Sari la conținut

Ori suntem golani ,ori nu mai suntem!


ghidon
 Share

Postări Recomandate

Corect insa majoritatea celor spuse de tine insa trebuie sa le stii INAINTE de a intra in trafic.

Adica, daca nu stii sa franezi la viteza mica, nu prea ai ce cauta la ghidonul motocicletei: ai putea sa te insiri chiar pe drumul spre curs.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 103
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Noi am organizat anul aceasta un astfel de curs GRATUIT. Am avut 50 de locuri (2 instructori) si abia s-au starns 40 de participant.

 

Va las pe voi sa trageti comcluzia!!

serios? de ce n-am auzit de el?

» Post actualizat in 12 Jul 2016 14:17

Ai fi mirat sa auzi ca asta nu e conluzia?

Spre exemplu: mergi pe o sosea "expres" (DN 1, Kisseleff), viteza medie masinilor este 80-90. Tu, speriat, incepator, whatever, zici ca 80 e mult pentru tine si iei decizia sa slow tha fuck down pe la 40 km/h. ce zici, ai putea fi mai expus decat la 80 km/h in aceleasi conditii?

Asta e un exmeplu (zic eu) bun.

Da, esti mai expus. Dar ce sctrii tu aici este o exagerare. "Slow the fuck down" acela nu inseamna sa reduci viteza in orice conditii. Ci doar sa mergi putin mai incet decat iti permite experienta. Iar cand o comiti tu, buseala la 40kmh face buba mai mica decat buseala la 80kmh. Intotdeauna. Indiferent cu cat merg cei din jurul tau.

» Post actualizat in 12 Jul 2016 14:22

Am mai spus. Campaniii, PR, marsuri, lobby, nu fac 2 bani. Vreti sa fiti vazuti? Iesiti in trafic! Nu doar noaptea, nu doar in week-end, nu doar in afara orasului. Iesiti in trafic mereu, cu orice ocazie si veti fi vazuti. Si respectati daca nu va dati in stamba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 12 Jul 2016 14:17

 

Da, esti mai expus. Dar ce sctrii tu aici este o exagerare. "Slow the fuck down" acela nu inseamna sa reduci viteza in orice conditii. Ci doar sa mergi putin mai incet decat iti permite experienta. Iar cand o comiti tu, buseala la 40kmh face buba mai mica decat buseala la 80kmh. Intotdeauna. Indiferent cu cat merg cei din jurul tau.

Eu am dat doar un exemplu. Pentru mine, exprimarea aia chiar asa fost, slow the fuck down orice s-ar intampla. Eu doar am explicat ca afirmatia aia este departe de o conluzie.

Inca un punct de vedere de la mine pe acest exemplu, buba nu o faci la 40km/h, buba o faci probabil la viteza aluia care vine tare din spate si nu-si da seama ca tu mergi cu 40. Sau ala pe care-l enervezi ca te misti incet si te sicaneaza sau arunca ceva in tine.

Daca slow down se face doar cu mana inghetata in frana, atunci iar nu e bine, s-ar putea sa nu slow down atat de repede precum ai putea sa inveti la un curs din asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cunosc nici un accident in care motociclistul sa fi luat din spate in timp ce mergea incet prin oras sau DN. Sau stai ca s-ar putea sa fie unu: cel al lui Hora09.

Stand pe loc si luat din spate, exista multe cazuri.

Pe alta parte, legate de viteza sunt cu sutele.

Problema la orice curs este ca nu poate sa reproduca nici 70% din situatiile intalnite in traficul de zi cu zi.
Lucruri de baza - oricum trebuie sa le inveti.

Exista cateva cursuri filmate pe youtube cu ce se face acolo.
Cred ca singurul lucru ptr care as da suma de bani ceruta ar fi DOAR eventualele sfaturi care-s destinate DOAR tie functie de reactiile tale la respectiva situatie intalnita in poligon.

Pentru altceva, crede-ma, nu m-au convins.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Ghidon:

In opinia mea, asociatia asta a noastra ar trebui sa aiba un singur scop: sa faca viata mai sigura si mai usoara pentru motociclistii din Romania.

Asistenta juridica in caz de accident, ca serviciu platit discounted, oferit prin juristii agreeati de asociate

Asistenta tehnica (roadside assist) contractat de asociatie si oferit membrilor cotizanti

Cursuri de pilotaj la preturi reduse pentru incepatori

Asistenta la cumparare de motociclete SH prin service-uri agreeate

Asistenta la reparare/revizii prin service agreeate

Asistenta la cumpararea de echipament prin contracte de sponsorizare cu magazinele de profil

Sprijin financiar/tehnic pentru forumurile ca motociclism.ro unde motociclistii pot socializa si se pot ajuta

Sponsorizarea de evenimente cu tematica moto unde membrii cotizanti au acces gratis/discounted la produse/servicii

Sponsorizarea pilotilor care performeaza in competiitiile interne si internationale de motociclism

Sprijinirea activitatilor online si offline care promoveaza motociclismul romanesc (carti scrise de motociclisti romani, bloguri, canale de youtube etc).

Implicarea activa in cadrul emisiunilor/revistelor de profil din media romaneasca (cate or mai fi ramas) prin oferirea de sprijin tehnic, know-how etc.

Implicarea in procesul legislativ, prin propunerea de amendamente la codul rutier (de exemplu asociatia ar putea propune ca lane splitting-ul sa fie permis in anumite conditii, daca il lasam asa, cel mai probabil legiuitorul o sa mearga pe calea sigura de a-l interzice).

Creearea unui cod de conduita care sa descurajeze comportamentele daunatoare imaginii motociclistilor membri

Editat de bigFatAss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cotizez la asociație bani, ca timp n-am... 100-150-200/an? 1000 de cotizanți si plătești 2-3 salarii. Mai mulți si ai si bani de PR, asistenta, etc. Cine se ocupa? Un statut votat de membrii cotizanți si sa-i dam drumul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo domnule bigfatass,vezi ca se poate?Ai luat o sceptic dar, pana la urma,ai creionat ceva foarte concret acolo,se vede ca te pricepi.Structurat,organizat,profi,imi place!

 

Insiderul si cu tine(sau a mai fost inca un coleg) ati fost primii care ati punctat acest aspect pe topicul asta.Eu cand am aparut nou pe forum am fost siderat ca nu ofera niciun avocat asistenta juridica.Adica,bai frate,sunt 10 000 de avocati in bucuresti si inca pe atat in provincie,chiar nu s a gasit unul sa stea pe aici,contra cost sau chiar pro bono ,tinand cont ca pana la urma nu sunt chiar asa multe cazurile,cred ca abia e unul pe saptamana, daca e.Sa dai un sfat si un model de actiune sau chiar reprezentare ,la o adica,nu e mult.

 

Poate e prima idee cu adevarat eficienta asta cu asistenta juridica.Aici s a punctat!

 

Trebuie insa sa si exprime mai multi opiniile ,cu doar doua floricele nu mergi nici macar la mort ,ca sa iasa ceva trebuie sa se adune un snop mai serios.

 

O provocare pentru tine,bigfatass,acum sa te vad!Ce facem cu transparenta ,cu orgoliile,cu vataful...Cum vezi o organizare democratica si transparenta,ca sa nu existe acuze de genul:"bah, fir ati ai dracu ,voi bagati benzina din banii mei?"

Poate ca daca ar fi o structura democratica cu drepturi si responsabilitati egale avand o conducere care sa exprime corect si la fel de transparent majoritatea,multi ar trece peste orgoliile exacerbate in atatia ani de forum si ar pune umarul impreuna sa miste ceva.

 

Eu, de exemplu, in alte chestiuni cum ar fi sectiunea "socal-politica"nu pot avea decat divergente cu bigfatass,nu stiu cum de nu am ajuns sa ma injur cu el acolo.Dar aici,cand vad cat de aplicat pune problema,nu pot decat sa spun:"Bravo,esti foarte tare!"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Ghidon: Prin statut. Orice asociatie se formeaza cu un grup de membri fondatori, un statut, un trezorier, secretar etc. Trebuie vorbit cu un avocat intai si conturata forma juridica (asociatie, fundatie, federatie). Apoi trebuie elaborat un statut, stabilit un sediu social si asa mai departe.

In mare, pasii necesari pentru formarea unei asociatii se pot gasi pe gugle (http://laurentiumihai.ro/ghid-infiintare-ong-asociatie-fundatie/#ONG http://www.stiriong.ro/legislatie/legislatie-ong/etape-infiintare-organizatie-neguvername).

 

In experienta mea, orgoliile sunt inevitabile si vor exista mereu indivizi sau grupuri in asociatie care au interese diferite de ale majoritatii. Daca statutul e elaborat bine, tendintele de faramitzare vor fi diminuate (sanctiuni/recompense). Cel mai greu o sa fie la inceput, pana strangi macar cateva zeci de membri cotizanti. Apoi va fi mai usor sa rezolvi partile ce tin de relatia cu statul pentru ca asociatia isi va permite sa contracteze serviciile unui avocat/notar. Cu timpul, daca membrii cotizanti si voluntarii depun suficient efort, o sa inceapa sa se vada si in exterior avantajul de a fi membru cotizant.

In asociatia in care am fost membru, deciziile se luau in consiliul membrilor fondatori, se treceau in minuta, apoi se dispuneau foduri/modificari de statut pentru punerea lor in executie. Supravegherea o faceau tot membrii fondatori. N-a fost bine pentru ca in timp membrii fondatori au devenit preocupati de alte lucruri.

De aia am fost initial reticient, am mai intrat odata super entuziast intr-o initiativa dinasta si m-am ars. Nu te pot ajuta decat cu chestii pe care sa nu le faci. Sfaturi bune nush daca am.

 

Din cate am vazut, singura metoda ca o astfel de asociatie sa mearga este ca un grup cat mai mare de oameni sa depuna efort constant si concentrat in indeplinirea scopului asociatiei. Aici nu merge cu "dau 200 de lei si uit". In fiecare zi trebuie sa suni oameni, sa cauti sponsorizari, sa faci lobby, sa enervezi lume, sa te stresezi pentru asociatie. Altfel se transforma intr-un zombie care mai scoate cate o intalnire si incaseaza cotizatii.


» Post actualizat in 12 Jul 2016 18:18

L.E: Cred ca ce vreau sa spun e ca e mult mai usor sa nu faci nimic, mai ales cand stii ca eforturile tale vor fi privite cu dispret sau ura, cand stii ca statul abia asteapta sa te arda pe unde te prinde, cand stii ca oameni pe care-i crezi prieteni se vor intoarce impotriva ta si a lucrurilor pe care le apreciati cand simt miros de bani. Dar daca chestiile astea nu te sperie, go for it. E un full time job si nu e usor.

Editat de bigFatAss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nope!Nu sunt eu omul potrivit.

Daca se va face ceva voi contribui,chiar fizic in limita timpului,dar in calitate de membru.Sunt atatia oameni mai potriviti ca mine care cunosc fenomenul motociclistic mult mai bine.

 

Eu am spus de la inceput ce vreau de la topicul asta ,anume discutii constructive,nu visez nici acum ca s ar strange masa critica,desi mi as dori sa vad ca romanii se inhama la o chestie.Discutia cred ca trebuie sa fie mult mai ampla si sa aflam care sunt interesele prioritare ale motociclistilor de la un asemena gen de structura.Daca exista asemenea interese,daca exista dorinta de schimbare, entuziasm...Ca daca nu...

 

Oricum multumesc tuturor colegilor care au oferit putin din atentia si timpul lor scriind aici si multumesc inca o data vrajmasului de la sectiunea de social-politik ,bigfatass.Claritatea abordarii sale mie mi se pare ca este foarte folositoare acestei discutii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Dupa un timp destul de lung in care nu am mai deschis forumul asta de curand am inceput sa intru periodic si sa citesc ce se mai intampla.

Constat ca au trecut anii si defapt nimic nu s a schimbat in atitudinea motociclistilor/forumisti (nu generalizez exista bineinteles si exceptii) si ca abordarea de genul "moarte conservarilor" si altele asemanatoare este in continuare tema principala.

Acum ani de zile nu exista niciun curs de perfectionare in afara de cateva lucruri care se fac la Amckart si lumea se intreba siderata "dar de ce nu avem astfel de cursuri in tara".

Azi exista doar in Bucuresti vreo 2-3 foarte bune au fost si mentionate aici si lumea considera ca nu ne trebuie.

Pe topicul de accidente la fiecare eveniment nefericit dam cu pietre in soferi fara sa ne gandim cat la suta din vina avem noi prin stilul de condus in majoritatea cazurilor agresiv si/sau prin lipsa de experienta pentru o franare sau evitare chiar si atunci cand tehnic/teoretic sau legal este vina autoturismelor. Nu mai vorbim de cazaturi si acvidente fara implicarea autoturismelor generate de gaz, genunchi pe jos pe Cheia ca e cool sau cine stie ce ghidusie orin oras.

Nu ne trebuie domnilor nicio asociatie, ne trebuie minte sa "ne dam" tare cu genunchiu jos pe circuit la track days sau cand avem suoer vizibilitate pe sosea fara sa ne trezim cu tirul sau caruta in fata (pe toti ne ia valul, depinde cum il manevram). Ne trebuie minte sa nu zburam printre masini complet imprevizibili pentru trafic in 12k de ture cu tobe goale generand astfel reactii negative de la soferi.

Ne trebuie putin bun simt si educatie sa intelegem ca ractiile mediului in carevtraim sunt oglinda actiunilor noastre si me mai trebuie vreo 10 ani si mai multi motociclisti pe strada ca sa se obisnuiasca soferii care nu inyeleg fenomenul pentu ca el nu a existat pana mai de curand.

Mi se intampla mie sa fiu in masina si sa "ratez" motociclisti pe care nu ii vad si incerc sa ma autoeduc sa fiu foarte atent stiind bine despre ce e vorba.

Ce asteptari sa avem cand o parte, mica ce-i drept dintre colegii de trafic, sunt foarte vizibili cu tobe goale in slapi si maiou pe strada. Aceasta mica parte atrage atentia negativ asupra motociclismului in general care este in tarile civilizate un mijloc de transport sin pe urma hobby si turism.

La noi e inca adrenalina, gaz, tobe, gagici si extensie de poola si orgoliu. Mai deunazi am vazut un topic cu incepator care stransese 1500 eur si vroia un supersport din 98'. Ce asteptare sa ai camd noi me luam permisul si primul lucru pe care il vrem este o motocicleta suoer puternica, cu ciclistica aproape neiertatoare inainte sa stim sa punem o frana sau sa facem o evitare sau si mai banal sa luam o curba corect. (A nu se intelege ca am ceva cu supersporturile, dimpotriva)

 

E natural, o sa vina cu timpul!

 

PS: scuzati-mi erorile de tipar dar am degetele mari si telefonul mic. 😁

 

PPS: am sub 40, nevasta, 2 copii si in jur de 15k de km pe an pe motor in ultimii 5 ani de cand am permis... Si un accident din vina mea pe baza de incepator neatent care nu stie sa evite o masina care franeaza la stop.

Editat de Dracon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ar sti baietii astia ca ONG-urile serioase pot lua si fonduri europene...

Trebuie forma juridica, consiliu director... Am avocat lrieten care ne poate ajuta contra unui onorariu simbolic.

Problema este cu oamenii, adica, cine se inhama trebuie sa joace pana la capat.

Dupa cum a scris bigFat, lucruri sunt de facut.

Ideea este ca avem nevoie de o organizatie juridica puternic reprezentata, care sa ne reprezinte interesele.

Dar care trebuie trata cu respect fata de noi, adica cand se da alarma de a aduna toti motociclistii (vezi problema cu asigurarile care nu se pot face sub 6 luni) pai atunci sa ne strangem. Nu sa dim ca piXdele alea : pe mine nu ma interseaza, yo nu merg pe sosea si alte infantilisme prostesti.

Ca e in pantaloni si-n slapi, e fix pix ptr ca e pielea lui. Te intereseaza, ca asociatie, ca motociclistul accidentat sa fie tratat cu respectul cuvenit, conform faptelor savarsite sau ne-savarsite. Vezi cazul colegului care se plange ca aia de la udriste au smenuit datele accidentului in favoarea "conservarului" care fusese vinovat. Scuzati termenul "conservar", n-am avut alta rima.

PS: e muci versiune mobile cand vrei sa adaugi comment, deci scuzati-mi gramatica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asistenta juridica in caz de accident, ca serviciu platit discounted, oferit prin juristii agreeati de asociate

» Post actualizat in 12 Jul 2016 21:53

Asistenta la cumparare de motociclete SH prin service-uri agreeate

» Post actualizat in 12 Jul 2016 21:54

Asistenta la reparare/revizii prin service agreeate

» Post actualizat in 12 Jul 2016 21:56

Implicarea in procesul legislativ, prin propunerea de amendamente la codul rutier (de exemplu asociatia ar putea propune ca lane splitting-ul sa fie permis in anumite conditii, daca il lasam asa, cel mai probabil legiuitorul o sa mearga pe calea sigura de a-l interzice).

 

explica-i lui garcea treaba asta cu 'lane splitting' si poate agreeati ceva impreuna :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunteti voi siguri ca amr, desi nu face nimic vizibil, nu acceseaza fonduri ue?

Se tot bate moneda pe reduceri la x & y produse si servicii, sponsorizari etc. Acu' pe bune, unii fac ceva $ din comertul si serviciile de profil, dar e vb de maruntis, majoritatea traiesc lucrand la negru iar piata e f subtire, de unde puii mei sa "se dea"?

Ref la cursuri: eu am si tinut cursuri tehnice si cu toate astea merg pe la prezentari si seminarii tehnice organizate de distribuitorii de piese auto sau diversi producatori, in limita timpului. Pana acum nu mi-a parut rau niciodata, mereu mai aflu ceva. Am facut scoala de pilotaj auto pt ca era obligatorie pt obtinerea licentei (am participat la un moment dat la competitii, ca hobby si nu ma consider vreun pilot) si consider ca un curs, fie de perfectionare a unor tehnici, de conducere defensiva sau de alt fel e oricand binevenit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca mai important mi se pare ajutarea / ghidarea unor colegi accidentati decat....reduceri si alte caca.turi..... doar parerea mea....

 

Dupa un accident un om poate ramane cu traume/sechele (atat de natura fizica dar si psihica)....cred ca asta e mai important decat 10% reducere la o casca

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Papucul buclucas al AMR tot pentru aia fusese cumparat, sa recupereze bikeri cazuti la datorie. :)

Pe mine nu ma intereseaza asta, ar trebui doar niste numere de telefon al unor baieti cu dube si platforme care sa te ia la un pret corect, nu mai mic decat ce e pe piata. Sunt deja, noi i-am mai trimis la accidente si cazaturi pe curbele patriei.

Iar cu asistenta juridica iar nu ma intereseaza, nu e treaba asociatiei cum se dau in judecata toti berbecii. Erau si aici pe forum firme de avocati care si-au batut capul cu asta si au vrut sa reprezinte motoristii, nu mai stiu cum ii chema.

 

1. O chestie buna si care s-a uitat era modificarea legislatiei privind parapetul ala de protectie metalic, sa-i mai puna inca o orizontala la partea de jos sa nu fie ca o foarfeca pentru corpul motoristilor.

2. Apoi a mai fost ideea amplasarii unor panouri cu "Atentie motociclisti" in zonele des frecventate, gen Cheia, Siriu, ca poate nu mai taie dubele alea linia de mijoc sa te trezesti cu ei pe contrasens.

 

De toate s-a discutat si au ramas de izbeliste...

 

Restul legislatiei e destul de permisiva pentru motoristi, nu m-as lega la cap unde nu ma doare. Ne lasa printre masini, putem parca aproape oriunde, nu vad ce ar trebui cerut acum ca mare nemultumire populara a motoristilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite cum apar ideile!

 

Ar fi multe idei bune,problema e ca oamenii sunt aia putini.E pacat pentru ca intodeauna se poate face ceva mai mult decat este la momentul actual.Insasi istoria demonstreaza ca se intampla ceva pentru ca ,la un moment dat,cineva incepe sa faca ceva.

 

Ironic e faptul ca the chosen one ul ambitios care va lua taurul de coarne, va face lucrurile in mare parte (si) pentru beneficiul personal.Va fi destul de charismatic sa i coaguleze pe toti datorita skill urilor sale sociale si de comunicare.El probabil va reusi unde nu au reusit ideile bune si interesele comune.Ca asa e facuta omul,sentimental si traind pentru interesul conducatorului,nu rational ca sa si vada clar propriul interes.

 

Ma declar si eu in asteptarea Alesului,acel Mesia al motociclismului romanesc care va face in sfarsit o organizatie mai reprezentativa si mai vizibila.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai eu nu asa credeam ca se pune problema:"hai bah,veniti la taticu,ca v am facut asociatie/sindicat/fundatie/trepidatie."

Eu credeam ca oamenii zic,"da bai,hai sa facem,ma bag si io,si io,si io .,"si asa mai departe,am incalecat pe o shea (ashea) si asta e povestea infiintarii.

Da` uite ca nu i ashea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vrei sa te perfectionezi,plateste!La o scoala, unui instructor,la Amckart sau unde e circuit!Sau de ce nu .unuia cu experienta pe strada!

Asta cu asociatii si alte bulshituri bazate pe voluntariat sunt frectie!

Am un amic instructor auto si intr-o discutie l-am intrebat daca vine cineva sa faca(contra cost) cateva ore dupa ce i-au carnetul!Nimeni!

Doar cate o tanti care are carnet dar nu a mai condus cu anii,atat!

Deci,suficienta asta exista peste tot!Poate e normala ,poate nu!

E ca la scoala,inveti sa scrii,sa citesti,faci teme,dar cultura ti-o faci singur!Scoala te invata baza,ca te faci destept sau te faci prost e alegerea ta,pe persoana fizica!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai acu' la nivelul pregatirii din scoli ar trebui sa fi masochist sa mai platesti dupa! Chiar daca, sa zicem, si-ar arata scoala alta fata. Astia suntem, la condus sportiv si f_tut toti barbatii isi inchipuie ca se pricep :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite aici era topic de scandal.

 

/index.php?/topic/732710-asociatia-motociclistilor/

 

In urma votului, vad ca lumea era de acord cu infiintarea unei asociatii a motociclistilor. Dar din cei aproape 200 de votanti, sa presupunem ca ari fi cotizanti, nu ai ce sa faci, Sunt prea putini bani...

 

Pe de alta parte, asta primavara am vazut pe linia care vine de la aeroport reclame la "motociclisii exista in trafic" (cea cu ozn-ul de acum multi ani), inca o campanie a politiei romane de a preveni accidentele...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...