Intr-adevar comparatie buna ar fi cu un Ducati. Cand il apuca tacanitul era de fiecare pana in temperatura optima de functionare si facea ca un ambreiaj uscat. Pe masura ce se incingea facea mai sacadat si mai rar iar cand atingea 90-100 grade se calma. Revin sambata cu niste poze mai concludente.



#16 goe 75

goe 75

    Pasionat

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,931 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Gsxr1000×2,cbr600×2.
  • Numar: B510XXX,B509XXX,B75GOE,B22GOE
  • Club: nope

Posted 17 March 2017 - 09:34 AM

@ Pride

Vad ca esti din Bucuresti.
Iti recomand sa mergi la Clavi
0721312219.E unul din mecanicii foarte buni dar nu e matinal ,dupa 10-11 incepe sa raspunda la tel.

... you have between your legs an instrument capable of giving pleasure to thousands – and all you can do is scratch it.”


#17 ZIDU'

ZIDU'

    Sustinator

  • Moderatori
  • PipPipPipPip
  • 6,906 posts
  • Location:Bucuresti
  • Moto: ij 56 + bmw f650 dakar
  • Numar: TR 90 AUM B 67 AHB

Posted 17 March 2017 - 09:47 AM

Unde ai motorul acum?

#18 WotRU2Me

WotRU2Me

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,430 posts
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Moto: GSX-R 750 K2

Posted 17 March 2017 - 10:08 AM

Cel mai bine...
Daca se atenueaza sau dispar la cald sa nu fie segmentii. Ca daca era bolt, nu trecea. Ca sa te convingi ca nu e bolt, scoate-i fisa la funcționare. Daca dispare, poate e bolt. Daca nu, e altceva. Ulei papa? Ca daca papa si ulei cred ca un test de compresie coroborat cu alea de mai sus...oricum trebuie sa-l auda meseriasul sa vadă din ce zona vine zgomotul. Poate e si de cuzineti, dar ala nu dispare complet la cald, se mai duce din el doar.

#19 Falkenberg

Falkenberg

    Cetăţean Străin

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,755 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cahul
  • Interests:Alexandra Velniciuc, Mihaela Calin, Woolly Mammoth, ministry of funny walks.
  • Moto: GPz900r, 425 Sport, V75 PA NT
  • Club: Rakets iemsi

Posted 17 March 2017 - 10:12 AM

E fier? Se lieste de magnet?

Daca da, as zice ca nu sunt cuzineti.


Regain your balance


#20 1xu1xf1xu

1xu1xf1xu

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,406 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Judetu BV

Posted 17 March 2017 - 11:15 AM

La ambreiaj s-a uitat cineva?





Also tagged with one or more of these keywords: pilitura, fier, metal, baie, ulei

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status