Sari la conținut

Kawasaki KLE 500 - totul despre


Postări Recomandate

In weekend am iesit la o plimbare pe ruta ploiesti-buzau-focsani-bacau, deci cam 600 km dus-intors. In medie mi-a luat 5,5 la suta, punand la socoteala mers prin oras si viteza medie in afara de 120-140, cu maxime de 160 :duel:, ca mai mult n-a vrut (pe vreme calda, cu soare).

Si acum o chestie incredibila: cum ma intorceam de la bacau la focsani, s-a pornit o ploaie nenorocita care a tinut tot drumul de aproape 100 de km, si, pentru a ajunge mai repede la focsani, n-am tinut cont de faptul ca drumul era ud si de faptul ca nu aveam o vizibilitate prea buna din cauza ploii, i-am dat gaz la maxim si ce sa vezi??!! Am remarcat ca a trecut cu usurinta de 160-165, cat poate ea maxim in conditii normale de vreme si mi-a indicat peste 180!!!

Deoarece am ramas complet mirat de acest lucru, cum am facut prima oprire, l-am intrebat pe unul din baietii cu care mai eram cum este posibil asa ceva, si mi-a zis ca si el cu shadowul lui de 600 a ajuns la 150 cu pasager si bagaje, iar in conditii normale mai mult de 140 nu mergea.

Mi-a zis ca un mecanic i-a explicat ca pe timp de ploaie, aerul este mai bogat in oxigen, deci arderea este mai buna, ceea ce duce implicit la cresterea performantelor.

Mie chiar mi s-a parut plauzibila chestia, din moment ce am vazut cu ochii mei ca a mers mai tare pe ploaie decat pe soare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 484
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Probabil ai consumul mai mic din cauza ca al meu e pe carburatoare iar al tau presupun ca este pe injectie si ai si catalizator :rock: .Ieri m-am dat cu al meu aprox 400 km si am tinut media la 110 iar consumul mi-a fost pe la 6.2 cu pasager :ok: .Cati cai(sau kw) are al tau. al meu are 49.6 cai (37kw) care scria in civ-ul de germania ca sunt prin supraalimentare, probabil de asta am si consumul mai mare :duel: .in schimb indiferent cat de cald este al meu ajunge la 170 fara pb dar eu nu navighez asa de repede :wave: .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Al meu este tot pe carburator, nu se face KLE pe injectie. Puterea in actele originale din Austria este de 35 kw (48 cai) si viteza maxima declarata de 168 km/h. Astia la RAR mi-au scris pe talon 20 kw si viteza maxima 137 parca (ciudat nu?). Eu oricum am fost singur, n-am avut pasager, poate d-aia am am avut un cosnum mai mic. Legat de catalizator, nu stiu ce sa zic, probabil ca are, fiindca modelele pana in 2000 au 37 kw si astea de dupa 2000 au 35.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai bun consum a fost de 5l/100km, la drum intins venind de la mare. Am facut fix 300 de km cu un plin da rezervor, ce-i drept cu emotii- n-am vrut sa alimentez pe la o pompa no name si am facut fro' 70 km pe rezerva. Cand am alimentat, cred ca in rezervor mai aveam numai vapori se benzina...

In oras papa cam 6.1-6.3.

Editat de Special K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema cu RAR am avut si eu :duel: , exact la fel 20 kw si 138 vit.max. Am intrebat ce (cuvant urat) chiar nu stiu sa citeasca si sa copieze :wave: iar ce mi-au spus ei a fost ceva de genul: "se poate trece si 37kw dar mergi in capitala la standul de probe si dupa masuratori iti modificam", de mantionat ca eu sunt din arad si chian\r nu vreau sa mai am de a face cu birocratia RAR care precis e aceiasi si in capitala ca si la noi. poate candva o sa ne fie asigurarea mai ieftina la ele daca se va plati in functie de putere :blbl:

 

:rock: voi incerca sa-i fac consum si fara pasagera chiar daca nu o sa-i convina prietenei mele treaba asta poate imi scade si atunci sunt cu inima impacata ca e totul ok.

Special K spune ca in oras ii papa 6.1-6.3 deci sunt pe aproape. :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...
  • 4 weeks later...

Eu am mers cu el 160 ca nu mai pot de vant nu mai e sigur (proprietarul a zis ca merge 180) dar ma rupe consumul,la o medie de 120-130 am facut intre 150 si 170 cu un plin si e cam mult si in acte scrie ca e si limitat la 42 cp.In rest sunt multumit doar ca nu i-ar strica un parbriz mare :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am mers cu el 160 ca nu mai pot de vant nu mai e sigur (proprietarul a zis ca merge 180) dar ma rupe consumul,la o medie de 120-130 am facut intre 150 si 170 cu un plin si e cam mult si in acte scrie ca e si limitat la 42 cp.In rest sunt multumit doar ca nu i-ar strica un parbriz mare :rock:

 

Regleaza carburile, verifica/schimba filtrul de aer, consumul tau e anormal de mare: la drum intins, cu 120-130 am facut 300 km. La viteze de peste 140 km/h e cam instabila, limiteaza-te la 130. Am prins 170 (cu pasager), dar motorul meu e o "corcitura"- CI-ul nemtesc e dublu: motor GPZ (serie EX) si sasiu KLE (serie LE) :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mah eu am mers 170 si am 50 cai cum draq :scratch: sa mearga al tau cu 180 la 42 cai :lol: .

Seria aia cu ex o au toate (kle, gpz, vulcan, er5) pt ca e motorul acelasi difera cutia si restul

Cu schimbatul ala la 8 mii de tureeu zic ca e cam mult (nu e gpz) :wave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, tocmai am curatat filtrul de aer (era imbacsit de ulei si mizerie) de vreo 2 zile, si nu mai merge cum trebuie: se opreste motrul in mers, da rateuri, in ture joase moare, si nu stiu ce poate sa fie.

Probabil trebuie sa reglez debitul la carburatoare, oricum inainte sa curat filtrul avea un consum mare, faceam cu ea maxim 180 km pana intram pe rezerva, deci cu un plin cam maxim 250 km, ceea ce e foarte putin.

Acum, fiind filtrul curat, poate isi trage si aer mai mult si nu mai se produce arderea cum trebuie. Deoarece iau in caclcul toate cauzele, sper sa nu fie ceva grav, cum ar fi sa nu mai dea bujiile scanteie, sau sa aiba vreo intrerupere de curent. Oricum, porneste foarte bine, toate echipamentele electrice functioneaza, faruri, bord, claxon, deci cred ca nu e din asta.

Ce credeti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte sa reglezi carburile, curatza si bujiile bine-bine cu o perie de sarma. Daca circuli mult prin oras, in timp se depune calamina de la mersul cu motorul subturat/in frana de motor. Eu fac asta cam o data pe luna...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte sa reglezi carburile, curatza si bujiile bine-bine cu o perie de sarma. Daca circuli mult prin oras, in timp se depune calamina de la mersul cu motorul subturat/in frana de motor. Eu fac asta cam o data pe luna...

:bounce: treaba cu bujiile e adevarata. daca nu le cureti nu merge

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mah eu am mers 170 si am 50 cai cum draq :bounce: sa mearga al tau cu 180 la 42 cai :lol: .

Seria aia cu ex o au toate (kle, gpz, vulcan, er5) pt ca e motorul acelasi difera cutia si restul

Cu schimbatul ala la 8 mii de tureeu zic ca e cam mult (nu e gpz) :baldy:

 

Nu e asa: Gpz are EX, kle are LE (pana in 2000), vulcan are EN. Difera putin si cantitatea de ulei motor care intra in fiecare. De curiozitate, verifica seria stantata pe motor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Pe motor am seria EX iar pe cadru in spatele farului am LE :)

Tocmai am schimbat filtrul de aer si sunt tare curios cum va merge, maine sper sa fac o tura. Tare vreau sa vad cum sa schimbat tractiunea (trage mai tare sau nu) si consumul :cheers: (sper ca va scade)

 

--- Mesaj completat în 27 Jul 2007 00:34 -------------
Acum ca am schimbat filtrul am consumul de 6.3 cu pasager dar nu e mai nervos cu nimic :cheers:

Am o intrebare: care e dimensiunea pinioanelor pe care calca lantul (cumva 16/44 ? :cheers: ), eu la 6000 de ture in treapta a 6-a eu am aprox 115 km/h.

Merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

am si eu kle si in 3 luni am 68ookm am schimbat uleiul si filtrul la 5ooo dar de bujii nu m-am atins azi in schimb nu a mai vrut sa porneasca dupa un timp de incercari am terminat bateria si normal am fost de mi-am luat bujii noi ngk dar nu au fost bujii reci asa ca am luat calde .Porneste bine acum trage la fel si OARE CE SE INTAMPLA DACA NU AM PUS BUJII RECI?

al meu are 49 o5o km trage bine nu am avut probleme consumul este in jur de 5.2-5.5 mers constant si ceva peste 6 oras

sper sa nu am probleme cu lantul de distributie nu se aude nimic suspect dar oare ce viata are motorul ?ajunge la 70-80de mii fara set?

sunt foarte multumit am avut si vitezana yamaha fz 750 cu care am si cazut deci nu se compara suspensia si pozitia din sa la un soft enduro

motorul a fost limitat pana la 30000 km cand proprietarul i-a scos saibele de la carburatoare la service eu am luat motorul la 42 ooo de la primul proprietar din austria si de aceea cred ca nu a fost forjat

cu saibele are un consum de 4-4.2%nu are putere in schimb

viteza maxima pe care am incercat-o a fost 160km|h si mai era putin din gaz constant merg cu 100-130 maxim de ajuns pentru minepost-18965-1185911451_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

I-am facut ieri consumul la 100-110 km\h mers constant dar o portiune de vreo 20 de km ( intre Comarnic si Sinaia ) mers cu 30-40 la ora, super aglomerat, si mi-a luat 5,1. Asa mai merge. :thumbup: Precizez ca am facut recent curatare/reglare/sincronizare carburatoare si reglat putin distributia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tocmai mi-am luat un kawa kle 500 din 2001, inca n-am avut imp de poze dar le voi pune imediat cum voi face... ce pot sa spun.. am facut cam 80 de km de ieri pana azi cu ea si sunt foarte multumit, e exceptionala, atat ca putere cat si comfort si este super manevrabila si stabila, lucru care m-a surprins foarte mult intr-un mod placut...

Are 48 de cai si pentru mine sunt suficienti. Are un demaraj fulminant din punctul meu de vedere, insa am o problema : am mers si cu pasager, cam greu ce este drept, undeva pe la 95 de kile, plus 70 ale mele, adica erau 165 de kile pe motoreta. Mi s-a parut o diferenta enorma la demaraj (fara sa exagerez)... pur si simplu parca mergeam pe o motoreta mai mica.. este normal? Are totusi 500 cc, ar trebui sa se simta asa mult diferenta de sarcina?

Al doilea aspect care m-a facut sa-mi pun niste semne de intrebare a fost la acceleratiile puternice. Poate posesorii de KLE sa stie mai bine sa ma lamureasca in privinta acestui lucru. O-i fi eu paranoic sau asa este normal sa se intample??? Deci : cum accelerez puternic, de pe la 3000 de ture trage ca avionu si undeva pe la 7000 incepe sa urle ca si cum ar patina ambreiajul si s-ar tura in gol. De fapt ea tot mai urca in viteza, dar accelereaza mai incet. Fiind motorul sport de pe GPZ m-am gandit ca ar trebui in mod normmal tocmai de la turatia asta sa traga bine pana la rosu si nu sa se domoleasca :P In fine, cineva mi-a zis ca se intampla asa din cauza ca trece zona de cuplu si de-aia am eu senzatia ca de-abia mai accelereaza.

Ce pot sa spun altfel.. sper sa ma lamuresc in privinta aspectelor astea doua si sa fie normal sa se intample asa. In rest ... vor veni si pozele :agree:

Va multumesc pentru atentia acordata si astept lamuriri. Bafta si sanatate tuturor!!! :smoke:

azi am incercat 2 motoare: honda transalp 650 si kawasaki kle 500. Din pacate numai kawasaki este da vinzare, transalp-ul mi-a placut mai mult, desi mai greu mi s-a parut mult mai docil. La kawasaki turatie si cuplu cit china, numa' nu puteam sa ma obisnuiesc sa pornesc "elegant" pleca tot smucit, dar la transalp am controlat mult mai bine turatia motorului. Pe kawasaki cere 2600 euro, motorul este din 95 arata bijuterie are 14 000 km, proprietarul -normal- il tot lauda cit este de bine intretinut...dar eu va intreb pe voi: merita pretul? e mult? e putin?

 

 

--- Mesaj completat în 24 Aug 2007 11:03 -------------

Din istorica zi de 23 august...2007 iata-ma in rindul posesorilor de kawasaki kle 500. Ieri am umblat cu el pina m-a apucat dimineata. :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Ei am trecut cu kle-ul meu de 54ooo km merge tot asa am mai schimbat uleiul filtrul si urmeaza la primavara cauciucurile si franele in special fata

Am fost cu el in august in 5 zile 2500 km inclus transfagarasanul unde diferenta de altitudine se face simtita doar la turatie am dat relantiul mai mare si a fost in regula.Am fost si la Vama Veche unde am prins viiturile am intrat cu el prin apa pana aproape peste roti si nu m-a facut de rusine

Este ideal pt mine si daca ar fii sa iau motor acum tot kle as lua

Cu brutalitatea demarajelor m-am obisnuit cam dupa o luna :finger:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

super tare kle-ul, eu am unul din 94 si merge ca uns (cu exceptia faptului ca ar trebui sa-i schimb lantul de distributie - n-a avut viata prea usoara )

 

Stiti un dealer care aduce piese de kle la un pret rezonabil (adica nu cu adaos comercial de 300%, cum am gasit pana acum) ... sau iar trebuie sa apelez la firme din strainataturi pentru piese :moron:

 

 

multumesc :finger:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut am si eu un KLE din 95 cu 50cp la 8000rpm.

Prima problema cea legata de kg in plus o simt si eu, daca iau o persoana de ~70 kg +93 ale mele...

se simte o diferenta foarte mare atat de putere cat si de suspensii... care sunt cam moi pe spate

A doua problema insa nu o am,accelereaza puternic la ~2500rpm parca apare o gatuire dar cand trece de

3000rpm ....accelereaza foarte bine pana pe la 160km/h (in treapta 6) cand apar vibratii (balans) puternic in ghidon si treb s-o las mai moale... turometrul fiind pe la 9-8000rpm ne fiind pe rosu; Deci ar mar merge zic eu un 10-20 km/h in + dar numai cu amaortizor de ghidon! si nu imi apare nici un patinaj la ambreiaj !

In rest n-am avut nici o problema in cei 4500km parcursi e un moto ok in ansamblu!

Bafta! :finger:

uite am luat si eu acelasi motor, am deja cu el cam 3000 km. Sint multumit de el dar trebuie sa-i schimb gumele ( stiam ca se vor toci repede ) si nu sta prea frumos la relanti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu doua intrebari:

 

1. La voi tzacane motorul la rece (relanti)? Face asa de cand l-am luat (12.000km), nu sunt sigur ca ar fi lantzul distributie de vina...

 

2. Ce presiune bagati in telescoapele fata (daca bagati)? Eu merg mai mult urban si mi se pare util sa am fata mai tare un pic. De obicei bag 1 atm. dar tot nu mi se pare suficient- mai mult n-am indraznit... Oricum franele nu sunt punctul forte la KLE.

 

Cele bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu doua intrebari:

 

1. La voi tzacane motorul la rece (relanti)? Face asa de cand l-am luat (12.000km), nu sunt sigur ca ar fi lantzul distributie de vina...

 

2. Ce presiune bagati in telescoapele fata (daca bagati)? Eu merg mai mult urban si mi se pare util sa am fata mai tare un pic. De obicei bag 1 atm. dar tot nu mi se pare suficient- mai mult n-am indraznit... Oricum franele nu sunt punctul forte la KLE.

 

Cele bune.

Sal,

 

1, la mine tzacane la rece si la cald .... si cica concluzia ar fi distributia ..... dar a inceput dupa 45000 ..... nu la 12000 .....

 

2. tot 1 atm .... dar n-am probleme, e drept ca nu franeaza ca una cu doua discuri pe fata ... dar nici nu mi-a facut ghidusii (pastrez o distanta apreciabila fata de cel din fata)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sal,

 

1, la mine tzacane la rece si la cald .... si cica concluzia ar fi distributia ..... dar a inceput dupa 45000 ..... nu la 12000 .....

 

2. tot 1 atm .... dar n-am probleme, e drept ca nu franeaza ca una cu doua discuri pe fata ... dar nici nu mi-a facut ghidusii (pastrez o distanta apreciabila fata de cel din fata)

Daca relanti-ul este mic si motorul e rece si inca nu merge "rotund" si al meu are un tzacanit specific, am inteles ca e normal, nu sint motive de ingrijorare. La fel si cutia care face "clak"cind dai a1-a, si uneori in anumite situatii si in mers, desi daca fenomenul este foarte pronuntat poate insemna lant si pinioane foarte uzate sau mai rau- furci strimbe in cutie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sal,

 

1, la mine tzacane la rece si la cald .... si cica concluzia ar fi distributia ..... dar a inceput dupa 45000 ..... nu la 12000 .....

 

Erata: m-am exprimat gresit- motoru' are 36 de mii; eu l-am luat la 24.000!

 

Deci, se pare ca e normal; oricum la anu' schimb lantzul de distributie.

Multzam, cele bune...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...