Sari la conținut

Africa 2016


The Witcher
 Share

Postări Recomandate

Salut, sunt destul de nou in lumea calaretilor de motoare adventure (am mers pe R1 8 ani, pe circuit si in afara circuitului) si as vrea in 2016 "sa fac cunostiinta" cum s-ar spune cu lumea motociclismului de adventure printr-un drum la Agadir in Maroc .

 

Ideea de baza a proiectului e sa plecam pe motoare din Romania sa ajungem la Gibraltar, Rabat, Fes, Agadir unde sa stam 2-3 zile apoi sa ne intoarcem pe partea cealalta a muntilor Atlas prin Tunisia, Sicilia, Italia, Slovenia, Ungaria, Romania.

 

Traseul nu este batut in cuie , vreau sa vad niste Dune, muntii Atlas si sa stau in Agadir 2-3 zile in rest daca exista doritori si au idei mai bune sau daca a mai facut cineva aceasta tura si imi poate da sfaturi sunt deschis la discutii.

 

In principiu plecarea va fi in 2 variante in functie de disponibilitatea majoritatii celor interesati (eu pot oricand) sfarsitul lui Aprilie inceputul lui Mai sau Sfarsitul lui Mai si inceputul lui Iunie.

Ritmul de mers , cred ca se poate merge 1000 - 1200 km/zi cu o zi pauza sau 700-900 km/zi fara pauza.

 

 

Daca exista doritori astept sfaturi si idei .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand, bine ai venit sau o sa vii in lumea adventure.lui!

Vad ca vrei sa incepi serios, e o tura pe care multi ar face-o sau ar fi facut-o, dar dupa stiinta mea nu se poate face acest cerc. Maroc da, dar te intorci pe acelasi drum. La fel si Tunisia. Pe amandoua sa le legi peste Algeria, ma tem ca nu se poate sau nu se poate in conditii normale. Mai mult, in vremurile de astazi doar Maroc mai este disponibil, chiar si Tunisia pare cu probleme.

Si asta legat doar de conditiile geo-politice.

Legat de anotimp, in Tunisia dupa 10...15 mai, vantul va astupa drumurile de piatra prin desert cu nisip si nu prea mai sunt practicabile pe motoare mari, cu cutii grele, etc... Desigur, poti merge pe sosea (experienta proprie).

Legat de cei 1000-1200 km pe zi, asta se poate numai prin Europa si doar pentru 2...3 zile din 10 spre exemplu. Nu este realist, iar in Africa nu se pune problema pt. ca nu mergi ca prin branza.

Daca vrei Africa, mergi doar in Maroc, dar fi mai atent cu programarea pe zile (nu 2..3 cum ai scris). Sunt pe aici o gramada de topicuri despre aceasta tara, trasee si acces. Si oricum, iti garantez ca toti de pe aici am inceput altfel, nu cu turul Mediteranei! Asta e un vis care nu cred ca ti-l poti indeplini in urmatorii multi ani de acum in colo sau probabil ca niciodata!

 

In orice caz, mai studiaza si ... bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma refeream pana la Gibraltar sa facem 1000 km/zi cu o zi pauza , in Maroc as vrea sa stau 1 saptamana chiar doua .. eu pot obtine un concediu de 30-40 zile pe an , ideea era ca in Agadir vreau sa stau cel putin 2-3 zile (e ceva personal ... am locuit acolo 1 an si 4 luni cand aveam doar 10 ani si as vrea sa revad locurile dupa 23 de ani) ... Ideea de baza e sa facem cat mai putin prin Europa pt a avea timp de Maroc , iti multumesc de sfatul cu Tunisia si Algeria pt ca intr-adevar aveam indoieli cu privire la geopolitica acestor tari .

 

Anotimpul l-am luat de pe site-urile meteo care spun ca in Maroc cea mai favorabila vreme este Aprilie - Mai - inceput de Iunie sau sfarsit de August - Septembrie - inceput de Octombrie .... asta daca nu vrei sa prinzi 47-50 de grade Celsius.

 

Oricum multumesc de sfaturi, am citit postarea despre tura lui Eru cu care sunt prieten de vre-o 4-5 ani si mi-a spus ca e hard ... BUT I LOVE IT HARD ! ...

De fapt as vrea sa merg cu el motiv din care nu am postat momentan nici un fel de traseu batut in cuie pt ca a ramas ca la anul am vrea sa mergem in Maroc si cam atat.

Probabil ca dupa ce voi avea o discutie cu Eru care a mai fost in Maroc si dupa ce se vor mai arata doritori , ne-om vedea la o bere pe undeva (eu beau cola ... always cocca-cola) si punem traseu la cale.

Cat despre drumetii si conditii de camping asta vara tocmai am facut TMB si am mers 160 km pe jos in 7 zile, diferente de altitudine de peste 10 000 m si am prins de la ploaie,frig, vant, ghetari pana la 27-30 grade celsius.

Editat de The Witcher
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu ce moto vrei sa pleci?

KTM 990 Adventure

» Post actualizat in 28 Nov 2015 21:34

Nu stiu daca e ok sa postez aici dar avand in vedere ca intra in prepararea motorului pt the Long Road to the Atlantic Ocean ... ma gandeam poate imi da cineva sfaturi despre saddlebags ... eu m-am gandit la astia dar nu prea ii gasesc pe EU si din SUA ma costa mult transportul

 

http://wolfmanluggage.com/products/rocky-mountain-saddle-bags

http://wolfmanluggage.com/products/expedition-dry-duffel-medium

http://wolfmanluggage.com/products/explorer-lite-tank-bag

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Cat despre drumetii si conditii de camping asta vara tocmai am facut TMB si am mers 160 km pe jos in 7 zile, diferente de altitudine de peste 10 000 m si am prins de la ploaie,frig, vant, ghetari pana la 27-30 grade celsius.

Ce inseamna TMB?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tour de Mont Blanc ... pleci din Chamonix ... mergi Franta, Italia, Elvetia si revii in Franta la Chamonix asta numai pe munte , cam zilnic urci de pe la 800 - 1000 m pana pe la 2500 - 3000 m pe munte , e o tura de anduranta dar de dificultate medie spre ridicata .

 

Am mentionat asta in acest topic , ca nu cumva sa creada cineva ca am fost vitezist de Piata Victoriei si de dat pe o roata in fata la Romana ... de fapt lipsa posibilitatii de a scoate performanta dintr-un motor de viteza pe autostrazile din Romania si costurile ridicate pentru merge la circuit m-au determinat sa trec la o noua etapa a vietii pe 2 roti ... Etapa Adventure. De fapt discutasem cu ERU acum 2 ani si i-am spus ca in doua situatii as renunta la adrenalina de pe un circuit sa trec pe Adventure : 1 - Sa vad Africa (ma rog ce se poate vedea din ea SAFE) si 2- sa ajung in Nepal sau la Magadan pe 2 Roti ... m-am gandit sa incep cu Africa :D pt ca = mai Easy .

Stiu poate ca Magadan sau Nepal cativa ani de acum incolo vor ramane la stadiul de vis frumos dar ... pana in Maroc la Agadir sunt Aprox 5000 Km.

Editat de The Witcher
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... ma gandeam poate imi da cineva sfaturi despre saddlebags ...

 

Vezi si aici, Ortlieb este super firma (dpdv calitativ). Daca vrei si alte forme/culori/marimi vezi si la alte sectiuni in afara de "motocycle"

https://www.ortlieb.com/en/produkte/motorradtasche/

» Post actualizat in 28 Nov 2015 22:02

Ritmul de mers , cred ca se poate merge 1000 - 1200 km/zi cu o zi pauza sau 700-900 km/zi fara pauza.

 

Asta e SF, poti face doar cu multa autostrada si nu stiu care e placerea. Si este si scump - consum mare (la viteza pe autostrada + taxe)

Cum a zis Dan mai sus, poti o zi, doua, trei...

 

Combina cat mai mult cu feriboturi eventual si tren, sunt multe avantaje si nu e nicio "vitejie" sa ajungi neparat pe roti (mai ales pe autostrazi, ca altfel iti ia extrem de mult timp) pana la Gibraltar.

Sau poate poti trimite motocicletele cu ceva si voi zburati...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In principiu am alocat o saptamana dus si una intors cu 2 sapt de stat in Maroc ... asta la 30 zile de concediu ... mi-ar place sa ocolim taxele de autostrada unde se poate .

Feribotul e destul de scump si ideea e sa savurez drumul ....

deci asa in mare ... Grosso Modo , la prima vedere pe via Michelin imi da asa ... (Via Michelin e doar pt a imi forma o parere ... pt ca GPS Rules) :

 

- Bucuresti

- Belgrad

- Zagreb

- Mestre

- Padova

- Milano

- Torino

- Nimes

- Montpellier

- Narbonne

- Barcelona

- Valencia

- Gibraltar

- Tanger

- Rabat

- Agadir

- Marakech

- Merzouga

- El Aioun Sidi Mellouk

- Tanger

 

Distance: 6339 km including 2935 km on motorways

Time: 90h00 including 29h53 on motorways

Costs: 898.78 € including Toll 156.95 €, Consumption 723.83 €, Road tax 18.00 €

 

Asta este la o prima aruncatura de vedere negandita, nediscutata ci doar asa ... ce as vrea eu sa fac ...

 

Pai sa zic ca in total cu tot cu drumul de intoarcere ar fi pe undeva pe la 1200 E si ar fi frumos sa mai ai la tine 800 - 1000 E ... (800 - 1000 E la varianta de 30 de zile)

pai asta ar insemna un total de 2200 E ceea ce inseamna fix 9900 lei rotunjit 10000 lei ... pai daca fac un simplu calcul si anume 300 lei + mancare/bautura de 200 lei pe zi = 500 lei pe zi la Mamaia, Constanta Romania X 30 de zile = 500x30 => 15000 mii lei = 3400 E ... mie unul m-i se pare mai scump sa stau o luna la Mare cu scuipatorii de seminte pe plaja decat aceasta tura dar ... e doar parerea me .

 

Ok. Ca sa nu ma abat de la subiect am inteles ... e very hard, e very high cost, e very boring pt ca motorways ...

Ma mai intereseaza urmatoarele :

 

Cam ce litraj trebuie sa aiba gentile de pe motor la o tura de 30 de zile ? de fapt in general ce litraj e recomandat pt ture medii/lungi ? ajunge un volum total de 115l ?

Ce cauciucuri sunt recomandate pt Off-Road/On Road mixed tour ?

E cineva interesat dar cu alta idee de abordare a traseului ?

 

Daca e asa de insuportabil de plictisitor prin UE poate merge si cu o duba + remorca pana la Gibraltar.

 

Thank You !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in italia sunt bariere scurte deci poti sa treci cu moto pe langa sau in paralel cu o masina..:)),pentru ferry daca iti cumperi biletele din timp si mai ales in perioada despre care vorbesti excluzand iulie si august e mult mai ieftin decat pe roti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- in mai / iunie NU vrei sa fii in Maroc; sau daca vrei acum, la momentul respectiv o sa regreti; sf de martie - apr sau sept - oct sunt de motociclit in maroc.

 

- nu-ti merge harta link-ul la harta;

 

- depinzand ce vrei sa faci prin maroc (care nu vad nemergand harta si intre Marakech si Merzouga fiind cel putin 3 rute interesante) iti trebuie sau nu cauciucuri off. daca mergi pe roti pana acolo si inapoi orice cauciuc off se va foote;

 

- bagaj soft doar daca iesi de pe asfalt, altfel cutii. uita-te si la gentile lu colebatch, mk2 sunt la reducere. alea sau alea si un roll (+/- tankbag) ar tre sa ajunga pt bagajul unui om pe o luna fara probleme;

 

- ia cartea lu Chris Scott (hartie sau vezi ca e si format electronic pe Amazon) pt idei de trasee. vezi ca o parte din ce-s date off acolo, acum sunt asfalt. sunt si vreo 3 topice pe aici, 2 ale lu' Cristache (2011,2013) si unul pornit de ERU (2014) pt idei de rute. Mai imi aduc aminte si de ceva prin topicul lui mrrwhite.

 

- harta f buna e OSM-ul pt maroc.


» Post actualizat in 29 Nov 2015 16:19

PS - ia in calcul si varianta cu zbor acolo si inchiriat mobra.


» Post actualizat in 29 Nov 2015 16:24

PPS - nu prea e ok sa mergi singur cum nu e nici ok sa mergi cu cineva cu care n-ai mai mers deloc ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma gandeam sa plec cu 2 seturi de cauciucuri unul touring si unul off sau daca plecam cu un singur set off sa vb cu Eru sa facem rost de o remorca si sa mergem pana la Gibraltar cu ele pe remorca .

Dar in oricare varianta as vrea sa fac Marocul cu motorul meu.

» Post actualizat in 29 Nov 2015 19:58

Si cred ca varianta cu remorca e cea mai ok dar sa vedem posibilitatile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna varianta lui Marcos pt. Maroc: Livorno - Tanger by ferry! Inainte sa plecam in Tunisia in mai 2012 cu Plescoi, ne-am intalnit cu Marcos care fusese in 2011 si ne-a dat cate va ponturi. Traseul nostru a fost Bucuresti - Igoumenitsa - Brindisi (ferry) - Palermo - Tunis (ferry) - 7 zile circuit prin Tunisia - Tunis - Civita Vechia (ferry) - Bari - Igoumenitsa (ferry) - Bucuresti.

Multi merg la Tunis din Genova (cei care stau in vest). Este foarte facil, Genova este la cateva ore de orice tara din Europa centrala. Noua ni s-a parut mai bine sa mergem prin Grecia, o zi fix 1000 Km pana la Igoumenitsa. La 12 pm esti pe ferry si la ora 7 am esti in Italia dupa o noapte de somn.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma gandeam si eu la o tura de Maroc. Intrebarea este care sunt niste conditii nenegociabile pentru tura asta? Motorul, un 1200gs e in pregatiri pentru excursie, concediu nu se pune problema, ce ar mai fi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut , planific si eu o tura in Maroc pentru primavara . Planul meu este sa ajung in Tanger cu ferry ( cost cam 260 Euro dus-intors din Genova ) si sa stau in Maroc cam 2 saptamani . Perioada mea ar fi in prima jumatate a lui martie. Motocicleta Africa Twin RD04.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Conditii nenegociabile nu prea sunt ... hai sa zic ca eu as vrea sa stau 2-3 zile (in functie de cat de obosit ajung) in Agadir pt ca vreau sa revad locurile in care am lucuit 18 luni pe cand aveam 11 ani si tata era jucator de fotbal la Hassania Agadir . In rest motivele pt care am ales Africa si vreau sa merg este pt ca S.A.A. :

 

1- Sahara

2- Atlas

3- Atlantic

 

Deci cumva as vrea sa le vad pe toate 3 si in 2 sapt cred ca am avea timp.

As vrea sa evit cheltuieli aiurea (prefer sa imi iau ceva de acolo decat sa platesc mijloace de transport care pot fi evitate) .

Robert cred ca e 260 E dus pt ca eu am dat la geci 100 E pt 3h de mers cu ferry iar din Genova in Tanger sunt 2 zile de mers cu ferry.

Daca cineva are idei de trasee mai bune sau mai scurte please feel free to Share .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mijloacele de transport care pot fi evitate, ar putea fi uneori mai avantajoase -financiar sau fizic. Mie unul, mi ar placea pe roti. Mai putin Gibraltarul :)

Cand spui Sahara, te referi la incalecat dunele si tras/impins/ridicat de motor pentru fiecare 10 metri avansati? Treaba asta as face-o cu un notor peste 200 kg pentru 3 ore. Altfel, pentru "placerea" de a calari dunele, as prefera de inchiriat un motor mai usor. Mergem adventure, sau hard? Nou fiind si eu pe partea de adventure (on road, inca incepator- 6 luji de permis, 15.000 km), as fi un pic mai temperat.

So, dupa asta cu incepatorul, ma mai calific?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Conditii nenegociabile nu prea sunt ... hai sa zic ca eu as vrea sa stau 2-3 zile (in functie de cat de obosit ajung) in Agadir pt ca vreau sa revad locurile in care am lucuit 18 luni pe cand aveam 11 ani si tata era jucator de fotbal la Hassania Agadir . In rest motivele pt care am ales Africa si vreau sa merg este pt ca S.A.A. :

 

1- Sahara

2- Atlas

3- Atlantic

 

Deci cumva as vrea sa le vad pe toate 3 si in 2 sapt cred ca am avea timp.

As vrea sa evit cheltuieli aiurea (prefer sa imi iau ceva de acolo decat sa platesc mijloace de transport care pot fi evitate) .

Robert cred ca e 260 E dus pt ca eu am dat la geci 100 E pt 3h de mers cu ferry iar din Genova in Tanger sunt 2 zile de mers cu ferry.

Daca cineva are idei de trasee mai bune sau mai scurte please feel free to Share .

Mie mi se pare cel mai bine cu ferry de la Genova sau Livorno la Tanger. Cel mai scurt "drum" de a afla cat costa este sa-l intrebi direct pe Marcos care a fost in septembrie sau vezi fisier atasat cu rezervare simulata pe directferries.co.uk cu plecare si intoarecere in aprilie (1persoana + 1moto ktm adv 990). Este un site ca si booking.com pt. cazari, numai ca asta este pt. ferries. Eu in 2012 pt. Tunisia, mi-am facut toate rezervarile pe acest site. Pentru intoarcere am facut rezervare din Tunisia, pt. ca nu stiam exact ziua cand vom parasi Tunisia. Totul a functionat foarte bine. Ne luam bilete pt. "deck" si pe vapor faceam upgrade la receptie cu 20...40 euro si ne dadea cabina interioara.

» Post actualizat in 02 Dec 2015 10:00

2...3 zile pe ferry nu sunt o problema, noi am stat 4 zile pe un vapor de marfa bulgaresc anul asta in mai, ca sa traversam Marea Neagra de la Varna la Batumi! Si oricum iesi mai ieftin cu vaporul tinand seama de faptul ca pana la Gibraltar mai dormi vreo 3 zile pe drum la dus plus 3 zile la intoarcere...plus benzina.

post-37573-0-64631600-1449049785_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Perioada mea ar fi in prima jumatate a lui martie.

 

Ai grija cu martie pentru ca pana la Genova s-ar putea sa ingheti pe drum. Cred ca cel mai bine va scoateti, din toate punctele de vedere, daca plecati doi trei cu o remorca sau duba pana la ferry. In mai deja e altceva.

» Post actualizat in 02 Dec 2015 11:42

As vrea sa evit cheltuieli aiurea (prefer sa imi iau ceva de acolo decat sa platesc mijloace de transport care pot fi evitate) .

 

Cand faci astfel de socoteli, ia toti factorii in calcul. De exemplu Genova - Gibraltar pe roti inseamna cca. 4000km dus-intors.

- la un KTM, la care probabil faci service la 6000km, cat insemna in bani? basca, nevoia de service si timpul pierdut pe drum.

- daca iei anvelope mai enduro, 4000km pe asfalt inseamna mai mult de jumatate din viata lor... cel putin din viata in care sunt si eficiente;

- benzina: 4000km de mers tare inseamna cel putin 350€ cred

- cazari. De exemplu daca dormi o noapte pe ferry scutind 1000km, foarte posibil ai scutit de fapt doua nopti de cazare pe drum.

- taxe de autostrazi

- alti factori precum timp, riscuri, oboseala, plictiseala, posibila vreme rea etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand ma refer la Sahara ma refer si la un off road ... pt ca e pacat sa ajungi acolo si sa nu te dai pe dune asteptand the Sand Worms :)))))

Mergem Adventure adica o combinatie on/off , asta inteleg eu prin Adventure.

Eu as prefera varianta cu duba/remorca pt ca probabil ar iesi mai low cost ... varianta pe 2 roti este mai Adv Rider Style dar pe de alta parte este mai obositoare.

Daca nu gasim variante de plecare in Aprilie-Mai ceea ce este destul de probabil pt ca e din scurt poate optam pt varianta 2 si anume August-Septembrie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu votez aprilie. Aprilie e cam friguros pentru motociclit intens in Romania. La intoarcere, in mai, e mai prietenoasa vremea. Asta inseamna un sezon mai lung.

Editat de Ican
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...