Sari la conținut

O noua Planeta


Cristi PH
 Share

Postări Recomandate

Motocicleta se afla in stadiul de pregatire pt vopsit.Dupa o perioada de 2 ani in care s-au adunat piesele lipsa, s-a demontat toata si s-a curatat de vopsea si rugina, s-a ajuns la concluzia ca trebuie sa fie functionala in ciuda aspectului estetic.La recomandarea unui user, s-a pus mana pe pensula si s-au grunduit si vopsit toate partile mici cu exceptia cadrului, exteriorul atasului, aripilor si cutiilor laterale.Fundul atasului s-a inlocuit.Nu am tinut neaparat ca toate piesele sa fie de la acelasi model.Ar mai fi de tapitat saua si scaunul atasului. Sigur voi avea nevoie de ajutorul vostru pt instalatia electrica. Aceasta nu exista . Aprinderea este de Minsk, am inteles ca e buna dar nu stiu daca face fata la toti consumatorii sau daca la ITP se cer lumini de avarii, nu cred ca IJ-ul a avut asa ceva.Motorul este intreg, la sugestia altui user nu am umblat in el, voi vedea cum merge cand l-oi porni.Toata trotineta este asezata in ladite sau agatata de grinzi intr-o magazie.In limita timpului liber mai surubaresc la ea insa eu zic ca greul acum incepe.

post-69508-0-68783800-1430855213_thumb.jpg

post-69508-0-88006300-1430855229_thumb.jpg

post-69508-0-77392700-1430855257_thumb.jpg

post-69508-0-90075900-1430855319_thumb.jpg

post-69508-0-71962800-1430855394_thumb.jpg

post-69508-0-93994500-1430855717_thumb.jpg

Editat de Cristi PH
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand am citit titlul ma gandeam ca cercetatorii au gasit o planeta noua pe care se poate locui :crack: . Bafta in reconditionare si vorba ta greul deabia acum incepe, dar depinde cat de pretentios esti in finisajele finale, vorba aia sunt mai multe tipuri de greu cand crezi ca mai rau si mai greu nu se poate se mai iveste ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mi-e dor de cadenta aia a planetei si de mirosul de 2T :)

spor la treaba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta se afla in stadiul de pregatire pt vopsit.Dupa o perioada de 2 ani in care s-au adunat piesele lipsa, s-a demontat toata si s-a curatat de vopsea si rugina, s-a ajuns la concluzia ca trebuie sa fie functionala in ciuda aspectului estetic.La recomandarea unui user, s-a pus mana pe pensula si s-au grunduit si vopsit toate partile mici cu exceptia cadrului, exteriorul atasului, aripilor si cutiilor laterale.Fundul atasului s-a inlocuit.Nu am tinut neaparat ca toate piesele sa fie de la acelasi model.Ar mai fi de tapitat saua si scaunul atasului. Sigur voi avea nevoie de ajutorul vostru pt instalatia electrica. Aceasta nu exista . Aprinderea este de Minsk, am inteles ca e buna dar nu stiu daca face fata la toti consumatorii sau daca la ITP se cer lumini de avarii, nu cred ca IJ-ul a avut asa ceva.Motorul este intreg, la sugestia altui user nu am umblat in el, voi vedea cum merge cand l-oi porni.Toata trotineta este asezata in ladite sau agatata de grinzi intr-o magazie.In limita timpului liber mai surubaresc la ea insa eu zic ca greul acum incepe.

Respect , toata stima , ti-as recomanda o aprindere de Voshod ca are vreo 95 w , pecand cea de Minsk doar 65w , sau o adaptare de la vreun scuter ca sigur are o putere peste 100w . Spor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am de la alt IJ o adaptare cu magnetou de kraz, pt scanteie iar pt lumini alternator de dacie situat deasupra motorului si antrenat prin curea. E cam tiganie insa aveam lumini beton. Am si alternatorul original si releul regulator insa n-as vrea sa am baterie. La instalatia cu alternator de Dacie aveam pe ghidon un buton cu revenire si intr-o cutie laterala 2 baterii de lanterna. Il tineam apasat 2-3 secunde dupa ce porneam motorul pt excitatia rotorului alternatorului si aveam curent atat cat mergea motorul. La o adica pot sa leg si o baterie pe care sa o folosesc la campare sau la vreo partida de pescuit.Care ar fi varianta cea mai buna? Astazi s-a mai slefuit chitul de la barca.

post-69508-0-47968800-1430944435_thumb.jpg

post-69508-0-01229800-1430944458_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă ramâi la varianta alternatorului de Dacia, nu e indicat să mergi fără baterie. Nu explic acum de ce. Dar...dacă tot rămâi la alternator de Dacia, pui o baterie şi poţi renunţa la aprinderea Kraz. În plus, poţi pune şi senzor cu modul de aprindere tranzistorizată Gotronic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă ramâi la varianta alternatorului de Dacia, nu e indicat să mergi fără baterie. Nu explic acum de ce. Dar...dacă tot rămâi la alternator de Dacia, pui o baterie şi poţi renunţa la aprinderea Kraz. În plus, poţi pune şi senzor cu modul de aprindere tranzistorizată Gotronic.

Aprindere de Kraz???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, erau pe auxiliare de pornire, deoarece nu erau baterii destul de puternice si nici demaroare corespunzatoare, motoarele diesel mari, se porneau cu ajutorul unor motoare pe benzina in 2 timpi, de cca 4-5 CP, ce se porneau cu sfoara ori cu o manivela scurta, apoi se cuplau la motorul principal (mai erau si supape suplimentare de decompresare, ca sa permita motorului mare sa ajunga la oturatie corespunzatoare, apoi se inchideau si volanta- de obicei destul de mare- facea restul cu energia acumulata).

Asfel de motoare auxi;iare mai erau uneori pe barcile pescarilor din delta prin anii '70-'80 , nu aveau turatie mare, dar era mai bun decat nimic.Si tractorul romanesc de 650,prin anii '60-'70 avea auxiliar cu pornire cu sfoara.Magnetoul a fost mult folosit in acea perioada, chiar si mai devreme, era OK pentru pornire dar era problema la masini/motociclete cu lumina, deoarece motoarele erau de turatii foarte mici si magnetoul dadea curent proportional cu turatia, era nevoie fie sa mergi in treapta inferioara, fie sa debraiezi din cand in cand si sa ai lumina sa vezi pe unde mai te afli.Cei de la Simpson au rezolvat cumva, ca au lasat motorul pe magnetou si lumina pe baterie, iar daca nu era baterie buna, te deplasai dar mai pe intuneric.Bateriile au fost greu de procurat multi ani, cei care au avut motociclete cu baterie stiu bine asta, de aceea e o periada intre aprox.1980- 1990 cand motocicletelecu baterie au fost fie "tunate" cu diferite inventii gen magnetouri de auxiliare, motocositoare, etc, fie incercari cu alternatoare si instalatie de 12V.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Magnetoul a fost mult folosit in acea perioada, chiar si mai devreme, era OK pentru pornire dar era problema la masini/motociclete cu lumina, deoarece motoarele erau de turatii foarte mici si magnetoul dadea curent proportional cu turatia

Fals, magnetoul are aproape curent constant, ce variaza e tensiunea, lectureaza ca sa te convingi fizica de clasa a-VIII-a.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, erau pe auxiliare de pornire, deoarece nu erau baterii destul de puternice si nici demaroare corespunzatoare, motoarele diesel mari, se porneau cu ajutorul unor motoare pe benzina in 2 timpi, de cca 4-5 CP, ce se porneau cu sfoara ori cu o manivela scurta, apoi se cuplau la motorul principal (mai erau si supape suplimentare de decompresare, ca sa permita motorului mare sa ajunga la oturatie corespunzatoare, apoi se inchideau si volanta- de obicei destul de mare- facea restul cu energia acumulata).

Asfel de motoare auxi;iare mai erau uneori pe barcile pescarilor din delta prin anii '70-'80 , nu aveau turatie mare, dar era mai bun decat nimic.Si tractorul romanesc de 650,prin anii '60-'70 avea auxiliar cu pornire cu sfoara.Magnetoul a fost mult folosit in acea perioada, chiar si mai devreme, era OK pentru pornire dar era problema la masini/motociclete cu lumina, deoarece motoarele erau de turatii foarte mici si magnetoul dadea curent proportional cu turatia, era nevoie fie sa mergi in treapta inferioara, fie sa debraiezi din cand in cand si sa ai lumina sa vezi pe unde mai te afli.Cei de la Simpson au rezolvat cumva, ca au lasat motorul pe magnetou si lumina pe baterie, iar daca nu era baterie buna, te deplasai dar mai pe intuneric.Bateriile au fost greu de procurat multi ani, cei care au avut motociclete cu baterie stiu bine asta, de aceea e o periada intre aprox.1980- 1990 cand motocicletelecu baterie au fost fie "tunate" cu diferite inventii gen magnetouri de auxiliare, motocositoare, etc, fie incercari cu alternatoare si instalatie de 12V.

Foarte interesantă postarea!Mulțumim,am aflat încă puțină istorie auto-moto.Până acum credeam că orice motor,de oricând se pornea doar cu electromotor sau manivelă.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fals, magnetoul are aproape curent constant, ce variaza e tensiunea, lectureaza ca sa te convingi fizica de clasa a-VIII-a.

 

Din cauza sarcasmului multi au renuntat la a mai vizita acest colt al "babelor".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cauza sarcasmului multi au renuntat la a mai vizita acest colt al "babelor".

Nu stiu unde ai vazut sarcasm, am facut o precizare si am indicat cea mai la indemana sursa de documentare.

Daca cineva s-a simtit lezat, scuze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Saptamana trecuta s-au mai retusat unele portiuni chituite iar astazi am reusit sa dau cu grund cadrul, cutiile laterale, aripile, barca, o casca si pantalonii.In curand vine si vopseaua. Greu cu timpul liber dar bate vara la usa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Nu stiu unde ai vazut sarcasm, am facut o precizare si am indicat cea mai la indemana sursa de documentare.

Daca cineva s-a simtit lezat, scuze.

magnetoul este un generator sincron (monofazic in cazul motocicletelor cu partea de iluminat pe magnetou...)cu magnet permanent...are tensiunea, curentul , respectiv puterea debitata , variabile.In principiu sunt dependente de turatie, si de caracteristicile circuitului magnetic(intrefier, reluctanta, curba de permeabiliatate). Singurul 'reglaj' , de regula se face natural , prin saturarea miezului la o anumita turatie/putere debitata...

Sa nu trimitem lumea in derizoriu , degeaba , pana in clasa a 7-a...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, erau pe auxiliare de pornire, deoarece nu erau baterii destul de puternice si nici demaroare corespunzatoare, motoarele diesel mari, se porneau cu ajutorul unor motoare pe benzina in 2 timpi, de cca 4-5 CP, ce se porneau cu sfoara ori cu o manivela scurta, apoi se cuplau la motorul principal (mai erau si supape suplimentare de decompresare, ca sa permita motorului mare sa ajunga la oturatie corespunzatoare, apoi se inchideau si volanta- de obicei destul de mare- facea restul cu energia acumulata).

Asfel de motoare auxi;iare mai erau uneori pe barcile pescarilor din delta prin anii '70-'80 , nu aveau turatie mare, dar era mai bun decat nimic.Si tractorul romanesc de 650,prin anii '60-'70 avea auxiliar cu pornire cu sfoara.Magnetoul a fost mult folosit in acea perioada, chiar si mai devreme, era OK pentru pornire dar era problema la masini/motociclete cu lumina, deoarece motoarele erau de turatii foarte mici si magnetoul dadea curent proportional cu turatia, era nevoie fie sa mergi in treapta inferioara, fie sa debraiezi din cand in cand si sa ai lumina sa vezi pe unde mai te afli.Cei de la Simpson au rezolvat cumva, ca au lasat motorul pe magnetou si lumina pe baterie, iar daca nu era baterie buna, te deplasai dar mai pe intuneric.Bateriile au fost greu de procurat multi ani, cei care au avut motociclete cu baterie stiu bine asta, de aceea e o periada intre aprox.1980- 1990 cand motocicletelecu baterie au fost fie "tunate" cu diferite inventii gen magnetouri de auxiliare, motocositoare, etc, fie incercari cu alternatoare si instalatie de 12V.

da, ne plac povestirile de acest fel

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, erau pe auxiliare de pornire, deoarece nu erau baterii destul de puternice si nici demaroare corespunzatoare, motoarele diesel mari, se porneau cu ajutorul unor motoare pe benzina in 2 timpi, de cca 4-5 CP, ce se porneau cu sfoara ori cu o manivela scurta, apoi se cuplau la motorul principal (mai erau si supape suplimentare de decompresare, ca sa permita motorului mare sa ajunga la oturatie corespunzatoare, apoi se inchideau si volanta- de obicei destul de mare- facea restul cu energia acumulata).

Asfel de motoare auxi;iare mai erau uneori pe barcile pescarilor din delta prin anii '70-'80 , nu aveau turatie mare, dar era mai bun decat nimic.Si tractorul romanesc de 650,prin anii '60-'70 avea auxiliar cu pornire cu sfoara.Magnetoul a fost mult folosit in acea perioada, chiar si mai devreme, era OK pentru pornire dar era problema la masini/motociclete cu lumina, deoarece motoarele erau de turatii foarte mici si magnetoul dadea curent proportional cu turatia, era nevoie fie sa mergi in treapta inferioara, fie sa debraiezi din cand in cand si sa ai lumina sa vezi pe unde mai te afli.Cei de la Simpson au rezolvat cumva, ca au lasat motorul pe magnetou si lumina pe baterie, iar daca nu era baterie buna, te deplasai dar mai pe intuneric.Bateriile au fost greu de procurat multi ani, cei care au avut motociclete cu baterie stiu bine asta, de aceea e o periada intre aprox.1980- 1990 cand motocicletelecu baterie au fost fie "tunate" cu diferite inventii gen magnetouri de auxiliare, motocositoare, etc, fie incercari cu alternatoare si instalatie de 12V.

 

Mai tataie ....eu am lucrat pe Kraz , pe Tatra 815 si 816 , pe Magirus- Deutz , pe Mercedes , pe Carpati , pe Bucegi camioanele de epoca aceea , azi am boala Scaniei si a DAF-ului......nici un camion nu a avut motor auxiliar de pornire ! Erau ( si mai sunt)motoare diesel babane ce pornesc cu auxiliar , dar nu auto .

Crede-ma ca stiu ce zic .

Cele mai multe motociclete din anii 60 -75 aveau dinam si releu disjunctor - conjunctor , motoretele fiind in mare parte construite cu magnetou .

» Post actualizat in 29 May 2015 06:52

magnetoul este un generator sincron (monofazic in cazul motocicletelor cu partea de iluminat pe magnetou...)cu magnet permanent...are tensiunea, curentul , respectiv puterea debitata , variabile.In principiu sunt dependente de turatie, si de caracteristicile circuitului magnetic(intrefier, reluctanta, curba de permeabiliatate). Singurul 'reglaj' , de regula se face natural , prin saturarea miezului la o anumita turatie/putere debitata...

Sa nu trimitem lumea in derizoriu , degeaba , pana in clasa a 7-a...

Corect!

Editat de mos bear
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut si scuze "tataie" daca te-am deranjat in vreun fel.

Nu contest ca ai fi lucrat pe diverse camioane, dar eu nu am zis nimic de camioane, ci ca au fost folosite magnetouri pe motoare auxiliare de pornire.

Motoare auxiliare au fost si pe tractoarele fabricate la Brasov in anii '60, se porneau cu sfoara, ce era o bucata de franghie lunga de cca 1m, ce avea un nod pe un capat iar pe celalalt un maner din lemn (ca si manerul de la tirbuson).

Acest motor de tractor nu era un diesel "baban" ci acel motor de U 650.

Desigur a fost si pe buldozere (cred ca mai exista si acum pe undeva astfel de buldozere) unde se pornea cu manivela, pozitionata sus langa esapament, se dadea esapamentul jos si asa aveai acces la auxiliar si puteai invarti manivela si pe multe motoare statice -gen motopompe, generatoare de curent, motoare ce antrenau benzi transportoare, etc.

stfel nu era nevoie de baterie, pe santiere nu auveau nici lumini, porneau si gata!

Mai tarziu..... cand bateriile nu mai erau asa de scumpe si se gaseau,cand electromotoarele si sistemele de cuplare a lor cu motorul au evoluat suficient (acel "bendix" care la motoarele mari e complicat, are si un sistem de "ambreiaj" cu placi de frictiune, etc) si au rezistat si releele de cuplare electrica au fost suficient de fiabile, (deoarece si acolo datorita curentilor mari erau probleme)-au fost folosite pe toate motoarele.

Astazi, gasim electromotoare foarte mici, cu magneti permanenti, cu turatii mari si reductoare ce fac ca un electromotor mic sa genereze putere suficienta, e greu de inteles ca au fost si acei pasi in trecut.

Apropos de Kraz,- asa ca amintire interesanta despre acele vremuri-era interesant schimbatorul de faze ce era langa scaun, apasai pe un buton situat deasupra pentru o faza, cu tocul pantofului, iar pe un alt buton situat frontal schimbai faza cu calcaiul, un mecanism care pe mine pe vremea aceea ma amuza, parea o jucarie interesanta.

La Zil, se cupla bendixul cu o pedala, apasai, mergea pinionul de la electromotor pe coroana, apoi la sfarsitul cursei se cupla si electromotorul.Apoi au fost relee de pornire situate independent de electromotor (Carpati, Bucegi, juma'Carpati) si cu bendixul pe un ax lung al electromotorului , ax ce era in consola pe electromotor.

Ce am mai povestit aici, am facut doar pentru cei ce vor sa mai afle faze din pasii facuti in dezvoltarea unor sisteme de pe automobile, ci nu pentru cei ce "le-au inventat".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut si scuze "tataie" daca te-am deranjat in vreun fel.

Nu contest ca ai fi lucrat pe diverse camioane, dar eu nu am zis nimic de camioane, ci ca au fost folosite magnetouri pe motoare auxiliare de pornire.

Motoare auxiliare au fost si pe tractoarele fabricate la Brasov in anii '60, se porneau cu sfoara, ce era o bucata de franghie lunga de cca 1m, ce avea un nod pe un capat iar pe celalalt un maner din lemn (ca si manerul de la tirbuson).

Acest motor de tractor nu era un diesel "baban" ci acel motor de U 650.

Desigur a fost si pe buldozere (cred ca mai exista si acum pe undeva astfel de buldozere) unde se pornea cu manivela, pozitionata sus langa esapament, se dadea esapamentul jos si asa aveai acces la auxiliar si puteai invarti manivela si pe multe motoare statice -gen motopompe, generatoare de curent, motoare ce antrenau benzi transportoare, etc.

stfel nu era nevoie de baterie, pe santiere nu auveau nici lumini, porneau si gata!

Mai tarziu..... cand bateriile nu mai erau asa de scumpe si se gaseau,cand electromotoarele si sistemele de cuplare a lor cu motorul au evoluat suficient (acel "bendix" care la motoarele mari e complicat, are si un sistem de "ambreiaj" cu placi de frictiune, etc) si au rezistat si releele de cuplare electrica au fost suficient de fiabile, (deoarece si acolo datorita curentilor mari erau probleme)-au fost folosite pe toate motoarele.

Astazi, gasim electromotoare foarte mici, cu magneti permanenti, cu turatii mari si reductoare ce fac ca un electromotor mic sa genereze putere suficienta, e greu de inteles ca au fost si acei pasi in trecut.

Apropos de Kraz,- asa ca amintire interesanta despre acele vremuri-era interesant schimbatorul de faze ce era langa scaun, apasai pe un buton situat deasupra pentru o faza, cu tocul pantofului, iar pe un alt buton situat frontal schimbai faza cu calcaiul, un mecanism care pe mine pe vremea aceea ma amuza, parea o jucarie interesanta.

La Zil, se cupla bendixul cu o pedala, apasai, mergea pinionul de la electromotor pe coroana, apoi la sfarsitul cursei se cupla si electromotorul.Apoi au fost relee de pornire situate independent de electromotor (Carpati, Bucegi, juma'Carpati) si cu bendixul pe un ax lung al electromotorului , ax ce era in consola pe electromotor.

Ce am mai povestit aici, am facut doar pentru cei ce vor sa mai afle faze din pasii facuti in dezvoltarea unor sisteme de pe automobile, ci nu pentru cei ce "le-au inventat".

corect.

 

Ultima oara am vazut asa ceva prin '97 la o minunatie de buldozer facut la Promex. Porneai benzinarul ( 2t in doua pistoane ) apoi cu o parghie cuplai "bendixul" benzinarului pe volanta minunii de motor diesel al buldozerului... ce harmalaie mai faceau minunile....exact ca un tanc :)

 

pentru nea' Toma http://www.google.ro/imgres?imgurl=http://images4.bizoo.eu/image/img360/sale/2010/5/31/Piese-motor-auxiliar-de-pornire-pd-23-Rusia_4824701_1290106634.jpg&imgrefurl=http://www.bizoo.ro/firma/roverom/vanzare/436690/piese-motor-auxiliar-de-pornire-pd-23-rusia&h=360&w=360&tbnid=OgF_K0njvLexfM:&zoom=1&docid=U-ojw0w63pXjhM&ei=LU9oVeGRLMaE7ga40YOAAQ&tbm=isch&ved=0CB8QMygBMAE

 

Editat de Taz Asg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De deranjat nu m-ai deranjat .....numa ca eu m-am mirat ( mai sus ) despre aprinderea la Kraz asupra careaia s-a revenit , si ai afirmat cum ca Kraz avea auxiliar de pornire ! citez ,,Da, erau pe auxiliare de pornire, deoarece nu erau baterii destul de puternice si nici demaroare corespunzatoare, motoarele diesel mari, se porneau cu ajutorul unor motoare pe benzina in 2 timpi, de cca 4-5 CP, ce se porneau cu sfoara ori cu o manivela scurta, apoi se cuplau la motorul principal (mai erau si supape suplimentare de decompresare, ca sa permita motorului mare sa ajunga la oturatie corespunzatoare, apoi se inchideau si volanta- de obicei destul de mare- facea restul cu energia acumulata)." Ma scuzi de corectura .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca piesa de rezerva am achizitionat pe vremuri un magnetou cu doua iesiri pt doua bujii insa nu am apucat sa-l folosesc deoarece nu am avut probleme cu al meu. Intre timp am mai facut rost de unul cu o singura iesire si de asta am zis ca e mai simplu sa-l folosesc pe IJ .Deoarece-l voi folosi doar 6 luni din an as alege o varianta fara baterie insa cineva spunea ca in circuitul separat pt lumini tot trebuie baterie. Eu in trecut nu am avut baterie si nu stiu ce s-ar putea intampla.Este adevarat ca atunci cand l-am cumparat (prin 97 parca) avea rotorul alternatorului magnetizat si nu aveam nevoie de curent initial pt axcitatia rotorului alternatorului insa dupa cativa ani a trebuit sa inlocuiesc alternatorul si n-a mai mers pana nu i-am pus 2 baterii de lanterna si un contact cu revenire pt rotor.Releul regulator era de Dacie ,mecanic nu electronic din cel cu niste bobine sub el si ma gandesc ca plusul de curent era dat la masa prin vreuna din bobinele alea. Repet ca nu ma pricep la electrica ,pt mine sunt de neanteles chestii ca ohmi. hertzi,amperi si alti prieteni din acestia cu care nu ma cunosc. Deci in concluzie pot folosi pe IJ o astfel de instalatie electrica fara baterie ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti folosi o instalatie doar pe magnetou daca ai cate o bobina pentru fiecare circuit adica o bobina pentru aprindere, una pentru far plus pozitie, una pentru semnalizare si una pentru stop. De ce? pentru ca asa cum ziceam si eu si ubord curentul se limiteaza dupa o anumita turatie si nu risti sa-ti arda becurile. Bineinteles ca fiecare bobina trebuie sa aiba curent limita corespunzator cu consumatorul de pe ea. Mai este o varianta, o singura infasurare (sau mai multe) dar capabila sa asigure curentul tuturor consumatorilor ( mai putin aprinderea care trebuie sa aiba bobina ei) si un regulator sunt care sa preia surplusul de curent.

Prima varianta a fost aleasa (mai putin semnalizari) de la Mobra 50S in sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca am sa folosesc pana la urma aprinderea de minsk. Mai am si o aprindere de mobra cu oala modificata dupa conicitatea axului ambielajului dar la ce turatie are IJ-ul nu stiu ce lumini as putea avea.Plus ca ar mai trebui decupat in carter. Si ca rezerva voi pastra magnetoul de ''kraz'' si alternatorul de dacie. Maine voi da al doilea strat de negru pe trotineta .Ca tot veni vorba de mobra, cum se explica faptul ca atunci cand se aprindea stopul pe frana farul lumina mai tare ? Aveam becuri pe 12 v.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca treaba asta se intampla pe baterie doar, singura explicatie e ca in circuitul de far ai un contact oxidat care introduce o rezistenta, si cand se cupleaza circuitul de frana mai apare un ochi de retea, faci un Kirchhoff si e clara treaba, Dar eu as cauta oxidarea in loc sa rezolv ecuatiile :-))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...