Sari la conținut

Yamaha Virago XV 125


Andrei0912
 Share

Postări Recomandate

Salutare tuturor!

 

As vrea sa-mi fac intrarea pe acest forum prezentandu-mi motocicleta, o jucarie de 125, primul meu motor. Am luat-o in urma cu o saptamana, urmand sa fac scoala pentru A1 in martie. Un motiv pentru care am deschis topicul e sa va cer sfaturi in privinta catorva lucruri legate de ea.

De exemplu, nu stiu nici ce ulei trebuie sa ii pun. Adica am citit pe net fie 10W30, fie 10W40, sintetic, mineral, o gramada de variante din care nu am inteles absolut nimic. Ca idee, cum stiu daca lantul e prea strans? L-am schimbat ieri pentru ca cel vechi avea multe zale blocate, iar acum ma gandesc sa nu fie cumva prea strans sau ceva. In poze inca nu era montat, asteptam comanda. :D

 

0SVqizv.jpg 71gwHZ1.jpg

Multumesc pentru atentia acordata si asfalt uscat, cat se mai poate. :D

Editat de Andrei0912
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e racita cu aer si turata,baga cu incredere un full sintetic 10w50 sau 15w50! :) lantul iti scrie in manual ce joc tre' sa aiba, in general dar nu obligatoriu (de asta am spus de manual) trebuie sa aiba 3 cm joc la mijlocul distantei dintre pinioane, adica 1.5 cm sus si 1.5 jos...

Multumesc frumos! Iau maine ruleta si verific.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai grija sa fie roata centrata bine! semnele de pe bascula in general sunt vai de mama lor! tot cu ruleta masori, de obicei de la axul basculei pana la axul rotii!

M-am luat dupa semnele alea si am masurat si distanta dintre roata si bascula in ambele parti si pare in regula. In mers n-are probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia si citeste: http://vk.com/doc21036512_294553683?hash=f8c20080029fe09f58&dl=ec4943a03d0d80d349

Nu strica sa o citesti integral. Am verificat eu pentru tine ce te intereseaza acum:

-ulei 10W40: Nu te tiganii la el, ia cel mai bun ulei pe care il gasesti, SINTETIC, recomand Motul 7100 sau 300SV, astea doua am incercat si n-au fost rele. Verifica uleiul regulat si mai pune daca e nevoie, motorul mananca ceva ulei pentru ca il tii la turati mari des.

-joc lant: 3-4 cm.

 

Ce te sfatuiesc sa verifici/schimbi:

-placute de frana: cruiserele vechi nu stau bine la capitolul frane. Nu e vorba ca vrei sau ca ai banii, TREBUIE sa poti frana eficient mai presus de orice. Investeste in niste placute bune, macar GG si cauciucuri NOI si bune. De nenumarate ori franele si controlul bun la franare m-au salvat din chestii grave si mai putin grave. Sa vezi pisica cum iese seara din tufisuri, vrea sa treaca strada fix in fata ta si se strecoara in fata/aproape sub cauciucul fata in timp ce tu franezi cu totate resursele de la 60, in momentu ala mi-am scos diferenta de pret dintre placute HH si GG.

-cauciucuri: cum am zis si mai sus, ai nevoie de ele la franare si pe curbe si e esential ca cauciucul din fata sa fie la fel sau mai bun decat cel din spate, fundu daca fuge o scoti foarte usor cu final frumos, la fata nu prea.

 

Sa o stapanesti sanatos si sa fii precaut(si vezi ce faci pana iei carnetu, nu ai vrea sa te alegi cu dosar penal si sa nu mai ai sansa sa iesi la drumu' mare cu ea), arata bine jucaria. Sta si fain pe drum, iti zic eu! :) Nu te gandi ca rupi curbele cu ea(si te rog nu incerca cu cauciucurile alea, din poze mi se pare ca au avut zile mai bune), dar e foarte comoda si ai un vibe foarte chill pe ea, eu m-as da pe un cruiser de fiecare data cand as avea ocazia, nu mi-as schimba capra pentru unul totusi. :)

 

P.S.: Daca ai intrebari, intreaba, te ajutam cu placere(asta daca din intrebarea ta nu se formeaza o cearta, se intampla des pe aici =)) ). Mai bine sa faci treaba buna la inceput decat sa o iei cum te taie capu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce te sfatuiesc sa verifici/schimbi:

-placute de frana: cruiserele vechi nu stau bine la capitolul frane. Nu e vorba ca vrei sau ca ai banii, TREBUIE sa poti frana eficient mai presus de orice. Investeste in niste placute bune, macar GG si cauciucuri NOI si bune. De nenumarate ori franele si controlul bun la franare m-au salvat din chestii grave si mai putin grave. Sa vezi pisica cum iese seara din tufisuri, vrea sa treaca strada fix in fata ta si se strecoara in fata/aproape sub cauciucul fata in timp ce tu franezi cu totate resursele de la 60, in momentu ala mi-am scos diferenta de pret dintre placute HH si GG.

-cauciucuri: cum am zis si mai sus, ai nevoie de ele la franare si pe curbe si e esential ca cauciucul din fata sa fie la fel sau mai bun decat cel din spate, fundu daca fuge o scoti foarte usor cu final frumos, la fata nu prea.

 

Sa o stapanesti sanatos si sa fii precaut(si vezi ce faci pana iei carnetu, nu ai vrea sa te alegi cu dosar penal si sa nu mai ai sansa sa iesi la drumu' mare cu ea), arata bine jucaria. Sta si fain pe drum, iti zic eu! :) Nu te gandi ca rupi curbele cu ea(si te rog nu incerca cu cauciucurile alea, din poze mi se pare ca au avut zile mai bune), dar e foarte comoda si ai un vibe foarte chill pe ea, eu m-as da pe un cruiser de fiecare data cand as avea ocazia, nu mi-as schimba capra pentru unul totusi. :)

 

P.S.: Daca ai intrebari, intreaba, te ajutam cu placere(asta daca din intrebarea ta nu se formeaza o cearta, se intampla des pe aici =)) ). Mai bine sa faci treaba buna la inceput decat sa o iei cum te taie capu.

 

Merci frumos!

Chiar am in plan cauciucurile, dar nu merg cu ea pana nu iau permisul, doar cel mult inca un drum pana in poligon cu un vecin care are permis, dupa care o bag la iernat.

Pe timpul iernii imi pun bani de o parte pentru cauciucuri, ulei, placute, ca in primavara sa fie pusa la punct din toate punctele de vedere.

 

Am mai citit discutiile pe forum, se deviaza mult de la subiect. :))

Editat de Andrei0912
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-o stapanesti sanatos si fara incidente.

Eu am xv250, dar e aceeasi motocicleta ca si xv125, difera capacitatea si probabil jigloarele din carburator, asa ca iti pot spune din experienta cate ceva.

10w40 a fost cam subtire, chiar si primavara la temperaturi mai mici. Cutia era mai zgomotoasa si opunea rezistenta la schimbarea vitezelor, iar motorul parca era putin mai zgomotos. Asa ca am revenit la uleiul cu care am mers si in ultimii ani, 15w50 (belray, dar marca e la alegerea ta). Singurul mic dezavantaj la 15w50 e ca, la temperaturi mici, e putin cam gros, se simte cand e motorul rece, dar nu e f deranjant. Mergi usor cu motorul cat e rece, fara sa-l turezi, si nu o sa ai probleme.

Tot legat de ulei, sa-i verifici nivelul periodic, mai ales daca o mai forjezi, si sa completezi daca e cazul. Schimba si filtrul de fiecare data, e 10-12 lei unul.

Vezi ce culoare are lichidul de frana din vas, daca e murdar ar trebui schimbat. Il poti schimba si preventiv, nu se stie de cand nu s-a mai facut asta.

Frana spate tine ok? Daca nu, se poate regla, dar verifica mai intai in ce stare e tamburul, sa nu aiba santuri pe interior.

Anvelopele le poti verifica f usor, au inscris "dot-ul" pe lateral... de ex 0112, saptamana 1 din 2012. Uzura se poate vedea cu ochiul liber.

Semnele de pe bascula, pt reglajul rotii spate, sunt praf, nu te lua dupa ele. Cauta pe youtube metoda cu sfoara.

Mai verifica si incarcarea, cu un aparat de masura pe scala 20v curent continuu, masori la bornele bateriei. La ralanti ar trebui sa ai un minim de 12,8-13v, iar turata minim 13,8v, cifre aproximative. Si nu mai mult de 14,4-14,5v. Regulatorul il gasesti sub sa, in spatele capacului lateral pe care scrie yamaha. Contactele electrice, in general, dar si in special la regulator si mufa lui, trebuie sa fie perfect curate. Spray de contacte, un betisor de urechi si vaselina dielectrica.

Poti sa arunci un ochi si la bujii, vezi cum se prezinta la culoare si la distanta dintre electrozi (0,6-0,7mm). Eventual inlocuite daca e cazul, sau macar curatate.

Mai sunt multe chestii de verificat, intretinut etc. Dar le vezi pe parcurs si mai intrebi daca ai neclaritati.

Manualul te ajuta destul de mult, are informatii destule, descarca-l si citeste ce te intereseaza.

p.s: te asteptam pe facebook, pe grupul Virago Owners Romania

Editat de Geo_ZGA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-o stapanesti sanatos si fara incidente.

Eu am xv250, dar e aceeasi motocicleta ca si xv125, difera capacitatea si probabil jigloarele din carburator, asa ca iti pot spune din experienta cate ceva.

10w40 a fost cam subtire, chiar si primavara la temperaturi mai mici. Cutia era mai zgomotoasa si opunea rezistenta la schimbarea vitezelor, iar motorul parca era putin mai zgomotos. Asa ca am revenit la uleiul cu care am mers si in ultimii ani, 15w50 (belray, dar marca e la alegerea ta). Singurul mic dezavantaj la 15w50 e ca, la temperaturi mici, e putin cam gros, se simte cand e motorul rece, dar nu e f deranjant. Mergi usor cu motorul cat e rece, fara sa-l turezi, si nu o sa ai probleme.

Tot legat de ulei, sa-i verifici nivelul periodic, mai ales daca o mai forjezi, si sa completezi daca e cazul. Schimba si filtrul de fiecare data, e 10-12 lei unul.

Vezi ce culoare are lichidul de frana din vas, daca e murdar ar trebui schimbat. Il poti schimba si preventiv, nu se stie de cand nu s-a mai facut asta.

Frana spate tine ok? Daca nu, se poate regla, dar verifica mai intai in ce stare e tamburul, sa nu aiba santuri pe interior.

Anvelopele le poti verifica f usor, au inscris "dot-ul" pe lateral... de ex 0112, saptamana 1 din 2012. Uzura se poate vedea cu ochiul liber.

Semnele de pe bascula, pt reglajul rotii spate, sunt praf, nu te lua dupa ele. Cauta pe youtube metoda cu sfoara.

Mai verifica si incarcarea, cu un aparat de masura pe scala 20v curent continuu, masori la bornele bateriei. La ralanti ar trebui sa ai un minim de 12,8-13v, iar turata minim 13,8v, cifre aproximative. Si nu mai mult de 14,4-14,5v. Regulatorul il gasesti sub sa, in spatele capacului lateral pe care scrie yamaha. Contactele electrice, in general, dar si in special la regulator si mufa lui, trebuie sa fie perfect curate. Spray de contacte, un betisor de urechi si vaselina dielectrica.

Poti sa arunci un ochi si la bujii, vezi cum se prezinta la culoare si la distanta dintre electrozi (0,6-0,7mm). Eventual inlocuite daca e cazul, sau macar curatate.

Mai sunt multe chestii de verificat, intretinut etc. Dar le vezi pe parcurs si mai intrebi daca ai neclaritati.

Manualul te ajuta destul de mult, are informatii destule, descarca-l si citeste ce te intereseaza.

p.s: te asteptam pe facebook, pe grupul Virago Owners Romania

 

Multumesc, am timp toata iarna sa verific pe la ea. :D

E normal ca pe vremea asta sa nu porneasca fara soc la rece, nu?

Dupa ce se incalzeste porneste fara soc, imediat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin cu o nelamurire.
As putea sa schimb butucu' ala?

Am luat-o fara cheia de la ala de blocat coarnele si ma gandeam daca pot sa il schimb, eventual si cum.

Pe exterior, cum era de asteptat la un anti furt, nu are nici un surub. Se poate da jos pe interior, daca scot furca?

post-95758-0-01729000-1479228253_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Blocatorul furcii ar trebui sa mearga cu cheia de contact. La fel si prinderea de casca de pe lateral stanga. Si busonul de benzina... toate cu o singura cheie.

Ca sa blochezi furca, trebuie intors ghidonul spre dreapta, nu spre stanga... si nu chiar pana in capat. Intorci usor spre dreapta, bagi cheia si in timp ce impingi mai spre dreapta ghidonul, invarti si de cheie tot spre dreapta.

Iti recomand sa bagi niste wd40 sau ulei fin in contactele astea mecanice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se scoate tabla ce acopera butucul batand usor in ea, spre exterior, in dreptul boltului ce o fixeaza, de jur imprejur. Daca nu exista cheie ptr butucul respectiv trebuie distrus cu un burghiu....apoi se cumpara unul nou pe original si se monteaza in ordine inversa!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Blocatorul furcii ar trebui sa mearga cu cheia de contact. La fel si prinderea de casca de pe lateral stanga. Si busonul de benzina... toate cu o singura cheie.

Ca sa blochezi furca, trebuie intors ghidonul spre dreapta, nu spre stanga... si nu chiar pana in capat. Intorci usor spre dreapta, bagi cheia si in timp ce impingi mai spre dreapta ghidonul, invarti si de cheie tot spre dreapta.

Iti recomand sa bagi niste wd40 sau ulei fin in contactele astea mecanice.

 

E diferenta foarte mare intre dimensiunea cheii de contact si intre cheia ce intra acolo.

Cel de la care am luat-o a zis ca la randul lui a luat-o cu aceeasi problema, cheia ce bloca coarnele fiind pierduta.

 

 

Se scoate tabla ce acopera butucul batand usor in ea, spre exterior, in dreptul boltului ce o fixeaza, de jur imprejur. Daca nu exista cheie ptr butucul respectiv trebuie distrus cu un burghiu....apoi se cumpara unul nou pe original si se monteaza in ordine inversa!

 

Asa fac, sper sa gasesc pe original, la un pret oarecum accesibil.

 

Multumesc! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e nici o diferenta... e aceeasi cheie, nu sunt chei diferite.

 

Ma gandesc ca or fi schimbate, fac si un video maine, e diferenta mare intre chei.

La prinderea de casca, la rezervor si la contact e la fel.

 

Daca tot vrei antifurt ia un lant sanatos cu un lacat ca lumea. Blocatoru ala e pistol cu apa pentru un colorat de rand, dar mai mite pentru un hot hotarat.

Stau la casa, seara nu am treaba de legat sau alte chestii. Cand ma duc la scoala o las langa paznici, iar cand ies in oras, ma gandesc ca nu o fura in vazul lumii, blocatorul sa fie acolo o masura de protectie. Mi-ar fi greu sa ma car cu lantu' dupa mine, dar daca nu rezolv blocatorul, il iau cu cea mai mare placere. :))

Editat de Andrei0912
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...