Sari la conținut

Suzuki GSX1300R Hayabusa - proiect restaurare


D_Y_C
 Share

Postări Recomandate

Va salut,

 

Am achizitionat motocicleta in toamna anului 2016, avand la bord ~27.000 de km; desi la inceput am fost putin sceptic, mai ales tinand cont de faptul ca ceasurile de bord erau schimbate ( ea este 2001 si are bord-ul de nelimitata 99-2000 ) , m-am convins ca atat de putin a fost rulata primind mesaje pe forum de la un fost proprietar al motocicletei care a spus ca a vandut-o cand avea ~28.000 pe bordul original, iar la cel de la care am achizitionat-o a rulat foarte putin in cursul celor 5-6 ani cat a tinut-o.

 

Asa arata atunci cand am cumparat-o:

 

post-7960-0-76727700-1485202998_thumb.jpg

 

Imediat dupa achizitie au urmat operatiunile pe care le-am considerat esentiale, mai exact am inlocuit uleiul, bujiile, filtrul de aer, discurile de frana fata ( unul din ele era foarte uzat, proprietarul a motivat prin faptul ca a imprumutat cuiva roata fata pt niste ture pe circuit si i-a inlocuit discul ) , anvelopa fata ( foarte uzata pe flancuri, specific celor rulate pe pista ) , placute frana fata ( am ales CL XBK 5 ) , furtune frana metalince fata si kit-ul de rulmenti si simeringuri pt roata spate ( aveau un joc pronuntat ); in plus, am verificat compresia si am sincronizat deschiderea clapetelor de acceleratie.

 

 

post-7960-0-17293700-1485203545_thumb.jpg

 

post-7960-0-98310300-1485203380_thumb.jpg

 

post-7960-0-56719400-1485203614_thumb.jpg

 

post-7960-0-36492000-1485203401_thumb.jpg

 

post-7960-0-41088700-1485203521_thumb.jpg

 

Apoi a urmat episodul evacuarilor, mai exact am cumparat de pe OLX niste evacuari sh. SHARK ce erau plug&play pt Hayabusa, fiind incantat de faptul ca nu mai sunt nevoit sa tai tevi, adaptari suduri etc, insa dupa ce au ajuns si le-am montat pe motocicleta se auzeau la fel de "tare" ca si cele stock; asa ca le-am dus la "taiat" , mai exact am apelat la Ionut VSC care le-a desfacut si a modificat interiorul, astfel incat sunetul lor este asa cum trebuie din punctul meu de vedere. De partea estetica m-am ocupat eu, fiind constient de faptul ca acel colant carbon nu este cea mai buna varianta dar.... sper ca in viitor sa le inlocuiesc cu totul.

 

post-7960-0-85563400-1485204255_thumb.jpg

 

Am apelat la Petru pt. crashpad-uri ( caruia ii multumesc ) , din motive de siguranta am ales sa gauresc carenele motocicletei pt o rezistenta cat mai buna si sa montez suruburi de duritate 12.9, fiind nevoit sa cumpar si filiera pt pas 1.25.

 

post-7960-0-70771000-1485204532_thumb.jpg

 

post-7960-0-94935200-1485204577_thumb.jpg

 

Observand ca exista ceva pierderi are lichidului de frana din sistemul ambreiajului hidraulic, am comandat un kit de reparatie OEM pt pompa si cilindrul receptor pe care le-am montat, sper sa se fi rezolvat problema.

 

post-7960-0-46145700-1485204715_thumb.jpg

 

post-7960-0-13146200-1485204738_thumb.jpg

 

Dupa ce am rezolvat cu "mecanica", in perioada aceasta m-am ocupat de partea estetica

 

post-7960-0-01462400-1485204807_thumb.jpg

 

Seile au fost retapitate la EX-TA auto, pe care ii recomand cu drag

 

post-7960-0-18126700-1485205069_thumb.jpg

 

post-7960-0-62954100-1485204860_thumb.jpg

 

post-7960-0-89025500-1485204878_thumb.jpg

 

post-7960-0-40380500-1485204900_thumb.jpg

 

post-7960-0-78108300-1485204922_thumb.jpg

 

post-7960-0-18825300-1485204959_thumb.jpg

 

post-7960-0-79637600-1485204979_thumb.jpg

 

post-7960-0-43614800-1485205019_thumb.jpg

 

post-7960-0-34943600-1485205097_thumb.jpg

 

Profitand de faptul ca este demontata, am vopsit galeriile de evacuare cu vopsea termorezistenta si am pus banda termica in zona scaritelor si am curatat/lustruit detaliat toata motocicleta, am remediat niste zgarieturi de pe far si parbriz, am vopsit oglinzile, capetele de ghidon etc etc; in plus, am curatat sorbul de la pompa de benzina si am curatat etrierul de spate, inlocuind si lichidul de frana ( pe fata fusesera facute odata cu schimabarea discurilor/placutelor )

 

post-7960-0-73476500-1485205312_thumb.jpg

 

post-7960-0-86367000-1485205332_thumb.jpg

 

 

In momentul actual, motocicleta este in asteptarea carenelor de la vopsit, in week-end ar trebui sa fie gata; culoarea aleasa este un alb perlat, pe care se vor aduga autocolantele rosii pe pe Hayabusa gen 2 ; cricul si manerul spate au fost revopsite electrostatic, iar jantele au fost revopsite la inlocuirea anvelopei fata, urmeaza sa montez rimstrips-urile.

 

post-7960-0-87539000-1485205465_thumb.jpg

 

Sunt constient de faptul ca unii vor considera o greseala faptul ca am "stricat" vopseaua originala ( absolut toate carenajele erau cu vopseaua originala pe ele , in stare foarte buna ), insa nu ma incanta deloc acel colorit gri-albastru; in plus, toate echipamentele mele nu erau in ton cu acel colorit ( combinezon rosu-alb etc ).

Editat de D_Y_C
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frumos motorul:munca multa,bani multi.Sper sa nu trebuiasca sa dai motorul asta vreodata ca toti banii bagati se vor pierde.Cred ca per total ai iesit la pretul la o moto tipla din generatia 2 care este superioara tehnic si optic Felicitari pt produsul finit :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iese sculă de basculă! :10:

 

P.S-Ca fapt divers,pentru cineva care vrea să facă ceva asemănător,la ce costuri să se aștepte?

P.P.S-Să nu ne lași cu ochii-n soare când e gata(mă refer la poze)!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Ai facut ceva cu pasiune, pentru tine, si asta este tot ce conteaza.

Iar pentru cine pomenea de costuri, ele sunt normale, lucrurile facute nu sunt decat de intretinere + ceva detailing, nimic spectaculos, lucruri pe care le-ar face orice pasionat cu timp liber si ceva cunostinte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@emylyo , intr-adevar la costurile finale la care se va ajunge as fi putut lua o busa gen 2, dar cu siguranta nu intr-o stare prea buna, care ar fi necesitat alte investitii etc. ; cumva am preferat "build not bought", dar desigur, daca bugetul mi-ar fi permis, ma orientam catre una mai noua cu putini km, dar sub 7000-8000 E nu prea te atingi de ele.

 

@adrian : estimez costurile undeva pe la 1500E pana in momentul de fata, pe langa pretul motocicletei, la care se adauga vreo 10 zile de manopera ( insumate ); eu nu ma ocup cu lucrari de genul asta , insa avand un garaj dedicat detailing-ului auto-moto am avut la dispozitie spatiul, sculele si cunostiintele necesare ( am restaurat integral o masina personala si vechea motocicleta in felul asta ).

 

@Luv : intr-adevar, implica multa munca, nu costuri mari raportate la valoarea motocicletei.

 

@john: putini km, insa 16 ani vechime; la rulmenti patrunsese apa din cauza simeringurilor imbatranite iar ambreiajul avea niste pierderi pe la cilindrul receptor; tinand cont de costurile mici are kitului de reparatie pompa + cilindru ( ~130 de lei ) am preferat sa le servisez pe ambele ca sa nu am surprize.

 

Celorlalti le multumesc pt incurajari si o sa postez in continuare pe masura ce apar noutati; in dimineata aceasta am primit poze de la vopsitor ( Stefan - "ex vopsitorie motociclete pe fb " ) , carenele sunt pregatite pt vopsire, in weekend cred ca o sa le montez. Dupa ce o sa fie gata, o sa postez si detalii legate de fiecare persoana la care am apelat in decursul restaurarii, in caz ca mai sunt si altii interesati sa apeleze la serviciile lor.

Editat de D_Y_C
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam multe reparatii necesare pt un motor de 28000km (rulmenti, actionare ambreiaj)...

Si eu sunt surprins de chestia asta.Am avut una identica si acum are 45000km si nu s-a schimbat nimic din rulmenti sau simeringuri(doar cele de la jambe).Stiu insa un k8 care la 20000km avea schimbati rulmentii fata roata,furca sus.Si mie imi place cum da pe alb,dar m-a interesat mai mult starea tehnica si optica.Cand te ocupi cu detailing devine deformare profesionala look-ul moto :)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se putea merge cu banda termoizolantă pana sus la ieșirea din motor, eu așa făcusem si credeama ca se vede diferența , banda + termostat nou + pompa de apa + curățat radiatoare = nu creștea temperatura vara in oraș deloc :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa am facut si eu la fosta motocicleta, insa am auzit pareri care spuneau ca serpisorii au si rolul de a disipa caldura, iar prin izolare ar creste temperatura pe zona de evacuare din chiulasa.

» Post actualizat in 30 Jan 2017 19:01

Si este aproape gata, mai am de montat pe ea un kit predecupat de folie transparenta 3M Venture Shield si tankpad-ul ( vine peste folie ).

 

Varianta "blank" , trista tare :))

 

post-7960-0-02634200-1485800705_thumb.jpg

 

Tudor la treaba:

 

post-7960-0-14436000-1485801366_thumb.jpg

 

Culoarea este un alb perlat , iar autocolantul rosu si rimstripe-urile sunt reflectorizante.

 

post-7960-0-92304200-1485801183_thumb.jpg

 

post-7960-0-15113100-1485801413_thumb.jpg

 

post-7960-0-65821800-1485801446_thumb.jpg

 

post-7960-0-40314000-1485801429_thumb.jpg

 

post-7960-0-87243400-1485801467_thumb.jpg

 

 

As dori sa ii mentionez aici si pe cei cu care am colaborat, poate este cineva interesat sa apeleze la ei:

 

Vopsitorie carene : Stefan ( avea pagina cu vopsitorie motociclete pe fb ) - 0721 891.232 - un bun profesionist si un om de cuvant, este a doua motocicleta pe care mi-o vopseste , ambele au fost gata in termenul convenit.

 

Autocolante ( grafica & montaj ) : Tudor ( aka Tadasus ) - 0723 242.840 , pe care il recomand cu drag. https://www.facebook.com/stickermoto/?pnref=lhc

 

Retapitat - Ionel EX-TA Auto - 0724 310.008 - foarte amabil inca de la primul contact telefonic, o mare varietate de materiale si calitate ireprosabila ( au fost gata si foarte repede, a doua zi ). https://www.facebook.com/pieleauto/

 

Rim stripes - Prodesign - 0736 464 179 - https://www.facebook.com/PROdesign-419604404895694/ - foarte bine lucrate, reflectorizante in totalitate

 

Tank pad , tank cap si breloc custom - Tank Tracked - https://www.facebook.com/tank.tracked?fref=ts - foarte amabil, design custom in functie de cerinte si calitate buna

 

Service & vulcanizare moto - Razvan AXXA - 0724 012.375 - are si un topic de recomandare pe forum, nu cred ca mai are nevoie de o descriere ;)

 

Accesorii - ADI BBC Racing - 0764 979.423 - https://www.facebook.com/BBCRacing/?fref=ts

 

Stefan MotoNFS - 0773 381.901 https://www.facebook.com/profile.php?id=100010953709531&fref=ts

 

Piese OEM & aftermarket - Dan - 0763 607.409

 

 

 

 

» Post actualizat in 30 Jan 2017 19:05

PS : Vopsitorie electrostatica maner spate & cric - Dani CSL 0769 482.237 - rapid si frumos lucrat https://www.facebook.com/CSL-Custom-1105374229478453/?pnref=lhc

» Post actualizat in 30 Jan 2017 19:19

PS 2 : Crashpad-uri - Petru - 0773 727.509 - totul custom, foarte solide , un baiat de nota 10 https://www.facebook.com/Frame-sliderscrash-pads-1413662772288622/?fref=ts

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gusturile nu se discuta,dar albul da mult mai bine pe generatia 2.Este parere personala poate si pentru ca imi placea vechiul colorit :).A iesit deosebita,inedita si poate o vedem live la hayabusa meeting 2017.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ aprilia : iti multumesc pt incuraje :D

 

@emylyo : mi-as fi dorit si eu sa fie o generatie 2, dar ii vine si ei randul ; mi-ar face placere sa particip la o intalnire anuala, sper sa imi permita si programul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ca poti :).Anuntam din vreme.Si promit ca iti dau generatia 2 sa te dai sa vezi diferenta-frane mai bune,mai manevrabila(cred ca e mai scurta un pic),25 de cai in plus care se simt la orice turatie si o pozitie mai buna cu ghidon touring.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau sa ma dau pana cand nu vreau sa cumpar modelul ( sau am bugetul necesar ), imi fac sange rau :)) Referitor la ghidonul de touring, poate peste ceva ani, deocamdata abia am trecut la busa de pe super-sport ; Sezonul acesta o sa il fac cu dansa, am lucrat cu drag si imi place foarte mult cum a iesit; probabil ca daca as vinde-o in starea actuala, nu cu o foarte mare diferenta as lua o generatie 2 mai "alergata" , dar toate la timpul lor, daca facem trecerea, macar sa o facem cum trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am vazut pe 2014.E o motoreta de 12000e,concurenta e mult mai scumpa si fiabila... :).Apropos...care e concurenta?Cand sunt cu busa nu ma saluta doar posesorii de Zzr si bmw-istii.E greu sa stabilesc singur :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...