Sari la conținut

Honda VFR800 Fi RC46


Radu H.
 Share

Postări Recomandate

Salutare. Daca tot am terminat cu actele, taxele, dosarele, programarile, hartii, chitante si alte treburi de astea stresante, am zis sa-mi prezint si eu ultima achizitie in materie de 2 roti.

 

Am mers pe SV 650S cam un an incontinuu (motocicleta a stat la mine 1 an si jumatate), timp in care am reusit sa fac vreo 15.000 km. In timpul asta mi-am dat seama cam de ce as avea nevoie raportat la putere / pozitie si tinand cont de felul calatoriilor pe care le fac.

Ideea de la care am plecat : am nevoie de un sport-touring. In afara de foiala din oras, cand prind zile libere, bag 400-500 km pe zi, asadar am nevoie de o motocicleta pe care sa stau bine, sa nu trag de ea pe rosu ca sa pot face o depasire, sa nu stau ca frica ca "daca imi crapa aia sau ailalta" cand sunt plecat, o motocicleta la care sa am un consum ok in afara si in ultimul rand, o motocicleta pe care pot pune lejer niste genti laterale, un rucsac de rezervor si ce mai trebuie.

Candidate la postul de "motocicleta lui Radu" au fost VFR800 si GSX-F 750. Dupa perioade lungi de adunat informatii, consultat cu prieteni si cerut sfaturi de pe la mecanici, am ajuns la concluzia ca VFR este de cel putin 2 ori peste GSX-F. Asadar, am ramas pe VFR.

 

Motocicleta pe care am cumparat-o, stiam de ea si am urmarit-o inca din iarna. Ma tinut pe loc doar faptul ca aveam deja una iar bugetul nu era destul pentru amandoua. Pe 28 aprilie am vandut SV-ul, iar dupa o saptamana si un pic (9 mai) am cumparat VFR-ul.

 

Pentru necunoscatorii modelului, am sa dau cateva detalii tehnice :

- An 2001. Cel mai nou an al generatiei ei (generatia a 5-a s-a produs intre 1998-2001).

- Injectie. Prima generatie de VFR pe care s-a pus injectia.

- Distributie pe tren de pinioane. Ultima generatie de VFR pe care s-a pus aceasta distributie.

- Ambreiaj hidraulic, care pentru mine este ceva "wow" :)

- 782 cmc, 4 cilindri in V, ~105 CP.

- Consum: intre 6 si 8 in oras (niciodata mai putin de 6), 5 - 5,5 - 6 in afara, in functie de stilul de mers.

 

Pana acum i-am schimbat uleiul. I-am pus un full sintetic de la Motul (7100 10W40). Urmeaza sa-i schimb filtrul de aer si in functie de cum se prezinta, bujiile.

 

Atat deocamdata. Astept sa fac rost de cateva zile libere la rand ca sa o pot scoate la plimbare pe distante mai mari.

Toate cele bune si asfalt uscat ! :peace:

post-60496-0-24693200-1464097080_thumb.jpg

post-60496-0-88193900-1464097129_thumb.jpg

post-60496-0-72429600-1464097326_thumb.jpg

post-60496-0-89098000-1464097450_thumb.jpg

post-60496-0-91459300-1464097534_thumb.jpg

post-60496-0-82453200-1464097553_thumb.jpg

post-60496-0-32280300-1464097572_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

S-o stapanesti sanatos. Cat te-a costat motocicleta?

 

Am si eu o curiozitate...cum ai ajuns la concluzia ca e de cel putin de doua ori peste GSXF?

 

L-a impresionat sigla. Suzuki n-are aripi pe rezervor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa o stapanesti sanatos. Am si eu o curiozitate...cum ai ajuns la concluzia ca e de cel putin de doua ori peste GSXF?

 

Cred ca esti de acord ca fiecare motociclist are propriile criterii de evaluare a unei motociclete si a echipamentului, de la pret, pana la performante, look, reputatie, ergonomie etc. Dupa cum il stiu eu pe Radu, sigur a ales cu cap, mai ales ca are oleaca de experienta si stie ce sa ceara sau ce are nevoie de la o motocicleta.

 

Katana-ua e mai mult urata decat buna. In ochii mei are crengi. Din fata, din spate si din lateral, e urata tare. :D Sa ma ierte posesorii.

RC46, comparativ cu GSXF750: putere mai mare, cuplu mai mare, dual-brakes, discuri fata-spate mai mari, distributie cu pinioane, rezervor mai mare, consum putin mai mare decat Katana, dar depinde si cum tragi de acceleratie, greutatea e cam la fel la ambele.

 

Poate sa ne spuna Radu care au fost criteriile lui de departajare.

 

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa o stapanesti sanatos. Am si eu o curiozitate...cum ai ajuns la concluzia ca e de cel putin de doua ori peste GSXF?

Ma bufneste rasu ...

 

Pai bre Kat, hai sa iti explic. Gsxf-ul, ca sa nu il numesc altfel, e practic aceeasi motocicleta de prin 90 pana prin 2000 si ceva, cat au produs modelul ala de ziceai ca e balon, doar i-au refacut carenajul si ceasurile parca, si gata am scos alt model. E echipat cu un motor facut prin 88-89 parca, motor racit pe aer si ulei, apoi: sasiu de otel, suspensie vai de steaua ei, carburatie si nu injectie ... e mult sub, tehnologic vorbind ... o fi el comod si bun de touring, etc samd, dar de ce sa dai banii pe tehnologie din 89-90 cand poti lua ceva mai ok la aceeasi bani.

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai bre ca nu am dat cu parul! Si eu sunt fan VFR dar nu intelegeam cum poti spune ca un motor e mai bun ca altul de X ori. Nu e ca si cum ai compara niste valori exacte (ex. 500 e mai mare ca 250 de 2 ori). Era cat pe ce sa imi iau un GSXF 750 cu 16.000 km de la prim proprietara dar au fost ceva probleme si am renuntat la idee la momentul respectiv. GSXF-ul stiu ca e obscen de comod iar la touring este un mare plus asta. Sunetul VFR-ului insa iti urca parul in cap...nu pricep de ce au renuntat la distributia in cascada de pinioane la generatiile noi. Si eu as alege VFR peste GSXF.

https://www.facebook.com/RoaringToyz/videos/10153725418689722/

 

:)

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- Consum: intre 6 si 8 in oras (niciodata mai putin de 6), 5 - 5,5 - 6 in afara, in functie de stilul de mers.

Nu merita... Iei un tico de banii astia, consum mic, nu te ninge, nu te ploua...

 

Misto mobra, exact la asa ceva ma uitam si eu (model, an), insa din pacate nu am gasit nimic atunci, asa ca am plusat si am luat ceva mai mare. VFR-ul asta are si avantaje si dezavantaje, chiar si fata de gsxf. Insa e un model reusit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand, multumesc tutror pentru urari. Asemenea si voua va doresc.

 

 

Sa o stapanesti sanatos. Am si eu o curiozitate...cum ai ajuns la concluzia ca e de cel putin de doua ori peste GSXF?

 

Deja au enumerat colegii cam tot ce era de povestit.

Vin de pe SV unde franele nu prea erau (am pus si furtune metalice si schimbarea a fost un 10%). Din ce am inteles, GSX-F ar avea cam aceleasi frane. Cand am urcat pe VFR am zis ca sistemul de franare o fi luat de pe vreo locomotiva.

Racirea ar fi alt element. A mea ajunge la 102-103 grade in trafic la 25 grade afara. Nu vreau sa-mi imaginez cum s-ar incinge Katana tinand cont ca e racita doar pe ulei si nu are nici un ventilator nimic.

Si restul chestiilor tehnice : distributia, injectia, Dual CBS, ambreiajul.

Motocicleta in ideea in care a fost gandita (touring) mi se pare foarte ok, de asta am si pus-o pe lista, dar am aflat intre timp ca exista ceva mai bun la aproximativ acelasi pret.

 

 

S-o stapanesti sanatos. Cat te-a costat motocicleta?

 

2350 euro cu toba originala la pachet, cheiea pentru intins lantul, care am inteles ca ajunge in jur de 200 lei, o husa pentru exterior si plinul facut.

 

 

I-am pus un full sintetic semi-sintetic de la Motul (7100 10W40).

 

Hmm, stii ceva ce noi nu stim ? :huh: Pe bidon zice "100% sintetic".

 

 

Nu merita... Iei un tico de banii astia, consum mic, nu te ninge, nu te ploua...

 

Crede-ma ca replica asta o aud cel putin odata pe zi, in cazul in care vine vorba de motociclete. Si sunt 100% convins ca nu sunt singurul ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vin de pe SV unde franele nu prea erau (am pus si furtune metalice si schimbarea a fost un 10%). Din ce am inteles, GSX-F ar avea cam aceleasi frane. Cand am urcat pe VFR am zis ca sistemul de franare o fi luat de pe vreo locomotiva.

eh, sa nu exageram :) Dar pare o idee mai ok decat pe gsxf. Totusi aia e o motoreta mai domoala, mai de buget, gen opel vs... skoda anilor similari (2000)? :)

 

Racirea ar fi alt element. A mea ajunge la 102-103 grade in trafic la 25 grade afara. Nu vreau sa-mi imaginez cum s-ar incinge Katana tinand cont ca e racita doar pe ulei si nu are nici un ventilator nimic.

N-are nimic. Si nici nu se simte cum iti arunca ventilatorul aerul fierbinte in boashe.

 

distributia - clar lucrul care te atrage cel mai mult.

injectia - discutabil, dar in mare da, un avantaj. Numai cand ma gandesc la multitudinea de piese si reglaje in carburator, parca nu as mai vrea sa ma intorc la carburatie.

Dual CBS - nu e cine stie ce. Adica eu ma simt mai in siguranta cand imi dozez franele cum vreau eu; plus ceva mai mare bataie de cap la aerisit

ambreiajul - da si nu. Am avut si eu cu ambreiaj hidraulic si era parca o idee mai usor de apasat, insa trebuie desfacut de la inceput si verificat, eventual curatat si schimbate garniturile alea, ca daca te prinde pe drum... nu mai e de pacalti in 15 minute cu cablul de ambreiaj de rezerva de sub sa.

bascula - ceva mai usor de dat roata jos, reparat, in caz de pana; mai greu cand vine vorba de stander spate si am inteles ca rulmentul de la roata ar fi ceva mai scump?

motorul - multi mi-au zis ca e inghesuit si se lucreaza ceva mai greu. Ziceam ca au dreptate; pana am dat de zx12r cu cadrul ala f misto lucrat, dar nu prea practic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bascula - ceva mai usor de dat roata jos, reparat, in caz de pana; mai greu cand vine vorba de stander spate

 

Ce-i ala stander? Are cric central. :bigstar:

Editat de George M.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce-i ala stander? Are cric central. :bigstar:

Are, insa pe unii in mananca in ... si vor stander. Am tot urmarit discutii gen 'cel mai bun stander spate pt. monobascula', nu am inteles de ce, nu am retinut rezultatul final. Mie totusi mi-ar place asa ceva si nu ma refer la stander, nici la mobra in mod special (asta cred ca e V-tecu') ci la tema de culori, printre cele mai reusite combinatii.

 

http://i9.photobucket.com/albums/a94/jethro911/2007%20Interceptor%20For%20Sale%20Pics/September6thGarageDay068_zpsf18dabfc.jpg~original

Editat de catranel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, e o pacaleala. Am mai scris pe forum despre politica lor.

 

Atunci recomanda-mi ceva mai aproape de adevar, daca tot m-ai facut curios. O sa tin cont la urmatorul schimb.

 

 

N-are nimic. Si nici nu se simte cum iti arunca ventilatorul aerul fierbinte in boashe.

 

bascula - ceva mai usor de dat roata jos, reparat, in caz de pana; mai greu cand vine vorba de stander spate si am inteles ca rulmentul de la roata ar fi ceva mai scump?

motorul - multi mi-au zis ca e inghesuit si se lucreaza ceva mai greu. Ziceam ca au dreptate; pana am dat de zx12r cu cadrul ala f misto lucrat, dar nu prea practic.

 

O fi rezistent, nu stiu, asa ca nu ma contrazic. Odata ce a iesit din fabrica in formula asta inseamna ca rezista.

De rulmenti nu m-am interesat, iar de faptul ca e inghesuit, ai dreptate. Motorul e destul de marisor iar restul elementelor sunt gramada peste el, pe langa si pe unde au mai incaput. Si asta e un motiv pentru care se incinge in oras.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ambreiajul - da si nu. Am avut si eu cu ambreiaj hidraulic si era parca o idee mai usor de apasat, insa trebuie desfacut de la inceput si verificat, eventual curatat si schimbate garniturile alea, ca daca te prinde pe drum... nu mai e de pacalti in 15 minute cu cablul de ambreiaj de rezerva de sub sa.

 

De ce iti pui probleme ca te-ar lasa ambreiajul hidraulic in drum? Oare instalatia de actionare a ambreiajului (master cylinder - conducta - piston), nu este identica cu instalatia de actionare a franei (master cylinder - conducta - piston)? Sau tii dupa tine sub sa si cablu de frana de rezerva?

E amuzant cum pui problema. :) Cate cabluri de ambreiaj ai rupt pana acum? Eu in 2 ani si 30.000 km la Deauville n-am reusit sa-l rup. L-am uns o data - de doua ori.

Nu mai umblati, fratilor, cu drobul de sare, ca daca iti pica un injector, ca daca iti pica ambreiajul etc. etc.

Iar CBS-ul e o chestie foarte faina, o ai si la masina by default, acolo te simti in nesiguranta ca nu poti controla franele separat? Am schimbat lichid de frana cu mana mea, tot la Deauville, care are si CBS, si n-a fost nici o bataie de cap in plus cu aerisitul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce iti pui probleme ca te-ar lasa ambreiajul hidraulic in drum? Oare instalatia de actionare a ambreiajului (master cylinder - conducta - piston), nu este identica cu instalatia de actionare a franei (master cylinder - conducta - piston)? Sau tii dupa tine sub sa si cablu de frana de rezerva?

Ma pui sa iti fac calcule de mecanica fluidelor si de rezistenta pe cmc de cauciuc acum? Nu, instalatiile sunt asemanatoare, dar nu identice. SI nu ai mai intalnit cazuri sa curga lichid de frana pe la garniturile de etansare de la etrieri?

 

E amuzant cum pui problema. :) Cate cabluri de ambreiaj ai rupt pana acum? Eu in 2 ani si 30.000 km la Deauville n-am reusit sa-l rup. L-am uns o data - de doua ori.

Nu mai umblati, fratilor, cu drobul de sare, ca daca iti pica un injector, ca daca iti pica ambreiajul etc. etc.

Ei uite, ca eu pana acum am rupt 2 cabluri si am 'impuscat' o garnitura de la cilindrul de ambreiaj. Si mai sunt si altii, "am vazut pe net".

 

Iar CBS-ul e o chestie foarte faina, o ai si la masina by default, acolo te simti in nesiguranta ca nu poti controla franele separat? Am schimbat lichid de frana cu mana mea, tot la Deauville, care are si CBS, si n-a fost nici o bataie de cap in plus cu aerisitul.

Nu stiu, nu am aerisit, am citit procedura in manual (parca la cbf1000 ca voiam sa imi iau odata asa ceva) si pt. mine nu e f complicata, insa clar pierzi mai mult timp. Iar comparatia cu masina... e la fel de relevanta ca video-ul pus de mine aici.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce ma amuza unii oameni ca voi care se tem de ceva nou,ceva wooow....zici ca traiti inca in epoca de fier

ambreiaj hidraulic ?!?!?!

injectie?!?!?!

nu nu,e mai valabil carburatoarele,platini...motorul in 2timpi

de ce nu ne intoarcem la motoare pe aburi???

 

sau mai bine sa ne dam cu role! hmm,ce ziceti?

 

 

e valabil motoreta ;) fara incidente!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e valabil motoreta

Ultimul pret?

 

A zis cineva ca e nasoala? Uita-te si tu ce motoreta voiam sa cumpar inainte sa gasesc zxr-ul :D Nu se teme nimeni de ceva nou, injectie am, ABS din pacate nu, iar de CBS ma pot lipsi. Zici de motorul in 2 timpi... habar nu ai ce fun e :) Sa pui mana pe un 250-500...vis!

 

PS: am si role si nu mi-e frica sa le folosesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...