Sari la conținut

Releu electronic de încărcare pe 6 volti


Baxxter
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

Știe cineva de unde pot cumpăra sau are o schemă pentru un releu electronic de încărcare pe 6 volti?

 

Îmi face figuri releul original si am luat unul cel puțin la fel de prost de la Gaspar.

 

Motocicleta in discuție e un IJ 56.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...teoretic :)

 

Ai văzut motocicleta mea și ce am modificat la ea.... trebuie să o desfac jumate să bibilesc la releu. Și dacă nu îmi place, mai desfac o dată :)

 

Asta cu reglatul releului e ultima variantă, dacă nu găsesc chiar nimic. Și deja am găsit o schemă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baga ~8V la ralanti si ~10.2V turat. De 10.2 nu sare indiferent cât de turat este.

 

Cu becurile stinse, ca le-ar pe toate :)

 

Până o rezolv cu altceva, îl voi regla pe ăsta. E vreun topic pe aici să înțeleg cum se face?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cred dar imi aduc aminte la fata locului

Sunt 2 reglaje pe releu:

1) reglajul pentru tensiune superioara

2) reglajul pentru tensiune inferioara (pentru a intrerupe circuitul rotorului cand nu genereaza tensiune superioara bateriei - in asemenea regim dinamul ar deveni motor de cc)

Reglajul efectiv reprezinta tensionarea arcului aferent pana obtii pragurile corespunzatoare.


» Post actualizat in 10 Apr 2016 12:34

Incercam sa programam o sesiune de reglaj. poate weekendul urmator daca nu e prea tarziu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Până o rezolv cu altceva, îl voi regla pe ăsta. E vreun topic pe aici să înțeleg cum se face?

 

Este unul, am explicat pe acolo si eu, de-aia stiu. De la postul 74 in sus

 

La postul 74 sun link la cateva pagini dintr-o carte beton, o sa te lamureasca, sper.

 

/index.php?/topic/692907-sa-explicam-aici/?p=3400189

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

'conjunctor-disjunctor'..

are doua circuite magnetice si vreo 3 infasurari...

Una monitorizeaza tensiunea de pe baterie si reglaza excitatia , cealalta infasurare monitorizeaza diferenta de potential dintre baterie si armatura actionand contactul de forta care cupleaza bateria pe infasurarea armaturii, si, mai este si o infasurare de curent care accelereaza cuplarea/decuplarea bateriei in functie de sensulcurentului dinam-bateria, respectiv baterie-dinam.

Este sensibil la reglaje si la uzura contactelor. Din pacate nu se prea poate regla pe banc , cu o sursa de c.c. pentru ca infasurarile sunt sensibile la valoarea efectiva a tensiunii , care pe motocicleta are si componeneta alternativa(riplu)

Prima chestie care se fute este contactul disjunctor , daca reglajul nu este facut corect( se cupleaza bateria pe dinam la diferente mari de potential , respectiv curenti mari, si in consecinta contactul se arde sau in cazul cel mai nasol ramane lipit , uramand arderea dinamului si distrugerea bateriei...)

Este preferabil unul electronic , pentru 6 volti(trabi) sau unul manufacturat dupa bogata literatura existenta...contactul disjunctor find inlocuit cu o dioda schottky....

Sau se monteaza un alternator pe 12v si se termina povestea....mai mult ca sigur asta va fi sfarsitul telenovelei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Între timp am reușit să îl resuscitez pe bătrânul ei releu. Deocamdata încarcă cu 7.4V. Vedem cat ține.

 

Multumesc celor care m-au ajutat. Rămân în continuare interesat de varianta electronica, dar nu mai e urgent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Vad destul de des ca sunt probleme cu fiabilitatea componentelor standard ale motocicletelor vechi, asa cum e si aici, sa inlocuim un releu mecanic cu unul electronic.

Eu cred ca "plusam" putin in zona asta (dar cum sunt roman, adaug"parerea mea", asta ca o scuza ca"ma bag").

Dar, asa cum "ne aberam" si cu aprinderile cu senzor cat si cu acest releu electronic, de ce? noi folosim aceste motociclete cca 1000 Km/an , deoarece cred ca nu sunt multi ce folosesc motocicletele mai mult decat hobby, nu ca mijloc de transport zilnic, astfel vom cadea in etrema asta, sa avem elemente super-fiabile, cu afectarea originalului.

Parintii nostrii au folosit aceste motociclete ZILNIC, cca 8 luni/an(in sud), cu platina clasica, e drept, uneori erau impinse ca sa porneasca, dar au mers asa, mii de kilometri, cu pedale sudate, cu lant de la combina, stopuri de tractor,etc., iar noi, acum consideram ca acest releu trebuie inlocuit.Nu,nu e asa, cred ca e nevoie sa intelegem de ce a mers si cum functineaza, asta poate fi o "scoala" si sa-l pastram, desigur sunt situatii,(des intalnite), inaintea noastra au fost "mesteri" ce au dus totul la imposibil, dar teoretic asta e rolul acestui forum, unde sunt multi cunoscatori in domeniu dinam IJ 56.

Tot mesajul meu, obositor, are ca rugaminte sa incercam, ca daca vrem sa patram originalul, sa incercam sa intelegem cum functioneaza aceste elemente (dinamul e o problema des intalnita) si daca e posibil sa le pastram, cred ca asta e "frumusetea jocului", sa ai probleme si sa le rezolvi (nu singur, ci cu colgii de breazla, dar , rugaminte, inaine e nevoie de studiu aprofundat, apoi intrebari, altfel e penibil si enervant, se intampla asta des), altfel e monoton!, sa ai o viata fara probleme?- unde e frumusetea?(PAREREA MEA!)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...