Sari la conținut

IJ Jupiter 5 nou


marian dac
 Share

Postări Recomandate

Salutare nene, frumos cadou de craciun!

Pentru bucsile de la bolturile pistoanelor gasesti la electromotoarele de Dacia sunt putin mai scurte decat capatul bielei dar sunt cu mult mai bune decat bucsile de IJ care sunt din tabla de cupru, sau ce dreaq o fi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi am reusit sa deschid cutiile laterale. am mers la un prieten care are un muzeu moto si am luat toate cheile de IJ! Una s-a potrivit si le am deschis. In cutii e gol! Nici praf nu e! Am demontat butucii si am prelucrat cateii ca sa se potriveasca la cheia de contact. Astfel voi umbla cu o cheie nu cu doua.

Pentru cine doreste sa-si potriveasca butucii la alta cheie, explic acum. Operatia e foarte simpla, se demonteaza butucul, asta fiind cea mai grea operatie, la contactele de masina e mai greu, la butucii de ij, se scoate butucul din capacul de tabla, se scoate boltul din capat, cel ce seamana cu un cui mic, scoti butucul, bagi in el ce chie doresti sa potrivesti si pilesti cu o pila, lamelele de tabla pana ajung la fata cu butucul. cand scoti cheia din butuc, trebuie sa urce o lamela, doua, trei...cinci sau cate are, cand introduci cheia in butuc, toate lamelel trebuie sa intre in butuc. NU te speria daca iese numai o lamela , doua. Uneori cheia dorita de tine, nu mai ataca toti cateii, dar e suficient si o lamela sa blocheze butucul si sa nu ii dea voie sa se roteasca.

Asta e toata operatia.Urmeaza montarea, care e invers demontarii.

Ok, am sa filmez pornirea. o porneam si azi, dar de doua zile caut ceasul comparator sa i reglez aprinderea si nu dau de el...nu l am folosit de vreo 6ani de cand am reglat Trabantul!


» Post actualizat in 30 Dec 2016 10:35

In poze se vede boltul mic care trebuie scos, se vede butucul cu cheie in el si cu toate lamele intrate si alaturi se vede butucul fara cheie cu lamele iesite in afara

post-80046-0-19072500-1483093894_thumb.jpg

post-80046-0-69107100-1483093931_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi am reusit sa deschid cutiile laterale. am mers la un prieten care are un muzeu moto si am luat toate cheile de IJ! Una s-a potrivit si le am deschis. In cutii e gol! Nici praf nu e! Am demontat butucii si am prelucrat cateii ca sa se potriveasca la cheia de contact. Astfel voi umbla cu o cheie nu cu doua.

Pentru cine doreste sa-si potriveasca butucii la alta cheie, explic acum. Operatia e foarte simpla, se demonteaza butucul, asta fiind cea mai grea operatie, la contactele de masina e mai greu, la butucii de ij, se scoate butucul din capacul de tabla, se scoate boltul din capat, cel ce seamana cu un cui mic, scoti butucul, bagi in el ce chie doresti sa potrivesti si pilesti cu o pila, lamelele de tabla pana ajung la fata cu butucul. cand scoti cheia din butuc, trebuie sa urce o lamela, doua, trei...cinci sau cate are, cand introduci cheia in butuc, toate lamelel trebuie sa intre in butuc. NU te speria daca iese numai o lamela , doua. Uneori cheia dorita de tine, nu mai ataca toti cateii, dar e suficient si o lamela sa blocheze butucul si sa nu ii dea voie sa se roteasca.

Asta e toata operatia.Urmeaza montarea, care e invers demontarii.

Ok, am sa filmez pornirea. o porneam si azi, dar de doua zile caut ceasul comparator sa i reglez aprinderea si nu dau de el...nu l am folosit de vreo 6ani de cand am reglat Trabantul!

» Post actualizat in 30 Dec 2016 10:35In poze se vede boltul mic care trebuie scos, se vede butucul cu cheie in el si cu toate lamele intrate si alaturi se vede butucul fara cheie cu lamele iesite in afara

Dacă ai fost la Mihai nu ți-ai schimbat preferințele in domeniul Old Moto ? ... sau vrei sa ramâi la IJ ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci il cunosti pe MIhai? Tipul cu muzeul? Ce mica e lumea! Azi, acum o ora am fost la el, de am mai luat niste fiare. E o gramada de fiare si piese in oras care se plimba de la unul la altul. Nu e schimb, nu e troc..e altceva. E ceva din cultura moto din trecut... Daca il vizitezi vreodata si ai timp, zi-i sa ma cheme si pe mine, sa ciocnim un pahar. Nu mi am schimbat preferintele. mie imi place IJ-ul deoarece a fost prima mea motocicleta si atat. Pe ea am mers, pe Ij si Trabant s au nascut copiii mei...pastrez Ij-ul din melancolie. Si pentru ca orice ar spune altii, eu din experienta mea il gasesc foarte fiabil si simplu. Am mers cu zeci de marci si modele, dar pe nicio motocicleta nu am zambit ca prostu, plimbandu-ma cu un ranjet mare pe fata.

Nu credeti? uitati-va in pozele voastre cu prima motocicleta si in pozele de acum cu harleyul sau honda si o sa observati diferenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.....cateii .... lamelele de tabla ...

Verturi,denumite mai corect! :)

 

Era frumos azi,ultima zi din an să o pornești(simbolic).Așa că hai cu filmulețul!!! Dar să începi să filmezi nu când deja a pornit,ci și partea în care dai la pedală până rupi piciorul!Nu cred că ne supărăm dacă așteptăm mai mult! :bike-037:

În rest,LA MULȚI ANI cu veselie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care e faza cu rateurile astea?! Voi ati avut ij-uri? Vorbiti din experienta proprie? Eu nu am auzit niciodata rateuri la ij. La ij, ori o ia-ori nu o ia! daca ai dat 3pedale si n-a pornit, opreste-te si cauta ce lipseste. Daca da rateuri, are fisele bujiilor inversate.

Am pornit IJ-ul! acu juma de ora. Am gasit comparatorul, am reglat aprinderea. Si l am pornit! A pornit exact cum imi imaginam, adica la prima pedala. Nu e nimic de mirare, am pornit motoare state cca 10 ani in coteț sau in pod si au pornit din prima. Nu stiu cu motoarele in 4 timpi cum e, dar cele in 2 timpi, pornesc.

Am filmat scena, dar nu reusesc copiii sa o descarce de pe telefon. Deja pare mai greu sa pun filmarea aici decat sa pornesc un motor. Sper sa reusesc sa pun filmare.


» Post actualizat in 01 Jan 2017 16:37

Filmarea primei porniri.

 


» Post actualizat in 01 Jan 2017 16:42

Videoul este prea lung si nu il pot incarca, are 10 minute. Sfaturi?


» Post actualizat in 01 Jan 2017 17:06

După ce l-am pornit ieri, azi am spalat o parte din mobră.

Am găsit cateva particularități nemaivăzute de mine până acum. Capacul ambreiajului nu are nicio inscriptie, lipsește emblema aia. Piulițele tobelor sunt din aluminiu - n-am mai văzut așa ceva. Mânerul din spate e vopsit negru,de regula era cadmiat, iar la unele modele nichelat.


» Post actualizat in 01 Jan 2017 18:54

La cererea telespectatorilor.... Am filmul, are aproape 10 minute, dar nu ma pricep sa il pun, asa ca pun un link cu feisbucul meu. Rog pe cineva priceput sa il copie de acolo si sa il puna aici, eu nu ma pricep, iar pe FB nu o sa il tin prea mult public.

https://www.facebook.com/tanda.popa

post-80046-0-16383300-1483289361_thumb.jpg

post-80046-0-01437100-1483289476_thumb.jpg

post-80046-0-82762600-1483289581_thumb.jpg

post-80046-0-12102200-1483289689_thumb.jpg

post-80046-0-18497200-1483289765_thumb.jpg

post-80046-0-19808300-1483289838_thumb.jpg

post-80046-0-31436300-1483289918_thumb.jpg

post-80046-0-99343200-1483290020_thumb.jpg

post-80046-0-01781700-1483290115_thumb.jpg

post-80046-0-78235700-1483290239_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravos!

Aia cu pilitul verturilor e metoda barbara, se mai uzeaza nitel si se descuie cu surubelnita. Elegant e sa le mai pritocesti macar intre ele pana cand sunt aproape de ce ar trebui si doar dupa aia pilesti numai ce nu iese din combinari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

FELICITARI !!!mii de multumiri din punctul meu de vedere pt. aceasta poveste ca o impartasesti cu noi,mie mi se pare ceva extraordinara,fascinanta aceasta descoperire,am vazut si filmuletul cu pornirea,mie imi place si chiar impartasesc cu tine entuziasmul!!!iti urez succes in continuare cu proiectul si mai asteptam poze si filmulete!!!numai bine si stima!


» Post actualizat in 02 Jan 2017 14:53

MII DE MULTUMIRI COLEGULUI Deceneu Serenis pt ca a facut posibila vizionarea filmuletului prin acea ,, manevra de hi-tech",pt ca eu nu am facebook si asa am putut savura aceste momente de incantare a auzului si vizualului sa zic asa !!!STIMA!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulțumesc @Deceneu, pentru filmare!

Am incercat sa fac filmul, cât mai detaliat și clar, special pentru voi. V-am zis că am demontat carburatorul cu câteva zile în urmă, camera de nivel constant era pe jumătate cu un ulei roșu și nu cred că ar fi pornit. Alte verificări nu am facut. Ieri cand spălam am gasit piulițele bobinelor de inducție slabe. Sincer eram convins că va porni foarte ușor, dar recunosc că am avut emoții, mă gandeam că-mi face vreo figură și trebuie să filmez juma de oră. Sper să nu fiu acuzat de trucaje, sau duble trase, dar cu atenție se pot vedea detalii care autentifică că era nepornit, se vede praful pe motor, pe sub carburator...

Da, se vede și pe filmare când l-am oprit prima dată, am avut senzația ca merge într-un cilindru, deoarece scotea fum doar pe o tobă, deși se auzea bine. Cred ca mergea in doi cilindri dar posibil un cilndru să fi fost mai uns cu ulei pentru conservare si asta să fie cauza cantității diferite de fum.

Ieri și alaltăieri am spălat la el, e foarte bine conservat! au făcut treabă bună, rușii! 10 litri de benzină și două pensule consumate și am spălat de-abia jumate din el. Dacă lucrau la el cu același simț de răspundere ar fi fost grozav!

Imi plac tare șuruburile făcute manual, cu canalele de șurubelniță făcute cu fierăstrăul!

Aștept părerea cunoscătorilor!... de ce nu are emblema pe capacul stâng, piulițele tobelor de aluminiu si mânerul vopsit negru

Mai jos e poza în care se vede carterul cu emblema lipsă și piulițele tobelor.

post-80046-0-52557800-1483462024_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am pus eu aprindere de trabant la jupiter si .......nu merge ,chiar ieri am dat de cama modificata cu magnetul de trabant (in cap)si cred ca mai am si potcoava cu gaurile modificate pentru el.defapt pe banc a mers dar jupiterul are mari "probleme "cu magnetizarea si da peste cap tot ce functioneaza pe senzor magnetic(am avut si senzori gotronic si cama speciala,degeaba. aprinderea asa zisa ruseasca electronica functioneaza foarte bine pe monocilindrice dar nu poti regla diferentiat cilindri (la mine erau vreo 3 mm diferenta pe comparator ,nu cred ca este ambielajul simetric nici nou .cea mai buna varianta dupa multi km cu tot felul de combinati de aprinderi am gasito pe cea mai buna,platinile originale ,doua gotronice si doua bobine (eu am pus de trabant ca aveam la indemana) ,nu mai are moarte o reglezi odata bine cu ceasul nu cu tije si alte porcari si uiti de aprindere .......si desfiintezi si mitul ca jupiterul nu pote fi reglat niciodata perfect si amandoi cilindri la fel si multe prosti spuse de ..... in rest sa al stapanesti sanatos si sa faci km cu el ca sunt destule de bibelou........


» Post actualizat in 03 Jan 2017 18:02

apropo cu trabantul si jupiterul am facut si eu cele mai frumoase amintiri pe doua si patru roti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

este cea de care spuneam ca merge bine dar nu poti regla diferentiat ,are acea tablita perfect simetrica,si functioneaza cu senzor optic,marian cred ca are senzor magnetic,e alta mancare de peste

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da Ales, corect! eu am alt platou, cu doua bobine si un magnet. Platoul are găurile alungite pentru prinderea bobinelor, astfel se poate regla și poziția bobinelor, si pozitia intregului platou. eu zic ca se poate regla diferențiat foarte bine.


» Post actualizat in 05 Jan 2017 16:40

Am vorbit azi cu Domnul Gaspar, are prețuri decente la ce am intrebat. de platoul meu...i-am trimis poze, nu a vazut in viața lui așa aprindere electronică!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

M-am plimbat puţin cu Jupiterul. Am avut probleme cu el, pornea foarte uşor dar după 5-6 km începea să meargă într-un cilindru. Aleatoriu, când nu mergea stângul, când dreptul. O bujie originală a cedat dupa 12 km. Când m-am apucat de demontat, cu gândul de a înlocui bobinele de inducţie ˝pentru că nu înţelegeam de ce merge intr-un cilindru şi suspectam bobinele de inducţie˝, am găsit fişele puse ˝de formă˝ în pipe şi în bobine. NU erau înfipte, doar se ţineau în piuliţe, nici nu înţeleg cum mergea!

Pe urmă am dat de altă problemă - roţile! Jantele nu aveau nicio spiţă strânsă. Erau puse de formă, la numar. Nu ştiu cum naiba fabricau ruşii, dar CTC sigur nu aveau, sau dacă aveau, era beat tipul de la control final. Aşa că am schimbat jantele, cum nu aveam spiţate prin curte, am pus doua roţi turnate. Am scos anvelopele, tot voiam să le inspectez starea, datorită vechimii.Le-am demontat, anvelopele sunt în stare perfectă!!! Deşi au 25 de ani starea lor e impecabilă! La fel şi camerele! Erau albe de praf de talc şi în stare de nou! Le priveam şi nu-mi venea să cred ce fel se prezintă cauciucul rusesc.

Acum merge super bine, am mers 300 de km fără niciun incident.vreau să îi fac rodaj 2000 de km

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...