Sari la conținut

Transalpina - in sfarsit :D


Postări Recomandate

Pentru ca, desi am facut-o de n ori cu bicicleta sau masina, dar nu reusisem sa urc decat pana la Ranca data trecuta cu motorul, din cauza vremii, am zis sa incerc din nou. Am prins vreme destul de buna. A fost si o tura auto-educativa, s-a lasat cu peripetii deoarece m-am incapatanat sa alimentez si am fost tot timpul putin stresat cu benzina la limita. Am coborat cu motorul oprit, racirea fiind pe aer, pana jos s-a racit, si n-a mai vrut sa porneasca, eu am uitat sa trag socul si de aici panica si luat la rand toti dumnezeiii. Pana la urma m-am prins si totul a fost ok :). Din pacate la final, spre casa am avut si un eveniment mai neplacut care se putea lasa cu daune: si anume o capra lasata pe strada de oameni cu ##### in cap mi-a sarit in fata, dar aveam viteza suficient de mica cat sa o ocolesc, si m-am abtinut sa nu dau in frane. Cateva poze:

 

post-91153-0-95274000-1469773270_thumb.jpgpost-91153-0-34476900-1469773304_thumb.jpgpost-91153-0-82503200-1469773385_thumb.jpgpost-91153-0-19775400-1469773402_thumb.jpgpost-91153-0-41232900-1469773414_thumb.jpgpost-91153-0-19775700-1469773435_thumb.jpgpost-91153-0-96852700-1469773453_thumb.jpgpost-91153-0-87047800-1469773468_thumb.jpgpost-91153-0-31513700-1469773486_thumb.jpgpost-91153-0-98922700-1469773602_thumb.jpg

Editat de fredy_rock86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a fost un risc asumat, altfel riscam sa dorm cu ursu' din cauza lipsei de benzina :))) de asta zic ca a fost o tura de auto-educare, voi avea mai multa grija la benzina vs km pe viitor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Partikip! (doar pentru subscribe)

:crack: Nu esti normal bre! Dar daca ne da mobra, partikip! si eu!

 

Ca si o curiozitate, cat consuma kawa-ul ala? Ca eu auzisem ca tin cu casa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma, eu nu sunt Andra sau cine dracu se presupunea ca postase chestia aia :))))

Kawa asta consuma 4% la mers foarte potolit, si maxim 5.5% cu top speed-uri de 170-180 pe distante scurte. Acum unul care-i da "blana maxima" poate scoate mai mult, mie nu mi-a depasit 5.5%

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...bănuiesc că ai idee cât e de periculos să mergi la vale cu motorul oprit...

 

Sincer si eu sunt foarte curios de ce este foarte "periculos" sa cobori cu motorul oprit. Frana de motor te ajuta intradevar, dar mai ai 2 frane in plus .. pe care la masina nu le ai daca ai motorul oprit. Chestia cu motoru oprit si bla bla-uri a ramas asa un stereotip prost ca multe altele.

 

PS: cu bicicleta cobori la fel .. si fara echipament .. :P si nu zi ca e viteza mai mare la motor.

Editat de SSR
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca pe o coborare mai lunga, folosind doar franele din dotare, fara ajutorul celei de motor, risti sa le supra-incalzesti (depinde si cum te dai, eu nu mi-am asumat alte riscuri). Daca se incing, se incinge si lichidul si risti sa ramai fara frane. Nu stiu la moto, dar pe vremea cand aveam Oltcit, cu ala se putea cobori fara motor, si s-a intamplat exact cum am zis, s-a incins lichidul si am ramas fara frane. Paradoxal tot pe Transalpina (Ranca)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, și cu blcla cobori fără motor, dar are zece chile, doar.

Frânele au și ele o limită a lor, la creșterea temperaturii generată de acționarea continuă a plăcuțelor pe discuri, fading îi zice, dincolo de care eficiența frânării se duce la vale...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De asta nu se coboara cu orice fel de bicicleta si am investit cam 800 lei in sistemul ei de franare (discuri ice-tech, frane in 4 pistoane pe dot 5.1 etc)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Partea cu echipamentul e adevărată, când am ajuns în vale, după o coborâre cu MTB-ul și am văzut pe ciclocomputer 63km/h viteza maximă și m-am uitat la echipamentul din dotare (pantalonași, tricouaș, mânușite și supercasca de biclă) am realizat cât de mare e beleaua (AKA cum te spagi) dacă pici...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Conteaza si la bicla echipamentul, dar e cam incomod sa te cari cu genunchere, cotiere si casca de downhill (ca cea de motocros) ca sa te dai pe asfalt. Eu pe transalpina am atins cu bicla 96, mai mult mi-a fost frica, eram in tricou, pantaloni scurti si casca clasica de ciclism

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

96???? cu cursieră, bănuiesc... Senzația e foarte tare la viteză mare, pe biclă, e diferită de cea de pe motor. Iar dacă pici la viteza aia, pe asfalt, cu toate cotierele, genuncherele, mânușile din lume nu scapi de road rash. Dar asta e, un risc asumat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Neah, mtb. N-am incercat pe cursiera, doar din auzite sare de 120. Uite aici cateva filmulete cu subsemnatul la ghidon. Din pacate portiunea in care am prins 96 nu o am in clip, a fost inainte sa imi cumpar camera si cu un mtb hard tail, cu full suspension n-am mai reusit decat 85

 

 

 

VladF - frana de motor cu motorul oprit?? :))))) ce faci, bagi in viteza, blochezi roata si esti pe jos? ca alta varianta nu vad

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci. Eu sunt destul de lent, avem in clubul nostru de ciclisti din Tg Jiu oameni mult mai capabili pe coborari :) E nevoie de cojones pentru asta, eu momentan atata pot :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci. Eu sunt destul de lent, avem in clubul nostru de ciclisti din Tg Jiu oameni mult mai capabili pe coborari :) E nevoie de cojones pentru asta, eu momentan atata pot :D

Eu ii admir pe cei care sunt capabili sa faca lucruri de care eu nu sunt in stare.

Legat de coboratul cu motorul oprit si ce ai patit tu cu Oltcit-ul: in mod normal lichidul de frina are punctul de fierbere destul de ridicat (daca nu este facut cine stie pe unde). Daca cobori doar cu franele acestea se incing si o data cu ele si lichidul de frana si acesta incepe sa fiarba (uzual la peste 300 grade Celsius) si treaba este gata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ejti tare!

Eu, odată cu șuruburile pe care mi le-am montat în genunchi (cu setare de vară/iarnă, aka mtb/mobră/schi) am primit bonus și o limitare de tupeu, din păcate. Iar coborârile pe mtb, prin pădure, au devenit past-tense. Au rămas mobra și schiul, și ăla cu orteză...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Silver Arrow - Asta incercam sa-i explic celul ce intreba de ce e periculos sa cobori fara motor, dar daca vrea sa incerce pe pielea lui n-are decat

eFu' - Sper sa nu ajung la asa ceva. Mi-am rupt o data mana stanga, am mai cazut ulterior tot in ea, cred ca m-am mai inmuiat umpic, dar definitiv nu pot renunta la tampenii :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca exagerezi cu 96km/h cu MTB-ul ... de curiozitate, care e greutatea ta si cu ce cauciucuri te dai ? Din videoclipul postat cu TA nu pare deloc 85, in fine .. si da, ma dau si eu la "vale" de cate ori pot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am scris ca nu este portiunea aceea in filmare ca nu era in aceeasi zi si inca nu aveam camera. M-am dat cu maxxis ignitor. Ulterior am refacut coborarea dar cu un full suspension si cu angrenaj de 44 (96 am atins cu un hard tail cu angrenaj de 48). De data asta am avut inspiratia sa pozez kilometrajul. Asa ca uite cei 85 km/h. Si sunt inregistrati pe un Sigma, asta nu minte ;)

 

post-91153-0-39564400-1469782315_thumb.jpgpost-91153-0-33179300-1469782334_thumb.jpgpost-91153-0-89708300-1469782432_thumb.jpg

 

in ultima poza e hard tailul cu care am atins 96

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...