Sari la conținut

Burgman de 400 cade in bot la 6000 de ture


Postări Recomandate

Salut. Am nevoie disperata de un sfat.

Cumparat Burgman AN400A ABS inj 2011 cu 26000km din Italia saptamana trecuta. Arata foarte bine si nu pare forjat. Km cred ca sunt reali, l-am luat de la firma. Pana pe la 80km/h se misca bine pe drum drept, prin oras pleaca printre masini si zboara de la semafor. Asta ar fi cam intre 4-5000 rpm. Daca mai trag de manson, la 5800 rpm "cade in bot" - scade brusc turatia si viteza fara a se opri motorul. Daca las un pic mansonul inapoi tasneste. Daca mai trag de el, aceeasi chestie. Cu alte cuvinte, pe drept nu merge mai mult de 85km/h si 5800 rpm. Daca suntem pe el doi si urcam un deal se chinuie deci nici nu are putere destula, nu poate fi limitat. La deal in jos, accelereaza daca trag de manson iar cand ajung pe la 6000 rpm parca intra in frana de motor si incetineste. Problema e cea mai evidenta daca accelerez brusc peste 5800 rpm. Daca accelerez foarte incet si gradual parca ar incerca el... dar se poticneste pana la urma. Nu trece de 6000 rpm nici impuscat.

Vanzatorul a zis ca tot ce a fost schimbat la el a fost pompa de benzina pt ca a avut probleme. Sa fie chiar pompa de benzina..? De pornit porneste perfect si merge la relanti exact cum trebuie. Poate din presiune/debit?

Schimbat bujie, filtru de aer e nou, benzina de calitate, schimbat ulei (nu e peste nivel). Nu cred ca poate fi din transmisie pt ca atunci s-ar tura dar nu ar trage.

Ceva sugestii de la distanta? Eventual pot eu incerca ceva? Ii rog pe cei cu experienta de pe forum sa se hazardeze cu o sugestie...

De asemenea, va rog, daca stiti, sa imi spuneti unde in jurul Salajului ar putea exista un mecanic bun pt asa ceva. Cluj, Satu Mare, Bihor etc. Stiu ca la astea cu injectie si cu ECM e mai delicat, chiar nu vreau sa o deschida cineva si sa se scarpine la ceafa, mai ales ca trebuie date jos o mie de plasticuri pt o nimica toata. Poate pusa pe un tester adevarat... Apropo, am facut smecheria cu agrafa, nu apar coduri de eroare pe bord. Doar C00 - ceea ce e fara erori.

Multumesc pt rabdare. Astept cu nerabdare orice sugestie fezabila.

Raul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

clapeta de acceleratie are niste senzori pt a comanda amestecul,probabil sa fie defecta,eu am intalnit problema asta la Gilera Nexus si s-a rezolvat schimband port-clapetul....acum nu stiu daca si la tine e aceeasi problema

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca o pui pe cricul central si accelerezi la fel face?

Da, face la fel. Dar am impresia ca modelul asta are ceva siguranta care nu il lasa sa se tureze la maximum pe cric din motive de siguranta. Deci nu stiu daca e relevant.

» Post actualizat in 05 May 2016 10:54

Probabil ca ar trebui prima data sa verific presiunea si debitul la pompa de benzina. Dar din pacate nu am manometru si reductie. De altfel si cunostintele mele de mecanica sunt destul de subrede. Poate trebuia sa mentionez asta in postul meu. Asta e si motivul pt care intrebam daca nu stiti voi pe cineva de nedejde in zona mea care sa faca treaba asta. Eventual sa masoare si potentiometrii de pe acceleratie. Si poate sa vada chiar cu un tester adevarat ce e acolo...

» Post actualizat in 05 May 2016 11:00

Rezistenta de pe pipa ai masurat-o? Cauta ce specificatii trebuie sa aiba si masoara.

Imi pare rau. Nu am idee ce e rezistenta de pe pipa si nu stiu cum sa o masor. Desi un multimetru am si daca gasesc 2 contacte undeva le stiu masura rezistenta, daca de asa ceva e vorba. Dar vad ca esti din Cluj - pe net gasesc o multime de service-uri care par serioase pe acolo. Nu ai putea sa imi recomanzi unu care sa stii tu ca e profi si ca are experienta cu asa ceva? De la Zalau ar fi o plimbare de dupamasa pana acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exista o rezistenta in pipa bujiei care e destul de neglijata (mai nimeni nu stie de ea si se oxideaza in timp si aproape devine fara contact electric) asa am patit si eu la aprilia pegaso scanteia era f mica...pentru proba se poate desfileta pipa de pe fisha(fir) si pune direct in varful bujiei fara pipa pe fir....in mod normal cu o surubelnita dreapta se poate din fisa bujiei desfileta capul care intra in varful bujiei si de acolo iese un arc si acea rezistenta....

 

totusi inclin sa cred ca este de la senzorul clapetei de acceleratie problema (TPS -throttle position sensor), al gasesti la clapeta de admisie actionata de cablul de acceleratie.

alta intrebare,daca la viteza mica gen 40km/h tragi maxim de gaz si tii asa maxim cateva secunde simti ca trage mai bine decat la jumatate de gaz sau tot oarecum limitata sau in shuturi trage?

 

 

 

 

un video ce te va ajuta cu un multimetru sa-ti verifici TPS-ul

Editat de mad_max_86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, am citit despre TPS. Din pacate la Burgman pentru orice rahat trebuie sa dai dos o mie de plasticuri si piese. Parca ma tem sa umblu pe acolo desi dupa cum spuneam, chiar o rezistenta stiu si io sa masor. Daca trag brusc de manson tasneste cu tupeu pana pe la 80 km/h si vreo 6000 ture. Apoi se leneveste brusc. In jurul a aprox 5000 ture chiar mi se pare ca pleaca. Deci prin oras nu imi stau masinile in fata. Tasneste de la semafor. Daca tin acceleratia trasa la max, se intinde incet incet - da foarte incet pana pe la 90 km/h si aprox 7000 ture. Si mai departe, nici impuscat. Eu cred ca ar trebui sa ajunga la zona rosie, nu? Adica sa se tureze la maximum, nu pana la 7000 rpm. Pot tine acceleratia la max mult si bine, nu trece de turatia asta. Oare la un garaj auto nu pot masura presiunea/debitul pompei oare? Nu poate fi diferit de o masina, in afara de valori... Poate ar trebui sa fac un video sa incerc sa il uploadez sa fie mai evident ce tot povestesc io.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Cauta un mecanic in primul rand. Pare problema de alimentare, pana la pompa benzina eu as cauta sa nu fie vreun furtun gatuit care stranguleaza debitul. Daca ajungi la pompa de benzina nu te speria, poti pune de auto, singurul lucru este sa intre in locasul de acolo, lucru care se poate improviza usor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raspunsul meu il stii! :hug:

Asa e TNG. Toata stima. Si mi-as da calul sa ajung pana la tine sa arunci tu un ochi, sa stii. E nemaipomenit cum stii tu sa le vorbesti la motoare de te inteleg. Din pacate nu ma incumet sa vin calare pe burgman pana la Ilfov din Salaj, nu in starea in care e. Si uite asa am niste posibile (probabile) diagnostice dar nu am pe nimeni sa le verifice pentru ca eu nu ma incumet sa ma bag sa nu fac ceva prostie si mai mare. Iar in zona nu imi poate nimeni recomanda un mecanic de incredere. Sunt intr-un impas teribil. Sa incerc sa scot pompa afara? Desi nu rezolv nimic asa, tot nu o pot verifica fara scule. Cat de vacuum din rezervor, pot merge fara capac sa vad. Dar cred ca is slabe sansele. Eu din cat am tot citit as crede ca e pompa sau tps. Iar daca stii unde sa te uiti si ai cu ce astea nu is asa greu de diagnosticat, asa-i?

 

Cauta un mecanic in primul rand. Pare problema de alimentare, pana la pompa benzina eu as cauta sa nu fie vreun furtun gatuit care stranguleaza debitul. Daca ajungi la pompa de benzina nu te speria, poti pune de auto, singurul lucru este sa intre in locasul de acolo, lucru care se poate improviza usor.

Exact asta incerc sa fac, sa caut un mecanic. Doar ca e mai complicat decat as fi crezut.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suna a fi limitat din calculator, posibil sa nu aiba nicio defectiune.

Asta daca ai exclus injectorul (sa nu aiba alt injector, cu debit mai mic).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

De ce nu faci un road trip pana la TNG. Cu siguranță drumul înapoi va fi muuult mai mișto...

 

Asa e TNG. Toata stima. Si mi-as da calul sa ajung pana la tine sa arunci tu un ochi, sa stii. E nemaipomenit cum stii tu sa le vorbesti la motoare de te inteleg. Din pacate nu ma incumet sa vin calare pe burgman pana la Ilfov din Salaj, nu in starea in care e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai știu, dar nu vad alte soluții, poate Ungaria undeva. Eventual găsește o platforma sau duba sa meargă spre București și vine calare înapoi. Sunt și pe forum destui care fac transporturi. Asa, așteptând sa dea peste un mecanic priceput prin zona trece sezonul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai știu, dar nu vad alte soluții, poate Ungaria undeva. Eventual găsește o platforma sau duba sa meargă spre București și vine calare înapoi. Sunt și pe forum destui care fac transporturi. Asa, așteptând sa dea peste un mecanic priceput prin zona trece sezonul...

Poate si cu duba ar fi o alternativa. Intre timp, calaresc un armasar castrat.

» Post actualizat in 08 May 2016 19:24

Raspunsul meu il stii! :hug:

Nu stiu daca mai urmareste cineva topicul. Am iesit la cateva ture mai ambitioase sa vad ce se intampla. Mi s-a parut ca isi da drumu. Poate a stat prea mult nepornit. In orice caz, am mers cu 140 si acul rpm o ajuns la rosu. M-am bucurat. Dar apoi iar o inceput figurile. Era deja pe rosu rezervoru. Am deschis busonu s nu cumva sa faca vid. O facut psssst si l-am pus la loc. Nici o schimbare. Dar m-am gandit sa fac un plin. Si, evident iar merge bine cu plinu facut. Astea cred ca is info in plus importante. Oare e mizerie pe fund si infunda filtru? Cand fac plin se amesteca prin rezervir? Sau ce inseamna asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Salut,

Am un Burgman 400 K7, de jumatate de an, luat din Italia si are exact aceleasi simptome, moare la 5500-6000 ture in mers, rezervorul se videaza, merge bine cand si cand, parca depinde si de nivelul de benzina din rezervor, desi a facut probleme si cu el plin si cu el gol si invers, a mers unele dati ok la orice nivel.

Pana acum l-am dus la 2 mecanici, primul i-a inlocuit pompa si ceva la injector, al doilea a spus ca pe partea de injectie e ok, ca citeste TPSul si ca nu se deschide clapeta de la aer cum trebuie cand accelerezi. A zis ca trebuie sa cumpar blocul de accelerare care costa 600-700 euro. La mine, cand are probleme si nu poate accelera in mers mai mult de 5500 ture, daca merg cu acceleratia pana inainte de 5500 consuma mai mult decat normal cu 1,5 l, semn ca baga benzina mai multa dar nu primeste aer (parerea mea).

Ieri se impotmolea la 5500 in mers si pe la 7000 pe cricul central, am desfacut cotul de cauciuc scurt de intra in blocul de acceleratie, iar la clapeta de aer am observat ca se misca greu, ceva ingreuneaza miscarea ei. I-am facut cateva ture complete si am montat inapoi furtunul de admisie de aer. I-am dat acceleratie pe stand si in mers si merge normal. Pana cand... ramane de vazut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Nu am progesat deloc, are aceleasi probleme. Un mecanic mi-a spus sa decuplez cei doi senzorii din blocul motor, de intra in partea dreapta, sa dau contact, pe bord imi va ramane aprins FI, apoi scot contactul, si sa mufez la loc cei doi senzori. La primul contact se vor reseta senzorii si trebuie sa mearga bine. Asa am facut si a mers. Problema acum e ca te poate tine pana la colt sau poti merge 500 km pana sa faca iar probleme.

In oras mai e cum e dar daca ies afara din localitate, la un drum lung, si apare problema intr-o depasire, si mai am pe cineva care depaseste si se afla in spatele meu, sunt cam pa X-(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...