Sari la conținut

discuri de frana


Cavaleru
 Share

Postări Recomandate

am gasit la un furnizor discuri de frana compatibile cu motocicleta mea desi cele gasite sunt fixe iar motocicleta vine cu discuri flotante.

 

Etrierii sunt fixi cu 4 pistonase.

 

Care pot fi consecintele montarii unor discuri fixe? Exista oare si la alte motociclete o configuratie compusa din discuri fixe si etriere fixe?

 

Motocicleta are si ABS.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie ca cel putin o componenta a sistemui de franare (disc sau etrier) sa fie flotanta, altfel nu se aseaza bine unul pe altul si nu exista compensare automata a uzurii neuniforme (in caz ca o parte se uzeaza mai mult decat cealalta). La mobra mea atat discul cat si etrierii sunt flotanti de ex.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am gasit la un furnizor discuri de frana compatibile cu motocicleta mea desi cele gasite sunt fixe iar motocicleta vine cu discuri flotante.

 

Etrierii sunt fixi cu 4 pistonase.

 

Care pot fi consecintele montarii unor discuri fixe? Exista oare si la alte motociclete o configuratie compusa din discuri fixe si etriere fixe?

 

Motocicleta are si ABS.

 

Discurile flotante (+ etrieri ficsi) au joc lateral pentru a nu induce vibratii la franare. Din pacate, nu se poate atinge perfectiunea in alinierea tuturor componentelor ansamblului. Exista mici abateri iar jocul din niturile flotante compenseaza aceste mici abateri.

Uzura e ceva "discutabil" avand in vedere ca poti distruge si discul si etrierul daca macar unul dintre cele doua nu au posibilitatea sa culiseze in lateral :)

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cesar, dar nu se petrece o echilibrare hidraulica a presiunii intre pistonase la etrierul fix si placutele "prind" discul pe pozitia in care ai presiune egala intre pistonase? Da, e posibil sa se uzeze un pic mai mult o parte a discului (sau placuta de pe o parte), dar doar in faza incipienta a frinarii, cea de apropiere a placutelor de disc.

Eu personal consider etrierele fixe mult mai fiabile decit cele flotante, chiar daca costul initial si mentenanta sint ceva mai scumpe, insa scapi de nenorocirile care se intimpla cu axele de culisare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cesar, dar nu se petrece o echilibrare hidraulica a presiunii intre pistonase la etrierul fix si placutele "prind" discul pe pozitia in care ai presiune egala intre pistonase? Da, e posibil sa se uzeze un pic mai mult o parte a discului (sau placuta de pe o parte), dar doar in faza incipienta a frinarii, cea de apropiere a placutelor de disc.

 

Ba da, dar, discul oricat de bine centrat ar fi, va avea o mica abatere. Cu joc lateral, acea abatere va induce tendinta miscare pe orizontala in ansamblul etrier-placute. Miscarea asta va fi preluata de niturile flotante care au si o saiba ondulata cu rol de arc. Daca nu exista joc pe carrier iar etrierul este fix, abaterile vor duce la aparitia unor forte laterale si de aici vibratii.

Pistoanele din etrier nu pot culisa la viteza mare astfel incat sa poti compensa abaterea din hidraulica.. Si in plus, placutele se reazema pe etrieri deci ar mai trebui invinsa si frecarea dintre suportul placutei si etrier. Imposibil :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...