Sari la conținut

O noua Planeta


Cristi PH
 Share

Postări Recomandate

Nu avea baterie Mobra, toate becurile erau pe 12 V, pe stop aveam sofite.


» Post actualizat in 22 Jun 2015 21:40

Mai e de pus motorul si instalatia electrica insa azi am demontata motorul, avea joc in rulmenti, numai bine ca si semeringurile erau praf, trebuie sa schimb si capacul dreapta de la cutie sa am de ce prinde burdufurile,si pe cel din stanga ca e sudat, si cilindrul ca are reductie pe o evacuare, si bucsa bielei,si ete asa nu stiu daca mai ajung la Padina la prima intrunire moto. Rabdare si tutun !


» Post actualizat in 23 Jun 2015 21:17

Si fiindca avea joc si biela azi am demontat alt motor si am luat ambielajul cu tot cu rulmenti (buni). Chiar nu stiu cum a mers fostul proprietar cu el !Sper sa gasesc semeringuri .


» Post actualizat in 28 Jun 2015 20:43

Am reusit din 4 motoare sa fac unul acceptabil, am gasit si simeringurile,am tapitats si saua si scaunul atasului.Saptamana sata sper sa termin instalatia electrica si sa-l pornesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

S-a montat o aprindere cu napolitana pe 6 V pt a castiga timp si firele. Urmeaza legaturile si apoi asamblarea atasului.Treaba merge incet ca nu prea-i timp.Dar merge.


» Post actualizat in 15 Aug 2015 20:48

Saptamana asta sper sa-i dau o pedala, mai sunt de legat cateva fire .


» Post actualizat in 22 Aug 2015 20:14

S-a pornit motocicleta dupa 2 ani de la inceperea proiectului si dupa o tentativa de abandon in primavara. A pornit la prima pedala. De saptamana viitoare se incepe lucrul la atas si reglajele la IJ. Nu stiu daca sa-i mai fac ITP-ul acum in sept. sau in primavara, avand in vadere ca mai e de lucru la ea plus serviciul si altele .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Succes! Nu te demoraliza si nu-ti mai da termene limita. Decat sa o faci mai repede mai bine mai tarziu dar fara compromisuri. O reconditionare mereu iti va rezerva surprize care se reflecta apoi in fonduri. Am trecut prin doua, mereu aparea cate ceva in plus de facut sau in minus la portofel. Important e ca le-am dus la sfarsit si rezultatul a fost multumitor. Acum ma bate gandul sa desfac iar fierul si sa-mi fac de lucru. La motor nu mai umblu dar vreau sa-i pun o furca originala. Nu ma grabesc ca mai am 2 motociclete cu care sa defilez asa ca Nipra e mai mult in scop terapeutic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Succes! Nu te demoraliza si nu-ti mai da termene limita. Decat sa o faci mai repede mai bine mai tarziu dar fara compromisuri. O reconditionare mereu iti va rezerva surprize care se reflecta apoi in fonduri. Am trecut prin doua, mereu aparea cate ceva in plus de facut sau in minus la portofel. Important e ca le-am dus la sfarsit si rezultatul a fost multumitor. Acum ma bate gandul sa desfac iar fierul si sa-mi fac de lucru. La motor nu mai umblu dar vreau sa-i pun o furca originala. Nu ma grabesc ca mai am 2 motociclete cu care sa defilez asa ca Nipra e mai mult in scop terapeutic.

Spor la surubareala, eu din ianuarie o sa ma apuc de treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Da, erau pe auxiliare de pornire, deoarece nu erau baterii destul de puternice si nici demaroare corespunzatoare, motoarele diesel mari, se porneau cu ajutorul unor motoare pe benzina in 2 timpi, de cca 4-5 CP, ce se porneau cu sfoara ori cu o manivela scurta, apoi se cuplau la motorul principal (mai erau si supape suplimentare de decompresare, ca sa permita motorului mare sa ajunga la oturatie corespunzatoare, apoi se inchideau si volanta- de obicei destul de mare- facea restul cu energia acumulata).

Asfel de motoare auxi;iare mai erau uneori pe barcile pescarilor din delta prin anii '70-'80 , nu aveau turatie mare, dar era mai bun decat nimic.Si tractorul romanesc de 650,prin anii '60-'70 avea auxiliar cu pornire cu sfoara.Magnetoul a fost mult folosit in acea perioada, chiar si mai devreme, era OK pentru pornire dar era problema la masini/motociclete cu lumina, deoarece motoarele erau de turatii foarte mici si magnetoul dadea curent proportional cu turatia, era nevoie fie sa mergi in treapta inferioara, fie sa debraiezi din cand in cand si sa ai lumina sa vezi pe unde mai te afli.Cei de la Simpson au rezolvat cumva, ca au lasat motorul pe magnetou si lumina pe baterie, iar daca nu era baterie buna, te deplasai dar mai pe intuneric.Bateriile au fost greu de procurat multi ani, cei care au avut motociclete cu baterie stiu bine asta, de aceea e o periada intre aprox.1980- 1990 cand motocicletelecu baterie au fost fie "tunate" cu diferite inventii gen magnetouri de auxiliare, motocositoare, etc, fie incercari cu alternatoare si instalatie de 12V.

Ehee..uite si un auxiliar 2T are electromotor,carburator,ceva pentru scînteie(oare e magneto?)L-am pescuit astăzi,pare destul de puternic,sunt nerăbdător sa-l pornesc.

post-86931-0-73910700-1453317061_thumb.jpg

post-86931-0-46491000-1453317095_thumb.jpg

post-86931-0-08492500-1453317141_thumb.jpg

post-86931-0-91310500-1453317173_thumb.jpg

Editat de pinnochio
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E foarte interesant motorul, nu cred ca a fost auxiliar, ci motor static pentru o aplicatie anume (presupunerea mea se bazeaza pe faptul ca pare racit cu apa, ceea ce nu e necesar la un auxiliar ce merge doar timp foarte scurt).

Are un magnetou (ce pare tot rusesc, ori ca cele ce au fost pe motocositoare, pare a fi adaptat, dar e greu de vazut asta in poza).Ce e curios, eu nu vad ca are o iesire pentru un cuplaj, carcasa volantei e inchisa iar in capatul celalalt e magnetoul si "o ceva" ce ar putea fi o pompa de ulei.

Pentru racire cred ca a avut doar un radiator, cu racire normala, nu fortata (fara pompa de apa).De pornit nu cred ca vor fi probleme, eventual verificata platina daca nu e oxidata benzina (amestec) si apoi "talpa"! Oricum e frumos si compact, neavand priza de putere se poate folosi doar sa enervezi vecinii.

Editat de vene
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa cum arata este un generator de curent continuu (posibil pe 6 volti ). - are o parghie acolo ce pare sa fie regulator de turatie.

Racirea - termosifon - cam ca la TN-urile folosite la taiat lemne - radiator in care apa circula ca urmare a incalzirii, fara pompa - trebuie sa ii pui apa

Daca nu iti foloseste - as tine asa ceva prin curte pe la mine - imi zici si vin dupa el

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa cum arata este un generator de curent continuu (posibil pe 6 volti ). - are o parghie acolo ce pare sa fie regulator de turatie. Racirea - termosifon - cam ca la TN-urile folosite la taiat lemne - radiator in care apa circula ca urmare a incalzirii, fara pompa - trebuie sa ii pui apa Daca nu iti foloseste - as tine asa ceva prin curte pe la mine - imi zici si vin dupa el

Salut,am aflat că e un auxiliar de pornire de pe un greder Orel-Dormash.priza de putere e dedesubt,nu se vede in poza.ptr răcire era legat pe circuitul utilajului.Din păcate e gripat...da-l fac,este reprezentanta la Bistrita.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...

S-a renuntat la aprinderea pe 6 V si s-a achizitionat una de Minsk.Din pacate dupa mai multe incercari nu am scanteie. Saptamana asta am dat flansa de adaptare unui strungar sa-i mai subtieze partea ce se pupa cu carterul ca ultima solutie sa mai apropii statorul de motor.Nu am gasit sticle pt atas asa ca am achizitionat ceva inlocuitori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Ca pozitie acum pare OK.Mai verifica o data legaturile, trebuie sa mearga.

Legi doar urmatoarele fire:

-De la magnetou, un capat de bobina-senzor (firul mai scurt) la M in napolitana, celalalt, cel mai lung la D.

La "3 intors"in napolitana legi firul care iese de la bobina cu spire multe si subtiri (normal este la borna a doua numarat de la stanga, dar mai bine verifica, poate fi inversat de cineva)- nu cel ce vine de la bobinele multe inseriate, ce dau 12V pentru lumini.

La iesire legi doar bobina "+" la K si M la masa, sa fie M legat si la bobina si la napolitana.

Contactele sa fie bune, e foarte important asta, si cele la masa sa fie legate ferm.

Am mai pus o data si schema de legare.

Aici zice ca sa legi M de intrare la masa, dar nu faci asa, la intrare la M legi un capat de la senzorul de scanteie.

 

Spor!

post-33773-0-06329600-1474355922_thumb.png

post-33773-0-11682000-1474355930_thumb.jpg

Editat de vene
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...