Sari la conținut

Probleme acceleratie si vibratie Burgman 400 K8


Postări Recomandate

Salutare.

Am un Burgman 400 din 2008 cu cateva probleme ciudate. Am cumparat scuterul anul trecut cu 24000 km; acum are in jur de 35000. Anul trecut (acum vreo 10000 km) am schimbat cureaua si bujia. Uleiul si filtrul de ulei le schimb pe la 3000km.

Destul de des, cand accelerez brusc de la 80 km/h mi se pare ca "da in nas" , urca destul de greu in viteza sau turatii si se cam impotmoleste pe la 110 km/h si vreo 6000 rpm. Inainte de problema asta, am mers cu el pana pe la 160 km/h. Intr-adevar, de atunci am pus un parbriz mai mare. De mai multe ori am avut impresia ca daca deschid busonul de la benzina (si fasaie) si il pun inapoi, senzatia de "dat in nas" de la 80 km/h nu mai apare. Se poate infunda vreo aerisire pe undeva ? Sunt semne ca moare pompa de benzina sau filtrul de combustibil si-a trait viata ? Nu tin sa merg cu 160 km/h, dar ar fi frumos sa pot ajunge ok la 130-140 km/h.

La mers constant peste 80 km/h apare o vibratie ritmica. Am schimbat recent anvelopele si rulmentii de la roata fata si vibratia inca apare.

Vreo idee ? Sau indrumare catre un mecanic cu experienta ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Din cate povestesti tu, 99,99% ai ambreiajul foarte uzat, si inclusiv oala.

Ambreiajul este centrifug si are 3 sau 5 "placute" in functie de model.

Demonteaza transmisia si verifica partea din spate (se desface mai usor cu pistol pneumatic).

 

 

Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam de raspunsul rapid.

Acum un an cand l-am luat, am desfacut ambreiajul si am curatat placutele si oala cu smirghel. Pareau ok, dar de atunci nu l-am mai desfacut.

Trebuie sa fac rost de un pistol pneumatic si putin timp liber si arunc o privire.

Cat de grav ar putea fi si care ar fi rezolvarea ? Inlocuit ambreiaj si oala ? Oare pot sa mai trag de el 2-3000 km pana la anu ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca fapt divers , si la mine cand deschid busonul de alimentare fasaie , nu cred ca de aici e problema , iar precedentul meu ambreiaj avea oala albastra cand l-am desfacut si inlocuit , Balazsfi Viorel era de fata parca , n-as da vina pe ambreiaj ......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mergi cu busonul de la rezervor usor desfacut, In el este o supapa care daca se blocheaza creeaza vacuum pe masura ce se consuma benzina. Nu are voie sa fasaie cand desfaci busonul, probleme de alimentare cu benzina din cauza lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam de raspunsul rapid.

Acum un an cand l-am luat, am desfacut ambreiajul si am curatat placutele si oala cu smirghel. Pareau ok, dar de atunci nu l-am mai desfacut.

 

 

Trebuie sa fac rost de un pistol pneumatic si putin timp liber si arunc o privire.

Cat de grav ar putea fi si care ar fi rezolvarea ? Inlocuit ambreiaj si oala ? Oare pot sa mai trag de el 2-3000 km pana la anu ?

Problema a aparut dupa ce ai desfacut ambreiajul sau a fost inainte?
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

nu baga in seama toti belbozii, s-a infundat gaura din buson... :)

Eu nu vorbeam de buson prietene, si nu-i raspundeam colegului doar sa ma aflu in treaba.

» Post actualizat in 26 Oct 2016 11:01

Daca motorul urca ok in rpm problema e din transmisie, acolo e problema.

La 6000 rpm trebuia sa ai 140-150 nici decum 110 km/h.

Variatorul nu are cum (teoretic) sa-ti dea asemenea diferenta.Cureaua nici atat, o curea suoer uzata iti scade din top speed maxim 10 km/h din cauza intinderii si uzurii unghiului de cadere pe fulii.

Doar un ambreiaj "distrus" poate crea simptomele pe care tu ni le spui...ambreiajul distrus ca in linkul pus de mine mai sus, nu mai opune rezistenta "suficienta" pe oala si se "deschide" foarte mult, din cauza asta cureaua nu mai coboara pana jos pe fulii, de aici si lipsa de top speed.

 

Bafta 👍

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu ce raport de transmisie are wc-ul asta! nu m-a interesat pentru ca nu mi-as lua niciodata cacastoare pe doua roti... orice caz, e si busonul infundat...

Daca nu te intereseaza wc-urile astea, de ce mananci "rahat"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am avut un trepidat între 20-50 km/h aproximativ. Schimbat role variator si pentru puțin timp s-a rezolvat problema. Intr-o zi s reapărut problema asa ca am redesfacut , curățat cu pistolul de aer si acum nu mai sunt probleme. Cu toate astea am cumpărat curea, ghidaje si ambreiaj pe care o să le schimb când îmi permite vremea. Chestii de genul acesta poate să facă și din cauza mizeriei strânse acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am desfacut transmisia si ambreiajul e ok. Rolele variatorului sunt putin uzate; dar nimic tragic. Cele doua fete ale variatorului erau cam uzate si au fost rectificate la strung. Tot cu ocazia demontarii am vazut ca rulmentul de pe capac (care tine axul ambreiajului) nu era bun; asa ca l-am schimbat.

Efectul reparatiei: viteza maxima vreo 110 km/h :) . Se pare ca sunt bun de luat fete noi de variator. In schimb, vibratia a disparut.

 

O alta intrebare; am observat ca daca trag maxim de acceleratie, scuterul parca "da in nas" . Daca las acceleratia putin sub maxim, merge mai bine si urca mai frumos in viteza.

Editat de vladconstantinescu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Am schimbat setul de fulii si tot asa se comporta. Nu urca mai sus de vreo 6000 in ture si nu merge mai repede de 130 . In plus, daca deschid gazul maxim parca da in nas; daca mai inchid putin parca merge mai bine.

Am pus bujie cu iridiu acum vreo 2 ani si 10000 km. Filtru de aer este K&N.

Nu stiu unde ar putea fi problema; eu as banui o problema in alimentarea cu bezina; adica o pompa care nu-si face treaba bine sau un filtru infundat. Dar din cate m-am documentat e destul de greu de ajuns la filtru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa, din pura curiozitate ... Filtrul de aer l-ai spalat/schimbat in astia 10k?

Problema cu datul in nas a aparut brusc de pe o zi pe alta? Sau in decursul catorva saptamani?

L-ai scapat pe jos inainte sa ti se intample “datul in nas”?

» Post actualizat in 28 Jan 2017 18:45

Dealtfel banuiesc ca e injectie si totusi nu iti apare in bord martorul FI ... Nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Filtru de aer l-am pus acum vreo 4000 de km ; si nu, nu l-am spalat de atunci.

Mi-e cam greu sa spun cat de brusc a aparut problema; imi dau seama de simptome doar cand am loc sa accelerez.

Ultima oara am cazut prin primavara trecuta si din cate imi amintesc atunci era ok.

Da; e injectie si nu-mi apare nimic in bord.

 

Ma gandeam ca la primavara sa ma duc la un service specializat in Suzuki poate au un tester sau vreo metoda de evaluat starea pompei. Stiu ca la masina era simplu; o puneai pe tester si citeai presiunea combustibilului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma gandeam ca la primavara sa ma duc la un service specializat in Suzuki poate au un tester sau vreo metoda de evaluat starea pompei. Stiu ca la masina era simplu; o puneai pe tester si citeai presiunea combustibilului.

Sunt vreo 2 metode...empirice sa le zicem: vezi cat iti baga intr-o perioada de timp (gen cu sticla de 1 litru - in unele era dat chiar in manual; poate gasesti ceva info asemanatoare cu ce iti trebuie) sau cu un manometru sa citesti presiunea. Relativ usor de facut acasa. Poti da jos si injectorul si sa vezi cum pulverizeaza, eventual il duci la baieti la curatat ca e destul de ieftin. Speli si filtrul de aer, schimbi pe ala de benzil (daca nu e chiar nou - vezi ca daca nu e din care trebuie si astea mai gatuie fluxul cateodata), bujie noua sau macar ii verifici distanta la electrod, verifici si rezistenta la fisa si cu d-zeu inainte :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am schimbat setul de fulii si tot asa se comporta. Nu urca mai sus de vreo 6000 in ture si nu merge mai repede de 130 . In plus, daca deschid gazul maxim parca da in nas; daca mai inchid putin parca merge mai bine.

Am pus bujie cu iridiu acum vreo 2 ani si 10000 km. Filtru de aer este K&N.

Nu stiu unde ar putea fi problema; eu as banui o problema in alimentarea cu bezina; adica o pompa care nu-si face treaba bine sau un filtru infundat. Dar din cate m-am documentat e destul de greu de ajuns la filtru.

Pompa verificata, debit si presiune,diagnoza.. Te pot ajuta daca vrei. Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astea parca au si clapeta secundara actionata de un motoras electric. Asigura-te ca functioneaza acea clapeta si nu ramane cumva inchisa. In primul rand n-ar strica o verificare a mufelor care se cupleaza la ansamblul in care sunt clapetele, parca vreo 5-6 mufe sunt acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Filtru de aer l-am pus acum vreo 4000 de km ; si nu, nu l-am spalat de atunci.

Mi-e cam greu sa spun cat de brusc a aparut problema; imi dau seama de simptome doar cand am loc sa accelerez.

Ultima oara am cazut prin primavara trecuta si din cate imi amintesc atunci era ok.

Da; e injectie si nu-mi apare nimic in bord.

 

Ma gandeam ca la primavara sa ma duc la un service specializat in Suzuki poate au un tester sau vreo metoda de evaluat starea pompei. Stiu ca la masina era simplu; o puneai pe tester si citeai presiunea combustibilului.

Presiunea combustibilului nu poti sa o vezi pe tester la mobre (inca).

Logica la intrebarile mele ar fi legate de filtrul de aer.

la 4000 km ar trebui sa fie ok in conditii normale, dar daca l-ai lasat pe o parte e posibil sa fi intrat ulei in burete. Nu stiu exact cum e airboxul la burgman, dar e o posibilitate care merita verificata daca nu-ti ia mai mult de 1 ora. Dealtfel furtunul de reciclare a gazelor din carter sa fie la locul lui, etc.

Daca nu e nimic la filtru, atunci mergi la un mecanic sa verifice presiunea pompei.

Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Filtru sta pe pozitie orizontala deci chiar daca are ulei in surplus,se scurge.
Din pacate modelul asta "strange"ulei de motor in airbox care vine din epurator,dar asta nu face subiectul defectului de care vorbim.
Nu presiunea este ceea ce creaza probleme la moto,volumul este cel care se diminueaza.

 

Cateva imagini cu probleme la burgman...

 

http://www.tngperformance.ro/search/burgman

 

 

Si un burgman cu probleme pe injectie:

 

http://www.tngperformance.ro/vehicle/an400-burgman-2007/

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...