Jump to content


SAB 2018
Photo

ij56 cu atas, an 1960


  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 w311

w311

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 5 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti-Bucuresti
  • Interests:fiare vechi
  • Numar: none
  • Club: none

Posted 27 May 2016 - 01:45 PM

Salutare.

Am acest IJ pe care as dori sa'l fac functional. A mai trecut pe la alte persoane de pe forum, acum a ajuns la mine.

Rugamintea mea in stadiul actual ar fi sa-mi indicati ce elemente sunt neoriginale.

Multumesc.

 

Attached Thumbnails

  • ok_349060.jpg
  • ok_349061.jpg
  • ok_349062.jpg
  • ok_349063.jpg
  • ok_349064.jpg
  • ok_349065.jpg
  • ok_349066.jpg
  • ok_349067.jpg
  • ok_349069.jpg
  • ok_349068.jpg


#2 255b

255b

    supravietuitor

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,758 posts
  • Gender:Male
  • Location:departe
  • Interests:obscure
  • Moto: plimbare - aspencade,sanchi - comuniste
  • Numar: pe aripa de fata
  • Club: ete asa.. de 1 singur

Posted 27 May 2016 - 07:45 PM

martorul ala de locomotiva de pe bord,pedala de viteze,bobina,cilindrul si galeria de admise (acestea din urma ar fi primele de care ar trebui sa te scapi,daca-l vrei doar functional,atunci las' ca mere s-asa  ..)



#3 V-FOUR

V-FOUR

    badaran

  • Membru
  • Pip
  • 284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Sporturi cu motor
  • Moto: Honda VFR 800 V-TEC, Ij 56
  • Numar: TM 88 WLD
  • Club: WILD RIDERS

Posted 27 May 2016 - 08:53 PM

Stiu eu un Ij cu modelul asta de cilindru si merge foarte bine, mai trage si un atas de Nipru, intradevar nu este la fel de rapid ca cel care il are 255b dar merge bine, in concluzie daca e bun cilindrul eu unul nu l-as schimba
Born to be Wild

http://www.wildriders.ro/

#4 255b

255b

    supravietuitor

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,758 posts
  • Gender:Male
  • Location:departe
  • Interests:obscure
  • Moto: plimbare - aspencade,sanchi - comuniste
  • Numar: pe aripa de fata
  • Club: ete asa.. de 1 singur

Posted 27 May 2016 - 09:29 PM

vifor,

aspectul asta l-am mai dsicutat mai revenim totusi asupra lui,asadar - transferele principale sunt obturate la imperecherea cilindrului in cauza cu respectivele cartere. amestecul carburant este obturat in proportie de 30%,cantitatea de amestec care trebuie sa ajunga in camera de ardere va fi insuficienta,de aici rezulta pe langa o functionare anemica si o uzura prematura,pentru ca de ce ..?  amestecul fiind nsuficient,ungerea e si ea insuficienta,cantitatea necesara de carburant asigura si racirea suprafetelor si tot odata ungerea - cazul motoarelor in 2 timpi,pe scurt  - va merge pe uscat. alt aspect important - cantitatea ramasa in carter va fi refulata pe carburator - poti face un test,ai nevoie de  doua ij-uri ori macar de 2 cilindrii,unul d*asta si unul original. porneste motorul fara filtru de aer,vei constata ca la cel in cauza iti va inunda palma imediat daca o ti apropiata de carburator (nu lipita !!),iar la celalalt nu. cilindrul se pupa pe carterele de ij 49 si pe cartele din seria scurta 58 - 61 (maxim ..). acestea au fost un model de tranzit de la ij 49 la ij 56 - si mai departe seria planetelor . s-a renuntat la acest model datorita ineficientelor acestor tipuri de transfere. modelul de dupa s-a pastrat pana la planeta 5 (cam 30 de ani ..)

 

ca atare - daca-l vrei in mintile lui da-i ce-i trebuie,daca nu da-l in plata lui,ca merge si asa,ca-i ij,da-l in pielea mea .. ii pui un plus la bobina,un minus la platina,ii dai o carja s-apoi scapa-te de el ..

 

cilindrii din aia am si eu pe acasa vreo 2,3,remat scrie pe ei,eu asa ceva n-o sa pun pe motorul meu veac ..

 

sfat,daca pistonul e original - pastrteaza-l,nu-i pune d'ala nou din comert,ai sa regreti,daca nu ma crezi - incearca ..

 

Bafta!



#5 V-FOUR

V-FOUR

    badaran

  • Membru
  • Pip
  • 284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Sporturi cu motor
  • Moto: Honda VFR 800 V-TEC, Ij 56
  • Numar: TM 88 WLD
  • Club: WILD RIDERS

Posted 28 May 2016 - 09:12 AM

Si totusi Ij-ul de care vorbeam din '60 inca merge, asa obturat, a facut si turul Romaniei prin 2006(fara atas), a fost restaurat acum vreo 3 ani si ..... inca merge si arata impecabil, ideea este asa cum ai scris ca modelul asta de cilindru așa obturat 30%, daca pistonul este original este mult mai bun decat modelele mai "reusite" dar cu pistoane after market
Born to be Wild

http://www.wildriders.ro/

#6 w311

w311

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 5 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti-Bucuresti
  • Interests:fiare vechi
  • Numar: none
  • Club: none

Posted 28 May 2016 - 10:09 AM

Este o discutie foarte interesanta dar care m'a ametit nitel. Motocicleta este (dupa placuta) din 1960.

Din cate inteleg carterul si cu cilindrul nu sunt pereche din fabricatie si nu functioneaza bine impreuna.

Cilindrul pricep ca fi provenit de la un model mai vechi.  Dar carterul este corect pentru 1960? 

Cum arata "cartele din seria scurta 58 - 61" ? Au folosit mai multe modele de carter pe IJ56 in aceasta perioada?



#7 V-FOUR

V-FOUR

    badaran

  • Membru
  • Pip
  • 284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Sporturi cu motor
  • Moto: Honda VFR 800 V-TEC, Ij 56
  • Numar: TM 88 WLD
  • Club: WILD RIDERS

Posted 28 May 2016 - 01:01 PM

Carterul si cilindrul pot fi pereche din fabricatie doar ca, dupa părerea unor cunoscatori, nu ar fi o pereche prea eficienta, eu repet , cunosc motocicleta cu aceasta combinatie care inca functioneaza perfect
Born to be Wild

http://www.wildriders.ro/

#8 255b

255b

    supravietuitor

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,758 posts
  • Gender:Male
  • Location:departe
  • Interests:obscure
  • Moto: plimbare - aspencade,sanchi - comuniste
  • Numar: pe aripa de fata
  • Club: ete asa.. de 1 singur

Posted 28 May 2016 - 04:23 PM

si eu cred si repet,functioneaza,dar nu perfect,ij-ul porneste si mai si merge cu doar un singur segment,ij-ul  functioneaza cu orice carburant,dar nu perfect,(defapt e cam singura motocicleta  comunista care haleste cam orice). poate-ti mai amintesti ij-ul verde cu atas de jupiter 4 care mergea cu motorina goala,sti la care nebun fac referire..  dupa ce am vazut la el ce trebuia facut am facut si la mine - si a mers. sigur sunt cititori care ne urmaresc ce scriem aici si ne cred nebuni,dar exista zeci de martori nu doar eu si tu,la fel cum exista  zeci de martori care pot confirma cum salta fata  doar din gaz ij-ul lui Toni,si cum schimba treptele cu fata in aer,ij-ul ala fugea 150-160 fara probleme,repet sunt zeci de martori care o pot confirma,nu trebuie dat crezare doar vorbelor mele goale ce-mi ies din pliscu-mi ...  si ca sa-l citez   ''Daca apucati sa mirositi fumul de la ij-ul meu inseamna ca aveti si voi motoare bune ..''  - citatul asta ramane legenda :))

poti spune ce piese si ce modificari  avea ij-ul lui Toni?  cu siguranta nu avea cilindru d-ala,n-avea pistoane cu 30 roni,si scanteietoare pe 6 volti,si-ar mai fi ...  (cati bani o fi intrat in ij-ul ala numai el o stiind ..)

d-aia sunt multe ij-uri la dunga (nu fac referire la tine) care merg ca motosapele ( citez un alt clasic in viata ;)  ..)  multi ar vrea sa traga sa rupa,sa dea fum la jawe dar daca se poate in loc de mastic sa punem chacat,in loc de pistoane lemne de foc,in loc de carburatoare baloti de paie etc ..  si daca se poate fara bani -  io am dat un milion pe el,cum sa imi iei tu 100 e manopera numai  ca sa-mi montezi motoru ..   nah,mai are rost ...

 

ij-ul a fost singura motocicleta care a rezitat abuzurilor mele de neam prost,de la construcia cadrului pana la motor in sine,un ij bine pus la punct greu il pui cu botul pe labe .. celelalte sunt bune daca le menajezi ca pe o motocicleta,daca le confunzi cu tractorul nu mai apuca a doua zi,multe ..

 

 

 

chiar atat de departe ca cel din imagine n-am ajuns,dar sunt convins ca aia n-a fost singura tura de genu' ..

 

oijho;n.jpg

 

@initiator,

 

carterele nu se pupa cu cilindrul ala,desfa-l si ai sa vezi,daca ai notiuni elementare de mecanica iti vei da seama si de restul celor enuntate mai sus. din fabrica nu au venit montate astfel,oricat de manga de vodka ar fi fost rusii,au ajuns asa datorita unora de pe plaiurile mioritice (astia sigur au fost manga,daca nu ..  e si mai grav :))  ...) care s-au gandit ei ca lasa bah,ca merge si asa ii ij,da-l in plua mea,nu-i beamveu ..

depinde de tine ce asteptari ai de la el,cum iti asterni - asa dormi ...

 

 

Bafta!

 

 



#9 KarolyTM

KarolyTM

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 72 posts
  • Gender:Male
  • Location:Temesvar (RO) / Aubigny sur Nere (F)
  • Interests:benzina gratis
  • Moto: suzuki freewind
  • Numar: european
  • Club: No,Merci !

Posted 28 May 2016 - 05:04 PM

Salut! Ca sa nu te dezamagesc din prima ,iti zic diplomatic ca vei avea ceva de lucru la ea.

Din punctul meu de vedere nu sant la locul lor sau nu sant <originale> urmatoarele:manerul de sub far,tahometrul este de umplutura(vezi sudura de sub).becul mare rosu de pe carcasa farului,bobina de inductie se monteaza sub rezervor,dupa cadru eu zic ca mobra era dotata cu sa si nu cu 2 scaune separate,teava sudata sub rezervor pana la robinetul de benzina,robinetul pare ok,chestia aia ce pare electric(disjunctor daca e) arata altfel si e montat unde este acum pus bobina de inductie,carburatorul nu pare a fi de acolo,nu imi dau seama dupa foto daca ai maneta pentru decompresor si daca ai cumva decompresorul montat inca pe chiuloasa,sper ca jentile sant pe 19,lipsa aripa fata,filtru de aer-ok.

Cam atat.))) Se poate sa ma fi inselat la unele lucruri,unele le-am scris asa cum era la IJ meu fab.1961,altele deja din....memorie.

Spor!

 

 

255b: ai putea sa pui 1 poza aici cu modelul de cilindru despre care ai scris ,sa ajutam colegul? Eu nu am reusit sa pun poza.Multumesc!



#10 255b

255b

    supravietuitor

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,758 posts
  • Gender:Male
  • Location:departe
  • Interests:obscure
  • Moto: plimbare - aspencade,sanchi - comuniste
  • Numar: pe aripa de fata
  • Club: ete asa.. de 1 singur

Posted 28 May 2016 - 05:42 PM

e in poza cu ij-ul care-i  tractorificat ..   e cilindrul  cu ferestre laterale mari,prinse in 6 suruburi si fara aripioare de racire

 

@initiator,

carterele sunt originale la tine,cilindrul e buba,arunca-l,ori spune-mi cat vrei pe el ca-l arunc eu daca tie ti-e paguba dupa el. un singur ij an fabricatie 1958 am avut (primul din ele) si primul lucru i-am schimbat motorul cu totul.

nu-mi dau seama daca ai km-traj in roata din foto ori daca e din motor (carterul stang, - atunci ar fi '61 - '62,dupa au kilometrajul in roata),dar nu te impacienta,e ok in ambele variante,iti trebuie un cilindru cu ferestre mari.

 


 aici vezi cei aii tu si ce a trebuit schimbat  cilindru ij.jpg


Edited by 255b, 28 May 2016 - 05:43 PM.


#11 w311

w311

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 5 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti-Bucuresti
  • Interests:fiare vechi
  • Numar: none
  • Club: none

Posted 29 May 2016 - 03:15 PM

Multumesc tuturora pentru timp si sfaturi. Revin cu poze dupa ce mai desfac, si eu sunt curios ce o fi inauntru.



#12 Ursuletzul

Ursuletzul

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 199 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari---Londra
  • Interests:Urmaresc sa nu fiu urmarit!
  • Moto: Suzuki RF 400
  • Numar: B 29 BPZ
  • Club: Deocamdata nimik

Posted 19 October 2016 - 01:35 PM

Cine poate sa îmi dea un număr de telefon sa il întreb ceva legat de un izh de 350 proaspat cumpărat.multumesc.

Edited by Ursuletzul, 19 October 2016 - 01:38 PM.


#13 Baxxter

Baxxter

    spoonman

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,903 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: BMW / Benelli / IJ49
  • Numar: inmatriculata

Posted 19 October 2016 - 03:51 PM

Ce te oprește să întrebi aici?

#14 johnyebravo

johnyebravo

    Ca batranii pe un cruiser ...

  • Super Membru
  • PipPip
  • 528 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Yamaha Dragstar

Posted 15 November 2016 - 07:04 PM

Salut.

Intru si eu (si) in clubul vostru...

Poze mai clare in week-end cand ajung sa o aranjez putin.

Ij 56 din 1960 cu atas, numere vechi dar cu fiscal.


» Post actualizat in 16 Nov 2016 08:29

Salut.
Intru si eu (si) in clubul vostru...
Poze mai clare in week-end cand ajung sa o aranjez putin.
Ij 56 din 1960 cu atas, numere vechi dar cu fiscal.

Rog un moderator pentru mutarea acestui post pe topicul "ij (ijh)"
Merci.

Attached Thumbnails

  • IMG_20161114_182428.jpg

Edited by johnyebravo, 15 November 2016 - 07:04 PM.

" live to ride and ride to feel free"




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status