Sari la conținut

Reconditionare/modificare moto adventure - sa stiti daca va apucati sa


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

Vizitator _Raul_

Poate vreti sa va apucati de reconditionat sau modificat o motocicleta adventure.

Topicul acesta sper sa va lamureasca daca sa faceti acest pas sau nu.

 

Regula numarul 1 si singura:

- Nu va apucati de asa ceva daca nu intentionati sa mai mergeti pe drumul acesta iar experienta si relatiile sociale acumulate din prima restaurare sa le folositi in n-proiectele ulterioare. Inevitabil veti gresi multe lucruri la primul proiect. Greseli pe care le veti descoperi dupa sute sau mii de km, testand motocicleta. Daca este singurul vostru proiect aproape ca veti abandona pasiunea asta frumoasa din cauza unui motor in care bagati non stop bani, timp si nervi si tot nu merge. Daca este primul din urmatoarele 3, 5, 10 atunci la acelea veti fluiera voios si mandru, nu veti munci.

 

Si acum concluziile:

- Nu va apucati de asa ceva daca nu aveti garaj si o masina. Obligatoriu. La fel si un minim de scule.

- O reconditionare costa undeva intre 1000 (f. stricta, pe parte mecanica) si 2000 de euro (mecanica + design). Fara adaugat extrase scumpe gen crashbaruri, cutii aluminiu, rezervoare de plastic, suplimentare, etc. Inainte se cheltuiti banii acestia ganditi-va daca nu este mai bine sa vindeti sau sa dezmembrati motocicleta si cu toti banii sa va luati una mai noua si, implicit/inevitabil/de nediscutat, mai buna. Daca as fi astazi in acelasi punct din 2011, cu durere maxima in suflet, as dezmembra Tenereul si l-as vinde pe piese.

- Nu va apucati de un asemenea proiect daca aveti in derulare chestiuni delicate in familie, gen nou-nascut, mutat/construit casa, etc. Proiectul va inghiti mult mai mult timp si bani decat va asteptati si riscati sa va complicati inutil viata. Puneti-va prioritatile in ordine, oricat v-ar manca palma sa trageti de gazul unei motociclete. Am avut norocul sa nu fiu in situatia asta, dar nu stiu cum ar fi fost daca s-ar fi suprapus cu copilul :nono: .

- Nu investiti f. multi bani in aspectul unei motociclete adventure. Sunt gandite sa mearga prin locuri uitate de Dzeu si sa cada. Stickere complexe de sute de lei, vopsele varf de gama si doua straturi de lac nu sunt necesare. Eu am dat jos carenele si rezervorul, am pus unele uzate si asa ma dau cu ea astazi. Cele "noi", cu luciu pe ele, stau in pod.

- Un minim de pasiune bolnava combinata cu simt tehnic este ideala. Pentru a nu deveni victimele celor cu care veti interactiona - reparatori, vanzatori, etc, dintre care unii de-abia asteapta sa isi scoata aerul din buzunare. Una este sa stii sa masori incarcarea si alta sa cumperi un releu de incarcare nou si sa il faci cadou mecanicului fiindca asa ti-a zis el ca trebuie sa il "schimbi". Sau sa repari cu 10 lei un melc de turometru decat sa ii dai 100 de euro pentru unul nou aceluiasi mecanic. Unii sunt nemernici, altii doar prost pregatiti. Minimele cunostiinte tehnice va vor ajuta mult si la schitarea si mai rapidul mers al proiectului. Either way, cum ar zice englezul, you have them or not. Pasiunea bolnava va va ajuta sa nu abandonati inainte de mal. Niste tovarasi motociclisti si o lada frigorifica in garaj sunt si ele f. utile :crack: .

- Va veti trezi cu surplus de piese/accesorii pe care nu le vrea nimeni fiindca ati cumparat jumatate de bloc motor pentru un sorb sau o pompa de ulei ori o bascula intreaga pentru o patina de lant.

- Incepeti si cumparati din timp ce aveti nevoie. Vanati pe ebay iarna decat sa aveti o fata de om disperat, exploatabil, vara, in mijlocul proiectului.

- Ideal ar fi sa va legati la cap cu motociclete universale decat cu raritati. Veti gasi mult mai usor piese sh din dezmembrari iar piesele noi vor fi mult mai ieftine.

- Documentati-va maxim inainte. Invatati din prostia altora, fiindca din cauza asta si-au dat oamenii cu firma in cap si au pus-o pe internet. Mai bine pierdeti o saptamana pe net si luati din prima suspensia sau arcurile progresive care trebuie decat sa experimentati voi 2-3 firme de suspensii nepotrivite si sa adunati stocuri de vechituri pe care nu le vrea nimeni. Se aplica si in privinta magazinelor, vanzatorilor, etc. Aceeasi pedala de schimbator costa 35 de lei la Louis si peste 150 pe MotoMike. Nu mai zic de ofertantii de servicii. Mai bine pui toata motocicleta in masina si mergi sa o sablezi si sa o vopsesti electrostatic in cartierul vecin decat la Bucuresti. Asta cu conditia sa cunosti cartierul vecin.

- Nu umblati in ceea ce functioneaza, doar de dragul polishului de revista - gen electromotor, carburator, rulmentii din motor, desfacut total aiurea electrica unde nu este cazul, etc

- Inevitabil veti strica ceva in timp ce lucrati. Shit happens, viata merge inainte, mai scoateti un ban, cumparati piesa, stati doua saptamani dupa ea, samd. Asta este, nu o luati prea in serios, viata-i scurta.

- Veti avea zile negre, in care nimic nu merge cum trebuie, totul se strica, rupe, nu se de-/monteaza in 15 minute ci in trei ore, etc. Cand dati de o zi din asta cu o karma dubioasa, luati o pauza de minim 15 minute, mergeti pana la chioscul din cartier, sudati jumatate de pachet, beti in tihna maxima un cola sau o bere. Ba chiar puteti inchide pravalia si plecati acasa, la o bere. Rupeti-va din ce faceti, ca sa fie bine, sa nu fie rau :0.

- Daca nu aveti cheia personalizata potrivita, opriti-va. Lucrul fara scula potrivita nu mi-a adus niciodata beneficii. Opriti-va, repet! Mergeti, dati milionul/oanele, cumparati-va ce va trebuie si rozul se va restaura in lume. Decat o oala de ambreiaj ututa, 50 euro sh via wurst country mai bine o cheie de ambreiaje cu 15 euro sau una manufacturata din placute sudate.

- Luati-va o partenera/sotie rabdatoare in intreprinderea asta. Nu, bineinteles ca nu aveti de unde, zic si eu asa. Creati-o voi sa fie rabdatoare, sa va inteleaga, etc. Mai si opriti-va din obsesia compulsiva si mai iesiti si cu ele :0.

 

Trecand la introducere, aveti doua variante. Sau, na, trei.

1. Sunteti atat de bun incat faceti voi totul, cap-coada. Mecanica, electrica, vopsitorie, spite, fibra... Daca bifati casuta din fata, mi-ar placea sa va cunosc si sa va cinstesc cu o bere. Eu nu ma incadrez aici.

2. Va place sa va bagati mana si sa stricati (demontati), o ardeti de ceva timp prin pasiunea asta si stiti oamenii potriviti, fiecare pe felia lui, si lor le veti duce bucati din motor sa le intinereasca. Cazul meu.

3. Puneti motorul in remorca, il duceti la mecanicul Y, ii spuneti ce vreti si platiti factura. De recomandat de facut asta ideal prin noiembrie ( ca sa aiba omul toata iarna inainte si sa munceasca linistit) si numai cu un mecanic pentru care garantati cu viata sau va este ruda ori prieten de o viata. Simt tehnic necesar ca sa va si dati seama pe ce va cere omul banii si sa nu platiti 2000 de euro pe o lucrare de 300.

 

Ati decis sa faceti pasul.

 

* Garajul:

- Cele tip baterie, din placi, direct pe sol, sunt cam umede si reci rau iarna. Nu ma dau in vant dupa depozitat piese in ele. De lucrat nu mai zic. Majoritatea nu au curent. Concluzie - cam pas.

- Cele de sub bloc. Au incalzire decenta, au curent, au apa. Nu prea poti bubui in ele din cauza zgomotului transmis tuturor vecinilor. Daca sunteti finuti la lucrat cu ciocane si compresoare sau aveti vecini toleranti, cred ca v-ati putea risca. Nu le prea recomand totusi, fiindca nu stiti cum v-o puteti fura - razboi psihologic cu vecinii, amenzi la Plocala, etc

- Spatii inchiriate in foste zone industriale sau garaje la casa. Ideale. Punct. Ai caldura, ai apa, poti sa bubui cu picamerul si nu te ute nimeni la cap.

 

* Sculele:

Daca doar demontati si montati produsele reconditionate, atunci nu este capat de lume. Un set de fixe/inelare, unul de tubulare, unul de dinamometrice,surubelnite, un raft cu minimul pentru electrica, un polizor, o menghina... Cam ce gasesti prin casa oricarui gospodar serios.

Un compresor este boierie. Unul cu butelie maare, pe care sa poti pune cheie pneumatica este mana cereasca si te scuteste de multe milogeli pe la vulcanizari cu blocul motor in portbagaj.

Un elevator este si el mare boierie. Una este sa lucrezi din picioare sau sezand si alta chircit pe sub motor sau intins prin ulei si praf pe asfaltul rece. Deloc ieftin, dar f. misto si util.

Luati in calcul si un aparat de spalat sub presiune. Optional doar. Daca nu, mergeti cu motorul la spalatorie inainte sa desfaceti. Nu va veti trezi cu namol in capul pistonului sau in motor direct.

 

* Rafturi. Multe rafturi. Si lazi de plastic si cartoane din gunoaiele de la en-gross_uri. Toate f utile. Si plicuri, markere si scoci. Totul trebuie ambalat si etichetat. Ceea ce azi are logica, maine va arata ca un ceas elvetian haotic.

 

* Un aparat de fotografiat ieftin (ca sa puneti linistiti mana pe el plin de ulei, motorina, benzina) este si el util. Ca si o frontala buna. Sau o lanterna cu magnet.

 

* Cumparati-va si studiati din timp manualul/elele motocicletei voastre.

 

Si acum desfasurarea actiunii:

Nu faceti ca mine - tot motorul bucati deodata, imprastiat ca un puzzle de 5000 de piese in zeci de cutii prin garaj. Nu si nu!

Etape. Totul pe etape, una cate una. Eu asa as face acum.

Diagnosticati hibele si luati-le/duceti-le la reparat una cate una.

Abia cand totul este reparat si motorul merge uns, abia atunci demontati motocicleta bucati si duceti piesele la sablat si vopsit. Unele din piese este evident ca vor fi deja vopsite pana atunci (tuburi suspensii, cercuri + juguri roti, etc)

 

To be continued

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu recomand, înainte de toate, să vă plimbaţi. Cât mai mult, cât mai departe.

Când vă veţi sătura de umblat, atunci să apucaţi a ciocăni, dar s-aveţi şi un plan de rezervă, în cazul vi se năzare iar de plimbat mult şi bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am si ma regasesc 100% in sinceritatea ta. Intr-o buna zi... o sa ma apuc si eu de un proiect nu neaparat adventure.. dar pana atunci.. hornetesc..

 

PS:

Trebuia sa bagi si o poza cu agregatul.

:cheers:

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

C`mon, Remule, nu fi chitra :laugh: :D !

I`m just sayin`. Nu detin vreun adevar absolut. Sunt unul care a incercat, si-a luat-o in pifometru maxim la multe chestii si am zis sa scriu cum a fost pentru mine, poate ajuta si pe altii.

Sunt sigur ca sunt o groaza de tipi care au facut si fac reparatii/modificari ample, dar nu mai au nervii, cheful sau motivatia sa le posteze.

Pace :alcy: !

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

foarte ok,eu am tot investit in chei si unelte,un lucru foarte bun e un pistol de impact electric,am gasit la hornbach cu 150 de lei ,desface pana la 250 nm si se conecteaza la baterie de 12 volti ,e foarte foarte util,dar atentie sa nu rupeti surubul la strangere(eu am rupt surubul de la pinion la ktm-ul meu si sa vezi munca sa scot surubul)un set de tarozi e binevenitsi suruburi cu marimi mai mari ,daca de exemplu ai surub de 6 poti sa cumperi unul de 7 si sa refaci filetul(suruburi de genul asta gasesti la rocast)

eu am desfacut o husqvarna te 610 din 99 in circa 3 ore bucatele in fata blocului si sa o mut pe balcon pentru a ma ocupa de ea pe bucati(operatiunea trebuie facuta in noiembrie)si e bine daca ai 2 motoare,eu sunt privilegiat la faza asta .Rabdare de la nevasta,haine murdare,manjit chiuveta cand te speli si un miros de ulei si benzina care intra in piele si esti absolut adorabil pentru sotie/prietena.Ebine cand demontezi sa ai cativa prieteni,intodeauna e binevenita o pereche in plus(chiar daca nu sunt motociclisti).

diferenta(pana la un moment dat) intre un mecanic si un pasionat sunt sculele si timpul e executie.Sper ca nu am ofensat pe nimeni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

 

Foarte misto cele scrise :peace: !

De pistol cu impact, alimentat electric, am mai auzit recomandari. Probabil voi face si eu pasul acesta. Ma tenteaza mai mult un compresor prin prisma faptului ca pot pune pe el si pistolul cu duza fina pentru curatat cu aer, furtun cu manometru pentru roti si pistol pentru vopsit una-alta prin garaj (rafturi, piese, etc)

Un set de tarozi si filiere iarasi e f util, mai ales la motociclete vechi cu blocuri din aluminiu in care daca strangi peste limite suruburile risti sa barbieresti repede filetele.

» Post actualizat in 04 Aug 2015 20:32

@Ufo:

post-3763-0-30755600-1438720365_thumb.jpg

» Post actualizat in 04 Aug 2015 20:56

ROTILE:

Pe vremea cand trageam serios de Tenere, duceam rotile la spitat cam o data pe sezon. O roata cu spite descentrate se comporta f.f. bizar - trage motorul intr-o parte, nu mai sta ok pe curbe, etc. Daca incepeti cu rotile, eu recomand un spiter si nu demontatul in garaj. Am incercat sa desfac eu o roata veche si am rupt vreo 4 spite. Devine f tricky la sfarsit cand mai aveti 3-4 spite din cele 30 si X (6 la mine). Trebuie cheie de spite buna facuta din tabla de 4, mult WD40, motorina si rabdare - cam o zi lasata roata la degripat in motorina. Eu nu ma mai bag la asa ceva. Am mers cu roata la un tip f. bun din TM si el a facut-o bucati. Am luat cercurile si butucii, le-am dus la sablat si vopsit electrostatic si apoi la schimbat rulmenti (apelati la un congelator si la cineva cu presa de rulmenti - va merge mult mai repede). Rulmentii de la roti (capsati) ii desfac mereu si ii completez cu vaselina dupa care pun inapoi plasticul.

Omul la care am apelat a luat spitele una cate una, le-a pus in bormasina, le-a curatat pana la "fier" cu fasii de smirghel, le-a refacut filetele si le-a dus la zincat. I-am returnat butucurile si cercurile vopsite, a remontat si centrat totul si gata. Benzi de guma ce vin peste nipluri am luat in 2011 de la MotoMike. Camere heavy duty eu nu (mai) folosesc, fiindca le consider utile poate doar intr-o zona cu maracini. Nu dezvolt. In off eu merg cu 0.8 - maxim 1.2. Nu am avut nici o problema in ani de zile. Am mereu un manometru si un compresor in trusa de scule. Ocazional verific spitele prin strangere la mana. Se simt imediat cele slabite. Am o idee vagaa, dar nu am inca experienta sa le verific dupa sunet, prin lovire cu o cheie.

Cercurile usor crapate de la socuri puternice se pot suda si recentra.

Aluminiul cercurilor state foarte mult timp in umezeala (motoare lasate in zone unde se aduna apa/balti, lasate afara peste iarna) ajunge sa intre in reactie cu rugina de pe spite. Am cumparat bucuros o roata ieftina din Germania (cu tot cu cauciuc pe ea - sa nu faceti greseala asta) si cand am dat anvelopa jos curgea aluminiul tocat de oxid ca nisipul. Am ramas cu niste spite si un butuc si am facut fericit un strangator de fier vechi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

au cei de la rocast o tija filetata la interior si exterior,la blocurile din aluminiu(in special la capace)as infileta acele tije si as pune loctite intre filetul exterior al tijei si blocul motor si astfel as face un filet mai durabil.Si eu as vrea sa imi iau un compresor dar din pacate as deranja vecinii,daca o sa reusesc sa imi iau o casa cu curte sigur o sa imi iau un compresor ,e bun la pistol pneumatic,la pistol de vopsit(am pistolul nu am compresorul).Conteaza mult calitatea sculelor,am observat asta pe pielea mea,cel mai mult se vede la imbusuri,iti blesetemi zilele daca strici capul unui surub cu imbus din cauza unui imbus,plus e de mare folos o bormasina cu acumulator sau o surubelnita electrica si suport pentru chei tubulare in ea,daca dai jos un capac de motor e mana cereasca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Pentru montat gumele eu folosesc detergent de geamuri - aluneca bine piesele cand sunt ude, se evapora repede si nu raman grasimi.

Protectiile de cercuri albastre din pozele de mai jos nu sunt bune de nimic. "Investitie" inutila. Ca sa nu exfoliez vopseaua de pe jante, la montare folosesc niste bucati de plastic de cam 1 mm grosime, taiate din bidoane de plastic in genul celor de ulei.

post-3763-0-22016400-1438722475_thumb.jpgpost-3763-0-00080200-1438722482_thumb.jpgpost-3763-0-63427700-1438722488_thumb.jpgpost-3763-0-71146300-1438722493_thumb.jpg

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu recomand, înainte de toate, să vă plimbaţi. Cât mai mult, cât mai departe.

Când vă veţi sătura de umblat, atunci să apucaţi a ciocăni, dar s-aveţi şi un plan de rezervă, în cazul vi se năzare iar de plimbat mult şi bine.

Si eu am observat ca multi (n-am zis toti, am zis multi!) din cei care se apuca de modificat mobre n-au suta de mii de km. Pot sa inteleg pasiunea pentru mesterit, dar cand ai altceva cu care sa te dai sau cand mai mesteresti in timp ce te si dai.

Dar, ma rog, fiecare cu stolul lui...

 

Sa ne intelegem, nu ma refer la Raul.

Editat de Kollar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

@ un_aiurit:

Da, folosesc si eu surubelnita cu acumulator. La desfacut cap-coada. La strans prefer sa strang eu ca sa simt orice neregularitati la filet si sa le corectez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu sunt un norocos pe langa ktm 525 mai am un kawasaki zx9r din 2000 si o husqvarna sm 610 din 2000(care trebuie sa plece,deja e la vanzare)stiu ca e mai ok sa le duc la mecanic ,dar am patit s imi ia 500 de ron manopera pentru schimbat o bucsa la oala de ambreiaj,plus ca le faci cu mana ta stii vorba aia :ce faci tu cu mana ta lucru manual se numeste.La spite nu ma bag,le voi duce la cineva experimentat,aici e nevoie de fineturi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Sa ne intelegem, nu ma refer la Raul.

I`m no special guy, Kollar. Si nu m-ar fi deranjat daca ai fi spus-o. Respect parerea fiecaruia. Nu am suta de mii pe motocicleta.

Cred ca undeva pe la vreo 50.000, adunati pe ce motoare si pe unde am putut.

Eu ma dau (mai nou din ce in ce mai putin din varii motive) mai mult pe off, stil maraton, cautand tot felul de ciudatenii asa zis turistice. In oras merg cu motocicleta maxim de cateva ori pe an si nu folosesc motorul la naveta, desi fac multi km naveta pe luna. Pe sosea nu este mare placere sau siguranta cu roti 50/50. Si nu imi mai place aproape deloc soseaua in Ro. Am avut motor de turism si l-am dat cand am realizat ca Romania am cam batut-o deja cu motoarele mai vechi sau cu masina. Si cum iesiri macar o data in fiecare luna pe afara nu se intrevedeau, am preferat sa pastrez capra. Sa nu crezi ca nu mi-ar fi placut. Bugete, prioritati :stuck: ...

Acum, eu Tenerele asta l-am cam abuzat bine. Am facut un raliu concurent, la unul am mers in verificari de-a lungul intregii tari, am bagat o etapa de o saptamana la EnduroMania si am incercat sa fac cu el prin padurile Timisului si muntii Carasului ceea ce cred ca mi-ar fi iesit mai bine cu un DRZ-E sau cu altele mai bune. Si cand tragi ca dementul de un motor, el cedeaza. Des. In off, de n ori mai repede decat pe strada. Si atunci trebuie sa stii ce sa faci cand ramai in pom si pomul in creierii muntilor, la 20-30 sau si mai multi km de civilizatie.

Speranta mea a fost ca topicul acesta sa ajute si pe altii in mentenanta/modificarea motoarelor lor sau in a se decide daca sa ia taurul de coarne sau nu. Desi eu am recomandat clar din start "sa nu" si mai degraba sa faca upgrade. Poate pe unii ii va ajuta. Daca nu va fi util, so ucking be it, duca-se la vale. Eu chiar m-am mirat serios cand l-am vazut la pinned. Life goes on. Stam de vorba, mai sharuim una-alta.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ROTILE:

Pe vremea cand trageam serios de Tenere, duceam rotile la spitat cam o data pe sezon. O roata cu spite descentrate se comporta f.f. bizar - trage motorul intr-o parte, nu mai sta ok pe curbe, etc. Daca incepeti cu rotile, eu recomand un spiter si nu demontatul in garaj. Am incercat sa desfac eu o roata veche si am rupt vreo 4 spite. Devine f tricky la sfarsit cand mai aveti 3-4 spite din cele 30 si X (6 la mine). Trebuie cheie de spite buna facuta din tabla de 4, mult WD40, motorina si rabdare - cam o zi lasata roata la degripat in motorina. Eu nu ma mai bag la asa ceva. Am mers cu roata la un tip f. bun din TM si el a facut-o bucati.

Eu am o spita rupta. De doi ani. Nu simt nimic in neregula la mobra, nici pe asfalt, forja ca alaltaieri pe TF, nici pe coclau moderat, gen Creasta Baiului sau altele asemenea. Dar as vrea sa rezolv rotile. Nu gasesc pe nimeni verificat prin Bucale sau prin apropiere. Vreo recomandare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

In Bucuresti parca era Dragonu sau ceva de genul asta. Sper sa nu incurc borcanele. Intreaba-l pe Jumba (@stulewa). ZIc si eu, ca nu costa bani.

Eu rotile le-am facut la un prieten de-al lui @cstelia. Dar omul face reconditionare totala.

Daca vrei doar centrare, mergi cu ele la ateliere de biciclete. Eu acolo le centram mereu inainte sa il descopar pe tipul asta in TM. Am ajuns la nenea biker-ul asta (eu nu sunt deloc mare fan bicle :) ) fortat de imprejurari ca si tine. Nimeni nu stia pe nimeni in TM in domeniu. Si a fost misto. Am calcat in subsolul acela cel putin de vreo trei ori. Pana cand a mirosit mosul ca sunt bun de stors de bani si tot crestea tarifele (nu gasisem alta sursa, deh).

Spite, pe langa noi sau sh, ca varianta temporara, de criza poti face una din electrod. Exista electrozi perfect drepti, neinveliti in pasta. Ii gasesti la magazine din astea profilate pe fiare mai dedicate, gen magazine cu n chestii penstru sudura, etc (in Timisoara, IzoMetal pe Baader in caz ca citeste vreun vecin). Nu mai stiu sa iti zic daca sa iei de fier sau de inox. Acum cativa ani buni am pus pe fata asa ceva. Tataita de la atelierul de biciclete m-a invatat asta. El mi-a facut si spita - avea o forma concava in care i-a batut capatul, a filetat-o si gata treaba. Vorbim de o spita. Poate merg si 2-3. Nu stiu daca ar tine treaba asta cu 5 sau 10 spite din electrozi. N-am incercat si nici nu as face-o la 2 euro o spita. Numai ca cei de la Yamaha sunt mai speciali. Ei vand spite doar la set complet.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raul, ma bucur sa vad ca ne impartasesti din experienta ta :). Stiu cam cat ai tras prin garajul in care era imprastiata mobra dar nu stiam toate amanuntele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

- Nu investiti f. multi bani in aspectul unei motociclete adventure. Sunt gandite sa mearga prin locuri uitate de Dzeu si sa cada. Stickere complexe de sute de lei, vopsele varf de gama si doua straturi de lac nu sunt necesare. Eu am dat jos carenele si rezervorul, am pus unele uzate si asa ma dau cu ea astazi. Cele "noi", cu luciu pe ele, stau in pod.

In opinia mea fraza asta trebuia sa fie cap de linie!

Cand am vazut ce te-ai apucat sa faci cu mobra aia nu m-am gandit nicio secunda ca o vei folosi la altceva decat mers pe asfalt, cel mult o iesire pe drum de tara, fara nastrusnicii, ce iti spun acum ti-as fi spus atunci!

Pacat de banii pe care i-ai bagat in aspectul ei, te cred ca te doare sufletul de ei, daca vroiai sa o pastrezi fiind mobra ta de suflet trebuia sa-i dai doar o sablare si o vopsea buna la cadru, mesaterit pe ici/colo la motor si gata!

Acuma asta este, invatam din fiecare lucru!

PS: Ti-am vazut ex RT-ul la actualul propietar in Bucuresti, motocicleta aia arata impecabil la anii ei!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate vreti sa va apucati de reconditionat sau modificat o motocicleta adventure.

Topicul acesta sper sa va lamureasca daca sa faceti acest pas sau nu.

 

 

 

To be continued

 

 

Foarte bun topicul.

 

Parerea mea este că pt a avea o motocicletă adventure, trebuie să te apuci de modificări. Nu prea există modele de fabrică care sa fie competente de pe podeaua sowroom-ului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, musai sa pui accesorii touratech ca fara ele nu merge (saua sa vor ei sa credem). Aia cu ural nu au nevoie de modificari :P .

Orice motocicleta Adevnture e musais a plece in jurul Africii? Niste asfalt pana in alpi si drumuri forestiere pe acolo nu sunt deajuns de adventure ca sa fie facute cu un PEmfeu, Ktm sau Varadero de fabrica+ bagaje?

Editat de einstein1984
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

omule, cum zice strainezul:

fuck it!

Pune rezervorul ala vopsit belea pe moto si da-i capat.

Ai muncit atat sa stea in pod?

:funny:

Il scot numai la expozitii. Nu ma lasa inima sa il zgarii. Lasa, ca e cald si bine in pod :D.

Am acum pe ea unul original, nou, gasit uitat de Dzeu pe un site gen olx in Elvetia. M-a ajutat un forumist cu inima mare sa mi-l cumpar.

Sa iti zic ca si de asta parca imi e mila, nu cumva sa il pocnesc, asa nou si in culorile originale cum e :crack: . Tot zic ca iau unul gata trantit si termin povestea.

 

"Spita" de care va povesteam aseara, aka electrodul. Se indoaie greu de tot cu mainile libere.

post-3763-0-73009400-1438781836_thumb.jpg

» Post actualizat in 05 Aug 2015 14:11

FRANELE:

Am schimbat furtunele de guma cu unele cu camasa de otel. Schimba jocul, dar nu sunt revelatia vietii. La 100 de lei bucata (x2) nu sunt o avere dar nici nu am triplat eficienta franarii. Sa fiu astazi in acelasi punct si stiind ce stiu, nu le-as mai cumpara. Eu, pe motocicleta mea, cu 46 CP si 140 kmh viteza maxima. Plus ca pe Tenere franele si cand sunt excelente nu blocheaza ci strang treptat. Asa sunt din fabrica, pentru a nu derapa usor pe macadam. Un fel de tehnologie progresiva a la sfarsitul anilor `80, realizata cu pompa de frana slaba. Daca chiar vi sunt duse furtunele de guma, clar, schimbati-le. Ale mele, dupa 24 de ani, erau pe metereze. Ce nu mai imi place la cele de otel? Sunt rigide. Si la adventure furca si bascula cam lucreaza pe ceva distanta. Furtunul spate mi-a polishat instant bascula, trecand prin electrostatica ca prin praf. Asta pe mine m-a enervat. I-am gasit o pozitie sa nu se mai atinga, dar este tricky cand le comanzi sa stii cu cat sa iei furtunul mai lung ca sa aiba bucle utile in continuare. Daca puneti furtune de otel, mergeti cu motorul la cei care le fac, masurati de n ori si dupa aceea taiati. Daca nu au bucla ok sunt prea rigide/intinse sau freaca subansamble. Daca au bucla prea mare exista riscul sa nu le puteti curba/indoi pentru a le putea dosi pe dupa telescoape, prin carene, etc.

Ceea ce f.f. multi oameni pe care ii cunosc nu fac si asta afecteaza franarea este curatarea etrierilor, in sensul dezruginirii axelor pe care se misca partea mobila + curatarea namolului din spatele pistoanelor. Operatiunea asta chiar a schimbat mult franarea pe Tenere cand am facut-o prima data.

Legat de punctul 2 - nu este musai sa schimbati semeringurile din etrieri. Doar sa "scuipati" pistonul afara, sa curatati jegul de acolo, sa curatati pistonul si sa puneti totul la loc. Pe tenereclub.ro, Bogdan Domosciuc a facut un tutorial foarte util despre aceasta operatie care sunt sigur ca se aplica multor motociclete. Eu am avut nevoie de inca o pereche de maini la largirea burdufelor si reintroducerea pistonului in etrier. M-a ajutat un vecin de garaj prima data fiindca nu aveam la cine apela. Sa tineti cont de asta. 2 minute la final adica.

Legat de aerisirea franelor sunt n si n metode. Nu detaliez. Doar ca mie nu mai imi place cea cu furtunel si cheie de 8 ci prefer pistolul acela cu pompita de la Louis. Am mai vazut si scule mai bune si mai rapide, cuplabile la compresor, etc, dar erau prea scumpe pentru nivelul meu.

Suruburi de aerisire etrieri si caciulite din acelea de protectie a lor gasiti la preturi f. ieftine la magazine moto.

Despre discuri nu stiu ce sa zic - exista n modele, n preturi. Deja sunt ateliere de garaj, presupun ca autorizate, ce manufactureaza discuri si le vand pe ebay. Nu am schimbat multe la viata mea, dar nu cred ca fac diferenta radicala la franare asa cum fac placutele. Repet - parerea mea de om cu motor de 46 CP si 140 kmh, din 1989. Candschimbati discurile musai sa aveti un tub mic de loctite sau inlocuitor si sa dati pe suruburile de la disc.

Legat de placute - aici fiecare experimenteaza si pune ce crede el, nu detaliez. Eu merg pe marci de top, fiindca cu placutele si gumele nu imi place mai niciodata sa ma joc. La mine aici la tara , din pacate, Brembo este varf. Nu prea ma dau in vant dupa comenzi online decat daca este musai fiindca ma enerveaza maxim asteptatul, plata transportului si mai ales filosofatul cand trebuie sa schimb piesa fiindca nu este buna. Asa, din magazin local le primesc astazi sau maine si le pot returna/schimba mai usor. Asta nu inseamna ca nu ii invidiez pe bucuresteni care au branduri peste branduri pe m2 - Carbon Lorraine, Nissin, etc.

 

 

» Post actualizat in 05 Aug 2015 14:35

Un cric central schimba karma in bine in padure cand ai pana si trebuie sa dai jos roata. Daca cea de spate o mai dibui cumva la cea fata este smecherie mare, daca nu vrei sa zgarii "da preșăs" culcand-o pe pamant sau pietre.

Ce legatura o avea pana in padure cu franele?

Eu mi-am pus la loc de cinste in trusa o pana de lemn lunga cam de 10-15 tzanti, lata de 1.5 - 2 si groasa cam de 3. Cred ca puteti folosi linistiti si o pana din pfl (placajul acela ce se pune pe spatele mobilei).

Sunt unele mobre la care, cand scoateti discul, placutele se apropie instant, facand un cosmar pentru incepatori reintroducerea rotii in bascula, etrier, etc.

Asa ca atunci cand scoateti initial discul din etrier, usor-usor introduceti in locul lui pana de lemn. Si una de plastic ar fi la fel de buna. Nu se compara cu brutalizarea ulterioara a placutelor cu o surubelnita, pentru a le indeparta, fiindca altceva nu ai in trusa in mijlocul padurii.

» Post actualizat in 05 Aug 2015 14:36

Pana de lemn - grosimea de 3 mm, nu de 3 cm. Cred ca se intelege, fiindca nu pot edita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...