Sari la conținut

Conversie Yamaha WR 250 R la Supermoto


ravemaker
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

Recent am facut conversia la supermoto cu ajutorul lui userului Stulewa caruia trebuie sa-i multumesc inca o data!

 

Motocicleta: Yamaha WR 250 R 2008 > cu care m-am dat in general pe mod soft enduro prin zona buzaului timp de vreo 3 ani de cand a intrat in posesia mea.

Anul asta pentru ca nu mai aveam motor de pista si WR-ul cam statea degeaba am vrut sa invat sa conduc si pe mod supermoto asa ca am apelat cu incredere la Catalin ca sa imi faca conversia pentru ca stiam ca sunt ceva provocari si aveam nevoie de moto si intr-un timp relativ scurt neavand timp suficient sa umblu dupa piese, strungari si mai stiu eu ce.

 

Cum arata motorul inainte de conversie cu rotile stock :

 

Fata R21 > 80/100

Spate: R18 > 120/80

 

post-18619-0-75196900-1434622801_thumb.jpgpost-18619-0-14768800-1434622812_thumb.jpg

post-18619-0-59737300-1434622823_thumb.jpgpost-18619-0-66364100-1434622870_thumb.jpg

 

Vroiam o conversie SMT cu:

Fata: 17 120

Spate: 17 150

 

Si pentru ca am vrut sa pastre rotile stock si setup-ul pentru o schimbare usoara atunci cand merg la coclau a fost nevoie de urmatoarele adaptari:

 

- Roti complete Husqvarna sau KTM pe dimensiunile cerute cu discuri de frana:

- Bucse de adaptare si fata si spate;

- Etrier KTM pentru fata;

- Aparatoare de furca oem trebuie un pic decupate pentru ca atingeau cauciucul mai lat decat cel stock.

 

Singurul compromis a fost cu frana fata.Pentru ca discul pe fata stock era de 250 si nu se potrivea neam pe butucul de Husky , am montat unul de KTM care are in jur de 300 asa ca a trebui schimbat etrierul.

Catalin a montat un etrier Brembo si un brat de adaptare pe care le avea prin service si totul s-a potrivit la fix.

 

Cand vreau sa merg la coclau trebuie doar sa schimb etrierul si sa aerisesc frana...operatie care imi ia in jur de 20-30 de minute maxim.

 

Dupa conversie arata cam asa si practic e cu totul alta motocicleta la stilul de condus.

 

post-18619-0-00962100-1434624173_thumb.jpgpost-18619-0-93952800-1434624193_thumb.jpgpost-18619-0-76799300-1434624227_thumb.jpg

post-18619-0-98133200-1434624256_thumb.jpgpost-18619-0-79924400-1434624284_thumb.jpgpost-18619-0-03052300-1434624369_thumb.jpg

post-18619-0-29415400-1434624386_thumb.jpg

 

Si pentru ca weekendul trecut am fost cu moto la Bacau pe circuitul de karting SpeedPark am echipat-o cu niste cauciucuri de ploaie (just in case) care aveau super grip pe pista dar ce-i drept le-am cam facut praf dar experienta a fost super ok in sensul ca nu m-am distrat niciodata atat de tare pe pista.

 

post-18619-0-22618700-1434624968_thumb.jpg

post-18619-0-45610100-1434625015_thumb.jpg

post-18619-0-35751300-1434624986_thumb.jpg

post-18619-0-75708700-1434625160_thumb.jpgpost-18619-0-33099700-1434625170_thumb.jpg

 

Anul trecut am fost de vreo 3 ori pe aceeasi pista dar cu vitezane si de fiecare data plecam cu dureri de maini,picioare de la pozitia oarecum incomoda.

Fiind un circuit relativ tehnic te solicita un pic pe viraje...cu WR-ul in schimb puteam sa ma dau ore intregi fara sa simt ca solicit in vreun fel incheieturile sa picioarele de la agatat prea tare rezervorul.

Ca si completare pot sa spun ca am mers ceva mai tare cu WR-ul fata de cum mergeam pe vitezane. Imi da mai multa incredere sa intru mai tare pe viraje si asta s-a vazut si in timpi scosi pe tura fata de anul trecut.

 

Si pentru ca mi-a placut felul in care se conduce urmeaza sa ii mai fac cateva modificari de indata ce imi intregesc bugetul

- Aparatoare SMT fata

- Toba un pic mai galagioasa;

- Anulare EXUP;

- Un calculator de injectie gen FMF cu cateva harti de putere gata definite.

 

Concluzia: daca vreti sa aveti 2 motociclete intr-una si va dati ocazional pe coclau atunci e musai sa-i faceti conversia si la SMT ...si nu in ultimul rand apelati cu incredere la Catalin ca sa nu aveti prea multe batai de cap.

 

Bafta

 

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari pentru initiativa de a converti motocicleta la supermoto. Trebuie sa recunosc, arata mai bine ca supermoto.

 

Dupa parerea mea, supermoto e un compromis bunicel pentru oras si ceva ture pe circuit, dar numai pe cartodrom, unde se descurca mai bine un supermoto. Dar eu unul, daca m-ar tine buzunarul, as tine o motoreta pentru strada si una pentru circuit.

 

Interesanta pozitie in sa ai pentru un supermoto :P Nu ai incercat si pozitia din poza cu Bogdan?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari pentru initiativa de a converti motocicleta la supermoto. Trebuie sa recunosc, arata mai bine ca supermoto.

 

Dupa parerea mea, supermoto e un compromis bunicel pentru oras si ceva ture pe circuit, dar numai pe cartodrom, unde se descurca mai bine un supermoto. Dar eu unul, daca m-ar tine buzunarul, as tine o motoreta pentru strada si una pentru circuit.

 

Interesanta pozitie in sa ai pentru un supermoto :P Nu ai incercat si pozitia din poza cu Bogdan?

Multumesc!

Si mie imi place mai mult cum arata ca supermoto.

In plan am pe viitor si un motor de pista care va fi un ktm SMR sau husqvarna dar cu siguranta Supermoto si un pic mai fortzos decat WR-ul.

Pentru inceput si invatat e suficient WR-ul.

 

Pozitia e tipica pentru vitezane pe care am mers mai mult in ultimii ani si am incercat ambele stiluri doar ca trebuie sa ma mai perfectionez.

Cu piciorul in fata pe interior in vreo 2 viraje eram cu scarita pe asfalt asa ca am lasat-o mai usor. Inca o iesire pe Bacau si ii dau de cap :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai lasat pinioanele de coclau? Nu e prea scurta cutia?

La cate RPM / km/h iti intra limitarea? A mea prinde maxim 100 la ora, iar pe strada o cam scap in wheelie din cauza raportului pinioanelor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai lasat pinioanele de coclau? Nu e prea scurta cutia?

 

La cate RPM / km/h iti intra limitarea? A mea prinde maxim 100 la ora, iar pe strada o cam scap in wheelie din cauza raportului pinioanelor.

 

 

Am lasat pinioanele standard pentru ca doar ce am schimbat kitul de lant :) Nu stiu ce setup ai dar la mine standard sunt 13/43 .

Cutia era oricum scurta si inainte dar suficient de flexibila pentru coclau/oras/circuit din punctul meu de vedere.

 

De RPM nu stiu ce sa-ti spun pentru ca modelul asta nu are turometru.

Viteza maxima inainte de conversie undeva pe la 140 .

Dupa conversie m-am dat mai mult pe pista de la Bacau cu treptele 2-3-4 unde atingeam pe linia dreapta in jur de 100-110 inante de primul viraj si mai era loc de accelerat.

Probabil daca dau o tura pe strada tot pe la 140 ajung.

Wheelie nu pot sa zic ca e o problema atata timp cat nu ii dau drumu foarte agresiv din ambreaj in a 2-3a. Bruscata se ridica foarte usor intr-adevar.

Editat de ravemaker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Suportul de topcase...l-ai adaptat tu sau exista un adaptor de montare. Eu am un WR250x si as vrea si eu sa-i montez un asemenea supot..prinde bine le drum lung. A mea e din 2008 dar cred ca sunt identice in spate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...

Suportul de topcase...l-ai adaptat tu sau exista un adaptor de montare. Eu am un WR250x si as vrea si eu sa-i montez un asemenea supot..prinde bine le drum lung. A mea e din 2008 dar cred ca sunt identice in spate

Salut suportul e Givi si se potriveste si pe WRX.

Placa e ceva de genul : https://www.louis.eu/artikel/top-case-adapter-plate-monolock-universal-fuer-yamaha-wr-250-r/10023465?filter_bike_id=1992&list=315469080&filter_article_number=10023465

 

Si topcase: https://www.louis.eu/artikel/givi-top-case-e300-inclusive-monolock-plate-fuer-yamaha-wr-250-r/10023150?filter_bike_id=1992&list=315468713&filter_article_number=10023150

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- Roti complete Husqvarna sau KTM pe dimensiunile cerute cu discuri de frana:

- Bucse de adaptare si fata si spate;

- Etrier KTM pentru fata;

- Aparatoare de furca oem trebuie un pic decupate pentru ca atingeau cauciucul mai lat decat cel stock.

 

Ai rămas cu suspensia stoc? Nu e cam... barcă?

 

Cand vreau sa merg la coclau trebuie doar sa schimb etrierul si sa aerisesc frana...operatie care imi ia in jur de 20-30 de minute maxim.

 

Sau să fi mai atent cum tregi de manetă :)

 

Anul trecut am fost de vreo 3 ori pe aceeasi pista dar cu vitezane (...)

 

Circuit de karting + vitezană = love :laugh:

 

- Un calculator de injectie gen FMF cu cateva harti de putere gata definite.

 

Crezi că ai nevoie de așa ceva la cei 30cp ai WR-ului? :) Eu aș băga mai repede bani în suspensie, dar faci cum crezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...