Sari la conținut

Conversie ENDURO-SUPERMOTO si prepararea acestuia


Pirvu Berg
 Share

Postări Recomandate

Salut!

Sunt nou pe site si as vrea in primul rand sa salut membrii acestei comunitati.

Nu am gasit un topic special pentru asta si as vrea totusi,daca se poate sa ma lamuriti(mai amanuntit) si pe mine cu unele lucruri legate de aceasta conversie,avantaje-dezavantaje,nemaipomenit ar fi niste idei pentru imbunatatirea mobrei,alte intrebari pe langa cele mentionate de mine si bineinteles printre intrebarile mele poate vor fi si unele banale...parerea mea este ca asceasta comunitate a fost facuta pentru a ne ajuta unii pe altii si nu pentru a fi rautaciosi!!

Numele meu este Dragos si practic hard enduro de pe la 10 ani,dar de o vreme incoa,mai exact de cand mi-am luat ultima mobra (Husaberg Te125) am decis sa incerc ceva nou si anume SUPERMOTO!

Sa incepem:

 

1.O prima problema a multor enduroaice este contactul (nu-l au)

Am doar blocajul de la ghidon si asta ma supara pentru ca trebuie sa stau "cu lesa" dupa ea din simplu motiv ca in Romania daca o las nesupravegheata 30 de minute s-ar putea sa o mai vad doar in poze.

Nu am incredere in politie asa ca nu o sa ma astept la prea multa cercetare din partea lor si pe langa asta chiar daca legile sunt facute pentru tot ceea ce inseamna autovehicul noi astia pe 2 roti tot stramb suntem priviti!!

Am inteles ca se poate face CASCO,urmatorul lucru care o sa-l fac dupa ce este gata sa iasa pe strada.BUN! Dar si aici este cu dus si intors (nu detaliez,exista topic)

Intrebarea mea este daca se poate pune contact pe o mobra care nu are baterie si porneste la pedala!?

 

2.Suspensiile trebuie neaparat schimbate sau merg si cele de enduro?

Daca nu trebuie schimbate,atunci ce trebuie ajustat la ele?

Trebuie sa tinem cont ca nu sa duc suspensile la extrem ca pe o pista!

 

3.Pentru a pune niste slide-uri (roti de skateboard) la capetele axului fata-spate si nu ai gauri cum au unele modele din fabrica pentru a baga ax pe mijlocul axului si a prinde rotile,trebuie facut ax la strung ca cel original dar cu gauri?

 

4.Cum imi dau seama ca sunt strambe rotile de sm(nu ma astept sa fie 8 ca la bicicleta)

 

5.Daca vreau sa vopsesc rotile de sm si o sa trebuiasca sa dau spitele jos,atunci cum imi dau seama ca cel ce le pune o sa-mi centreze roata sa fie dreapta?(revenim la intrebarea 4,cum stiu daca sunt strambe)

 

6.Rotile de sm se potrivesc la orice model?(EX: Rotile fabricatie 2007 KTM si trebuie puse pe Husaberg 2013) cu adaptarile necesare!

 

7.E vreo problema daca pastrez pinionul de la enduro(mai multi dinti) in schimbul celui de pe rotile de sm?

 

8.La discul de 320mm trebuie alt etrier de frana sau merge si cel de pe motocicleta?

 

9.La RAR,ce trebuie sa aiba motocicleta pe ea pentru a fi corespunzatoare cerintelor?

 

10.Am citit undeva ca este o problema cu conversia asta...am inteles ca ar fi trebuit sa fie de SM daca o vrei SM si nu enduro...poate ma lamuriti si pe mine!

 

Astea ar fi principalele intrebari ale mele,astept raspunsuri,intrebari,idei,sfaturi legate de supermoto!

Multumesc anticipat!!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In locul tau m-as interesa intai de posibilitatile de inmatriculare si de preturi pentru ca e posibil sa iesi mai ieftin daca cumperi o motocicleta noua plus ca 125cc pt strada mie unul mi se par putini tare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In locul tau m-as interesa intai de posibilitatile de inmatriculare si de preturi pentru ca e posibil sa iesi mai ieftin daca cumperi o motocicleta noua plus ca 125cc pt strada mie unul mi se par putini tare...

Motocicleta a fost cumparata de noua,are 700 de kilometrii in total iar 500 de kilometrii a fost numai rodajul asa cum trebuie si cum scrie in carte...este imatriculata numai ca nu am asigurare si ITP-ul platit pentru ca nu ma ajutau la nimic pe teren...intrebarile nu le-am pus special pentru mine ci pentru a sti si alta lume cum sta treaba....nu am foarte multe variante cand vine vorba de cilindree pentru ca din cauza legilor nu pot decat A2 sa-l am si si acolo sunt foarte limitat la hp!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2. suspensiile de enduro lucreaza diferint avand alt regim de lucru, pe cand la SM ai nevoie de o suspensie mai ferma (nu este o diferenta foarte mare pt un amator dar la un moment dat incepi sa simti ca ai nevoie de ceva in plus de la suspensii)

4. la enduro cum iti dadeai seama daca ai rotile drepte. le pui pe un ax fix si rotesti de ele, vezi daca sunt sau nu centrate.

5. nu e nevoie sa le dai jos, dar trebuie sa le acoperi banda de hartie si hartie ca sa nu dai cu vopsea pe ele

7. mai multi dinti la pinion o sa insemne plecari de pe loc intempestive si tendinta de wheelie mai pronunta in dauna viteze maxime

8. iti trebuie doar adaptorul pt etrier ca sa poti monta roata cu discul de 320

9. La RAR te duci cu ea cum a iesit din fabrica cu rotile din talon, semnale, oglinzi, lumini

10. vrei sa renunti la enduro si sa treci la SM? atunci ia direct un SM si nu mai stai sa iti bati capul cu atatea modificari

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vad ca la majoritatea ti s-a cam raspuns

 

1.O prima problema a multor enduroaice este contactul (nu-l au)

Am doar blocajul de la ghidon si asta ma supara pentru ca trebuie sa stau "cu lesa" dupa ea din simplu motiv ca in Romania daca o las nesupravegheata 30 de minute s-ar putea sa o mai vad doar in poze.

Nu am incredere in politie asa ca nu o sa ma astept la prea multa cercetare din partea lor si pe langa asta chiar daca legile sunt facute pentru tot ceea ce inseamna autovehicul noi astia pe 2 roti tot stramb suntem priviti!!

Am inteles ca se poate face CASCO,urmatorul lucru care o sa-l fac dupa ce este gata sa iasa pe strada.BUN! Dar si aici este cu dus si intors (nu detaliez,exista topic)

Intrebarea mea este daca se poate pune contact pe o mobra care nu are baterie si porneste la pedala!?

 

nu-ti face nimeni casco la un 125 fara imobilizator

degeaba ii bagi tu un contact pe care il forteaza oricine cu o surubelnita, mai bine ii montezi un intrerupator ascuns pe undeva, inseriat cu kill switch-ul

tot poate sa ti-o fure, dar trebuie sa se chinuie putin, sa vada cum vin firele

oricum, problema e mai mult cu luatul pe sus

 

cara tot timpul la tine un lant sau cablu bun (nu din targ, ia ceva gen kryptonite sau abus)

ziua legi de ce prinzi (copaci sanatosi, semne de circulatie solide, stalpi)

daca te prinde noaptea pe undeva leag-o foarte aproape de o masina cu alarma buna sau chiar de ea daca cunosti proprietarul (treci lantul prin janta)

si evita zonele mai naspa fiindca ai un motor pe care 2 insi il iau in spate

 

in rest, distractie placuta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2. suspensiile de enduro lucreaza diferint avand alt regim de lucru, pe cand la SM ai nevoie de o suspensie mai ferma (nu este o diferenta foarte mare pt un amator dar la un moment dat incepi sa simti ca ai nevoie de ceva in plus de la suspensii)

4. la enduro cum iti dadeai seama daca ai rotile drepte. le pui pe un ax fix si rotesti de ele, vezi daca sunt sau nu centrate.

5. nu e nevoie sa le dai jos, dar trebuie sa le acoperi banda de hartie si hartie ca sa nu dai cu vopsea pe ele

7. mai multi dinti la pinion o sa insemne plecari de pe loc intempestive si tendinta de wheelie mai pronunta in dauna viteze maxime

8. iti trebuie doar adaptorul pt etrier ca sa poti monta roata cu discul de 320

9. La RAR te duci cu ea cum a iesit din fabrica cu rotile din talon, semnale, oglinzi, lumini

10. vrei sa renunti la enduro si sa treci la SM? atunci ia direct un SM si nu mai stai sa iti bati capul cu atatea modificari

Multumesc pentru informatii dar nu as renunta la aceasta motocicleta sa o fac de SM din mai multe motive

1.Imi place foarte multe

2.Nu imi permite bugetul momentan pentru a doua mobra

3.Daca imi iau SM,atunci iau ceva mare si asta e marea problema la mine ca nu am cu ce sa o conduc A2-ul nu ma lasa...

» Post actualizat in 01 Apr 2016 10:11

vad ca la majoritatea ti s-a cam raspuns

 

 

nu-ti face nimeni casco la un 125 fara imobilizator

degeaba ii bagi tu un contact pe care il forteaza oricine cu o surubelnita, mai bine ii montezi un intrerupator ascuns pe undeva, inseriat cu kill switch-ul

tot poate sa ti-o fure, dar trebuie sa se chinuie putin, sa vada cum vin firele

oricum, problema e mai mult cu luatul pe sus

 

cara tot timpul la tine un lant sau cablu bun (nu din targ, ia ceva gen kryptonite sau abus)

ziua legi de ce prinzi (copaci sanatosi, semne de circulatie solide, stalpi)

daca te prinde noaptea pe undeva leag-o foarte aproape de o masina cu alarma buna sau chiar de ea daca cunosti proprietarul (treci lantul prin janta)

si evita zonele mai naspa fiindca ai un motor pe care 2 insi il iau in spate

 

in rest, distractie placuta

Nu stiam treaba cu CASCO,o sa ma interesez la cineva care e in domeniu si stie cum merg lucrurile

Foarte bine gandita treaba cu surubelnita si contactul,ai mare dreptate...legat de kill switch,nu o vad prea bine deoarece adaug fire la alte fire si nu imi prea place treaba asta si oricum asa cum ai spus si tu ca marea problema ar fi luatul pe sus cu tot cu acel kill...

Am zis sa intreb daca se poate rezolva ceva cu acest "furat,saltat,etc" pentru ca multi sunt in aceeasi situatie ca mine,nu pot sa o lase nesupravegheata prea mult timp...

 

Topicul l-am facut pentru a discuta probleme ale SM-urilor("corcite") si sa incercam sa le rezolvam sau poate sa aducem imbunatatiri nu sa-mi raspundeti mie la intrebari si gata,topic inchis! :)

» Post actualizat in 01 Apr 2016 10:17

Si mai ia in calcul ca un 2T este foarte zgomotos in oras.

Sunt pistol cu apa pe langa un SM cu o toba Akra sau Arrow fara DB-killer sau chiar si o vitezomana poate sa fac mult mai mult zgomot,in mare parte cu o toba rezolvi treaba :)

Nu vad unde e problema galagiei pe care o face o "albinuta" in 2 timpi,am impresia ca e primavara tot timpul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu fac frecvent schimbarea intre sm si enduro la al meu ktm 525 exc,Daca o sa vrei sa te dai doar pe circuit e ok 2t dar pe strada e urat rau,zgomot mare ,fum la greu.Ca si suspensii sunt ok cele de enduro,trebuie doar sa reglezi rebound si compresie,cele de sm sunt mau tari.Se gauresc capacul respectiv piulita axului asta si pe fata si pe spate si introduce o tija ,la capete pui acele silde,si trebuie sa ii schimbi raportul pinioanelor,ori maresti pinionul,or scazi foaia,sau amandoua,faza e ca trebuie sa scoti niste zale ,dar folosesti za de legatura cu clips e mai ok,o sa ai un in varianta sm si doua in varianta enduro sau iti mai iei un lant

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu fac frecvent schimbarea intre sm si enduro la al meu ktm 525 exc,Daca o sa vrei sa te dai doar pe circuit e ok 2t dar pe strada e urat rau,zgomot mare ,fum la greu.Ca si suspensii sunt ok cele de enduro,trebuie doar sa reglezi rebound si compresie,cele de sm sunt mau tari.Se gauresc capacul respectiv piulita axului asta si pe fata si pe spate si introduce o tija ,la capete pui acele silde,si trebuie sa ii schimbi raportul pinioanelor,ori maresti pinionul,or scazi foaia,sau amandoua,faza e ca trebuie sa scoti niste zale ,dar folosesti za de legatura cu clips e mai ok,o sa ai un in varianta sm si doua in varianta enduro sau iti mai iei un lant

Multumesc pentru sfaturi,o sa ma uit la un tutorial pentru intarirea suspensilor.

Legat de gaurirea axului,la Husa,Ktm la acestea doua am vazut exact,au la capatul axului facut in mijloc ca un con...nu stiu cum as putea sa dau eu gaura in mijlocul lui...

Spune-mi daca sti cumva,pentru roti de sm ai ax diferit fata de cele pentru enduro?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu ,este acelasi ax,poti sa dai gaura,se scoate piulita si dopul de la ax si se da gaura din interior spre exterior.la axul spate dai gaura doar la piulita ca in cealalta parte e deja gaurit.

Asa o sa fac,cand o sa fie nevoie

Multumesc frumos pentru sfat!

» Post actualizat in 03 Apr 2016 15:05

Stiti pe cineva care sa dea spitele jos de pe o roata de sm si sa le si puna la loc iar apoi sa o centreze?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Mai ia in considerare o chestie, pe strada o sa folosesti motocicleta mult in frana de motor. Turatiile mari + ungerea deficitara la 2T ( in frana de motor nu are cum sa patrunda ulei in cilindru) o sa duca la o uzare rapida a motorului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai ia in considerare o chestie, pe strada o sa folosesti motocicleta mult in frana de motor. Turatiile mari + ungerea deficitara la 2T ( in frana de motor nu are cum sa patrunda ulei in cilindru) o sa duca la o uzare rapida a motorului

Da,ai dreptate...intr-un fel...sa fiu sincer nu stiu ce sa cred pentru ca 90% din motocicletele care le-am avut au fost in 2T si am mers in frana de motor destul de mult iar cand am schimbat pistonul,nu s-a vazut nici-o urma de uzura la un EXC 300 unde cat de cat ai frana de motor ;) ....la un 125 frana de motor nu este sa ti-o spun drept,acum depinde ce vezi tu prin frana de motor pentru ca daca tu crezi ca atunci cand mergi si dai treapta inferioara si doar te leagana putin atunci parerea mea e ca mai bine nu dai sau poate de dragul de-a spune ca ai incetinit cu frana de motor(si 80% frana normala) sa poti oprii un 125 in 2T

Nu spun ca nu ai dreptate legat de ungere atunci cand motorul nu este accelerat dar nu ma convingi doar cu atat,poate poti sa detaliezi!

» Post actualizat in 23 Apr 2016 13:40

Sper sa va placa,o sa pun o poza cu ele spitate pe sptamana viitoare!

» Post actualizat in 28 Apr 2016 23:34

Sper sa va placa!

» Post actualizat in 09 May 2016 18:06

My precious!! <3

 

post-93404-0-56925100-1461418754_thumb.jpg

post-93404-0-18521800-1461886435_thumb.jpg

post-93404-0-16089300-1462817199_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...