Sari la conținut

Incarcare baterie/releu


Postări Recomandate

Buna.

Am un Yamaha Virago XV535 din 1995. Am schimbat releul de incarcare. Momentan incarca, dar mi se pare ca incarca prea mult. M-ati putea ajuta cu parametrii de incarcare? Cat ar trebui sa fi incarcarea in relantiu(fara faruri), in relantiu(cu faruri), turat(fara faruri), turat(cu faruri)?

Mersi :)

Editat de Hunor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideal ar fi sa incarce mereu la fel, indiferent de sarcina.

Voltajul de incarcare ar trebuie sa fie in jur de 14.4V. Tu cat ai masurat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca bateria e incarcata, releul nu incarca.

 

La 3000 de ture sa zicem, becuri pornite (toate), 13.8 e decent, bine.

 

La relanti, becuri oprite, baterie usor descărcată (sa zicem dupa pornire) cam 12.5-13.

 

La peste 14...e cu cantec. Mai merge 14.5...dar mai mult, nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine tensiunea sta in 14.4 de la 1600tr/min pina la red line. Scrie si in cartea de reparatii cit trebuie sa fie tensiunea la bornele bateriei. Bine, daca pornesc ventilatoarele cind motorul este la ralanti, tensiunea scade sub 13.2V . Dar daca functioneaza doar becurile de faza scurta si pozitie spate-fata, tensiunea nu scade ever sub 14V la ralanti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici vorbim de Virago care n are ventilatoare. Releul de încărcare trage de pe stator de la 42-43 pana in 55-60 alternativ, care i ok din cate stiu si da un 13.8 continuu care i ok, variind spre 14 si un pic daca bateria e golită.

 

Am baterie noua, 12A, cand pornesc becurile tensiunea imi sta intre12.8 si 13.4 pe faza scurta pana in 14.4 daca merg cu faza lunga si proiectoarele pornite (leduri de 5W bucata). Am releu de ATV 600 cmc pe ea, nu mai folosesc originalul.

 

Tu cu ventilatoare, ai consum mai mare, e normal ca releul sa dea drumul la incarcare urgent, simtind o baterie golita sub parametri. Ia vezi cu o baterie mai teapana, nu scade oare tensiunea de încărcare sau si daca urca, va urca doar cand bateria e pleazna?

 

Releele de încărcare sunt regulatoare care isi fac treaba cf. bateriei pe care o au la incarcat, tensiunea e batuta in cuie la carte doar in cazul in care bateria e ok si se presupune ca instalația electrica e tipla. Daca ai o baterie folosita, evident ca releul va trage mai tare, modificând tensiunea de încărcare. Trebuie verificată bateria sa stea incarcata, se verifica tensiunea des in interval de jumate de ora, ca sa vezi cum tine bateria curentul. Dupa aia,pornesti consumatori pe rand. Vezi cum se duce curentul....iti faci o idee. Dupa aia, pornesti motorul si vezi cum merge incarcarea si la cat timp iti incarca bateria inapoi, cu consumatori opriti.

In plus, daca scoti bateria din circuit si verifici încărcarea la bornele releului, aceasta trebuie sa fie zero. Asa ti dai seama daca releul face treaba si regulatorul e ok. Daca e praf, vei avea tensiune de încărcare si daca bateria e scoasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

In plus, daca scoti bateria din circuit si verifici încărcarea la bornele releului, aceasta trebuie sa fie zero. Asa ti dai seama daca releul face treaba si regulatorul e ok. Daca e praf, vei avea tensiune de încărcare si daca bateria e scoasa.

 

Fa un bine tuturor si cere unui moderator sa-ti stearga posturile!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Fa un bine tuturor si cere unui moderator sa-ti stearga posturile!

Fa un bine tuturor si zi mi de ce.

 

Nu de alta, dar daca nu stii ce face regulatorul de pe releul de incarcare, pot sa ti fac un desen.

Editat de clujraider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca la desen te pricepi! ca la..... Releele de încărcare sunt regulatoare.....etc .....iarta santem cati-va pe aici care chiar stiu despre ce este vorba! ia spune de ce cateodata daca schimb siguranta principala incarca corect?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fa un bine tuturor si zi mi de ce.

 

Nu de alta, dar daca nu stii ce face regulatorul de pe releul de incarcare, pot sa ti fac un desen.

» Post actualizat in 09 Jul 2016 20:21

Dacă scoți bateria din instalația electrica a motocicletei în timpul funcționarii acesteia riști sa arzi cdi-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 09 Jul 2016 20:21

Dacă scoți bateria din instalația electrica a motocicletei în timpul funcționarii acesteia riști sa arzi cdi-ul.

Mdea, sper ca nu si imagineaza cineva ca poti masura daca si face regulatorul treaba si altfel. Eu vorbesc de masuratoare, nu de plimbat motorul fara baterie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Crezi ca-i trebuie 100 km sa se arda? Se arde din momentul in care nu mai ai bateria pe post de "tampon".

In plus, nu ai tensiune 0 fara baterie, cred ca ai o tensiune mult mai mare decat normal. N-am probat si nici n-am de gand sa o fac.

Peste 14 nu e cu cantec, sunt mobre care au incarcare si de 15v din fabrica. 14.4-14.5v e ok. 12.5v e prea putin, o baterie incarcata are 12.7-12.8v, dar e acceptabil daca ai o incarcare decenta in ture, nu iti golesti bateria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca masor bateria si arata in jur de 12.8 si dupa cateva sute de km de mers cu faruri, normal, bateria arata tot in jur de 12.8(asta normal, fara motorul pornit), inseamna, ca releul incarca bine si nu trebuie sa-mi fac griji ca e stricat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Crezi ca-i trebuie 100 km sa se arda? Se arde din momentul in care nu mai ai bateria pe post de "tampon".

In plus, nu ai tensiune 0 fara baterie, cred ca ai o tensiune mult mai mare decat normal. N-am probat si nici n-am de gand sa o fac.

Peste 14 nu e cu cantec, sunt mobre care au incarcare si de 15v din fabrica. 14.4-14.5v e ok. 12.5v e prea putin, o baterie incarcata are 12.7-12.8v, dar e acceptabil daca ai o incarcare decenta in ture, nu iti golesti bateria.

Mna, n am ars nici un CDI pana acum si am verificat releul cu motorul pornit si fara baterie in circuit. Da, am oprit motorul de fiecare data cand am legat bateria inapoi dar atat. N am nici o problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna.

Am un Yamaha Virago XV535 din 1995. Am schimbat releul de incarcare. Momentan incarca, dar mi se pare ca incarca prea mult. M-ati putea ajuta cu parametrii de incarcare? Cat ar trebui sa fi incarcarea in relantiu(fara faruri), in relantiu(cu faruri), turat(fara faruri), turat(cu faruri)?

Mersi :)

13.5V-14,5V tot ce este in afara intervalului nu-i ok. Daca este mai putin, ai o sansa sa depistezi o mufa cu contact imperfect si scapi, daca o lasi asa sigur se va strica releul. Cand este peste 14,5 releul este defect. Daca are doua plusuri si incarca 18 singura sansa este ca plusul de control nu face contact. De yamaha zic

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...