Sari la conținut

Semnal RPM


Postări Recomandate

Va salut.

Motocicletei din dotare, FZS600 Fazer 1999, nu ii mai functioneaza indicatorul de turatie.

Cum oricum i-am cumparat un bord aftermarket, nu am dat prea mare atentie, crezand ca e bordul vechi de vina. Dar dupa instalarea acestuia nou, aceeasi problema, nu imi indica nimic acul de turatii. Mai jos, un link cu bordul nou, daca are vreo relevanta:

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Universal-LCD-Digital-Speedometer-Odometer-Motorcycle-MotorBike-F1-2-4-Cylind-/161727380171?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item25a7b3facb

 

Am incercat sa urmaresc firul galben cu negru, cel care e responsabil de asta, sa vad unde duce, daca o fi intrerupt pe undeva, dar e imposibil fara sa desfac o buna parte din instalatia electrica. Stie cineva de unde pot sa imi trag eu un alt fir, separat de cel original?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 114
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut,

Semnalul pentru tahometru este dat de catre unitatea de comanda/Ignitor Unit/CDI, sau depinde de varianta. Corect, conductorul este galben-negru si se poate verifica daca este intrerupt cu un ohmmetru. S-au poti reface circuitul cu un conductor paralel cu primul..nu este complicat. Pick up Coil/ generatorul de semnal pentru pozitia arborelui trimite semnal la CDI , si apoi la taho. Problema are rezolvare in varinta originala fara complicatii. Ai in attach schema de lucru.

Numai bine,

post-74268-0-01242400-1434906404_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

TNG: Din cate imi amintesc eu, am 2 bobine, 1 la 2 bujii. Pur si simplu iau semnal din firele care duc la bujia 1 sau 4?

 

dedant68: "IU" din poza ta este cutia pe care o atasez eu in poza de mai jos si care cred ca se cheama CDI?

post-33933-0-37836300-1434911719_thumb.jpg

Firul galben-negru este cel pe care l-am legat la bord. E foarte greu de urmarit traseul lui, dar il vad in 2 locuri: in partea frontala, unde il leg la bord si in codita intrand in CDI.

Pe traseul asta, CDI-Bord el nu mai trece prin nimic? Daca nu, ar fi simplu, il masor si daca e intrerupt pun altul. Din pacate pana in weekend nu mai ajung la motocicleta, asa ca momentan ma informez. :D

Editat de dan.c.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu rezolvi, dupa 20 iulie ajung in Craiova la cativa amici din adolescenta si o rezolvam. Dar cred/sigur remediezi pana atunci.

Bafta,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Firul/conductorul are traseu direct CDI-tahometru, verifica-l cu un ohmmetru in prima etapa. Posibil sa ai o intrerupere vizibila, de obicei asa se intampla in zona bordului, sau iesirea din CDI. Dupa schema identifici plecarea din CDI, atentie la contacte/conector si poti poza un conductor paralel cu cel intilal cu aceeasi sectiune, dar in caz extrem cand chiar nu doresti sa verifici un circuit ..no comment. Sper sa nu ai probleme cu circuitul din ECU responsabil de semnalul taho !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Clar, primul lucru pe care il voi face va fi sa verific continuitatea firului.

Dar, daca se adevereste ce spui:

Sper sa nu ai probleme cu circuitul din ECU responsabil de semnalul taho !

atunci, alternativa lui TNG ramane valabila, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am uitat, da cuita aceea neagra din poza este IU/CDI...atentie la identificare/cod culori :D


» Post actualizat in 21 Jun 2015 19:12

Sa ai tu ghinionul acesta? Nu poti sa folosesti semnalul de la bujii !! Acolo ai inalta tensiune..atentie se discuta de semnalul de la primarul bobinelor de inductie. Dar aici este discutabil privind forma semnalului si marimea. Aplica varianta ce ti-am postat-o si discutam in continuare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca nu ai semnal de la CDI catre tahometru, circuitul din modulul electronic defect. Taho functioneaza cu un anumit semnal treapta si o frecventa (img 1 la motorul meu_kaw 12 ), iar semnalul pentru secundarul bobinei are o alta forma(img 2). Acum ca te-ai grabit si ai cumparat un alt bord fara sa cunosti exact defectul !? Rezolvare_un alt CDI sau un taho adaptabil.

post-74268-0-47878200-1435433274_thumb.jpg

post-74268-0-25057800-1435433285_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si crezi ca ard bordul daca il leg la bobina si nu are acelasi tip de semnal cu cel al bobinei?

 

Ca sa-ti faci o idee de forma semnalelor si ce tip de circuite lureaza poti vedea in img. Oare nu era mai simplu pentru constructor sa conecteze direct din BI decat in CDI si pe urma in taho? Nu se arde taho daca te conectezi pe joasa tensiune, teoretic nu poate functiona corect si in paramaterii....practic tu o sa vezi ce se intampla, pune primul bord in teste.

Bafta,

post-74268-0-63390100-1435479016_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Pentru ca nu imi plac improvizatiile m-am decis sa desfac cdiul sa vad ce o fi prăjit pe acolo. Am reusit sa il distrug deoarece era tot înglobat intr-un fel de smoala si am rupt cateva piese cand zgariam la zmoala masii.

Am dat comanda de altul sh pe ebay deoarece la noi cer dezmembratorii pe el 100E, de parca toti sunt tampiti ca mine si distrug cdiurile la fazere săptămânal. Am dat 10lire pe el si 10 lire transportul.

Acum surpriza! Nu am semnal de turatii!

Am pus firul de la bord si la primarul celor 2 bobine si nimic.

 

O fi bordul cu probleme? Am un arduino prin casa. Am cum sa generez cu el semnal sa testez bordul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca aprinderea ta este de tip CDI si nu TCI , legatul in primarul bobinei nu este o idee prea fericita, in cazul aprinderilor de tip CDI in primar sunt tensiuni mari, , peste 100V ceea ce duce la arderea aproape sigura a circuitelor de intrare din turometru.

Primul pas ar fi sa identifici din manuale daca ai CDI sau TCI. Daca ai CDI si ai legat firul de la turometru direct la bobina, 99% ai prajit ceva in turometru.

 

Legat de arduino , daca tot l-ai cumparat profita de tonele de informatii din comunitate. Citeste despre ''PWM generation'' sunt functii gata facute , foarte usor de folosit.

Tie iti trebuie un semnal de test in jurul valorii de 200Hz .

Eu as incerca cu un semnal de test de 200 Hz cu ''duty cycle'' 50'%.

Mai ramane problema amplitudinii semnalului de test. Prima data as incerca direct din arduino la 5V . Daca nu misca nimic atunci nu risti nimic sa incerci la 12V, doar ca-ti trebuie o sursa de 12V si un tranzistor+ vreo 2 rezistente. Daca nici asa nu misca nimic atunci cel mai probabil e mort turometrul.

 

PS. Defapt diagnosticarea cea mai rapida o faci cu un osciloscop pus pe iesirea de turometru din CDI/TCI. Daca ai semnal acilo, e clar ca e mort tuormetrul.

Fara osciloscop e greu si cu arduino pt ca nu poti fi niciodata sigur daca codul pe care l-ai scris e ok sau nu, poat genereaza, poate nu. Cel putin la arduino poti verifica cu un soft de osciloscop care functioneaza cu intrarea de microfon a placii de sunet, da vezi sa nu folosesti varianta asta direct pe motocicleta ca ai sanse mari sa-ti strici si laptopul daca nu stii ce faci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca nu imi plac improvizatiile m-am decis sa desfac cdiul sa vad ce o fi prăjit pe acolo. Am reusit sa il distrug deoarece era tot înglobat intr-un fel de smoala si am rupt cateva piese cand zgariam la zmoala masii.

Am dat comanda de altul sh pe ebay deoarece la noi cer dezmembratorii pe el 100E, de parca toti sunt tampiti ca mine si distrug cdiurile la fazere săptămânal. Am dat 10lire pe el si 10 lire transportul.

Acum surpriza! Nu am semnal de turatii!

Am pus firul de la bord si la primarul celor 2 bobine si nimic.

 

O fi bordul cu probleme? Am un arduino prin casa. Am cum sa generez cu el semnal sa testez bordul?

La 10 lire ai fi vrut sa fie total functional?😆
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca aprinderea ta este de tip CDI si nu TCI , legatul in primarul bobinei nu este o idee prea fericita, in cazul aprinderilor de tip CDI in primar sunt tensiuni mari, , peste 100V ceea ce duce la arderea aproape sigura a circuitelor de intrare din turometru.

Primul pas ar fi sa identifici din manuale daca ai CDI sau TCI. Daca ai CDI si ai legat firul de la turometru direct la bobina, 99% ai prajit ceva in turometru.

 

Legat de arduino , daca tot l-ai cumparat profita de tonele de informatii din comunitate. Citeste despre ''PWM generation'' sunt functii gata facute , foarte usor de folosit.

Tie iti trebuie un semnal de test in jurul valorii de 200Hz .

Eu as incerca cu un semnal de test de 200 Hz cu ''duty cycle'' 50'%.

Mai ramane problema amplitudinii semnalului de test. Prima data as incerca direct din arduino la 5V . Daca nu misca nimic atunci nu risti nimic sa incerci la 12V, doar ca-ti trebuie o sursa de 12V si un tranzistor+ vreo 2 rezistente. Daca nici asa nu misca nimic atunci cel mai probabil e mort turometrul.

 

PS. Defapt diagnosticarea cea mai rapida o faci cu un osciloscop pus pe iesirea de turometru din CDI/TCI. Daca ai semnal acilo, e clar ca e mort tuormetrul.

Fara osciloscop e greu si cu arduino pt ca nu poti fi niciodata sigur daca codul pe care l-ai scris e ok sau nu, poat genereaza, poate nu. Cel putin la arduino poti verifica cu un soft de osciloscop care functioneaza cu intrarea de microfon a placii de sunet, da vezi sa nu folosesti varianta asta direct pe motocicleta ca ai sanse mari sa-ti strici si laptopul daca nu stii ce faci.

Si ce crezi ca la TCI cand "rupe" nu ai tensiune mare, e aceeasi gasca ambele genereaza un puls negativ. La CDI condensatorul s-a incarcat cu minus la bobina si plus la tiristor, cand plusul e dat la masa normal ai puls negativ, la TCI este tinuta bobina la masa de catre tranzistor si cand rupe se pastreaza sensul curentului ce tinde sa se automentina deci tot crestere negativa de tensiune.

 

Pentru ca nu imi plac improvizatiile m-am decis sa desfac cdiul sa vad ce o fi prăjit pe acolo. Am reusit sa il distrug deoarece era tot înglobat intr-un fel de smoala si am rupt cateva piese cand zgariam la zmoala masii.

Am dat comanda de altul sh pe ebay deoarece la noi cer dezmembratorii pe el 100E, de parca toti sunt tampiti ca mine si distrug cdiurile la fazere săptămânal. Am dat 10lire pe el si 10 lire transportul.

Acum surpriza! Nu am semnal de turatii!

Am pus firul de la bord si la primarul celor 2 bobine si nimic.

 

O fi bordul cu probleme? Am un arduino prin casa. Am cum sa generez cu el semnal sa testez bordul?

L-ai desfacut degeaba daca mergea, CDI-urile/TCI-urile se defecteaza 99% din cauza lipiturilor, nu trebuia sa-l desfaci pe partea cu piesele ci pe partea cu lipiturile, le refaceai pe toate si rezolvai problema. Cel putin eu asa am facut cand m-a lasat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are dreptat binox, pana nu stabilesti daca ai sigur semnal de la CDI/TCI in turometru, degeaba...

Daca nu ai osciloscop, o fi bai sa pui in loc un LED low power inseriat cu 22kΩ? Nu stiu, zic si eu; ar trebui sa mearga si macar vezi ca iti vine "ceva" in bord.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are dreptat binox, pana nu stabilesti daca ai sigur semnal de la CDI/TCI in turometru, degeaba...

Daca nu ai osciloscop, o fi bai sa pui in loc un LED low power inseriat cu 22kΩ? Nu stiu, zic si eu; ar trebui sa mearga si macar vezi ca iti vine "ceva" in bord.

Tocmai ce spusei ca e aceeasi gasca :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca tu te referi la semnalul din CDI/TCI catre bobine (bujii). Eu ziceam de verificarea semnalului de la CDI/TCI catre turometru (bord); E total alt semnal, alta treaba; acolo e cel mai probabil semnal modulat la 5Vcc.

Editat de high_voltage_tm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pfai, sa-mi trag palme. Mai bine imi iau alta motocicleta! :-D

Pe primar sigur am în jur de 100V, i-am simtit pe pielea mea. :-D

Cercetez un pic partea cu arduino, poate reusesc sa simulez un semnal.

» Post actualizat in 25 Jul 2015 20:30

 

La 10 lire ai fi vrut sa fie total functional?😆

Cat ghinion sa am sa fie arsă tot partea cu semnalul rpm? Am cautat de am înnebunit, nimeni nu s-a plâns la fazer de probleme cu cdiul pe partea de rpm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...