Sari la conținut

Ajutor alegere motor ( Enduro ) - BMW f650 Dakar vs KTM 690E


Postări Recomandate

Salutare !

Prin ianuarie, februarie doresc sa-mi iau un motor nou, din moment ce am ramas fara roti, optiunile mele sunt:

1) Bmw f650 Dakar - prima mea optiune, foarte posibil sa fie ce am eu nevoie, dar vreau si o parere secundara

Dupa 2004, sub 30 000 km, cu ABS

2) Ktm 690 Enduro - extremely fun, are un prieten, aia 70 de cp pare atat de fun, dar cam multi bani de bagat in ea sa o echipez pentru ce am nevoie ( carene, suporti cutii ), etc

 

Pe unde am sa merg:

* hard enduro ( pentru mobre de talia asta ), drumuri la munte, single trail-uri, noroaie, drumuri inexistente, etc, adica mega fun

* asfalt - viteza de croaziera 120-140 km/h

 

What I require:

* fiabilitate

* tinuta de drum foarte buna offroad si onroad

* ABS-ul de la dakar chiar nu ma deranjeaza si e un mare plus

* sa fie usor customizabila, la dakar - ghidon inalt, crashbaruri, cric, suporti cutii, pe cand la KTM - carene rally, crashbar, suporti cutii ( mai complicat )

* sa fie usor serviceabila si cu interval de servisare cat mai lung

 

Nu ma intereseaza alte motociclete decat astea doua, mi-ar fi placut un ktm 990, sau africa twin, dar sunt prea grele/mari pentru mine si pentru ce am eu nevoie ( si cam scumpe ).

Un alt mare avantaj pentru Dakar - am doi colegi enduristi tot cu Dakar, asa ca e mai usor de reparat/servisat daca e nevoie.

 

My first choice ar fi Dakar-ul, dar vroiam sa vad parerea voastra intai ( de suflet probabil o sa ramana KTM-ul, dar nu vreau sa plang langa ea ca nu am bani sa o repar ).

Inainte am avut un vfr 750, un cb500 si un transalp xl600, imi e dor de fun factorul de la vfr.

 

Astept parerile voastre si multumesc anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 88
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

postul tau are cateva contradictii

 

-fiabilitate si hard enduro nu prea vin in aceeasi propozitie. Adica in alta ordine de idei, o mobra folosit in regim de hard enduro trebuie sa aiba o mentenanta mai stricta si mai atenta...

 

-tinuta buna de drum dar si in off,iarasi....cauti un compromis care nu exista.(si chiar daca exista unele mobre care sunt decente ca si compromis, ecuatia ti-o dau peste cap cauciucurile). o mobra care face hard enduro nu va fi incaltata decat probabil cu C02, D908, T63, etc....si asta te limiteaza cat de cat in handling pe asfalt, pe vreme rece, pe ud, etc

 

- hard enduro -> suspensii bune, masa mica, etc. tinuta buna de drum = mai greu la mono (aici cred ca 650 Dakar e mai bun decat 690 Enduro)

 

sincer KTM 690 enduro vine din fabrica suficient de echipat, nu-i trebuie decat niste suporti de bagaje si cutiile (pe care deja le ai, de la Heavy Duties). Nu inteleg de ce visezi la chestii din astea de hipster gen carene de rally raid, o faci doar din imagine? cu Transalpul ai mers si fara parbriz,si aveai carene prinse in banda adeziva si ti se parea 'fun' si 'cool', acu dintr-odata vrei sa treci la carene rally raid? (nu invoca aia cu protectia la vant, ca ti-ai dat jos parbrizu de pe Transalp).

 

Vrei sa faci hard enduro dar vrei sa fie servisabila la interval mare, iarasi,nu se pupa....

 

Cred ca topicul tau e degeaba . Stii de ce? pt ca ai 2 amici care au 690 Enduro respectiv 650 Dakar, fix mobrele vizate de tine. Nu stiu daca te-ai dat cu fiecare dintre ele, daca nu,fa un efort si da-te (daca ti-o da Mihai). Deci dpdv al hibelor, problemelor, proprietari lor iti pot spune mai bine decat oricine ce e cu ele (ca aici pe topic vor scrie si habarnisti, nu doar posesori de 690/650 dakar).

Deci tot ce tine de tehnica si quiz-uri mecanice, iti pot spune cei 2, in rest, nu poti lua o mobra in functie de ce zice X , Y sau Z pt ca ei vor fi subiectivi si vor trata subiectul prin prisma lor.


Eu de ex mi-as lua 690 clar...

 

 

Eu sincer nu te vad pe tine facand hard enduro (in adevaratul sens al cuvantului)... Daca te-ai bagat prin niste sleauri/drumuri cu Transalpul,asta nu inseamna hard enduro. Hard Enduro face M!rra & co... si pt aia tre sa te uiti dupa un 450, wr 426, ceva sub 450, un crf 250, ceva usor... Tii minte cum e sa ridici o mobra grea de jos, nu ? :)

 

La F800 GS nu te-ai gandit? ca si bani si overall, cea mai buna alegere (mai ales cu capul) ar fi F650 Dakar (Dar stim ca alegerile cu capul se iau rar, cand vine vorba de mobre)...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Îți trebuie ceva hibrid intre enduro și touring , cu 2 cilindrii.

Eu numai pentru Enduro am mai luat o moto numai de Enduro.

Am un Kawasaki KLE 500 și un Suzuki DRZ 400

Editat de Lucian Dutu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oarecum in situatia ta am fost eu iarna trecuta. Vroiam o motocicleta care sa corespunda cerintelor impuse de tine. In primul rand am citit tot ce am gasit pe forumuri despre motocicletele care se preteaza la astfel de drumuri si am restrans cautarea la 2 modele care indeplineau cerintele mele : Yamaha XT660Z >2008 si BMW F 650 GS Dakar. De aici in colo inseamna adevarata aventura in achizitionarea une motociclete care sa fie intr-o stare cat mai buna din punct de vedere mecanic , estetic ,km... Dupa lungi calatorii prin tara dupa motociclete ''impecabile" si discutii cu importatorii second de motociclete de la noi mi-a suras norocul si am gasit un Dakar fabricatie 2003, fara ABS, intr-o stare foarte buna cu multe accesorii de la Touratech , ~ 19000 km care chiar sunt reali, in Timisoara la o persoana cum rar mai intalnesti astazi ( Efu ), care isi mai achizitionase un F800 Adventure. Ca orice lucru are si partile lui delicate, la acest model probleme apar la simeringurile pompei de apa, vibratiile caracteristice unui mono cilindru ( dar nu foarte deranjante ). In vara asta am parcurs 6000 km, cu precadere pe drumuri forestiere si de tara cat si poteci de munte intampinand o singura problema ( o pana pe drumul national :))) ). Daca vrei sa-ti faci o parere pe unde se poate plimba o asfel de motocicleta poti sa intri pe adresa mea de fb: Felix Nistor (Buzau).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de sfaturi oameni buni, astept sa se intoarca si ktm-istii din noroaie sa-si dea cu parerea ( joke ).

@ Lucian : ms de recomandare, insa ma intereseaza doar f650 sau 690
@ lucescuciprian: cum bre, faci misto sau vrei sa-l fac de rusine pe stim noi cine ?
@ raduku81: dakar sa fie !
@ six_feet_under: am gasit si la 5000 km :).
@ motanu: cand am facut ultimu test drive pe Dakar, nu m-au deranjat vibratiile, dar nu m-am dat la drum lung cu el.
@ brake: dakar it is !
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, ce parere aveti de asta? Ma bate gandul...

http://olx.ro/oferta/yamaha-r6-ID4WD4S.html#4ac59acfa1

 

mai trebuie sa postezi anuntul si animale de casa si motoveterani ... in rest ai omorat formul cu postari aiurea ale anuntului de vanzare R6...

» Post actualizat in 16 Dec 2015 07:43

 

Multumesc de sfaturi oameni buni, astept sa se intoarca si ktm-istii din noroaie sa-si dea cu parerea ( joke ).

@ Lucian : ms de recomandare, insa ma intereseaza doar f650 sau 690
@ lucescuciprian: cum bre, faci misto sau vrei sa-l fac de rusine pe stim noi cine ?
@ raduku81: dakar sa fie !
@ six_feet_under: am gasit si la 5000 km :).
@ motanu: cand am facut ultimu test drive pe Dakar, nu m-au deranjat vibratiile, dar nu m-am dat la drum lung cu el.
@ brake: dakar it is !

 

daca gasesti vanzatorul potrivit, iti poate pune in bord cati kilometri doresti, eu nu as avea o problema cu un motor cu kilometri multi, dar istoric curat si bine documentat,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

 

daca gasesti vanzatorul potrivit, iti poate pune in bord cati kilometri doresti, eu nu as avea o problema cu un motor cu kilometri multi, dar istoric curat si bine documentat,

 

Omul poate nu vrea mobra cu 8000 km la bord, dar sa fim seriosi, o motocicleta cu foarte multi km la bord automat va necesita investitii ulterioare (asa cum a patit Robert cu fostul lui Transalp). Si nu e doar vorba de bani, nu e tocmai placut sa te duci undeva si sa-ti pice una, alta (doar pt ca are multi km,uzura si mentenanta precara cauzata de fostul proprietar).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iti scriu ca prpprietar de Dakar si mare fan de 690, cu care am si avut placerea sa merg

 

Ele sunt din start foarte diferite, asa ca cel mai simplu e sa decizi exact pentru ce-ti trebuie. Dakarul este pregatit mai bine de sosea si drumuri forestiere, ai vibratii minime pentru un monocilindru si poti sta in sa sute de km (daca te tine), se comporta foarte bine incarcat cu bagaje si pasager.

KTM-ul in schimb are niste avantaje extraordinare: vreo 50 de kg mai putin (conteaza enorm la endureala) si cativa cai in plus. Plus un cuplu mult mai bun, daca te dai jos de pe 690 si te urci pe Dakar te miri cat de lesinat e BMW-ul. Insa vibreaza intr-un mod fantastic, daca reusesti sa stai 100 de km in sa te dai jos cu parkinson. In nici un caz nu e de drum lung, desi pe variantele mai noi am auzit ca au imbunatatit acest aspect - asa ca ma refer strict pe la anul 2001 - 2003. Incomod si pentru pasager, cel putin varianta stock. Probleme de fiabilitate mai mari la KTM decat la BMW dar compenseaza cu dealeri de piese mai buni si mai rapizi :)

Ah, si parerea mea e ca suspensia stock pe 690 e superioara pe enduro.

 

Asadar daca mergi mai mult pe sosea Dakar, daca mergi mai mult si mai hard pe enduro (munti, poteci) 690. Parerea mea

 

LE: am mers pe 640 nu 690, poate pe 690 nu faci parkinson in suta de km dar merita sa verifici atent aspectul cu vibratiile

Editat de Lupul Gri
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omul poate nu vrea mobra cu 8000 km la bord, dar sa fim seriosi, o motocicleta cu foarte multi km la bord automat va necesita investitii ulterioare (asa cum a patit Robert cu fostul lui Transalp). Si nu e doar vorba de bani, nu e tocmai placut sa te duci undeva si sa-ti pice una, alta (doar pt ca are multi km,uzura si mentenanta precara cauzata de fostul proprietar).

 

pai eu ce zic?

 

cererea de agregate auto/moto cu kilometri putini incurajeaza "geambasii" sa intinereasca marfa vanduta pentru a ii spori atractivitatea si de ce nu pretul de vanzare.

n acest sens, o motocicleta fara un istoric de servisare riguros documentat, este suspecta cu privire la kilometrii reali, indiferent ca are 30kkm sau 80kkm.

 

cazul meu: am luat un motor (fabricat 09/2005) de la un amic care il are din 2009 (adus in RO la ~8kkm in bord) si in ultimii 6 ani a urcat kilometrajul pana la 25kkm - stiu istoricul ultimilor 17kkm in RO si sunt ok cu asta, dar cei 8kkm nu ii pot considera decat suspect de putini pentru 3 ani.....

 

faptul ca din cei 10 ani de viata ai motorului, eu ii cunosc pe ultimii 6,5 a fost factorul decisiv in achizitie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iti scriu ca prpprietar de Dakar si mare fan de 690, cu care am si avut placerea sa merg

 

Ele sunt din start foarte diferite, asa ca cel mai simplu e sa decizi exact pentru ce-ti trebuie. Dakarul este pregatit mai bine de sosea si drumuri forestiere, ai vibratii minime pentru un monocilindru si poti sta in sa sute de km (daca te tine), se comporta foarte bine incarcat cu bagaje si pasager.

KTM-ul in schimb are niste avantaje extraordinare: vreo 50 de kg mai putin (conteaza enorm la endureala) si cativa cai in plus. Plus un cuplu mult mai bun, daca te dai jos de pe 690 si te urci pe Dakar te miri cat de lesinat e BMW-ul. Insa vibreaza intr-un mod fantastic, daca reusesti sa stai 100 de km in sa te dai jos cu parkinson. In nici un caz nu e de drum lung, desi pe variantele mai noi am auzit ca au imbunatatit acest aspect - asa ca ma refer strict pe la anul 2001 - 2003. Incomod si pentru pasager, cel putin varianta stock. Probleme de fiabilitate mai mari la KTM decat la BMW dar compenseaza cu dealeri de piese mai buni si mai rapizi :)

Ah, si parerea mea e ca suspensia stock pe 690 e superioara pe enduro.

 

Asadar daca mergi mai mult pe sosea Dakar, daca mergi mai mult si mai hard pe enduro (munti, poteci) 690. Parerea mea

 

LE: am mers pe 640 nu 690, poate pe 690 nu faci parkinson in suta de km dar merita sa verifici atent aspectul cu vibratiile

 

 

690 s-a facut dupa 2008 incolo (adevaratul 690 e practic din 2012 daca nu ma insel

 

XR650 are avantaje ca e mai 'basic' , mai putina electronica. La suspensii si frane cred ca 690 e putin peste , dar cu mici modificari se poate aduce si 690 ul la acelasi nivel

» Post actualizat in 16 Dec 2015 09:25

daca vrei am un KLE 500 de vanzare cu topcase si genti laterale

amanunte despre model vezi aici

/index.php?/topic/72811-kawasaki-kle-500

http://kle500.myforum.ro/index.php

 

nu mai posta degeaba anunturile de vanzare ale altora. Omul oscileaza intre niste modele si nu e interesat de oferte de vanzare (mai ales daca nu fac parte din targetul lui)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adrian, cand l-am luat stiam ca are 130k, dar stiam ca a fost si foarte bine intretinut de fostul proprietar, asa ca nu am avut probleme cu ea cu exceptia Cdi-urilor. Dupa ce am montat kit heavy duty de ambreiaj n-am mai avut peobleme nici cu acesta, iar la un moment dat un mecanic mi-a facut prost reglajul la carburi, insa au reparat baietii de la Madras.

» Post actualizat in 16 Dec 2015 09:37

Edit :

Daca e sa fug dupa un dakar in germania, nu cred ca m-ar deranja sa dau un ban in plus pentru carte de service si km reali putini. Un motor la 5-10k e ca nou, la juma de pret.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adrian, cand l-am luat stiam ca are 130k, dar stiam ca a fost si foarte bine intretinut de fostul proprietar, asa ca nu am avut probleme cu ea cu exceptia Cdi-urilor. Dupa ce am montat kit heavy duty de ambreiaj n-am mai avut peobleme nici cu acesta, iar la un moment dat un mecanic mi-a facut prost reglajul la carburi, insa au reparat baietii de la Madras.

» Post actualizat in 16 Dec 2015 09:37

Edit :

Daca e sa fug dupa un dakar in germania, nu cred ca m-ar deranja sa dau un ban in plus pentru carte de service si km reali putini. Un motor la 5-10k e ca nou, la juma de pret.

 

pai nu mai era inca un 'mecanic' care ti-a zis ca motorul e varza si ca n-are compresie si ca trebuie refacut? cam asa e...atatia mecanici ,atatea pareri...

 

Chiar si la 20-30 mii e super ok,daca ai carte de service si un istoric real...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acuma sa fim seriosi, nici germania nu mai e ce a fost ... dar ai o sansa

si ca sa fiu ontopic ... si mie mi-ar place un 690, dar nu e facut pt ce facem noi, si chiar daca le-as avea pe amandoua, clar as alege tot dakarul pt iesirile noastre.
da 690-ul e peste dakar la specsuri si comportament offroad, dar concret, drumul pana acolo si soft enduro pe care il facem ... castiga detasat dakarul .. parerea mea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acuma sa fim seriosi, nici germania nu mai e ce a fost ... dar ai o sansa

si ca sa fiu ontopic ... si mie mi-ar place un 690, dar nu e facut pt ce facem noi, si chiar daca le-as avea pe amandoua, clar as alege tot dakarul pt iesirile noastre.

da 690-ul e peste dakar la specsuri si comportament offroad, dar concret, drumul pana acolo si soft enduro pe care il facem ... castiga detasat dakarul .. parerea mea

 

650 Dakar si 450 exc :)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

690 e peste dakar din toate punctele de vedere, cu 690 faci tot ce poti face cu dakarul insa invers e imposibil

 

eu le-am testat pe amandoua, dakarul mi s-a parut o mobra 'lesinata' care nu exceleaza decat la capitolul consum, e o mobra f buna pt incepatori

 

690 e mult mai fun, trage ca un 525 exc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

690 e peste dakar din toate punctele de vedere, cu 690 faci tot ce poti face cu dakarul insa invers e imposibil

 

eu le-am testat pe amandoua, dakarul mi s-a parut o mobra 'lesinata' care nu exceleaza decat la capitolul consum, e o mobra f buna pt incepatori

 

690 e mult mai fun, trage ca un 525 exc

 

 

sunt mobre diferite..

 

Compara 690 Enduro cu G650 X challenge daca vrei picior de egalitate, cat de cat..

 

Atat 690 cat si 650 Dakar au atuuri, care se pot dovedi folositoare in functie de preferinte.

 

Altii le-au prezentat mai bine,mai sus, spre deosebire de tine care nu ai facut decat sa-ti dai cu parerea intr-un mod banal si total subiectiv....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

690 e peste dakar din toate punctele de vedere, cu 690 faci tot ce poti face cu dakarul insa invers e imposibil

 

eu le-am testat pe amandoua, dakarul mi s-a parut o mobra 'lesinata' care nu exceleaza decat la capitolul consum, e o mobra f buna pt incepatori

 

690 e mult mai fun, trage ca un 525 exc

total de acord, dar cam aspru spus.

eu as spune ca nu ai cum sa compari cele doua motocilete. pe off 690enduro e mult deasupra, ajunge pe unde doar caprele ajung...iar dakarul nu poate decat sa viseze. la drum lung, pe sosea, preferi sa fii pe dakar...daca nu ai fundul batatorit sau nu mergi in scarite. in off, clar 690e.

da-te off cu amandoua si diferenta o vei simti in propriele=ti ranjete si transpiratii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt mobre diferite..

 

Compara 690 Enduro cu G650 X challenge daca vrei picior de egalitate, cat de cat..

 

Atat 690 cat si 650 Dakar au atuuri, care se pot dovedi folositoare in functie de preferinte.

 

Altii le-au prezentat mai bine,mai sus, spre deosebire de tine care nu ai facut decat sa-ti dai cu parerea intr-un mod banal si total subiectiv....

cu scuzele de rigoare dar de asta e forum ca fiecare sa isi poata exprima parerea si daca te uiti bine la titlu era vorba despre 690 VS dakar. el poate sa tina cont de parearea mea sau nu

 

690 are exact aceleasi cadru ca si motoarele de uzina de rally, furca fata WP, etrier brembo cu disc flotant. Toate astea dau o cilistica si un sitem de franare care sunt mult superioare Dakarului

 

dupa un X challenge am fost pana la Baia Mare cand aveam yamaha TTE 600, dupa 10 min de teste am plecat acasa, motorul asta nu e fun, se simte ca si cum nu are putere. Mie mi-a placut de exemplu mai mult TT ul

 

trebuie tinut cont si de faptul ca 690 e mult mai rezistent si la cazaturi.

 

Daca maine mi-as lua un motor dual as alege 690 enduro sau xr 650.

 

Daca vrei mai mult asfalt, cu cate o incursiune pe un forestier usor, alege un twin, transalp, africa twin etc

Editat de red
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...