Sari la conținut

de ce se ard bobineLE de inductie ?honda 125 rebel


emster
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 68
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da la prima vedere.

Doar ca daca ai si ceva scurtcircuite intre spire pe infasurarea secundara - valoarea rezistentei masurate va fi perfect plasata intre valorile normale din manualul de reparatii.

Totusi, bobina "perfecta la masuratori ohmmetrice" - nu va functiona :lol:

Functioneaza nu conteaza niscaiva scurturi acolo daca rezistenta e cea specificata in manual inseamna ca nu-i "damage-ul" prea mare

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai linistit ca nu dispare energia scanteii total ca de aia iti dau o plaja de valori pentru rezistente.

Nu am vazut pe nimeni pana acum sa se planga ca a masurat bobinele erau ok si totusi nu au dat scanteie.

Strapungerile (scurturile) apar de obicei intre straturi unde si tensiunea creste, antreneaza mai multe spire, imposibil un astfel de defect sa nu fie observat la masurare.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bobinele le masori deconectate de la CDI. Altfel intervine in masurare si dioda de protectie (de clamping) din CDI.

1. Mersi de documentatie, daca se mai leaga cu tema (si daca nu), mai pune, eu le citesc (in limita timpului, dar macar in diagonala).

2. Eu chiar m-am lovit zilele astea de un caz ( e drept, la masina mea), si masuratoarea rezistentei la bobine era dependenta de firele de la ohmmetru. Eu am presupus ca au vreo dioda prin ele, dar nu cred ca de clamp, ci mai mult de limitare de sens (vreo protectie la autoinductie), deci cumva in serie zic io. Nu cred ca era cdi, pt ca au 6ohm +-, deci poate nu (???), dar m-a surprins asta. Si bobina era deconectata, mufa jos. Si o facea la fel la ambele.

3. Baiatul are 2 bobine, una cu 15k in secundar si una cu 8k ( a pus masuratorile mai sus undeva). Dpmdv, daca e vreo sansa ca ceva sa-i distruga noul cdi, ar trebui eliminata. Eu de prin aprindere nu vad cum sa se intimple, dar daca si ale lui ar avea chestia asta cu diodele (poate nu e cazul), si fiind in primar, eu nu m-astept ca ar putea fi una strapunsa, ci sa fie una in scurt (de la curent, nu de la tensiune), si na..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sac! Intre straturi, tensiunea nu poate creste pana la valori de strapungere sub cei 1,5V ai Ohm-metrului tau in curent continuu.

Irelevant :)

» Post actualizat in 17 Apr 2017 23:31

Cand insa descarci rezonant de la 300-400Vcc un condensator de 1-4 uF... :)

» Post actualizat in 17 Apr 2017 23:41

si astepti 30.000V in secundar :eek:

Eu vorbeam de scurturi permanente datorita strapungerilor, nu ca le fac eu cu aparatul de masura asa ca consider controversa incheiata.

 

3. Baiatul are 2 bobine, una cu 15k in secundar si una cu 8k ( a pus masuratorile mai sus undeva). Dpmdv, daca e vreo sansa ca ceva sa-i distruga noul cdi, ar trebui eliminata. Eu de prin aprindere nu vad cum sa se intimple, dar daca si ale lui ar avea chestia asta cu diodele (poate nu e cazul), si fiind in primar, eu nu m-astept ca ar putea fi una strapunsa, ci sa fie una in scurt (de la curent, nu de la tensiune), si na..

Am mai spus CDI-ului nu-i pasa ce bobina ii pui, energia lui e limitata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.Eu vorbeam de scurturi permanente datorita strapungerilor, nu ca le fac eu cu aparatul de masura asa ca consider controversa incheiata.

 

2.Am mai spus CDI-ului nu-i pasa ce bobina ii pui, energia lui e limitata

Am marcat eu cu puncte ce-ai zis, ca sa-ti pot raspunde mai usor.

1. Eu cred ca aveti amindoi dreptate, da' pe rind. Tu ai cind zici ca daca e in scurt de-l vezi cu ohmmetrul, da' e un scurt mai lung, nu-i bai, iar colegul are si el dreptate ca poti sa nu-l vezi cu ohmmetrul, pt ca la 1.5, ma rog x.5 volti n-o sa-l strapungi tu cu el, iar el daca-i strapuns, pai un fulger prin el o s-o ia pe acolo si tu ohmmetrul habar n-ai. Si cum dracu nu doarme, o sa fulgere intre una joasa si una inalta, si aia e.

2. Eu nu ma refeream neaparat la faptul ca bobina ar avea un amperaj marit in primar ( cauzat de scurturi, etc), ci de faptul ca daca protectia e doar in bobina, si e busita, sa nu-l trozneasca din tensiuni/curenti inversi. Atita tot. Probabil ca nu e cazul oricum, deci aia e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragii mei (naivi) colegi de "mobra",

......

Nu omori un tantar cu tunul, cand te duci la doctor intai te duci la doctorul de familie si pe urma el iti da trimitere la specialist daca e cazul.

Fii sigur ca daca bobina aia o masuram cu ohmetrul si dadea bine dar nu mergea, gaseam alta modalitate sa determin ca e proasta asa ca mai usor cu naivitatea chiar si in paranteza.

Un defect se depisteaza plecand de la lucruri simple si frecvente ajungand la lucruri mai complicate. De exemplu ma mai chemau prietenii pe vremuri sa le repar televizoarele (in ziua de azi nici eu nu mai am chef nici ei nu se mai chinuiesc, le arunca) primul lucru care-l faceam era sa le trag un pumn (televizoarelor

bineinteles)

Revin in forta casele de lemn. Si aici si-a bagat progresul coada, fac barne laminate fara tasarea normala pe care o are lemnul ntural in timp. Oribil de scumpe..

Tasarea cam impropriu zis, este o contractie pe directie perpendiculara pe fibra, cea in lungul fibrei este foarte mica se poate ignora.

Nu aceasta contractie deranjeaza la el pentru ca se manifesta preponderent la uscare ci faptul ca "lucreaza mereu" si nu este stabil in timp.

Ca sa-ti dau un exemplu, mi-am refacut o casa pe care am mansardat-o. Grizile vechi de 50 de ani, puse la soare au torsionat aproape 45grade pe o lungime de 3,7m.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, acum le usuca in cuptoare rapid, le lamineaza tinand cont de directia fibrei, aleg pin dens, rectifica nodurile si elimina toate neplăcerile barnelor traditionale. Trebuie sa recunosc, vreu o astfel de casa.

Scuze, on topic nu ma pricep. Va las sa ii rezolvati omului hiba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 19 Apr 2017 02:32

 

P.S. ECU = Electronic Control Unit (tehnologie introdusa cu scopul dependentei de a se cumpara cat mai mult, cat mai des si cat mai scump).

Sa inteleg ca inca mergi cu dacia 1310?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci....arde nenicule 2-3 spituri si un genunchi (neaparat) pe la bobine, poate se rezolva ....vad ca se practica din antichitate ! :P

Pai da, si la Dacia 1300 cand dadeau semne de oboseala carbunii demarorului tot cu ciocaneala mai scapai din necaz.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, eu ziceam de efort in sensul ca trebuia sa fii vanjos in conditiile in care iti trebuia si o oarecare experienta a miscarii si cunoasterea principiilor de functionare (daca nu invarteai viguros fie pentru ca nu puteai fie pentru ca nu stiai ca asa trebuie, nu pleca). Bine, mai pompai niste benzina in carb si invarteai cateva ture de palele ventilatorului ca sa fii sigur ca ai bagat benzina in cilindri si asteptai un pic sa se evapore fractiunile usoare pentru un succes garantat. Ajuta uneori si o mica ajustare de avans din delcou.

Adevarat, acum nu mai ai optiuni multe daca te lasa ceva...platforma.

Editat de WotRU2Me
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A ta avea cumva manivela? Este exact aceeasi cu cea pentru cric. Si Dacia porneste cu ea la nevoie. Cu aprinderea pusa la punct fara ciocaneala :)

Astea noi nu mai au. Nici roata de rezerva. Nici macar camere de aer. Doar air-bag :lol:

Pai de chestia cu manivela am profitat cam jumatate de an ca sa nu-mi iau baterie noua ca pe langa ca era scumpa la vremea aia pentru mine, nici nu se gasea.

Si ca sa nu fim off topic Rebel-ul merge bine merci si fara baterie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

» Post actualizat in 20 Apr 2017 14:39

Ceea ce la "produsele" din ziua de azi "din dragoste pentru client" (in sensul ca nici vorba) nu se mai face.

Nush ce za zic..Hai sa fiu eu Gica contra :crack: Pai manivele, alea..Erau cumva adresate unor oameni care mai intelegeau ceva..Pai pe citi ii stiu eu, daca se ia curentul si n-au acces la mobil, nu mai stiu cum ii cheama cu buletinul in fata..Eu tot am o intrebare si n-am un raspuns. Darwin, evolutie, alea alea. Sintem noi mai destepti sau nu, asa in general? Ca te doare mintea ce creiere au avut multi inaintasi. Cunostine n-aveau, le avem noi, da' cumva..prosti clar nu erau. De la greci/romani si poate cu mult inainte. Eu-s cu tine, tre sa te aduca de oriunde. N-am nevoie de magistrala de date pe masina, n-am nevoie de pirturi, scinteia pe bujie si alimentarea cu benzina sa mearga. Restul? E fain sa le ai.

» Post actualizat in 22 Apr 2017 01:35

Pai da, si la Dacia 1300 cand dadeau semne de oboseala carbunii demarorului tot cu ciocaneala mai scapai din necaz.

Corect. Nu baroase, un pic de ciocaneala, se misca din pozitie

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...