Sari la conținut

de ce se ard bobineLE de inductie ?honda 125 rebel


emster
 Share

Postări Recomandate

salutare!

detin o motocicleta honda rebel 125 din 96

Problema care ma bantuie este ARDEREA BOBINELOR DE INDUCTIE ... ce face posibila aceasta chestie ?????

ce trebuie sa schimb?

multumesc

Editat de emster
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 68
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

salutare!

detin o motocicleta honda rebel 125 din 96

Problema care ma bantuie este ARDEREA BOBINELOR DE INDUCTIE ... ce face posibila aceasta chestie ?????

ce trebuie sa schimb?

multumesc

Salut,

 

Verifica cu un ohmmetru cine s-a ars: intrarea = primarul bobinei sau iesirea = secundarul bobinei.

In plus sa nu spui cum s-a stricat: este intrerupta = aparatul indica rezistenta foarte mare sau este in scurt = aparatul indica zero sau ceva foarte mic.

Apoi o sa vedem unde sa cauti cauza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bobinele se ard de bătrâneţe sau de proaste ( after market ). Un alt motiv mai ales la maşini este scurcircuitarea tranzistorului final din CDI, bobina rămâne permanent în tensiune ( evident că nu mai merge un piston). Nu am auzit ca defectarea bobinelor să fie o problemă generală Honda Rebel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bobinele se ard de bătrâneţe sau de proaste ( after market ). Un alt motiv mai ales la maşini este scurcircuitarea tranzistorului final din CDI, bobina rămâne permanent în tensiune ( evident că nu mai merge un piston). Nu am auzit ca defectarea bobinelor să fie o problemă generală Honda Rebel.

Ala cu tranzistor e TCI, CDI-ul nu are tranzistor are tiristor care descarca un condensator pe bobina, chiar daca se defecteaza nu o afecteaza, dupa cum m-am uitat eu in schema de la 250 (presupun similara cu 125) scrie clar ca-i CDI,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca releul regulator este defect (incarca prea mult) si / sau bateria ta se intrerupe (la anumita temperatura sau cresteri de tensiune) atunci bobinele de aprindere se pot supraincalzi si arde sau CDI-ul deconecteaza aprinderea (majoritatea au protectie de supratensiune la intrare ).

In mod normal, daca pui mana pe bobine ar trebui sa le simti reci sau usor caldute.

Daca vreti sa dati un sfat pertinent intai uitati-va pe schema mobrei in discutie, pai daca e cu CDI nu au cum sa se supraincalzeasca bobinele, asta una la mana, doi la mana CDI-ul respectiv e cu alimentare directa din magnetou (exsista si cu alimentare de la baterie dar nu e cazul) nu are nicio legatura cu bateria si/sau circuitul de incarcare, aceastea putand sa lipseasca fara sa fie afectat mersul motorului.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Putem sa emitem ipoteze de identificare a defectiunii, atunci cand s-au verificat cele doua infasurari ale bobinei/bobinelor de inductie! In functie de tipul de infasurare(primar sau secundar) defecta(intrerupta sau scurtcircuitata) se pot preciza anumite tipuri de defectiuni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Putem sa emitem ipoteze de identificare a defectiunii, atunci cand s-au verificat cele doua infasurari ale bobinei/bobinelor de inductie! In functie de tipul de infasurare(primar sau secundar) defecta(intrerupta sau scurtcircuitata) se pot preciza anumite tipuri de defectiuni.

Cel mai des acest defect apare din cauza lipsei rezistentei de pe secundar care duce la cresterea curentul de descarcare al condensatorului datorita reflectarii rezistentei din secundar in primar cat si cresterea curentul din secundar , insa initiatorul topicului a lansat intrebarea si nu s-a mai ostenit sa dea detlaii, asa cum ai spus si tu ne dam cu presupusul.

Precizare

Cresterea curentilor nu duce la incalzirea suplimentara a bobinei deoarece energia transferata prin condensator e aceeasi iar durata scanteii e mai mica propotional cu scaderea rezistentei.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare prieteni mei electronisti!

Am si eu o nelamurire fata de bobinele de inductie.

Poate reusiti sa ma lamuriti si pe mine in "termeni omenesti" sa poata intelege omul de rand :crack:

Asa ca :

In anumite softuri cu care sunt echipate anumite motociclete exista o harta pentru bobinele de inductie.

Din ceea ce stiu, este vorba de tensiunea in volti cu care este alimentata bobina de inductie versus RPM.

Daca puteti dezvolta putin subiectul,incercand sa ma "luminati" legat de acest lucru si daca se poate scoate "ceva bun" din modificare acestei harti,riscuri,efecte negative...etc

 

Mentionez ca pana acum nu am modificat aceasta harta, pentru ca nu am stapanit acest domeniu.

 

Multumesc anticipat celor care imi vor raspunde!

 

Cu respect TNG!

 

 

post-15340-0-26801600-1451210152_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Esti sigur ca este vorba de tensiune si nu avans?

Daca este vorba de tensiune marirea ei si la aprindere TCI care se bazeaza pe autoinducite si la CDI care se bazeaza pe ridicarea de tensiune prin raport de transformare, ajuta la turatii mari ca energia scanteii sa ramana constanta.

La TCI bobinei de inductie ii trebuie un timp pana la saturarea miezului (la aprinderile clasice unghiul dwel) iar la CDI condensatorului sa se incarce pana la tensiunea necesara, marind tensiunea aceste procese se produc mai repede.

Eu zic sa le lasi ca in harta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu este vorba de avans ,ala este stiut si sunt o gramada de harti pe fiecare cilindru,pe fiecare treapta de viteza etc

Aici este vorba de timpul de incarcare a bobinei la diferite tensiuni adica acel unghi dwel de care spui tu..de fapt asa se si numeste harta:

post-15340-0-64098500-1451231899_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Da, este un subiect interesant, l-am tratat la auto, dar nu sunt diferente fata de moto, este de discutat si de aplicat pentru masuratori.

Sa fac o mica introducere. La motoarele vechi cu ruptor distribuitor( ex. Dacia 1300) unghiul Dwell reprezinta unghiul in procente sau grade pe perioada caruia contactele ruptorului sunt INCHISE. La Dacia acest unghi este de 63 %, iar daca vorbim de grade este 57, dar am precizat el se masoara in procente sau grade in functie de aparat cum este gradat_Dwell-metru.

La injectia controlata electronic, Dwell reprezinta intervalul de timp necesar pentru a incarca bobina la capacitatea maxima/nivel maxim al energiei magnetice. Adica, timpul cat infasurarea primara este alimentata la joasa tensiune( nominal 12V) si parcursa de curent, urmand ca apoi prin intreruperea alimentarii infasurarii primare sa apara inductia magnetica, si in final, tensiunea inalta in secundar(KV) cu scanteia la bujie. Bineinteles ca timpul si tensiunea aplicata pe intrarea bobinei de inductie sunt controlate de catre ECU. Harta este in memoria interna ECU, acolo se poate procesa, depinde de turatia motorului si tensiunea aplicata pe bobina. Un DWELL correct permite ca energia magnetica in bobina sa atinga valoarea maxima( W= L x I2/2) , iar in final descarcarea in bujie sa fie la nivelul cel mai bun, si in final o buna scanteie intre electrozi. Pentru un timp Dwell mic cantitatea de energie din bobina va fi redusa, deci o scanteie slaba, iar la un Dwell mare va duce la o supraincalzire a bobinei, iar in final tot o scantei slaba. Daca analizam harta( img 1, etse pentru auto_Audi) observam ca tensiunea joaca un rol major, adica la o crestere a tensiunii din PRIMAR, scade timpul Dwell, scade energia si scanteie la bujie/descarcarea. La turatii mici, pentru tensiune mica, avem timp Dwell mare, supraincalzire si in final scanteie ineficienta. Bineinteles ca trebuie sa existe o plaja optima a tensiunilor pentru turatiile motorului. Aici trebuie sa iei in calcul si tipul bobinei, dar sunt sigur ca daca cauti in caracteristicile bobinei afli mai mult si cred ca o harta tridimensionala este cea mai corecta, adica RPM, Volt si Dwell. TNG, de la ce motor ai aceea harta si pe ce variabila este calculata?


» Post actualizat in 27 Dec 2015 16:37

Salut,

Da, este un subiect interesant, l-am tratat la auto, dar nu sunt diferente fata de moto, este de discutat si de aplicat pentru masuratori.

Sa fac o mica introducere. La motoarele vechi cu ruptor distribuitor( ex. Dacia 1300) unghiul Dwell reprezinta unghiul in procente sau grade pe perioada caruia contactele ruptorului sunt INCHISE. La Dacia acest unghi este de 63 %, iar daca vorbim de grade este 57, dar am precizat el se masoara in procente sau grade in functie de aparat cum este gradat_Dwell-metru.

La injectia controlata electronic, Dwell reprezinta intervalul de timp necesar pentru a incarca bobina la capacitatea maxima/nivel maxim al energiei magnetice. Adica, timpul cat infasurarea primara este alimentata la joasa tensiune( nominal 12V) si parcursa de curent, urmand ca apoi prin intreruperea alimentarii infasurarii primare sa apara inductia magnetica, si in final, tensiunea inalta in secundar(KV) cu scanteia la bujie. Bineinteles ca timpul si tensiunea aplicata pe intrarea bobinei de inductie sunt controlate de catre ECU. Harta este in memoria interna ECU, acolo se poate procesa, depinde de turatia motorului si tensiunea aplicata pe bobina. Un DWELL correct permite ca energia magnetica in bobina sa atinga valoarea maxima( W= L x I2/2) , iar in final descarcarea in bujie sa fie la nivelul cel mai bun, si in final o buna scanteie intre electrozi. Pentru un timp Dwell mic cantitatea de energie din bobina va fi redusa, deci o scanteie slaba, iar la un Dwell mare va duce la o supraincalzire a bobinei, iar in final tot o scantei slaba. Daca analizam harta( img 1, etse pentru auto_Audi) observam ca tensiunea joaca un rol major, adica la o crestere a tensiunii din PRIMAR, scade timpul Dwell, scade energia si scanteie la bujie/descarcarea. La turatii mici, pentru tensiune mica, avem timp Dwell mare, supraincalzire si in final scanteie ineficienta. Bineinteles ca trebuie sa existe o plaja optima a tensiunilor pentru turatiile motorului. Aici trebuie sa iei in calcul si tipul bobinei, dar sunt sigur ca daca cauti in caracteristicile bobinei afli mai mult si cred ca o harta tridimensionala este cea mai corecta, adica RPM, Volt si Dwell. TNG, de la ce motor ai aceea harta si pe ce variabila este calculata?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci las-o asa este greu sa-ti spuna cineva fara sa vizualizeze pe osciloscop daca ce faci tu ajauta/strica/nu face nimic. Unghiul dwell depine foarte mult de bobina (inductanta ei) si repet este necesar ca sa aduca bobina la saturarie pentru a dezvolta intreaga energie ce se poate acumula prin inductie un unghi prea mare nu face decat sa incalzeasca bobina degeaba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc Dedant68" si "vlad58"pentru explicatie!

Apropo care este numele vostru daca nu este secret,ar fi mai simplu sa ne spunem pe nume.

Ce ai pus banuiam si eu,si ce este mai important este ca nu trebuie sa modific nimic in acea harta! :hug:

 

Ex. dat este de la un GSXR 1000 K8.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Harta te ajuta in special daca doresti sa faci inlocuiri de bobine, trebuie sa respecti caracteristicile bobinei standard, cea calculata. Aici intervine inductanta si valoarea curentului, pot sa apara descarcari slabe sau incalziri care in final tot deficitare pentru descarcare pe secundar. Este clar ca la tensiuni scazute aprinderea functioneaza sub parametrii, iar acesta un parametru variabil cu care poti jonga, turatia ti-o impui pentru ca este necesara, dar tensiunea trebuie sa o gestionezi in limite normale, spuneam ceva inainte pe la RRT, un 14,5V IDEAL !!. Dupa cum spuneam, o harta tridimensionala este cea mai buna de studiat. Am ceva dar tot pe auto(img 2) si se poate vedea bine cum se misca punctul de functionare pe ,,map". Poti sa te joci in atelier cu o motocicleta cu acest DWELL , dar ai nevoie de un osciloscop, sau poti sa vezi in softul aplicatiei. Folosesti Motorscan pentru diagnosticare/diagnoza?

 

Da,George, poti/puteti sa-mi spui/spuneti NELU( Ion Constantinescu)

 

post-74268-0-96654000-1451237820_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nelu pentru diagnoza folosesc SDS

 

Si avem si harta 3 D :hug:

George, iar ca sa faci un studiu complet, selectezi valorile de baza a TPS din 3D, apoi poti introduce si TPS vs AFR. Si ca o paranteza, acest timp Dewll corespunzator tensiunii aplicate pe primarul bobinei, el este foarte bine gestionat de ECU, practic este de ordinul milisecundelor aprox (2,7-3) ms. Iar, ca marimi electrice, intensitatea curentului este de 7 A pentru circuitul primar al bobinei, in secundar pentru un curent de 80 mA, tensiunea ajunge la 30-35KV si durata descarcarii/scanteia este de 1,4 ms.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...