Sari la conținut

Sfat pentru enduro


grunt628
 Share

Postări Recomandate

Vreau sa-mi cumpar enduro ca sa ma dau pe dealuri si prin paduri, dar sa fac si drumuri lungi pe sosea. Deci ceva all purpose. Urmeaza sa dau iesirea din scoala pentru A2. Mi-ati putea da niste pareri in legatura cu ce achizitii as putea face cu urmatoarele bugete:1000 euro, 1500 euro, 2000 euro. Care dintre astea se recomanda pentru un incepator ca mine?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand ar trebui un pic mai multa precizie in descrierea dorintelor tale ,ce inseamna dealuri si paduri.Una e offroad mai accesibil si alta coclaurii de pe dealuri .

 

In al doilea rand ce cauti tu nu exista adica sa le faca foarte bine pe amandoua,e intrebarea clasica care se pune pe aici cu acelasi raspuns.Asa ca va trebui sa faci un compromis scazand din exigente ori la capitolul "dealuri si paduri"ori la "drumuri lungi pe sosea".Deci cel mai bine e sa te clarifici tu exact ce vrei,pentru asta exista la o adica si destula informatie pe forum,gasesti la o simpla cautare.

 

Motociclete pentru offroad accesibil si ok pe sosea exista dar cerintele tale sunt mai mari.Ce va fi comod pentru drumuri lungi va fi restrictionat pe offroad si invers.Ideal doua motociclete altfel solutia e un compromis.Plus ca mai e chestia cu A2

Editat de ghidon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand ar trebui un pic mai multa precizie in descrierea dorintelor tale ,ce inseamna dealuri si paduri.Una e offroad mai accesibil si alta coclaurii de pe dealuri .

 

In al doilea rand ce cauti tu nu exista adica sa le faca foarte bine pe amandoua,e intrebarea clasica care se pune pe aici cu acelasi raspuns.Asa ca va trebui sa faci un compromis scazand din exigente ori la capitolul "dealuri si paduri"ori la "drumuri lungi pe sosea".Deci cel mai bine e sa te clarifici tu exact ce vrei,pentru asta exista la o adica si destula informatie pe forum,gasesti la o simpla cautare.

 

Motociclete pentru offroad accesibil si ok pe sosea exista dar cerintele tale sunt mai mari.Ce va fi comod pentru drumuri lungi va fi restrictionat pe offroad si invers.Ideal doua motociclete altfel solutia e un compromis.Plus ca mai e chestia cu A2

Are dreptate

Ori ori. e greu să faci cu o motocicleta tot ce vrei tu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand ar trebui un pic mai multa precizie in descrierea dorintelor tale ,ce inseamna dealuri si paduri.Una e offroad mai accesibil si alta coclaurii de pe dealuri .

 

In al doilea rand ce cauti tu nu exista adica sa le faca foarte bine pe amandoua,e intrebarea clasica care se pune pe aici cu acelasi raspuns.Asa ca va trebui sa faci un compromis scazand din exigente ori la capitolul "dealuri si paduri"ori la "drumuri lungi pe sosea".Deci cel mai bine e sa te clarifici tu exact ce vrei,pentru asta exista la o adica si destula informatie pe forum,gasesti la o simpla cautare.

 

Motociclete pentru offroad accesibil si ok pe sosea exista dar cerintele tale sunt mai mari.Ce va fi comod pentru drumuri lungi va fi restrictionat pe offroad si invers.Ideal doua motociclete altfel solutia e un compromis.Plus ca mai e chestia cu A2

 

Mai bine nu puneam dealuri acolo. In principal vreau un motor care se descurca okay pe pamant/drumuri neasfaltate dar inmatriculabila si care o pot duce si la drumuri de 3-4 ore pe asfalt.

Asta caut, un compromis. Am cateva modele in minte: KTM 300 EXC, Suzuki DR200SE, Kawasaki KLX250s, Honda CRF250L

» Post actualizat in 31 May 2016 11:33

Are dreptate

Ori ori. e greu să faci cu o motocicleta tot ce vrei tu

 

Nu vreau sa particip nici la curse pe pista si nici la concursuri de enduro. Vreau ceva ce sa se comporte decent atat pe teren cat si pe sosea; sunt constient ca trebuie sa fac compromis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fereste-te de 2T pe drumuri asfaltate(adica KTM EXC 300, din lista ta). Au fata usoara si la 100 km/h aproape se ridica, devin extrem de instabile. Ele sunt mai mult pentru hard-enduro.

In rest, orice motor ce cantareste intre 130-160 kg ar trebui sa mearga. Cu cat e mai usor, cu atat te sufla tirurile mai tare cand trec pe langa tine, dar e mai bun in off-road.

 

Yamaha WR250R e foarte laudata, de exemplu. Sau Honda XR 400.

Editat de mircea.cazachevici
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fereste-te de 2T pe drumuri asfaltate(adica KTM EXC 300, din lista ta). Au fata usoara si la 100 km/h aproape se ridica, devin extrem de instabile. Ele sunt mai mult pentru hard-enduro.

In rest, orice motor ce cantareste intre 130-160 kg ar trebui sa mearga. Cu cat e mai usor, cu atat te sufla tirurile mai tare cand trec pe langa tine, dar e mai bun in off-road.

 

Yamaha WR250R e foarte laudata, de exemplu. Sau Honda XR 400.

Thanks.

 

Cauta ceva dual-sport / enduro-touring. Vezi Aprilia Pegaso, Suzuki Freewind, BMW F650GS, d-astea.

M-am gandit dar as vrea ceva de cilindree mai mica de 500, plus ca vreau ceva mai usurel. Oricum, ma voi uita dupa ele, poate gasesc ceva ce-mi place.

 

 

ARO 244 !

2 roti, boss. 2!

 

ai putea sa te uiti si dupa Suzuki van van 200 sau Yamaha tw 200 daca nu te deranjeaza aspectul lor si puterea...☺

» Post actualizat in 31 May 2016 11:59

attachicon.gifsuzuki-van-van-200-05.jpgattachicon.gif2014-Yamaha-TW200-Off-Road-300x199.jpg

aspectu? frate, ambele arata misto ca naiba, wtf.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauta ceva dual-sport / enduro-touring. Vezi Aprilia Pegaso, Suzuki Freewind, BMW F650GS, d-astea.

Gama asta e si recomandarea mea in caz contrar e greu cu soseaua la drum lung cum vrei tu.Freewind e mai usurica si e de A2 faca nu gresesc.Altfel ar fi si Transalpul,doar pentru mers pe offroad accesibil face fata fara probleme iar la drum lung pe sosea cu totul alta viata ,nu te sufla nea tiristu`.

 

Dupa cum spuneam e necesara clarificarea a ce vrei sa faca moto:inteleg ca partea cu felul drumurilor a fost rezolvata,mai e de stabilit prioritatea lor,care componenta e mai importanta.Daca e preponderent off te inspiri din recomandarile colegilor,daca e mai importanta soseaua iei in calcul si varianta pe care am citat o mai sus.Deci in alegerea viitoarei moto depinde cantitatea si frecventa offroad versus cantitatea si frecventa soselei.Una e sa stai langa munte si cu doua drumuri mai lungi pe an pe sosea sau invers ,preponderent sosea si ocazional off.

 

Si inca o recomandare pe care as face o tuturor incepatorilor pe forum:gasesti mai multe informatii citind si punand cap la cap ideile din mai multe topicuri decat daca iti deschizi propriul topic,mai ales cand e vorba de chestiuni generale.Aici iti raspund maxim 15-20 de colegi binevoitori la o intrebare generala pe cand rasfoind forumul gasesti zeci si sute de pareri referitoare la un subiect concret.Topicurile gen motoX vs motoY te pot ajuta foarte mult.Nu zic ca ai gresit deschizand topicul,doamne-fereste,e doar un sfat bun,zic eu.vei fi surprins sa vezi cat de multi au pus intrebarea inaintea ta,daca vei citi acolo vei gasi raspunsuri si la intrebarile tale pe langa multe alte informatii generale despre subiectul motociclete.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai putea sa te uiti si dupa Suzuki van van 200 sau Yamaha tw 200 daca nu te deranjeaza aspectul lor si puterea...☺

» Post actualizat in 31 May 2016 11:59

attachicon.gifsuzuki-van-van-200-05.jpgattachicon.gif2014-Yamaha-TW200-Off-Road-300x199.jpg

Am avut Yamaha TW 125.Excelenta pentru chestii light pe macadam,pe sosea moare la 95 km/h.Am cautat indelung una de 200 sau 225,dar nu am gasit.

Am acum un Suzuki DR 200 SE Djebel si e ok pentru ceea ce ai dori sa faci tu.Consum maxim 3 l/100 km.

Iti mai recomand Honda NX 250 Dominator,e excelenta la fel pentru ce doresti.Nevasta-mea are un NX 250,daa' nu Dominator ci varianta de 29 de cp,AX-1.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Despre ce stiu eu:

 

DR 650 e mai capabil offroad ca Freewindul si ceva mai usor in kg. Poti sa te dai cu ambele si pe autostrada, prind 170 km/h. In plus, le gasesti la preturi decente pe ambele. Freewindul te protejeaza mai bine la vant si e mai confortabil la drumuri lungi, de fapt, foarte confortabil. Daca vrei confort pe DR trebuie sa umbli la sezut. Motorul este comun intre cele 2. Nu are vibratii desi este monocilindru. Am condus bi-cilindru cu vibratii mai mari. Pe freewind ai rezervor de 18 litri. Pe DR mai mic. La DR schimbi usor un bec, La Freewind trebuie sa dai jos carena. DR e mai inalt stock ca Freewindul. Eu am 1.71 si stau mai bine pe Freewind fara sa umblu la suspensie. Motorul stock nu prea are forta sub 4000 rpm deci e destul de greu sa fuga de sub tine, chiar si pe pamant sau praf. Pe iarba recomand crampoane.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau sa-mi cumpar enduro ca sa ma dau pe dealuri si prin paduri, dar sa fac si drumuri lungi pe sosea. Deci ceva all purpose. Urmeaza sa dau iesirea din scoala pentru A2. Mi-ati putea da niste pareri in legatura cu ce achizitii as putea face cu urmatoarele bugete:1000 euro, 1500 euro, 2000 euro. Care dintre astea se recomanda pentru un incepator ca mine?

 

pana la urma cati bani ai?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am o Aprilia Pegaso din 2002 si pot sa iti spun fara probleme ca daca nu fortezi prea tare nota si ai cauciucuri ~ok poti sa intri cam pe oriunde cu ea.

 

P.S.: Mai bine cauti un Pegaso 650 i.e. (varianta pe injectie). Arata mai bine si trage mai bine, iar diferenta de pret nu e chiar atat de mare.

Editat de mihai.sandu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am o Aprilia Pegaso din 2002 si pot sa iti spun fara probleme ca daca nu fortezi prea tare nota si ai cauciucuri ~ok poti sa intri cam pe oriunde cu ea.

 

P.S.: Mai bine cauti un Pegaso 650 i.e. (varianta pe injectie). Arata mai bine si trage mai bine, iar diferenta de pret nu e chiar atat de mare.

good to know

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Despre ce stiu eu:

 

DR 650 e mai capabil offroad ca Freewindul si ceva mai usor in kg. Poti sa te dai cu ambele si pe autostrada, prind 170 km/h. In plus, le gasesti la preturi decente pe ambele. Freewindul te protejeaza mai bine la vant si e mai confortabil la drumuri lungi, de fapt, foarte confortabil. Daca vrei confort pe DR trebuie sa umbli la sezut. Motorul este comun intre cele 2. Nu are vibratii desi este monocilindru. Am condus bi-cilindru cu vibratii mai mari. Pe freewind ai rezervor de 18 litri. Pe DR mai mic. La DR schimbi usor un bec, La Freewind trebuie sa dai jos carena. DR e mai inalt stock ca Freewindul. Eu am 1.71 si stau mai bine pe Freewind fara sa umblu la suspensie. Motorul stock nu prea are forta sub 4000 rpm deci e destul de greu sa fuga de sub tine, chiar si pe pamant sau praf. Pe iarba recomand crampoane.

Sunt asemanari multe intre propulsoarele de la DR 650 si XF 650,dar NU sunt identice. :)

Studiaza nitel. :ok:

Editat de CRISTIAN 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde de generatie(an de fabricatie),sunt DR 650 cu o bujie sau cu 2.

XF 650 sunt doar cu 2 bujii,atat prima generatie cat si a doua.

Editat de CRISTIAN 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai e chestie de inaltime,eu am renuntat sa ma interesez de Domi sau Aprilia pe acest considerent.Plus ca repet ce am spus,depinde care e interesul principal,enduro sau soseaua,Domi are avantaje foarte bune pe off dar nu e cel mai bun prieten al soselei.Trebuie facuta o selectie de cateva modele si apoi vazute de aproape fiecare in parte,una e perceptia reala si una e asa,mai pe neve.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...