Sari la conținut

Carburator vacumatic pe IJ


sharky_boy
 Share

Postări Recomandate

Salutare stimati iubitori de vechituri,

 

Vin cu o intrebare, ce poate fi de interes pentru mai multi pasionati ai fiarelor clasice..

 

A incercat cineva pana acum , sa adapteze cu succes un carburator japan, vacumatic sau nu, pe IJ monocilindric ? Daca da , ce model ? Incep sa ma plictisesc de minunatele carburatoare rusesti, si as vrea sa caut o alternativa mai moderna sa spunem.

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Cind am detinut IJ,am ajuns la concluzia ca calitatea benzinei si a uleiului de amestec conta ,cind faceam reglaj relantiu prin carb.Si doar la robinetul rezervorului aveam sita.Tu ai filtru de aer cu ulei.Daca da,umplele doar la jumate cu ulei curat.Poate nu am scris noutati pentru tine.Cele bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Sa zica vifor ce fum i-am dat ieri cu k 28-ul meu la k 65-ul lui..

.. Si aveam jumi juma motorina cu gazolina,mno..

 

@pinokio -ma tem CA nici tu n-ai fi avut vreo sansa cu 65-ul tau..

 

UN k 28 bun cu nivelul mare,ori cu camera de novel de trabant/mz,sau de auxiliary de buldozer face minunatii

 

Pentru si mai mult exista jikov de Californiana sau dell'orto..

 

 

Maine cand ajung la destinatie (navi imi arata inca vreo 600 km..) ,dupa ce ma trezesc punem ceva poze,si parca aveam si ceva video,nu-i asa ..

» Post actualizat in 13 Sep 2015 15:13

tarziu le-am primit,tarziu le-am pus,bine e ca le am macar pe astea,au fost mai multe,pare a fi nu se reusit cu ele..

 

 

attachicon.gifij adi 1.jpgattachicon.gifij adi 2.jpg

» Post actualizat in 13 Sep 2015 15:18

attachicon.gifizh adi 1.jpgattachicon.gifizh adi 2.jpg

:10:

Fain Ij-ul din poze dar are k63 nu k65 :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Alin am vazut carburatorul vacumatic si tot la el am vazut termocupla pe Ij si multe alte " inovatii", iar celebrul Ij gri nu avea adversar printre comuniste si confirm ca mergea intr-o roata doar din gaz

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Termocuplă pentru ce? Să încălzească carburatorul?

Binenteles ca incalzea carburatorul si atunci avea cel putin 500 CP in plus si mai avea si aripi si decola si zbura prin cartier, asta pana l-au prins astia, ca nu avea culoar de zbor si a trebuit sa-l vanda

 

 

Acum sa revenim la oile noastre era vremea cand vama era foarte mare la motocicletele japoneze, salariile erau mici si incercam fiecare sa ne modernizam batranele Ij-uri sa para mai moderne, eu i-am modificat cadrul si am montat rezervor, saua si stopul de la o Yamaha, alternatorul si instalatia electrica erau de la un Mz ETZ, furca fata tot de ETZ pt ca avea frana pe disc, tobele erau tobe sport tot de ETZ, roata spate era de la un Jupiter 4, cauciucuri tip ciuperca si multe alte modificari pe care nu le mai tin minte, unele dintre ele fara rost (cazul termocuplei si a carburatorului vacumatic) dar asa erau vremurile, pe cand acum cautam sa mentinem Ij-urile cat mai originale pastrand inclusiv suruburile din fabrica

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci, până la urmă totuşi ce rol avea termocupla asta pe IJ? Cupla vreun ventilator de răcire? Cupla/decupla vreun şoc electric/ rezistenţă la carburator ca la unele scutere? Întreb că m-ai făcut curios, nu la băşcălie.

 

Eu aveam termostat de Dacia şi termocuplă la ventilator de răcire la Ij-ul meu pentru că am făcut un experiment punându-i cilindru cu răcire pe apă. Cilindrul l-am luat de la un motor auxiliar de pornire a unui buldozer sovietic. Mai am şi acum cilindrul. După un mers excelent de vreo 10-15 km, am renunţat la idee deoarece radiatorul de răcire (care la bază a fost radiator din instalaţia de încălzire a unui Opel Rekord 1973) nu a făcut faţă şi se încălzea prea tare. Cu ventilator cu tot. Asta se întâmpla prin 1995-1997, vremuri când încă mai plutea în aer spiritul camaraderiei între motociclişti şi tpţi se ajutau între ei fără să clipească. În plus am avut şi eu tot felul de inovaţii tembele care la vremea aia erau COOL. (alternator de Citroen Visa, avarii, casetofon, spătar, ghidon înălţat, rahaturi d-astea).

Bine că acum mă zbat din răsputeri să refac unul în starea lui originală. Ironic, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum ne mai schimba vremurile...Sau varsta ?

vremurile nu varsta...... cred

 

Termocupla pornea un ventilator care era incastrat intru-un fel de palnie, care venea peste cilindru si functiona perfect pe loc dar in timpul mersului nu era prea eficienta obturand mai mult fluxul aerului

» Post actualizat in 25 Sep 2015 19:21

Apropo de camaraderia intre motociclisti, in Timisoara era joia motociclistilor unde toti ne intalneam sa schimbam idei, piese sau sa ne laudam cu ultimele modificari traditie pe care un grup mic de prieteni inca o respectam

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...