Sari la conținut

Ajutor alegere motor ( Enduro ) - BMW f650 Dakar vs KTM 690E


Postări Recomandate

cu scuzele de rigoare dar de asta e forum ca fiecare sa isi poata exprima parerea si daca te uiti bine la titlu era vorba despre 690 VS dakar. el poate sa tina cont de parearea mea sau nu

 

690 are exact aceleasi cadru ca si motoarele de uzina de rally, furca fata WP, etrier brembo cu disc flotant. Toate astea dau o cilistica si un sitem de franare care sunt mult superioare Dakarului

 

dupa un X challenge am fost pana la Baia Mare cand aveam yamaha TTE 600, dupa 10 min de teste am plecat acasa, motorul asta nu e fun, se simte ca si cum nu are putere. Mie mi-a placut de exemplu mai mult TT ul

 

trebuie tinut cont si de faptul ca 690 e mult mai rezistent si la cazaturi.

 

Daca maine mi-as lua un motor dual as alege 690 enduro sau xr 650.

 

Daca vrei mai mult asfalt, cu cate o incursiune pe un forestier usor, alege un twin, transalp, africa twin etc

 

pana la urma tine de preferinte gusturi.....dar o baza comuna exista in discutie

 

cadrul la 690,mai ales 'rear subframe' ul nu-mi inspira incredere (rezervorul etc). E ok mai mult pt solo si fara bagaje prea grele. Daca vrei 'punch' si putere, iti iei un 450 sau chiar un 530...care e mai usor chiar si ca 690,suspensie mai buna, etc

 

FUN inseamna ceva diferit pt fiecare... De ex eu as alege 690 din alte considerente,nu de 'fun'. Imi place masa redusa si faptul ca e din fabrica vine suficient de dotat incat nu tre sa-ti bati capu cu prea multe upgrade-uri si se preteaza f bine la offroad mai mult decat as putea eu 'duce'..

 

Cat despre twin/transalp.... africana mea a vazut mai mult offroad decat multe alte mobre (cel putin in putinul timp cat am avut-o).. Am evitat sa ma bag prea des in noroi sau off mai hard pt ca avea un dezavantaj imens: masa (si dupa 2 scapari deja te saturi sa ridici,chiar si ajutat de altii)..

 

Pt mult asfalt si incursiuni pe forestier face fata cu brio v-strom,transalpu nou, etc. Transalpu vechi cu 21 pe fata si africanele merg lejer pe offroad (pe orice teren) atata timp cat n-o bagi in mocirle cu gume gen Anakee :)

 

Cred ca cel mai decisiv factor la o mobra cu care chiar vrei sa te bagi pe off (nu ma refer hard hard, dar cu care efectiv te bagi printre copaci, in padure,pe camp, pe oriunde) il constituie mai degraba masa ei,decat puterea. Pe mine 95% m-a deranjat la a mea masa de 220kg+ la plin decat cei 56 cai. Nici o secunda nu am simtit ca am putere prea putina pt ca stiam ce am si ce pretentii sa am. N-am nevoie de 'rezerva' in depasiri pt ca nu trec decat rar de 100km/h cu ea :) Ma simt BINE sub 100...

 

@ robert ar trebui sa te duci la BMW sa faci un test ride pe G650 X challenge daca au , pe f800 GS si pe 650 Dakar (dar nu cred ca au Dakar,dar cred ca ai mers pe al lui Andrei oricum)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 88
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

ca sa pricepeti diferenta, care sunt, de fapt, diferente...multe si mari...am sa va spun ca un prieten a avut dakar vreo 2 ani cu 20mii pe an, inclusiv enduro. acum are 450 husqvarna si, dupa ce s-a dat cu 690enduro al unui alt prieten, nu-si mai doreste altceva decat un ktm 690e. asta-i diferenta...

un talentat si experimentat nu poate face pe dakar ce face unul obisnuit pe ktm.

si nici nu e nevoie sa le incaleci. e suficient daca de uiti la ele si la schema tehnica


» Post actualizat in 16 Dec 2015 20:12


cum spunea cineva, el doar nu stie ce vrea. deschizatorul topicului. vrea sa se simta bine pe soseaua care-l duce inspre off si sa transpire serios, fara bucurii extreme in off...sau se chinuie nitel(?daca-i drumul lung pana-n off) si sa se bucure de off. iar asta doar el poate sti

daca drumul pana in off e pana-n 100 de km, ktm clar. de stii sa mergi in scari poti rezista fara probleme si 300 de km, dar e pacat de gume

Editat de shrek1974
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

drumul pana la off e 150/200 km, si imi repet parerea , degeaba imi dai un porche ca nu am cum sa ajung cu el pe pista pe drumurile noastre ...asa si cu KTM, net superior, din toate pct de vedere, mai putin mentenanta, ca si consum e tot pe acolo +1l, dar usless pt ce facem noi.
chiar azi vorbeam cu un posesor de 690 cu care ne impartaseam dorinta de excursii mai lungi .... "orice dar nu pe sosea" ...
'ete de asta prefer dakarul ktm-ului, pt ca pe o raza de 150 km in jurul iasului nu sunt munti ... si ca sa fiu nevoit sa parcurg 50% din drum cu 690-ul pe asfalt si 4 benzi cu 100 la ora ... mai bine stau acasa ..
revizii? consum? comoditate ....
concluzie, fun cu 690-ul ai pe enduro, enduro e departe, prefer sa imi priasca cat de cat TOT drumul, decat sa ma bucur jumatate, si sa injur cealalta ... parerea mea.
si hai sa nu trasformam topicul in care e mai buna in general, ca se stie care e, ci care e cea mai buna pt ce face omul, si omul face 400 km de asfalt ca sa se dea 1-2 zile pe forestiere, nicidecum hard enduro, ci doar niste treceri hard de nevoie, de zeci de metri max, adica nici 1%.
peace.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

drumul pana la off e 150/200 km, si imi repet parerea , degeaba imi dai un porche ca nu am cum sa ajung cu el pe pista pe drumurile noastre ...asa si cu KTM, net superior, din toate pct de vedere, mai putin mentenanta, ca si consum e tot pe acolo +1l, dar usless pt ce facem noi.

chiar azi vorbeam cu un posesor de 690 cu care ne impartaseam dorinta de excursii mai lungi .... "orice dar nu pe sosea" ...

'ete de asta prefer dakarul ktm-ului, pt ca pe o raza de 150 km in jurul iasului nu sunt munti ... si ca sa fiu nevoit sa parcurg 50% din drum cu 690-ul pe asfalt si 4 benzi cu 100 la ora ... mai bine stau acasa ..

revizii? consum? comoditate ....

concluzie, fun cu 690-ul ai pe enduro, enduro e departe, prefer sa imi priasca cat de cat TOT drumul, decat sa ma bucur jumatate, si sa injur cealalta ... parerea mea.

si hai sa nu trasformam topicul in care e mai buna in general, ca se stie care e, ci care e cea mai buna pt ce face omul, si omul face 400 km de asfalt ca sa se dea 1-2 zile pe forestiere, nicidecum hard enduro, ci doar niste treceri hard de nevoie, de zeci de metri max, adica nici 1%.

peace.

 

sunt oameni care fac si hard enduro,si enduro si enduro touring la 15 , 30 km de iasi. Daca tu te-ai plictisit si nu poti face enduro decat la munte,asta e alta poveste.... Iar aia cu Porsche ul nu mai tine, avem drumuri misto in tara asta, unde te poti da si cu Porsche si cu S1000RR si cu ce vrei tu.

 

Si inca ceva,pana la munti nu ai 4 benzi nicaieri, doar 2 benzi si nici alea pe sens :)

 

Si nu sunt de acord nici cu sintagma 'KTM e net superioara 650-ului" ...din simplul motiv ca o motocicleta nu inseamna cuantificarea unor cifre/specificatii..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vorbim de mine Aici bogdan, ca nu vreau eu motor, vorbim de Robert, si de ce vrea el sa faca cu motorul.

Cat despre touring 30 km ... Ma abtin, oriunde ai pune cuvantul asta, langa enduro sau nu, sa te invarti 30km in jurul iasului de 2 ani ...

Faptul ca tu combini plimbatul asta cu fotografia wild, pot intelege, dar cativa dintre noi vor sa mai vada si altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vorbim de mine Aici bogdan, ca nu vreau eu motor, vorbim de Robert, si de ce vrea el sa faca cu motorul.

Cat despre touring 30 km ... Ma abtin, oriunde ai pune cuvantul asta, langa enduro sau nu, sa te invarti 30km in jurul iasului de 2 ani ...

Faptul ca tu combini plimbatul asta cu fotografia wild, pot intelege, dar cativa dintre noi vor sa mai vada si altceva.

 

Am mers tot judetul,nu doar unde sugerezi tu :) Si erau plimbari de o zi, de aia erau in judet

 

Si eu vreau sa vad altceva, nu e ca si cum daca faceam des plimbari scurte prin judet eram retardat sau limitat :)

 

Punem un pariu cu ce mobra sfarseste robert ? :)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu faceam nici o aluzie la tine sau la oricine altcineva, vorbeam despre ce facem noi cu mobrele, nu stiu daca sa te includ sau nu si pe tine in "noi" ca nu am apucat sa ne sincronizam prea mult pana acuma.
in concluzie, ca deraiaza discutia:
- eu consider ca mobra ti-o iei in functie de ce vrei sa faci cu ea, si tot eu consider ca e mai bun un transalp/dakar/ ... africana ...pt ce fac/em cu ele.
- prefer sa scot 75% dintr-un dakar, decat sa folosesc 10 % dintr-un ktm, conditii in care vrei sa o tii ingrijita si servisata.
- mai este si anturajul, degeaba iti iei racheta daca grupul merge cu caruta, si ca sa te duci singur, iar nu e pont.
oricum mi-e indiferent ce-si ia Robert, dar ce-si ia el , sau oricine altcineva din grup, influenteaza mai mult sau mai putin actiunile grupului.
una e sa mergi in compania catorva ktm-uri 450 exc, alta e sa mergi in compania catorva vstroam'e.
eu mi-am luat motorul sa vad locuri noi, si greu accesibile, nu sa fac enduro sau orice altceva ... si inca consider ca am facut alegerea cea mai buna si consider ca asta e cel mai bun criteriu de cumparare al unui motor: "ce vrei sa faci cu el", nu "care e mai bun"(in general)

over and out

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hard enduro+ carene da rally nu e ca trebuie. oricum aia cu hardenduro m-a distrat cel mai tare... macar enduro faci, ca nu te-am vazut la mici o cursa... unde vrei sa pleci daca nu ai bazele pilotajului in offroad?!??

e frumos sa visezi dar inainte de a pleca la drum macar afla ce inseamna si cu ce se mananca prostiile pe care le debitezi, nu de alta dar sa nu te umfle rasul prin cine stie ce pustietate si sa vii pe jos d-acolo, ca nici la mecanica trag concluzia ca nu te pricepi.

nu exista motoreta care nu se strica niciodata :)

Editat de stulewa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu faceam nici o aluzie la tine sau la oricine altcineva, vorbeam despre ce facem noi cu mobrele, nu stiu daca sa te includ sau nu si pe tine in "noi" ca nu am apucat sa ne sincronizam prea mult pana acuma.

in concluzie, ca deraiaza discutia:

- eu consider ca mobra ti-o iei in functie de ce vrei sa faci cu ea, si tot eu consider ca e mai bun un transalp/dakar/ ... africana ...pt ce fac/em cu ele.

- prefer sa scot 75% dintr-un dakar, decat sa folosesc 10 % dintr-un ktm, conditii in care vrei sa o tii ingrijita si servisata.

- mai este si anturajul, degeaba iti iei racheta daca grupul merge cu caruta, si ca sa te duci singur, iar nu e pont.

oricum mi-e indiferent ce-si ia Robert, dar ce-si ia el , sau oricine altcineva din grup, influenteaza mai mult sau mai putin actiunile grupului.

una e sa mergi in compania catorva ktm-uri 450 exc, alta e sa mergi in compania catorva vstroam'e.

eu mi-am luat motorul sa vad locuri noi, si greu accesibile, nu sa fac enduro sau orice altceva ... si inca consider ca am facut alegerea cea mai buna si consider ca asta e cel mai bun criteriu de cumparare al unui motor: "ce vrei sa faci cu el", nu "care e mai bun"(in general)

 

over and out

 

Corect :) nu inteleg de ce a dat Transalpu :))

Editat de Bogdan03
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hallo Robert.

Intr-o lume ideala, daca as fi pus in situatia ta le-as cumpara pe amandoua, sau versiuni mai specifice fiecarui segment(Adv/touring && Adv/enduro).

Dintre cele 2 variante pe care le ai in vizor, fiecare vine cu avantajele si dezavantajele ei specifice, pe care sunt sigur ca le stii prea bine.

Acum, avand in vedere ca esti nevoit sa cumperi una singura, pe oricare ai alege-o ai face un compromis, renuntand, par example, la calatorii lungi comfortabile sau la incursiuni in hard off road cu zambete.

Avand in vedere ca, pentru noi (sau pentru mine cel putin), o motocicleta nu este doar un obiect practic si atat, ci este mult mai mult de atat (nu intru in detalii), Imho, eu as face alegerea cu "sufletul", lasand logica deoparte.

Cred ca ar trebui sa iti alegi una in functie de ce simti, pe care te vezi si care te-ar face mai fericit. Avand in vedere ca nu vorbim aici de decizii antreprenoriale... cred ca e total viabil.

E pacat sa faci o alegere doar pe considerente logice (fiabilitate, vibratii, greutate), fiindca la sfarsitul zilei conteaza mai mult ca te-ai simtit a naibii de bine cu ea, si treci cu vederea celelalte dezavantaje.

O motocicleta este hrana pentu suflet nu suport pentru c*r.

Pe scurt, sa ma scuzi daca am fost mai "siropos", dar sfatul meu pentru tine e sa mergi pe instinct, conteaza cum te simti tu pe ea (mai ales ca poti sa le testezi pe amandoua, nu ma indoiesc ca Mihai sau Stefan nu ar fi bucurosi sa te ajute ), nu ce spune lumea de fiabilitate, comfortabilitate, greutate, suspensii, consum ...

Editat de diliu91
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Hallo Robert.
Intr-o lume ideala, daca as fi pus in situatia ta le-as cumpara pe amandoua, sau versiuni mai specifice fiecarui segment(Adv/touring && Adv/enduro).
Dintre cele 2 variante pe care le ai in vizor, fiecare vine cu avantajele si dezavantajele ei specifice, pe care sunt sigur ca le stii prea bine.
Acum, avand in vedere ca esti nevoit sa cumperi una singura, pe oricare ai alege-o ai face un compromis, renuntand, par example, la calatorii lungi comfortabile sau la incursiuni in hard off road cu zambete.
Avand in vedere ca, pentru noi (sau pentru mine cel putin), o motocicleta nu este doar un obiect practic si atat, ci este mult mai mult de atat (nu intru in detalii), Imho, eu as face alegerea cu "sufletul", lasand logica deoparte.
Cred ca ar trebui sa iti alegi una in functie de ce simti, pe care te vezi si care te-ar face mai fericit. Avand in vedere ca nu vorbim aici de decizii antreprenoriale... cred ca e total viabil.
E pacat sa faci o alegere doar pe considerente logice (fiabilitate, vibratii, greutate), fiindca la sfarsitul zilei conteaza mai mult ca te-ai simtit a naibii de bine cu ea, si treci cu vederea celelalte dezavantaje.
O motocicleta este hrana pentu suflet nu suport pentru c*r.
Pe scurt, sa ma scuzi daca am fost mai "siropos", dar sfatul meu pentru tine e sa mergi pe instinct, conteaza cum te simti tu pe ea (mai ales ca poti sa le testezi pe amandoua, nu ma indoiesc ca Mihai sau Stefan nu ar fi bucurosi sa te ajute ), nu ce spune lumea de fiabilitate, comfortabilitate, greutate, suspensii, consum ...

 

Chestia asta cu hard-enduro sau hard off road nu ar trebui sa o repetati ca ea nu exista. Sunt altii care fac asta,si eventual participa si la competitii...

 

fiabilitatea ,vibratiile si greutatea toate in final au un aport la acel 'simtit al naibii de bine'' (daca ai o viziune mai ampla asupra lucrurilor)

 

fiabilitatea: daca ai o gioarsa care nu e fiabila si te lasa fix pe munte undeva, sau la dracu'-n praznic, mai ales daca esti singur, nu cred ca mai e asa 'fun'

 

vibratiile: daca mergi si pe asfalt si faci un drum de 200 si ceva de km, iti cam taie cheful de orice acele vibratii

 

greutatea: un aspect important, atunci cand vrei sa te dai putin si pe off, si scapi motoreta pt ca incerci sa faci ceva cu ea pt care n-a fost facuta (sau pt ca nu ai suficient skill in off pt asa ceva).. Si pana la urma,nu exista off fara sa scapi mobra, si de aia greutatea e cruciala. Incearca sa ridici o mobra de 230+ kg cand esti singur pe un teren cu pamant umed sau noroi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chestia asta cu hard-enduro sau hard off road nu ar trebui sa o repetati ca ea nu exista. Sunt altii care fac asta,si eventual participa si la competitii...

 

fiabilitatea ,vibratiile si greutatea toate in final au un aport la acel 'simtit al naibii de bine'' (daca ai o viziune mai ampla asupra lucrurilor)

 

fiabilitatea: daca ai o gioarsa care nu e fiabila si te lasa fix pe munte undeva, sau la dracu'-n praznic, mai ales daca esti singur, nu cred ca mai e asa 'fun'

 

vibratiile: daca mergi si pe asfalt si faci un drum de 200 si ceva de km, iti cam taie cheful de orice acele vibratii

 

greutatea: un aspect important, atunci cand vrei sa te dai putin si pe off, si scapi motoreta pt ca incerci sa faci ceva cu ea pt care n-a fost facuta (sau pt ca nu ai suficient skill in off pt asa ceva).. Si pana la urma,nu exista off fara sa scapi mobra, si de aia greutatea e cruciala. Incearca sa ridici o mobra de 230+ kg cand esti singur pe un teren cu pamant umed sau noroi.

Daca ti-ai ales motocicleta si cel putin una din caracteristicile pe care le-ai mentionat (fiabilitatea ,vibratiile si greutatea ) te deranjeaza atat de mult incat sa sa-ti lase o senzatie total neplacuta, inseamna ca ti-ai ales-o prost. Pe cand, daca senzatiile pe care ti le ofera te fac sa treci cu vederea problemele de fiabilitate, vibratii, greutate ( atentie- nu ma refer aici la una din variante, nu sustin una in locul celeilalte ... ), atunci aceea e o alegere buna. Sa spunem ca ti-ai ales-o pe cea care excela la capitolul tehinic, comfortabilitate, fiabilitate si greutate ideala, dar daca pe tine nu te face fericit, ce bucurie ai ca nu se strica, nu vibreaza sau ca are greutatea ideala. Un alt caz nefericit e atunci cand se intampla sa iti placa foarte mult dar una din acele caracteristici este execrabila.

Exemple pe care le-ai dat se incadreaza la "mi-am luat vaca de touring si ma duc cu ea in padure. Mi-am luat exc sa merg cu el prin lume, sau n-am bani sa-mi intretin motocicleta dar ma astept sa ma duca la cuca-macaii si inapoi". Eu m-am bazat pe faptul ca e constient de alegerea lui si ca stie ce pierde si castiga in ambele variante. Ca isi ia una si o foloseste intr-un scop in care nu a fost destinata, asta nu are treaba cu ce am scris eu.

Tot sunt de parere ca daca faci o alegere emotionala si o folosesti cat decat in scopul destinat esti mai castigat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ red : Singurul turn off la Dakar pentru mine e motorul, mi-ar fi placut mai multa putere, but I can live with it, suspensiile se pot imbunanati, se poate pune ohlins pe spate, wp pe fata, sau solutia mai ieftina, cu arcuri mai tari si ulei mai gros.

@shrek: drumul pana in off e cel putin 150 de km, asta daca merg doar in cei mai apropiati munti, daca vreau sa fac touring mai serios, tur al tarii sau cine stie pe unde mai ajung, add more.

Nu-mi doresc offroad extrem, doar hard pentru vaci de 200 de kg.


@stulewa: am specificat hard enduro pentru categoria asta de motociclete, care nici nu se compara cu nivelu hobby de la competitiile noastre pentru caprite.

Tragi multe concluzii si proaste pe deasupra, dar e bine ca te amuzi.

Nu poti sa faci cu o vaca de 200 de kile ce faci cu o caprita.


@diliu91: Intr-o lume ideala nu mi le-as dori pe amandoua, pentru ca 690-le nu-si mai are rost daca ai o caprita cu care sa te dai ( sau daca nu stai langa munte).

Daca as sta in Cluj, Suceava sau Brasov mi-as lua clar 690 sau 990.


Ca sa fie un pic mai clar, ma dau la nivel hobby cu un ktm in 2 timpi, la anu sper sa fac rost de unul mai nou de 200 in 2t, dar mobra principala are prioritate. Nu sunt in nici un caz vreun Mirra pe offroad, dar am un pic de experienta si amicii zic ca ma descurc decent la nivel de hobbe. Daca vreau fun extrem pot sa pun capra pe platforma si ma duc la munte.

Vreau un motor cu care sa pot face un offroad touring obraznic ( urcari, noroi, sleauri, chietre, etc), pe care sa-l pot ridica sigur, sa pot merge 500 de km pe el pana ajung unde vreau fara sa-mi amorteasca mainile si curu. Aici ktm-ul e major turn off pentru ca am sindromu tunelului carpian la mana dreapta (amorteala si dureri nasoale) si nu-mi permit sa merg pe o mobra care vibreaza in draci pentru o perioada prea lunga de timp.

So yeah pentru mine e 90% Dakaru' - 10% ktm-u, alegand logic. But I have the orange fever.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

@diliu91: Intr-o lume ideala nu mi le-as dori pe amandoua, pentru ca 690-le nu-si mai are rost daca ai o caprita cu care sa te dai ( sau daca nu stai langa munte).
Daca as sta in Cluj, Suceava sau Brasov mi-as lua clar 690 sau 990.

 

Nu asta era esenta in ceea ce am scris eu.

 

Se pare ca aproape ai deja alegerea facuta. Soo... go for it. Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

E pacat sa faci o alegere doar pe considerente logice (fiabilitate, vibratii, greutate), fiindca la sfarsitul zilei conteaza mai mult ca te-ai simtit a naibii de bine cu ea, si treci cu vederea celelalte dezavantaje.
O motocicleta este hrana pentu suflet nu suport pentru c*r.

 

abia astept sa mai iesim si sa-mi spui tu cum nu mai poti sa mergi si sa luam o pauza pt ca ti-a amortit mana si te doare poponeata, vezi tu? motocicleta nu este suport pt poponeata, dar buretele da ....

si cand cineva din grup plange, am tendinta sa il ajut ... ceea ce-mi fute tot fengshuiul pe care l-am castigat bucurandu-ma de motor.

pe transalpisti nu i-am vazut pe niciunul palngandu-se nici de off, nici de on ... pe ktm-isti ... my fking god .. si aici fac precizarea ... "acolo unde mergem noi".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

abia astept sa mai iesim si sa-mi spui tu cum nu mai poti sa mergi si sa luam o pauza pt ca ti-a amortit mana si te doare poponeata, vezi tu? motocicleta nu este suport pt poponeata, dar buretele da ....

si cand cineva din grup plange, am tendinta sa il ajut ... ceea ce-mi fute tot fengshuiul pe care l-am castigat bucurandu-ma de motor.

pe transalpisti nu i-am vazut pe niciunul palngandu-se nici de off, nici de on ... pe ktm-isti ... my fking god .. si aici fac precizarea ... "acolo unde mergem noi".

 

Da bine, ai dreptate, nu te contrazic. Dar eu sunt impacat cu asta si sunt multumit de ea. Si in plus se pot rezolva. Vezi tu, o durere de poponeata trece si se uita, dar amintirile ba.

Ca mai incurc grupul da, de asta imi pare rau si e nasol ..., dar na, suntem diferiti, si daca nu sunt divergente de la motociclete sunt de la altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.........si daca nu sunt divergente de la motociclete sunt de la altceva.

de asta mi-ar place sa avem cat de cat mobrele pe aceeasi lungime de unda, ca sa nu zica ktm-istii pe off, si touristii pe on .. "haide bre odata" ....

si da, in principiu fiecare ar trebui sa fie impacat cu mobra lui, situatia la care visez eu e clar nerealizabila, dar macar sper la ea.

la partea divergentelor de la "altceva" .. ala e tot fun-ul ...=))

 

dupa cum il stim pe robert, posibil sa-si ia un hilux din 78, dar e irelevant ... ideea discutiei mi se pare constructiva, cel putin am invatat ce sa-ti zic cant te plangi =)), iti aduc aminte ca ai ktm si sa uiti tot ce te doare, ca a fost fun pt tine cand am sarit parleazul ala de acum 300 km in urma

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ti-ai ales motocicleta si cel putin una din caracteristicile pe care le-ai mentionat (fiabilitatea ,vibratiile si greutatea ) te deranjeaza atat de mult incat sa sa-ti lase o senzatie total neplacuta, inseamna ca ti-ai ales-o prost. Pe cand, daca senzatiile pe care ti le ofera te fac sa treci cu vederea problemele de fiabilitate, vibratii, greutate ( atentie- nu ma refer aici la una din variante, nu sustin una in locul celeilalte ... ), atunci aceea e o alegere buna. Sa spunem ca ti-ai ales-o pe cea care excela la capitolul tehinic, comfortabilitate, fiabilitate si greutate ideala, dar daca pe tine nu te face fericit, ce bucurie ai ca nu se strica, nu vibreaza sau ca are greutatea ideala. Un alt caz nefericit e atunci cand se intampla sa iti placa foarte mult dar una din acele caracteristici este execrabila.

Exemple pe care le-ai dat se incadreaza la "mi-am luat vaca de touring si ma duc cu ea in padure. Mi-am luat exc sa merg cu el prin lume, sau n-am bani sa-mi intretin motocicleta dar ma astept sa ma duca la cuca-macaii si inapoi". Eu m-am bazat pe faptul ca e constient de alegerea lui si ca stie ce pierde si castiga in ambele variante. Ca isi ia una si o foloseste intr-un scop in care nu a fost destinata, asta nu are treaba cu ce am scris eu.

Tot sunt de parere ca daca faci o alegere emotionala si o folosesti cat decat in scopul destinat esti mai castigat.

 

Nu era vorba despre mine, eu doar am mentionat singurul minus al motocicletei mele, ca sa extrapolez. La mine au fost mai multi factori (printre care si banii,care pt majoritatea e chiar un factor decisiv, ca altfel am rula toti cu mobre noi,eventual cu cate 2-3 mobre).

 

Una este sa fii realist,cum sunt eu,si alta e sa fii ipocrit si sa iei o mobra de 250 kg si sa te duci pe coclauri, sa o scapi, sa transpiri tu si prietenii tai ridicand-o de vreo 5 ori si sa vii in final sa spui ' ce tare a fost, ce ne-am distrat'. Sau daca asta e distractie pt unii,atunci ma declar depasit :) Pt mine distractia este sa merg pe ea, nu sa imping la ea. Daca se intampla sa mai pici,sa aluneci,nu-i problema, e enduro/ e offroad pana la urma, dar sa nu fie asta activitatea principala...

 

Un V-strom , un Caponord sau un XTZ1200 prin padure nu inseamna 'vaca de touring pri padure'. Sunt suficiente drumuri de padure accesibile si cu un naked sau vitezana. Totul e sa-ti placa in padure, in natura. Daca iti place, logic ca vinzi vitezana si-ti iei macar un v-strom sau ceva de genu. In functie de cat de offroad vrei sa te bagi (si in functie de abilitatile tale).

 

Si apropos,sunt o gramada care merg cu exc prin lume, si chiar si cu DRZ si alte modele :). Tocmai pt ca fiecare face ce vrea :)

 

Oricat de 'emotionala' ar fi alegerea, trebui putin filtrata si prin cap....

 

Dar...vorbim vorbe ..ca sa tinem topicul sus:)

» Post actualizat in 17 Dec 2015 15:26

 

 

@diliu91: Intr-o lume ideala nu mi le-as dori pe amandoua, pentru ca 690-le nu-si mai are rost daca ai o caprita cu care sa te dai ( sau daca nu stai langa munte).
Daca as sta in Cluj, Suceava sau Brasov mi-as lua clar 690 sau 990.

 

asta a sunat ca si cum daca as putea face sex, as face si cu barbati si cu femei....

 

pai 690 n-are nici o treaba cu 990.. Mai multa treaba are 690 cu 650 Dakar, decat 690 cu 990....

» Post actualizat in 17 Dec 2015 15:31

Motiv mai pertinent(in Romania) decat cel de mai sus nu stiu! La acesta nu ma pot abtine sa nu adaug saua! Urmaresc cu interes topicul, caci vreau sa cumpar un 690 din 2013 sau mai nou!

daca ai bani schimbi si saua la 690, un sargent, corbin etc.... faci ce vrei cu bani : )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...