Sari la conținut

Ori suntem golani ,ori nu mai suntem!


ghidon
 Share

Postări Recomandate

Am pus titlul in scop comercial,nu are prea mare legatura cu subiectul desi ideea de combatitivitate e si ea undeva pe aici.

 

Asa ca intru in subiect.Am o intrebare si nu e (neaparat) retorica,chiar astept niste pareri.Accidentele au preponderent doo cauze principale:

1.Nerespectarea regulilor de circulatie(cam de toata lumea insa motociclistul iese cel mai afectat din afacere )

2.Lipsa de pregatire si/sau experienta a unor motociclisti care ,se stie, nu invata nimic mai mult in scoala decat sa mute fierul.Sunt si scoli unde se invata ceva,vorbesc in general.

 

In majoritatea topicurilor accidentelor se ajunge la discutiile interminabile despre cauze.Deci intrebarea mea este daca ,din sanul acestei comunitati,pot aparea mai multe initiative eficiente care sa incerce macar sa schimbe din lucrurile care genereaza haosul din traficul national.

 

In primul rand opinia mea este ca motociclistii ar trebui sa aiba un lobby constant.Biciclistii au un astfel de lobby si inca destul vizibil.E adevarat ca sunt mai multi insa si motociclistii ar fi mai multi daca ar fi uniti.Nu e un lucru usor sa faci o campanie de PR ,eficace si vizibila ,cere bani si profesionalism dar, odata lumea convinsa de rostul ei,poate incep sa se adune niste forte.

 

Cum stau lucrurile acum?De lipsa de civilizatia in trafic si respect al legilor e inutil sa discutam din nou,e arhicunoscut.Dar sunt si lucruri grave mai putin vizibile.

Exista asperitati nu numai intre soferi si motociclisti ci si intre populatie si motociclisti.Desi procentul de motociclisti galagiosi si cocalari este infim,acel procent tinde sa faca o imagine proasta tuturor .De multe ori,in relatarea accidentelor,vedem atitudinea tendentioasa a media sau a martorilor.Soferii sunt deranjati de faptul ca motociclistii se strecoara in drum spre semafor si nu stau in coloana.Nu cred ca toti sunt frustrati si resentimentari ,probabil majoritatea habar nu au ce inseamna sa stai in soare cu cuptorasul sub tine.Daca nu le spune nimeni, de unde sa stie?Poate nici nu constientizeaza ca motociclistul care pleaca primul la semafor nu i afecteaza timpul calatoriei asa cum crede el,chiar daca lui i se pare ca ala se baga in fata.

 

De aceea spun ca ar trebui sa existe un canal de comunicare sub forma unei initiative de PR prin care populatia si in primul rand soferii sa cunoasca mai bine care e treaba cu motociclismul si care sunt consecintele actiunilor lor in raport cu acestia.Eu nu vad altceva eficient la ora asta decat pincercarea unei asemenea campanii.Sunt convins ca exista in comunitate ori PR isti ori persoane care au conexiuni bune cu domeniul si care ar putea sa deseneze aceasta campanie iar discutia pe marginea ei ar putea fi o continuare buna a eforturilor de a incerca ceva.

 

In al doilea rand,lipsa de pregatire.Orice motociclist cu ceva experienta la activ poate da lectii utile amatorului absolut care, abia iesit din scoala, nu are pe nimeni sa l sfatuiasca in primii kilometri.De aceea intreb,de ce din atatia motociclisti de pe forum nu apar cativa care sa aiba timp intr o sambata sau duminica diineata si sa aiba si placerea sa dea cateva sfaturi.Adica sa spuna unul:"Bah,fir ati ai dracului de retarzi,pana sa iesiti pe sosea sa incurcati traficul,veniti 5-10 sa vedem cum folositi frana,cum faceti aia si aialalata.Daca vreti sa strangeti 2 lei de fiecare sa mi dati la sfarsit o friptura si o bere,bine,daca sunteti chitre ,veniti si asa numai veniti ,stiu si eu ca am facut un bine in viata!"Hai sa incerce cineva sa faca treaba asta!Nu e nimeni acasa sambatele sau duminicile dimineata, nevorbit , cu ceva spirit didactic si cu chef sa arate incepatorilor lucrurile esentiale ca sa nu isi rupa gatul?

 

Cred ca ar fi destui amatori de lectii daca nu in fiecare week end,lunar sigur ar fi.Stiu ca sunt niste initiative pe bani.nu discut de ele,sunt poate la un nivel mai profesional.Eu vorbesc de socializare,de a te afla in treaba cu un scop nobil fara exagerare si urmarind un rezultat eficient,de a te simti util in cadrul fenomenului,de a face dracului ceva care sa se vada.

 

Astept pareri pe acest subiect.As prefera sa privim lucrurile cu optimism si sa incercam sa avem o atitudine constructiva nu ceva de genul"degeaba,nu se poate,etc"

Sa incercam sa discutam ce ar merge mai util si eficient.Sa incercam sa nu ne ciondanim si sa fim constructivi, sa vedem ce putem scoate dintr o discutie de genul asta.

 

Hai sa vedem care ne sunt entuziastii , revolutionarii si inteleptii(cei optimisti,nu cinicii).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 100
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ideea este constructiva si bine-venita. Problema o reprezinta lipsa timpului/disponibilitatii unor maestri (fara ghilimele, fara sensuri peiorative) care sa vrea/sa poata organiza astfel de ... cursuri. Si pentru ca time is money cred ca varianta contra cost este cea mai fezabila. Spun asta pentru ca am trecut printr-o astfel de experienta, eu in calitate de cursant, din care am invatat multe. Nu este ceva de speriat, dar presupune totusi un efort financiar. Si mai e o problema, atunci cand un astfel de curs este gratis exista tendinta de a trata la gramada problemele, fiind destul de dificil sa urmaresti procesul de predare/invatare. E ca la meditatii, una este sa te adresezi la 10 elevi, alta este sa ai doar unul, doi langa tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

anumite ar actiuni ar ajuta un numar restrans de persoane, care 'by default' ar fi receptive la chestii utile.


Insa cei care sunt tampiti/tarani/muisti/bulangii/neseriosi nu vor putea fi 'racolati'/convertiti cu nici o campanie/miscare de genul...

 

Deci se pot face , pe de o parte actiuni de pregatire tehnica (mai temeinica), de prevenire etc.... si actiuni, pe de alta parte, de educare.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt oameni care organizeaza cursuri de perfectionare.

 

vezi http://www.rider-academy.ro/ si http://ridex.ro/. Plus scolile de pilotaj pe la AMCKart. Se mai organizeaza, de asemenea, cursuri/trackdayuri pe la diverse circuite (AMCKart, Adancata, Tg. Secuiesc), cursuri care nu sunt dedicate in general sportivelor sau mersului in ritm de cursa - poti participa cu orice motocicleta de strada si aici nu timpii sunt importanti, ci tehnica de abordare a virajelor, franarii, increderii in motocicleta. Plus ca pe aici am mai vazut diversi oameni dispusi sa se ocupe de niste cursuri de initiere si perfectionare a mersului pe strada. Stiu ca mai sunt si scoli moto care se ocupa cu aceste cursuri de perfectionare dupa ce se ia permisul. SI da, majoritatea sunt pe bani, dar sumele nu sunt deloc prohibitive. Trebuie sa existe un pic de vointa.

 

Ghidon, din ce spui tu acolo reiese ca e nevoie de o asociatie a motociclistilor, nu gluma existenta acum. ca sa se infiinteze o astfel de asociatie, ar trebui ca ea sa functioneze full time cu oameni pregatiti si cu nervi de otel. Eh, acei oameni trebuiesc platiti, actiunile lor trebuiesc sustinute cumva. Pe hartie ar fi un plan ok, suntem xx.xxx motociclisti, cotizeaza fiecare o suma de xxx lei pe an si de banii stransi se fac lucruri. Dar aici intervine intrebarea: cati ar fi dispusi sa plateasca pentru asa ceva? Multi sunt pe principiul ca nu au nevoie de o asociatie care sa ii reprezinte.

 

Cred ca s-a mai deschis pe undeva pe aici un topic cu necesitatea unei asociatii a motocilcistilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum zicea si Ecleziastul, "Desertaciunea desertaciunilor! Ce va fi a mai fost, ce a fost va mai fi, nimic nu e nou sub soare!" :)

S-a incercat cam tot ce zici tu in postul tau, sunt dovezile aici si pe alte site-uri.

 

Ce puteti voi sa faceti este sa incercati sa faceti voi altfel, iar cei care au mai facut sa stea sa critice sau nu.

 

Totul merge bine pana ti se pune prima intrebare : cine esti tu sa ma inveti pe mine, ce te recomanda?Esti Rossi, Mistode, (pune nume de motociclist renumit aici)?

 

Deja motociclistul care vrea sa se perfectioneze poate face asta in mod decent, pe bani, ca sa nu existe discutii. Te interesezi, platesti un serviciu, ti se livreaza, 'buna ziua' - 'la revedere'.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Noi am organizat anul aceasta un astfel de curs GRATUIT. Am avut 50 de locuri (2 instructori) si abia s-au starns 40 de participant.

 

Va las pe voi sa trageti comcluzia!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@BMW_RIDER: L-ati organizat gresit, nu v-ati folosit de metodele corecte de comunicare, nu v-ati adresat publicului tinta al cursului, nu aveti asa de multi motociclisti incepatori in Oradea. Oricare din motivele alea sau toate luate impreuna.

Motociclistii carora le pasa de viata lor se documenteaza si invata constant. Cei carora nu le pasa sau nu constientizeaza riscurile carora se expun nu vor constientiza nici ca cineva vrea sa-i ajute cu un curs de perfectionare gratuit.

In plus, daca a fost organizat de BMW probabil lumea n-a venit ca nu suporta basinile astora.

 

@ghidon: Motociclistii sunt foarte usor de targhetat de campanii de aruncare cu rahat in media. La fel ca orice minoritate, sunt usor de denigrat, de scosi tzapi ispasitori, de dezbinat si pacalit. Pentru ca suntem mai putini si nu suntem organizati.

Problema cu organizarea e ca toti compatriotii mei se pricep la politica, dar daca-l pui pe unu sef la ceva, incepe sa se comporte ca un vataf pe plantatie. Aia care sunt lideri prefera sa nu se asocieze cu astfel de oameni, astfel ca in toate asociatiile hobby-uri romananesti ajungi sa ai doar vatafi nu leaderi.

Ca sa ajungi apoi sa faci campanii de PR, iti trebuie specialisti dar, si mai important, niste televizuini profesioniste. Nu posturile de spalat cadavre din rromania. Aici faci campanie de PR doar daca impingi banu gros, mai gros decat toti ciorditorii si "politicienii" care vor sa se scoata albi dupa ce au furat pana li s-au tocit mainile. De astia n-ai loc la TV. Iar internetul in romania exista doar in orasele mari. Serios, incearca sa strangi oameni pe facebook intr-un oras de provincie, vezi cati se aduna la un meeting sau un flash mob.

 

Bun, acum ca am inteles mai bine de ce e greu sa se intample ce vrei tu in romania, spune-mi daca ai alte idei. PR-ul nu merge ca n-ai cu cine si unde, iar prostii or sa fie prosti in continuare indiferent cat incerci sa-i educi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok,sa nu fiu inteles gresit,nu trebuie sa discutam neaparat pe ideile astea doua ale mele de mai sus,poate sunt bune,poate sunt proaste si au altii mult mai bune.Sa discutam idei,sa vedem daca exista disponibilibitate,daca sunt oameni care zic"da,bah,ma bag si eu daca se face ceva!"

 

Nu zic haideti acum sau de maine sa ne apucam ,zic hai sa discutam,sa spuna fiecare ce crede,ce ar trebui de facut si cum,stim care e situatia,vedem ce s a facut,ce ar fi mai eficient,ce ar functiona?

 

Sa vedem ca exista solidaritate intre motociclisti si s ar putea face un proiect comun.Ceva nu care sa starneasca orgolii si scandal ci o chestie care sa functioneze,sa doreasca sa participe oamenii pentru a se simti utili,sa faca parte din ceva care se misca in lumea asta amortita.

 

Am dat niste exemple,veniti voi cu altele,idei noi sau ce ati auzit ca ar fi pe afara ceva interesant.In primul rand trebuie discutat.Fiecare aveti dreptate in felul vostru in ce spuneti atunci cand sunteti sceptici sau retinuti dar pana la urma la ce se reduc alternativele?La a face sau a nu face ceva.Pe una o cunoastem,nu s a facut sau nu cum trebuie.Daca nu s a facut chiar nu trebuie sa se faca niciodata nimic?

 

Si da,in romania e o problema cu orgoliile,cu sefia.Perfect,suntem romani,stim asta!Sa discutam atunci aspectul,cum ar arata o structura perfect democratica si perfect transparenta in care fiecare sa aiba un cuvant real de spus?Nu e totusi atat de greu,democratia trebuie aplicata ,nu inventata.

 

Si in primul si in primul rand ,cel mai important,poate trebuia sa incep cu asta ca de aici pornesc lucrurile,sa vedem care sunt scopurile fiecaruia,daca avem scopuri comune.Daca oamenii g andesc la fel si vad aceeasi finalitate a unei chestii poate fi un inceput,daca fiecare are alte dorinte e pa.

 

Asta e rostul topicului,sa discutam.Nu genul de topic de revolta"Bai,m am saturat,imi bag...,hai sa facem rahatul praf dar ...stai putin...aaa...am uitat...aaa...,ce ziceam?"Discutam,nu ne grabeste nimeni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@BMW_RIDER: L-ati organizat gresit, nu v-ati folosit de metodele corecte de comunicare, nu v-ati adresat publicului tinta al cursului, nu aveti asa de multi motociclisti incepatori in Oradea. Oricare din motivele alea sau toate luate impreuna.

Motociclistii carora le pasa de viata lor se documenteaza si invata constant. Cei carora nu le pasa sau nu constientizeaza riscurile carora se expun nu vor constientiza nici ca cineva vrea sa-i ajute cu un curs de perfectionare gratuit.

In plus, daca a fost organizat de BMW probabil lumea n-a venit ca nu suporta basinile astora.

 

Ce fain e sa dai din gura , de dupa tastatura, ca un cunoscator in toate, un 'jack of all *shit* trades' care esti tu mai poponeata mare si gras :)) (nu e jiginre, asa ti-e nickname-ul)

 

A fost cursu' ala si aici la Iasi si cine a avut urechi,a auzit de el. A fost mediatizat. Daca stai in vizuina,bineinteles ca nu o sa auzi nimic...

 

Nu inteleg interventia ta, ai aruncat un ghiveci de cuvinte/idei fara nici o noima....

 

Ai fost tu la cursuri BMW si vorbesti din experienta? sau tu ,atotstiutorul , emiti ipoteze de ca.cat, pe orice tema, si incerci sa convingi lumea ca ele reprezinta adevarul absolut?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebarea este asa:
1. Cine esti tu sa ma inveti? Ce te face profesor? 15ani de circuit? Nasol, ca eu merg pe strada... 15 ani de strada? Nasol ca eu poate nu ies cu moto din tara, oras etc.
Deci si prin urmare... ce te face profesor si ce anume ma poti invata din ceea ce nu pot invata singur mergand incet si precaut.

2. Costul si timpul.
Cat costa si cat timp trebuie sa aloc

3. Asociatia...
AMR nu a functionat ptr ca se baza pe voluntariat.
Pana nu faci salariu cuiva sa se ocupe strict, nu se va face nimic. Entuziasmul trece, raman insa timpul pe care-l toci ptr o actiune care apoi este criticata de vitejii de dupa razboi.
Asa ca mai bine te duci in padure, vorba bancului.
Toti vrem sa facem, dar mai putini vor sa si faca ceva... e un fel de haideti sa haidem.
Si e de inteles caci totul inseamna timp.

Cat despre orgoliu... hmmm. Nu va disparea niciodata.
Clar unii's mai motociclisti decat altii.

PS: eu nu am timp, adica ... asta e, defilam cu ce avem: ochii cascati si vant la pupa.

PS2: cursuri BMW sunt bune daca nu sunt facute pe BMW-urile lor, adica nu-i product placement mascat.
Yo n-am BMW si nu voi avea niciodata ptr ca nu-mi place.

Editat de Kosh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adică vrei sa zici ca ar trebui sa existe Asociația Motocicliștilor din România?

:goodposting: Cam in zona asta ar trebui sa-si desfasoare activitatea o asemenea asociatie...

In rest nu cred ca se poate civiliza traficul decat cu biciul (figurat)! Dar cum e mai rentabil si se strang mai multi $ (pt buzunar, partid samd) cu panda, nu cred ca politia rutiera va actiona vreodata in aceasta directie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebarea este asa:

1. Cine esti tu sa ma inveti? Ce te face profesor? 15ani de circuit? Nasol, ca eu merg pe strada... 15 ani de strada? Nasol ca eu poate nu ies cu moto din tara, oras etc.

Deci si prin urmare... ce te face profesor si ce anume ma poti invata din ceea ce nu pot invata singur mergand incet si precaut.

 

Ce autoritate (in domeniu) ar fi acceptata? de undeva trebuie sa incepi. Exista cursuri specializate pe circuit (iar cei care le predau pot fi persoane cu acreditari in domeniu), exista cursuri de circulatie preventiva, etc etc (axate fiecare pe un tip de mers/de exploatare a motocicletei, chiar daca putin generaliste, dar decat nimic)..

 

Nu-mi spune tu mie ca studiind singur si citind etc o sa ajungi sa te dai de ex pe circuit, mai bine decat daca ai urma niste cursuri. Nu zic ca nu poti invata ceva de capul tau,dar mult mai rapid si corect asimilezi cand primesti training de la cineva avizat (da, stiu, termenul asta "avizat" are multe intelesuri pt fiecare si multi nu-l accepta asa usor)

 

 

2. Costul si timpul.

Cat costa si cat timp trebuie sa aloc

 

Poate pentru buzunarul unora, ar fi scump in RO (si timp , in functie de ce nivel vrei sa atingi si pe ce te axezi (conduita preventiva, circuit,etc)

 

 

 

 

 

 

Cat despre orgoliu... hmmm. Nu va disparea niciodata.

Clar unii's mai motociclisti decat altii.

 

Orgoliul nu te poate decat baga in mai multe belele (eu asa cred)

 

 

 

 

PS: eu nu am timp, adica ... asta e, defilam cu ce avem: ochii cascati si vant la pupa.

 

PS2: cursuri BMW sunt bune daca nu sunt facute pe BMW-urile lor, adica nu-i product placement mascat.

Yo n-am BMW si nu voi avea niciodata ptr ca nu-mi place.

 

Din cate stiu,cursurile BMW le faci cu propria motocicleta (ce mi se pare bun din multe puncte de vedere)

 

Irelevant daca ai sau nu BMW, si daca-ti place sau nu, pt discutia de aici :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ghidon, practic s-au facut si se fac multe pentru motociclism in Romania. Sunt oameni care intretin motociclete de concurs in garaje pe timpul si banii lor, sunt oameni care organizeaza marsuri la inceputul si la sfarsitul sezonului, sunt scoli care lunar sau de cateva ori pe an trimit invitatii tuturor cursantilor lor la iesiri la munte, sunt pasionati care scriu carti si publica materiale video profesioniste cu pasiunea lor, pe timpul si banii lor. De ei nu auzi des, pentru ca presa si publicul in general e mai interesat de cum si-a spart capu un scuterist beat.

 

Nu e rromania de vina ca haznalele astea de posturi TV prefera banii din reclamele pe care ti le baga pe gat dupa ce te socheaza cu un reiser de bulivard care s-a facut zacusca in primul cap de pot dupa ce a condus cu 200 pe ora prin oras. E economia de piata si nivelul de educatie si cultura.

 

Practic, primul si cel mai important lucru de facut in opinia mea e o asociatie pe bune a motociclistilor din romania. Cu statut, cotizatii si avantaje. Pe urma PR-ul se poate face altfel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hallo da ce aducem in discutie cursuirle organizate de BMW.

Oameni buni am spus ca era un curs GRATUIT!! Cursul organizat de BMW costa 100 de euro.

 

Noi am chemat 2 instructor moto a motopolitistilor din Ungaria. Clubul din care fac parte a platit tot. Participantii avand ca costuri benzina si timpul alocat. ( inclusive apa mineral au primit paticipantii moca).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da BMW_RIDER, ati organizat CURSUL bine, pe timpul si banii vostri. Ati platit un profesionist sa faca treaba. Si n-au venit oameni. Eu am incercat sa enunt cateva posibile cauze pentru care nu a iesit cum ati vrut voi. Si in meseria asta de organizat chestii sunt lucruri pe care profesionistii stiu sa le faca bine ca sa iasa bine. Si chiar cu toate eforturile lor, tot cu materialul clientului lucrezi. In cazul vostru, clientii nici n-au binevoit sa se prezinte, desi era gratis. Astia sunt oamenii pentru care va stresati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ma duc la cursuri de ceva timp, ce-i drept, nu cursuri de moto.
Problema este una de calitate/pret si cum calitatea este in ochiul cumparatorului... cred ca prestatorii de astfel de cursuri trebuie mai intai sa identifice si adresese corespunzator eventualele obiectii care pot aparea.

Sa nu mai vorbim si despre realitatea ca majoritatea dintre noi ne creem niste convingeri inainte de a participa la un astfel de curs.
Ne creem propriile convingeri INAINTE de a efectua ceva, indiferent daca suntem in masura sau nu sa emitem aceste convingeri.

 

O asociatie serioasa este binevenita si deosebit de necesara. Dar cine sa se ocupe?
Eu mentionez de la inceput ca nu am timp acum, insa as plati anual o taxa de participant.

Poate fi participare pe mai multe nivele, un fel de pachet anual, upgradabil...

Evident asociatia trebuie sa vina si cu ceva palpabil.
Ne trebuie oameni seriosi, responsabili, cu dispozitie si timp ptr a se ocupa. Si trebuie platiti.
Si mai trebuie evident, sa nu bage mana, sa nu se inceapa cu orgolii si alte prostii copilaresti.
Cam dificil, daca-mi ceri parerea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da BMW_RIDER, ati organizat CURSUL bine, pe timpul si banii vostri. Ati platit un profesionist sa faca treaba. Si n-au venit oameni. Eu am incercat sa enunt cateva posibile cauze pentru care nu a iesit cum ati vrut voi. Si in meseria asta de organizat chestii sunt lucruri pe care profesionistii stiu sa le faca bine ca sa iasa bine. Si chiar cu toate eforturile lor, tot cu materialul clientului lucrezi. In cazul vostru, clientii nici n-au binevoit sa se prezinte, desi era gratis. Astia sunt oamenii pentru care va stresati.

 

+1 :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebarea este asa:

1. Cine esti tu sa ma inveti? Ce te face profesor? 15ani de circuit? Nasol, ca eu merg pe strada... 15 ani de strada? Nasol ca eu poate nu ies cu moto din tara, oras etc.

Deci si prin urmare... ce te face profesor si ce anume ma poti invata din ceea ce nu pot invata singur mergand incet si precaut.

Un instructor abilitat intotdeauna se va prezenta inainte de sustinerea cursului.

Exista cursuri pentru strada, cursuri pentru circuit, pentru enduro, deci intrebarea e oarecum lipsita de relevanta/are raspuns de la inceput.

2. Costul si timpul.

Cat costa si cat timp trebuie sa aloc

Siguranta ta are cost si timp? Atunci asta e motivul pentru care lumea nu participa in numar mare la astfel de cursuri.

3. Asociatia...

AMR nu a functionat ptr ca se baza pe voluntariat.

Pana nu faci salariu cuiva sa se ocupe strict, nu se va face nimic. Entuziasmul trece, raman insa timpul pe care-l toci ptr o actiune care apoi este criticata de vitejii de dupa razboi.

Asa ca mai bine te duci in padure, vorba bancului.

Toti vrem sa facem, dar mai putini vor sa si faca ceva... e un fel de haideti sa haidem.

Si e de inteles caci totul inseamna timp.

 

Cat despre orgoliu... hmmm. Nu va disparea niciodata.

Clar unii's mai motociclisti decat altii.

 

PS: eu nu am timp, adica ... asta e, defilam cu ce avem: ochii cascati si vant la pupa.

 

PS2: cursuri BMW sunt bune daca nu sunt facute pe BMW-urile lor, adica nu-i product placement mascat.

Yo n-am BMW si nu voi avea niciodata ptr ca nu-mi place.

Nu iti trebuie BMW ca sa participi la cursuri. Este recomandat sa vii cu motocicleta din dotare.

 

@all - probabil ca o sa se ajunga la nivelul la care vor participa foarte multi, acest sport este la (foarte) inceput, lumea abia incepe sa constientizeze cat de bine este ca cineva experimentat sa-ti arate cum e bine, ce nu faci bine, ce ai putea sa imbunatatesti si in ce fel.

Ca sa auda lumea de tine trebuie reclama, reclama cere multi bani (de obicei).

Daca n-ai bani, astepti sa inveti mii de persoane care vor imprastia vorba la alte mii/zeci de mii, iar pentru asta e nevoie de timp, sau de mai multi instructori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok,pana acum john17,kosh si bigfatass vad ceva care sa semene cu o asociatie a motociclistilor.O taxa anual,si aia ok,si eu as plati la fel ca multi altii.Ceilalti cum vad ,tot la fel?

 

Ce trebuie sa faca asociatia aia,ce servicii asteptati de la ea?Ce nevoi generale ar trebui sa satisfaca?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De siguranta mea sunt responsabil doar eu. Imi garanteaza ceva, legal vorbind, prezenta la curs? Mi se da o foaie la mana care ma disculpa in caz de ratez curba pe pata de ulei?

Ptr mine e simplu: slow tha fuck down.

Atentie: nu incerc sa diminuez importanta si beneficiile absolvirii unui astfel de curs. Categoric inveti multe, categoric exista si idei care se bat cap in cap. Dar hai nici sa nu ne imbatam cu apa rece.

Siguranta ta depinde in mare parte de tine. Greseala se plateste la fel, fiind influentata doar de gravitatea faptelor. Indifetent de nr de diplome si cursuri de siguranta la care participi.

Concluzie curs: slow tha' fuck down.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce ar mai putea sa faca o asociatie de genul asta este sa sprijine dpdv legal motociclistii accidentati (din vina care nu le apartine). Stim prea bine ca legea este o enigma pt multi si deseori motociclistii accidentati raman si cu fieru / carnea botita, si cu banii luati, si etc.. Sfaturi legale/ asistenta legala ar fi binevenita

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De siguranta mea sunt responsabil doar eu. Imi garanteaza ceva, legal vorbind, prezenta la curs? Mi se da o foaie la mana care ma disculpa in caz de ratez curba pe pata de ulei?

Ptr mine e simplu: slow tha fuck down.

Atentie: nu incerc sa diminuez importanta si beneficiile absolvirii unui astfel de curs. Categoric inveti multe, categoric exista si idei care se bat cap in cap. Dar hai nici sa nu ne imbatam cu apa rece.

Siguranta ta depinde in mare parte de tine. Greseala se plateste la fel, fiind influentata doar de gravitatea faptelor. Indifetent de nr de diplome si cursuri de siguranta la care participi.

Concluzie curs: slow tha' fuck down.

Ai fi mirat sa auzi ca asta nu e conluzia?

Spre exemplu: mergi pe o sosea "expres" (DN 1, Kisseleff), viteza medie masinilor este 80-90. Tu, speriat, incepator, whatever, zici ca 80 e mult pentru tine si iei decizia sa slow tha fuck down pe la 40 km/h. ce zici, ai putea fi mai expus decat la 80 km/h in aceleasi conditii?

Asta e un exmeplu (zic eu) bun. Normal ca niciun curs nu garanteaza siguranta pe sosea, dar garanteaza cunostintele tale, ceea ce ar putea "garanta" siguranta ta in foarte multe cazuri.

Concluzia este: tii la pielea ta si vrei sa stii cum sa controlezi mai bine agregatul din dotare, faci ceva in privinta asta.

Crezi ca stii mai bine si solutia este sa mergi incet pe strada pana inveti, esti la fel de liber sa faci asta.

Acum uita-te in jur sa vezi cati au ales a doua varianta si unde este motociclismul astazi in Ro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ptr asociatie:
1. Asistenta juridica (trebuie avocati platiti)

2. Asistenta rutiera (in caz de te insiri, sa ai pe cine suna sa-ti ia moto de acolo)

3. Negociere discount-uri la magazine/comercianti, service-uri etc. Si uite asa gasesti si sponsori ptr diverse
4. ...

 

littlekriminal: daca "nu te tine in trafic" faci ce-am facut eu: nu iesi in trafic pana nu te inveti cat de cat cu motocicleta. Te inveti cu moto seara printre stradute slab circulate, etc.
In 99% din cazuri, viteza este cea care "da cu virgula".
Restul de 1% sunt de tipul: shit happens, evitabil doar daca ai fi stat acasa.

Insa, din nou, nu sunt impotriva cursurilor de perfectionare. Orice curs este binevenit.
Eu ma duc de doua ori la acelasi curs si, de fiecare data invat ceva nou.

La cele moto, n-am avut placerea pana acum.

 

Ideea esta insa, sa nu ne imbatam cu apa rece.

Una e sa faci "chestii" cu frana la un curs, alta e sa te trezesti cu masina perpendicular pe 2 benzi, cu trafic din toate directiile si cu asfalt ud.
Viata bate filmul, adica una e cursul si situatiile exersate la curs, alta e pe strada.

Am mai spus asta si pe alte topic, cred ca la o scoala, ceva.

La curs elementul surpriza este inexistent deoarece STII inainte ce tre' sa faci.
Pe strada, soferul nu-ti scoate capul pe geam cu 10sec inainte si-ti spune: "vezi ca ma bag in fata ta, date-n pixul meu"...

Editat de Kosh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Kosh - foarte adevarat ce zici, mai ales cu participarea la acelasi curs de mai multe ori. Mai devreme scrisesem acelasi lucru, dar l-am sters inainte de a posta.

Deci, cursul are mai multe scopuri, printre care cel de a-ti face un obicei din a merge corect pe motocicleta.

Daca tu iesi seara pe stradute si inveti viteza, comenzi, frane (ceea ce crezi tu), asta nu inseamna ca sunt 100% corecte.

Exemplu: mergi cu 40 km/h, o masina iti taie calea. Daca nu ai pozitia corecta, daca nu stii pasii care se aplica la o franare de urgenta, ai mari sanse sa iei masina in brate si dupa 5 ani de mers incet pe stradute.

Ceea ce vreau sa zic este ca o zi de curs poate echivala cu mult timp de incercat, foarte probabil metode gresite, chestii in spatele blocului.

Nu zic nici ca nu se poate sa inveti singur, dar crede-ma, si oameni care stiu sa mearga bine si merg de ani de zile tot invata ceva de la cursurile astea.

 

P.S. Am uitat sa continui ideea cu care incepusem.

Asa este, pe strada nu scoate nimeni capul sa te anunte ca se baga in fata ta, dar daca te duci la curs si iti inveti instinctele in mod corect, in situatia de urgenta instinctul invatat corect te mai poate ajuta.

Editat de littlekriminal
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...