Sari la conținut

Borna "+" auxiliara DIY


Postări Recomandate

Poate se intimpla sa ramii fara curent la baterie si ai nevoie de "jump start" cu cabluri.

Poate se intimpla sa ai o motocicleta la care accesul al bornele bateriei e dificil si consuma mult timp si necesita scule.

 

Ca sa imi simplific viata am confectionat o borna auxiliara "+" la care am acces lejer, fara sa desfac nimic.

Materiale: 1m cablu electric multifilar 16mmp (cred ca merge si mai subtire, dar n-aveau mai subtire la Hornbach), 2 bucati papuci plati cu gaura pentru surub, borna auxiliara "+" de la o masina BMW - se pare ca toate au asa ceva, se gaseste pe la dezmembrari, atentie sa aiba si capacul cu sistemul de inchidere intact.

Fazele lucrarii: 1.borna desfacuta in componente pentru a permite prelucrarea suportului

2.atasarea cablului la borna, cu suportul de plastic curatat de adaosurile inutile

3. atasarea suportului la carena laterala posterioara

 

Finalul e ca in poza cea intunecata (scuze pentru calitate, abia zilele trecute am gasit flash-ul in telefon :rusinica: ), functioneaza perfect, am avut ocazia sa-l folosesc cind am inecat motorul si am luat curent de la masina. De 3 ori intr-o zi :crack:

Pozitia normala pentru astfel de borna ar fi totusi undeva mai ferit, de exemplu sub sa (pentru motocicletele la care saua se demonteaza cu clapete sau zavoare cu cheie), insa la Gilera mea RC600 Cobra din '93 e nevoie de cheie de 13 ca sa dau saua jos (plus inbus de 8 si de 5 pentru demontarea carenei laterale), e destul de enervant si nu gasesti tot timpul vreun binevoitor dispus sa stea degeaba citeva minute bune linga tine pina ai acces la borna vietii.

Evident, trebuie un pic de atentie atunci cind se demonteaza carena pe care e montata borna auxiliara, primul lucru ar fi deconectarea bornei "-" de la masa, ca sa nu fac vreun pocinog electric foarte costisitor.

 

 

post-3276-0-61719400-1458121871_thumb.jpg

post-3276-0-61193500-1458121882_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

KTM 990/950 adv are asta din fabrica.E buna cand iei curent de la masina sau alta moto ca iti ia maxim 1 minut.Pentru redresor folosesc priza de bricheta ca imi ia 2 sec. Avand in vedere tipul de motor, nu cred ca a fost o idee chiar foarte buna sa o pui acolo. O sa se umple de noroi/apa. Depinde pe unde mergi. Oricum felicitari pentru bricolaj.

Editat de wawessh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cobra o voi folosi pentru touring, cu iesiri accidentale pe forestiere.

De asta am atentionat asupra capacului bornei de BMW, sa fie functional si sa se poata inchide pentru a nu umple de jeg borna propriu-zisa (n-ar fi o mare problema totusi) si pentru a nu face cumva accidental masa cu sasiul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La gs650f-uri de BMW ar fi bine venit - am un coleg care se plange ca trebuie dat jos o gramada de plastice ca sa ajungi la baterie.

La altele daca ai acces usor la + de pe electromotor (cum am eu la Guzzi), e si asta un loc excelent pentru a lega crocodilul positiv de pornire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cat de des se intampla sa ramai fara curent ca sa merite sa faci asa ceva? si daca se intampla des, ar trebui sa verifici bateria sau incarcarea.

si in definitiv, daca ramai fara curent, mai simplu s-o impingi cativa metri, nu tre sa sapi dupa bornele bateriei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La gs650f-uri de BMW ar fi bine venit - am un coleg care se plange ca trebuie dat jos o gramada de plastice ca sa ajungi la baterie.

La altele daca ai acces usor la + de pe electromotor (cum am eu la Guzzi), e si asta un loc excelent pentru a lega crocodilul positiv de pornire.

pai zi-le prietenilor tai ca F 650 are din fabrica borna aia scoasa ... acuma nu stiu daca si la modelele mai vechi.

 

https://www.google.com/search?q=bmw+f+650+2004+battery+positive&safe=active&espv=2&biw=1920&bih=965&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi18pSSmMXLAhUK1XIKHSPcA4EQ_AUIBigB#safe=active&tbm=isch&q=2004+bmw+f650+2004+battery+positive+terminal&imgrc=wrQ8Hn5yZTXk7M%3A

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc, o sa-l spun colegului :)

Chiar am avut o discutie cu el odata in care am sustinut ca m-as mira tare sa nu exista asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cat de des se intampla sa ramai fara curent ca sa merite sa faci asa ceva? si daca se intampla des, ar trebui sa verifici bateria sau incarcarea.

si in definitiv, daca ramai fara curent, mai simplu s-o impingi cativa metri, nu tre sa sapi dupa bornele bateriei...

Daca ai o motocicleta mofturoasa din nascare, la care trebuie sa-i descoperi combinatia reusita intre deschiderea socului si temperatura exterioara si a motorului in combinatie cu presiunea atmosferica, crede-ma ca e bine sa ai la indemina borna aia, usor accesibila. Unde mai pui ca daca ai ratat o data si s-a inecat, aleluia! seci bateria degeaba, ai nevoie de sursa suplimentara sa invirta electromotorul; exclus impinsul.

Pentru mine e un fel de dispozitiv de back-up in cazul cind sint prost alea 15 secunde cit trag socul si apas pe boton.

Chiar si in cazul in care donezi curenti cred ca e buna borna asta.

Cine vrea isi face, cine are sa-i traiasca, cine n-are si se descurca fara ea se cheama ca nu-i trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact pentru donat curent la "nevoiasi" am folosit borna mea, mi-am tras curent de la ea pentru proiectoare in loc sa ma intind pana la bacterie cu cablul si, nu in ultimul rand, pe ea pun crocodilul la charger cand si cand. Legat de pornit impinsa, la cele pe injectie daca bateria este descarcata sub o anumita limita nu porneste fara un donor de curent, degeaba impingi la ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca doar cele dupa 2004. Al meu are si un prieten cu model 2001 nu are.

E din primele cu injectie, poate stie colegul bine si nu are atunci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bate si pe mine gandul sa fac asa ceva, chiar postasem ipe undeva pe la "ce ai mai facut azi..." sau in topicul despre baterii si incarcare, nu mai retin exact. La FZ6 bateria e sub rezervor, trebuiesc demontate carenele interioara. Ma gandesc atat pt vreo urgenta dat/primit curent, cat mai ales pt a putea conecta redresorul pe perioada cat ierneaza in garaj. Insa borna de BMW cu 4 roti mi se pare supradimensionata pt moto, ma gandeam la un surub de 6mm cu ceva capacel izolator montat sub sa. Priza de bricheta am montat pe carena interioara stanga, dar nu e alimentata decat prin contact, consider ca e mai safe decat permanent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...