Jump to content


Photo

aprindere ij


  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 Dragomir Ionut

Dragomir Ionut

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 156 posts
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Motociclicm, prelucrari mecanice prin aschiere
  • Moto: klx 250
  • Club: Bro' Bikers

Posted 21 July 2015 - 08:08 PM

La aceasta motocicleta ij  am gasit firele de la instalatia de aprindere desfacute. Observ ca are adaptata o bobina de inductie de dacie dar nu stiu daca a functionat in acest fel vreodata. As dori sa-mi spuneti ce tip de magnetou sau dinam este montat pe ea si care este modul corect de legare a celor 4 fire care ies din magnetou catre bobina si restul instalatiei . Mai mult ma intereseaza legaturile pentru aprinderea propriu-zisa si mai putin pt lumini.    Nu am gasit alte elemente in instalatia electrica in afara celor prezentate. Magnetoul este cu platina iar pe rotor scrie electroprecizia sacele. Multumesc

Attached Thumbnails

  • 20150721_164129.jpg
  • 20150721_164150.jpg
  • 20150721_195407.jpg

Edited by Dragomir Ionut, 21 July 2015 - 08:08 PM.


#2 Lolo_ID

Lolo_ID

    ...

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,026 posts
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Moto: ИЖ 49 K, ИЖ 56 K
  • Club: OLD'S COOL

Posted 21 July 2015 - 08:28 PM

Ai un IJ 49 in poze. Aprinderea de pe el e , daca nu ma insel , de Mobra. Cel original il gasesti in link-ul urmator : http://www.motocicli...7-ij-49/page-14

Este topic dedicat modelului de motocicleta IJ 49.


Edited by Lolo_ID, 21 July 2015 - 08:30 PM.

<p>Vand piese de IFA/MZ BK 350, IJ 49, DKW NZ 350, Triumph NT/DELUXE, NSU, BMW, Zundapp, M72, IJ 56, Simson 425 S/T, DNEPR s.a.http://www.motocicli...a/#entry3733318Vand piese de IJ 56 la preturi rezonabile. 0763 700 222  Întrunirea de Comuniste și Atașe 2018, ed. 8, 10-12 August


#3 Dragomir Ionut

Dragomir Ionut

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 156 posts
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Motociclicm, prelucrari mecanice prin aschiere
  • Moto: klx 250
  • Club: Bro' Bikers

Posted 21 July 2015 - 09:42 PM

Multumesc de raspuns. Am reusit sa identific firul care tr legat la bobina intr-un topic dedicat mobrelor.



#4 ZIDU'

ZIDU'

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 7,058 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: ij 56 + bmw f650 dakar

Posted 21 July 2015 - 09:42 PM

ai 2 bobine in magnetoul ala. una cu sarma groasa si una cu sarma subtire. Aia subtire e pentru aprindere. Un  capat al ei este legat la masa, al 2-lea iese pe un fir. Firul asta merge prin contact la borna plus a bobinei de inductie. Borna minus a bobinei o legi printr-un fir la platina (ai grrijaa, trebuie sa dea la masa doar cand inchizi platina; trebuie sa ai condensator in paralel cu platina). 

Dupa ce faci astea si vezi ca da ceva scanteie - reglezi distanta la platina si avansul siiiii gata :D



#5 Dragomir Ionut

Dragomir Ionut

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 156 posts
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:Motociclicm, prelucrari mecanice prin aschiere
  • Moto: klx 250
  • Club: Bro' Bikers

Posted 27 July 2015 - 11:01 AM

Motorul a pornit dupa ce am facut legaturile in felul aratat. Multumesc pt informatiile folositoare.



#6 veritas

veritas

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 9 posts
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Moto: ij 56, Ij jupiter4
  • Numar: ar90avj
  • Club: nici unul

Posted 12 March 2016 - 06:35 PM

Salut, sant nou printre voi, am si eu cateva intrebari despre aprindere, am achizitionat nu de mult un ij 56 dar are se pare dinam de diferit fata de ce am gasit pe forum ( problema e ca nici cum nu reusesc sa il fac sa de-a scanteie) conexiunea am facuto dupa o schema http://www.motocicli...e-6v/?p=541513, dar am alte simboluri pe dinam adica Df, Df (d-) la fel sant si pe releul de incarcare, si nu am reusit nici ce-a mai mica scanteie! daca se poare un mic ajutor Ms



#7 Dr_krl

Dr_krl

    Motociclist de ocazie

  • Super Membru
  • PipPip
  • 683 posts
  • Gender:Male
  • Location:Oradea/Satu Mare
  • Interests:multe
  • Moto: IJ 56, Hoinar, Kawasaki Z500, Jawa 250
  • Numar: diferite

Posted 12 March 2016 - 10:58 PM

Scanteia nu are nicio treaba cu generatorul de curent. Mai bine cheama un prieten deoarece in acest caz, oricate explicatii ai primi, mi-e greu sa cred ca-i vei da de capat. No offence. :)

#8 veritas

veritas

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 9 posts
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Moto: ij 56, Ij jupiter4
  • Numar: ar90avj
  • Club: nici unul

Posted 12 March 2016 - 11:12 PM

da si asta e o varianta, eu am cerut un ajutor dar ms



#9 cristi 57

cristi 57

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,689 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Numar: B 44 VXW

Posted 13 March 2016 - 08:36 AM

.... si nu am reusit nici ce-a mai mica scanteie! daca se poare un mic ajutor Ms

 

pune foto cu ce ai pentru identificare... altfel nu poti primi un raspuns care sa te ajute!


Daca vrei mai mult, citeste:   http://cristi57.blogspot.com


#10 ZIDU'

ZIDU'

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 7,058 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: ij 56 + bmw f650 dakar

Posted 13 March 2016 - 08:53 AM

ca sa ai scanteie nu ai nici o treaba cu generatorul sau releul de incarcare. Ai cativa pasi pentru a rezolva treaba asta: 

1) trebuie sa te prinzi daca ai + sau - la cadru. Nu e esential dar e important. 

2) trebuie sa te asiguri ca bobina e buna (poti folosi asa de probe una care stii ca e buna sau o testezi pe aia pe care o ai ;) )

3) pui fisa, pipa si bujie bune - cea mai rapida metoda de verificare e sa infigi fisa pe o dacie si sa vezi daca ansamblul da scanteie acolo :)

4) faci un circuit simplu: o borna a bateeriei o legi la cadru, o borna o legi la un fir al bobinei, celalalt fir al bobinei il duci la platina. In principiu - se leaga la cadru si + spre bobina. DAca nu stii ce instalatie ai - evita sa folosesti firele din ea, poti nimeri pe dos

5) Pui un condensator bun (alea vechi de obicei sunt degradate - le "omoara " timpul).

6) Te asiguri ca: Corpul condensatorului e bine legat la masa, firul condensatorului e legat impreuna cu firul platinei mobile si cu firul care vine de la bobina - si ca punctul asta ajunge la masa doar cand se inchide platina. (pt probe legi un bec mic de la punctul de legatura la cadru. Platina deschisa = bec aprins, platina inchisa = bec stins daca circuitul e corect)

7) verifici contactele platinei sa fie curate  (operatiunea asta nu e pe ultimul loc, e bine sa o faci mai devreme). Verific ca platina mobila sa inchida si sa deschida urmarind cama (se poate sa aiba probleme la rotirea pe axul ei) 

 

In felul asta va da scanteie. Pentru a porni agregatul trebuie sa mai faci reglajul distantei platinei si al avansului. 



#11 Dr_krl

Dr_krl

    Motociclist de ocazie

  • Super Membru
  • PipPip
  • 683 posts
  • Gender:Male
  • Location:Oradea/Satu Mare
  • Interests:multe
  • Moto: IJ 56, Hoinar, Kawasaki Z500, Jawa 250
  • Numar: diferite

Posted 13 March 2016 - 10:52 AM

platina deschisa =bec stins, platina inchisa =bec aprins, nu invers cum ai scris mai sus. Din pacate scriu de pe mobil ca altfel as desena o schema a ceea ce a explicat ZIDU'.

#12 ZIDU'

ZIDU'

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 7,058 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: ij 56 + bmw f650 dakar

Posted 13 March 2016 - 11:02 AM

platina deschisa = circuitul se inchide prin baterie bobina bec si cadru - becul lumineaza

platina inchisa = becul e scurtcircuitat de platina aflata in paralel si se stinge



#13 veritas

veritas

    Nou venit pe forum!

  • Membru
  • 9 posts
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Moto: ij 56, Ij jupiter4
  • Numar: ar90avj
  • Club: nici unul

Posted 14 March 2016 - 08:25 PM

salut, revin cu noutati; am

reusit sa il fac sa porneasca bine inteles de proba ( am legat plusul bateriei pe plus bobina, minusul bobinei pe platina iar minusul bateriei la masa) ms de ajutor, acum sa vad cum reusesc sa fac carburatorul sa nu mai curga si reglajele.



#14 ZIDU'

ZIDU'

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 7,058 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: ij 56 + bmw f650 dakar

Posted 14 March 2016 - 09:36 PM

ce carburator ai? 

 

In cazul ca e un k65 - k63 - cel mai probabil ai nevoie de mica garnitura care se afla la varful cuiului pontou. Cel mai bine cauti de cumparat - e greu sa le faci si nu prea stiu material care sa reziste. 

 

a 2-a problema poate fi plutitor gaurit - asta e simplu de vazut - scoti camera de nivel si te uiti daca e benzina in plutitoare. (daca ai modele mai vechi cu plutitor de tabla va trebui sa zgaltai plutitorul si sa asculti atent daca se aude ceva acolo)

 

al 3-lea lucru de verificat - putin probabil dar nu se stie niciodata - nivel incorect reglat - nu umbla la nivel daca nu vezi ca plutitorul trebuie ridicat aberant de sus ca sa inchida. Asta e ultimu aspect de care sa iti faci griji fata de primele doua. 

 

Daca carburatorul tau are urme de uzura - nu iti mai bate capul cu el. Comanda direct un k 68 - face toti banii



#15 V-FOUR

V-FOUR

    badaran

  • Membru
  • Pip
  • 279 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Sporturi cu motor
  • Moto: Honda VFR 800 V-TEC, Ij 56
  • Numar: TM 88 WLD
  • Club: WILD RIDERS

Posted 14 March 2016 - 10:54 PM

Si eu m-am chinuit cu un k28,apoi cu un k63 si pana la urma am cumparat un k68 nou si crede-ma face toți banii
Born to be Wild

http://www.wildriders.ro/

#16 ubord

ubord

    sociopat

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,804 posts
  • Location:dej
  • Moto: MT
  • Numar: cj
  • Club: nici unul

Posted 15 March 2016 - 12:50 PM

...membrana pompa de benzina,sau  membrana pompa de spriț, sau  membrana de cauciuc dintr-un carburator vacuumatic +o preducea de 3mm , si o alta facuta dintr-un ac de seriga mai gros si ascutit corespunzator...

Eftin si bun  si functional...

Garniturile care se gasesc de vanzare , se dizolva ....

 

ce carburator ai? 

 

In cazul ca e un k65 - k63 - cel mai probabil ai nevoie de mica garnitura care se afla la varful cuiului pontou. Cel mai bine cauti de cumparat - e greu sa le faci si nu prea stiu material care sa reziste. 


Edited by ubord, 15 March 2016 - 12:50 PM.


#17 255b

255b

    supravietuitor

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,703 posts
  • Gender:Male
  • Location:departe
  • Interests:obscure
  • Moto: plimbare - aspencade,sanchi - comuniste
  • Numar: pe aripa de fata
  • Club: ete asa.. de 1 singur

Posted 15 March 2016 - 09:02 PM

garnitura de bricheta,sau cui pontou de scuter,care-i sfant,pe langa strambatura di pisti prut ..



#18 ZIDU'

ZIDU'

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 7,058 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: ij 56 + bmw f650 dakar

Posted 15 March 2016 - 11:11 PM

aia de bricheta se blegeste relativ rapid, nu tine 



#19 255b

255b

    supravietuitor

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,703 posts
  • Gender:Male
  • Location:departe
  • Interests:obscure
  • Moto: plimbare - aspencade,sanchi - comuniste
  • Numar: pe aripa de fata
  • Club: ete asa.. de 1 singur

Posted 15 March 2016 - 11:44 PM

dap,da' aia di pisti prut - la fel ..



#20 ZIDU'

ZIDU'

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 7,058 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: ij 56 + bmw f650 dakar

Posted 15 March 2016 - 11:50 PM

daca solutiile astea nu dau satisfactie - k68 (nu are garnitura, are alt tip de cui ) e cheia succesului






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status