Sari la conținut

Problema Pompa Benzina Zx6r


Postări Recomandate

Salut

Am o problema cu o Kawasaki zx6r .

Initial am umblat la pompa de benzina pt ca am vazut o pata de benzina pe capacu de la pinion

Am pornit-o,a mers ce a mers si s-a oprit.

Am scos furtunu de benzina de intra carburatoare si cand dau la automat nu baga benzina.

Am Dat pompa jos si am incercat.o pe direct,la baterie si cand ii pun minusul or baterie face doar odata "ţac".

Daca pun alternativ minusul scuipa benzina,daca tin minusul pus ,se incinge nu baga.

Este pompa arsa?

Idei ceva?

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 59
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salut,

Pompa de la zx6 pe carburatie trebuie sa functioneze o corect la o proba exterioara cu alimentare de la acumulator. In cazul tau plonjorul/piesa mobila din interiorul pompei face numai o cursa, apoi se opreste. Bobina electromagnetului este scurtcircuitata, in prima faza se produce in camp magnetic care misca plonjorul, arunca putina benzina, dupa care intra in scurtcircuit si se incalzeste. Cel mai sigur se verifica infasurarea bobinei electromagnetului cu un ohmmetru si trebuie sa fie in jur de 1 ohm. Sau alimentezi pompa de la acumulator si la bornele/conector pompa montezi un voltmetru de c.c. Daca in momentul cand inchizi circuitul/ alimentezi cu tensiune pompa, tensiune masurata la voltmetru scade sub scade rapid sub 9 V sau mai jos, infasurarea este scurtcircuitata. In prima etapa verifica si conectorul pompei, starea acestuia, conductoarele de conexiune de la conector la pompa.

Bafta,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Pompa de la zx6 pe carburatie trebuie sa functioneze o corect la o proba exterioara cu alimentare de la acumulator. In cazul tau plonjorul/piesa mobila din interiorul pompei face numai o cursa, apoi se opreste. Bobina electromagnetului este scurtcircuitata, in prima faza se produce in camp magnetic care misca plonjorul, arunca putina benzina, dupa care intra in scurtcircuit si se incalzeste. Cel mai sigur se verifica infasurarea bobinei electromagnetului cu un ohmmetru si trebuie sa fie in jur de 1 ohm. Sau alimentezi pompa de la acumulator si la bornele/conector pompa montezi un voltmetru de c.c. Daca in momentul cand inchizi circuitul/ alimentezi cu tensiune pompa, tensiune masurata la voltmetru scade sub scade rapid sub 9 V sau mai jos, infasurarea este scurtcircuitata. In prima etapa verifica si conectorul pompei, starea acestuia, conductoarele de conexiune de la conector la pompa.

Bafta,

Dedanteeeeee bre :yousuck:

Zx6 pe carburatie, pompa mitsubishi are platina in spatele capacului negru, platina care se impusca de cele mai multe ori, daca nu stii, nu o mai fa pe filozoful aiurea, pari prost.

 

Pentru initiator:

Desfa capacul negru si curata platina cu smirghel fin, daca e foarte subtire, sub 1mm sau e uzata oblic iti recomand sa o schimbi, e in jur de 100 de lei un kit.

http://www.romimoto-piese.ro/category/10400000000/vehicle/kawasaki-zx-6r-600:31756/article/268235

 

Dupa ce ai terminat totul nu strange capacul negru prea tare, risti sa infiletezi surubul in bobinajul pompei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dedanteeeeee bre :yousuck:

Zx6 pe carburatie, pompa mitsubishi are platina in spatele capacului negru, platina care se impusca de cele mai multe ori, daca nu stii, nu o mai fa pe filozoful aiurea, pari prost.

 

Pentru initiator:

Desfa capacul negru si curata platina cu smirghel fin, daca e foarte subtire, sub 1mm sau e uzata oblic iti recomand sa o schimbi, e in jur de 100 de lei un kit.

http://www.romimoto-piese.ro/category/10400000000/vehicle/kawasaki-zx-6r-600:31756/article/268235

 

Dupa ce ai terminat totul nu strange capacul negru prea tare, risti sa infiletezi surubul in bobinajul pompei.

Domnule " SÂRMĂ ,, ne cunoastem de undeva? Daca nu ai tangenta cu cititul, stai in banca ta. Citeste cu atentie ce am scris daca poti si pe urma poti comenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnule " SÂRMĂ ,, ne cunoastem de undeva? Daca nu ai tangenta cu cititul, stai in banca ta. Citeste cu atentie ce am scris daca poti si pe urma poti comenta.

Domnule "tranzistor"

Cum dai sfaturi de masurat pompa cand jegu ala de pompa e cunoscut ca avand probleme cu platina. Daca nu cunosti modelul/sistemul, ceea ce e evident, nu inteleg la ce dai sfaturi, te faci singur de ca.cat.

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca as putea dupa telefon ar fi bine

Oricum,cred ca trebuie alta pt ca am suflat pe furtunu care intra in carburatoare si in acelasi timp am astupat filtru si imi rasufla pe unde are membrana aia,probabil pe acolo mi.a si curs benzina

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca merge pompa de pe 5000 de motorete ... zxr 4,6,9, cbr f3 f4, vfr 750 '98-97, africa twin parca, ntv, sv carburatie, diversion, zzr ... lista e lunga ... posibil sa difere mufa dar pompa in sine e aceeasi.

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe AT puneau de TDM. Si invers :) Sau de R6 pe TDM. Deci, posibil sa faca fata una mai sanatoasa; Tot pompa de pe TDM era la fel cu a unui Linhai maricel, dar nu mai stiu capacitatea. Deci poate ca da, poate ca nu (de scuterici sigur nu merge) :) Dar daca e facuta cu pompa electrica, e pacat zic eu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar daca e facuta cu pompa electrica, e pacat zic eu...

De ce ar fi pacat ca vad ca "platinele" alea sunt o problema la mai multe motoare, cand o sa ma lase a mea pun una de Linhai.

Singura problema ar fi ca atunci cand ai carburatoarele golite cam trebuie sa dai la automat pana trage ceva benzina.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai chestia cu platinele era si motivatia celor cu AT. La plimbare prin desert, sanse mai mici sa te lase membrana de la cea cu vacuum, pe cand platinele... Desi eu pana acum la cate mobre am avut, nu am dat peste o problema la platinele in cauza. Probabil nu le-am plimbat destul (mobrele, nu platinele) :D Ce zici tu, am tot auzit la cei cu TDM: cand se termina benzilu' si nu dau de comutator de pe full pe rezerva, cica dau ceva la automat. Unii le porneau f greu. Insa de cate ori am tot umblat la carburici si il porneam cu paharul gol, eu nu am avut probleme f mari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care stiti? Una vacumatica de scuter sau ceva ATV nu are debit suficient? Parca s-ar iesi mai ieftin.

 

Mai ieftin poate... insa nu stiu daca e cea mai fericita optiune pentru carburatoarele vacuumatice, in special de pe motoarele multicilindrice....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai ieftin poate... insa nu stiu daca e cea mai fericita optiune pentru carburatoarele vacuumatice, in special de pe motoarele multicilindrice....

Hai sa facem un calcul, si merg spre extrem sa presupunem cazul prezent zx6r adica 636 cmc, mers la blana zic si eu 20l/h la 12500 rpm deci 20000cmc/60/12500=0,0267cmc/rot sau 0,0534 tras mai putin dintr-un cilindru la aspiratie adica din 159 cmc. acum vine si intrebarea: chiar crezi ca va afecta mersul motorului ? Nu zi ca mine zi ca pierzi de 10 ori mai mult adica 0,6cmc tot nu vezi diferenta in mers si nu cred ca o sezizeaza nici carburatorul de pe cilindrul respectiv.

 

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca gresesti, nu la calcule ci in abordare, aici nu e vorba despre volumul in sine aspirat ci despre presiunea negativa din galeria de admisie, ce depinde de mai multe variabile printre care diametrul, lungimea... "agresivitatea" venturiului... volumul air-box-ului, permisivitatea filtrului element, etc ori spre exemplu valoarea vacumului pe admisie la mine e pe la 0.2 bari.

 

Recunosc ca nu stiu ce anume presiune e nevoie sa fie "furata" ca ca o pompa sa pompeze 20L/h de benzina, chiar ar fi interesant un astfel de calcul (pe care eu nu am nici timpul nici disponibilitatea sa il fac) insa valoarea in sine, fie si procentuala, e un pic mai mare decat cea dedusa de tine. Daca gresesc te rog sa ma corectezi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai nu prea am ce sa spun in plus, cum presiunea volumul si temperatura sunt direct legate la gaze la exemplu respectiv cam aia ar fi si abaterea pe vacuum, oricum iti dai seama ca ce masori acolo este o medie a unei valori pulsatorii ( cam un dinte de fierastru intors)


» Post actualizat in 27 May 2016 08:54

Uite am putea sa vedem fara sa particularizam la un anumit consum ci doar luand in considerare numarul de cilindrii fiecare cu carburatorul lui (pentru ca vacuumul il iei de la unul) plecand de la raportul stoechiometric 14,7

Deci ca volum am bezina 1kg 1/0.7 1,42L si aer la 20C 14,7x1,2=17,67 Mcub sau bineinteles 17670L Raportul stoechiometric facut in volume este 17670/1,42=12443. Acum un singur cilindru trage aer 17670/4=4417,5L si consuma 1,42/4=0,355L.

Din volumul lui fur volumul intregii cantitati de benzina si fac din nou raportul pe acel cilindru (4417,5-1,42)/0,355=12439. modificarea e de (12443-12439)/12443X100=0,04%. Eu zic ca e convingator de putin ca volum si in mod direct ca influenta presiune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca odata, aici nu e vorba sau mai bine zis nu intereseaza volumul in sine de aer aspirat sau amestec carburant ci de vacuumul creeat in galeria de admisie, care reprezinta sursa de energie (ca sa ma exprim asa) pentru pompa.

 

Ar mai fi o problema, la motoarele cu carburatoare vacumatice vacuumul in galeria de admisie scade foarte mult cand se "accelereaza" puternic, in special in sarcini mari... cu alte cuvinte pompa cam ar ramane fara "curent" exact cand ar fi nevoie mai mult de benzina. La motoare mici, eventual monocilindrice, gen scutere, poate merge insa la motoare mai "serioase" cred ca pompa electrica reprezinta singura alternativa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar mai fi o problema, la motoarele cu carburatoare vacumatice vacuumul in galeria de admisie scade foarte mult cand se "accelereaza" puternic, in special in sarcini mari... cu alte cuvinte pompa cam ar ramane fara "curent" exact cand ar fi nevoie mai mult de benzina. La motoare mici, eventual monocilindrice, gen scutere, poate merge insa la motoare mai "serioase" cred ca pompa electrica reprezinta singura alternativa.

Si care e problema cu accelerarea puternica? Cum adica pompa ramane fara curent? Acolo asa cum ti-am spus presiunea in timp e un dinte de fierastrau intors tot ai pulsatie, indiferent de sarcina, care iti actioneaza pompa.

Repet vacuumul creat de care te tot legi pe pistonul din galeria caruia se preleveaza are abaterea care ti-am calculat-o adica la acel piston o sa saraceasca amestecul cu acel procent nu stiu altfel cum sa-ti explic altfel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si care e problema cu accelerarea puternica? Cum adica pompa ramane fara curent? Acolo asa cum ti-am spus presiunea in timp e un dinte de fierastrau intors tot ai pulsatie, indiferent de sarcina, care iti actioneaza pompa.

Repet vacuumul creat de care te tot legi pe pistonul din galeria caruia se preleveaza are abaterea care ti-am calculat-o adica la acel piston o sa saraceasca amestecul cu acel procent nu stiu altfel cum sa-ti explic altfel.

 

"Curent"... in sensul de sursa de energie (vacuum), credeam ca ai inteles "metafora". Iar in cazul carburatoarelor vacumatice, vacuumul in manifold scade drastic odata cu cresterea turatiei/sarcinii... imi pare rau, nu am timp de alte explicatii, gugaleste si tu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Curent"... in sensul de sursa de energie (vacuum), credeam ca ai inteles "metafora". Iar in cazul carburatoarelor vacumatice, vacuumul in manifold scade drastic odata cu cresterea turatiei/sarcinii... imi pare rau, nu am timp de alte explicatii, gugaleste si tu...

Mda, pai si daca la cresterea turatiei/ sarcinii nu mai ai vacuum cine iti ridica tie sertarul? La cele cu sibaer actionat direct de cablul de acceleratie cand tragi de acceleratie brusc se intampla sa scada vacuumul, viteza de circulatie a aerului devine mica, amestecul saraceste. De aceea carburatoarele vacumatice au fost considerate un pas inainte.

 

PS intelesesem foarte bine metafora ta si ma adaptasem la ea

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt mai multi factori acolo decat debitul si vacuumul. Daca era o solutie viabila, din atatia producatori de utilaje de genu se gasea unul sa o puna in practica, in schimb vitezanele sau motoare "turate" 600-900cmc, ultimele generatii carburate au pompa electrica.

 

Cred ca ar fi cazul sa fie inchis topicul sau oprit subiectul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, pai si daca la cresterea turatiei/ sarcinii nu mai ai vacuum cine iti ridica tie sertarul? La cele cu sibaer actionat direct de cablul de acceleratie cand tragi de acceleratie brusc se intampla sa scada vacuumul, viteza de circulatie a aerului devine mica, amestecul saraceste. De aceea carburatoarele vacumatice au fost considerate un pas inainte.

 

PS intelesesem foarte bine metafora ta si ma adaptasem la ea

 

In manifold vacuumul este creeat de catre piston in timpul de admisie si, in cazul carburatoarelor vacumatice, la deschiderea totala a fluturasilor vacuumul scade dar creste fluxul. Tocmai de aceea acest tip de carburatoare este denumit CV - constant velocity, si a fost considerat un "pas inainte" datorita controlului mai riguros al acceleratiei, al feedback-ului catre pilot. Ca fapt divers, inainte de injectie, la curse se foloseau carburatoare mecanice si chiar si in zilele noastre le mai gasesti pe la "liniute". Cand vine vorba de putere bruta nimic nu se compara cu un carburator cu subar mecanic si pompa de sprit.

 

P.S.Ferestrele culisante sunt actionate de vacuumul creeat de catre efectul venturi (https://en.wikipedia.org/wiki/Venturi_effect) si este proportional cu fluxul. Ti-am spus ca nu am timp de explicatii, mai ales la nivel elementar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti-am spus ca nu am timp de explicatii, mai ales la nivel elementar.

Tocmai chestiile astea elementare si intuitive vad ca-ti dau batai de cap. La deschiderea totala sau partiala a fluturasilor vacuumul nu scade de loc, repet scade numai la cele cu sibar actionat direct, Dimpotriva vacumul creste in zona venturii ceea ce duce la cresterea vitezei in zona, incepe sa-si traga mai mult amestec si sa creasca turatia. Vacuumul creat de piston la turatia respectiva trecand prin pierderea de sarcina produsa de clapeta (incearca sa privesti dinamic nu static) este masurat de membrana, se mareste sectiunea venturii si se restabileste un nou echilibru. Dar trebuie sa ai mintea deschisa si la ce spun altii daca vrei sa intelegi.

 

Eu nu mai am ce sa comentez pe acest subiect

over and out

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...