Sari la conținut

Lagare axuri cu came - filet distrus/crapat/inexistent


diliu91
 Share

Postări Recomandate

Salutare,

 

Am un Suzuki GSF600 Bandit din anul 95, cumparat in toamna lui 2014. Dupa aproximativ 500 km a inceput sa curga ulei pe la suruburile din capacul de la chiulasa. Am comandat garniturile si suruburile si am dus-o in service sa fie schimbate. Cand mecanicul a dat joc capacul, stupoare, 3 dintre lagarele de la axurile cu came erau distruse, unul avea filetul uzat, unul uzat si crapat, iar la al 3-lea partea cu filetul era pur si simplu rupta din lagar (surubul fusese prins de fapt ca un dop, nu tinea in lagar).

Acum, lagarele nu au cod si nu se gasesc de comandat noi, vin cu chiulasa.

Solutia mai la indemana, ca sa nu iau o intreaga chiulasa din dezmembrari, e sa sudez niste aluminiu de umplutura si sa refac filetele.

Aveti idee unde pot face asta in Iasi? Sau vreo alta solutie?

 

Mersi anticipat.

 

Am atasat o poza cu lagarele defecte.

post-87263-0-80205600-1430378006_thumb.jpg

Editat de diliu91
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu m-as risca sa incerc incarcarea cu sudura pe alea, fiind f mici sansele de a se deforma sunt mari si te alegi cu alte distractii.

Eu as freza de tot partea de deasupra si as confectiona niste piese noi pt prinderea capacului, in forma de cilindru cu talpa. Folosind suruburi mai lungi, prinzi ambele piese.

Metoda are avantajul ca nu te atingi de geometria critica a piesei - lagarul.

 

Alternativ poti incerca incarcarea cu adeziv pt metal (epoxy-metal de la Bison, JB Weld, etc) si apoi refacerea filetului in acesta. Nu e la fel de rezistent, dar daca nu strangi suruburile de la capac pana iese zeama e suficient. De altfel asa s-au si stricat alea probabil - careva a strans suruburile mult prea tare, desi capacul ala se poate si lipi cu silicon negru/rosu fara probleme si suruburile stranse doar cat sa nu se desfaca singure.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nasoala situatie.

 

Nu ma pricep la mecanica, dar ia in considerare ca poate e mai ieftin daca ii schimbi tot motorul. Sau incearca sa o dezmembrezi si sa o vinzi pe bucati. Avand in vedere ca e model vechi e posibil sa scoti mai multi bani pe ea vanzand-o pe piese decat daca ai vinde-o intreaga. Apoi iti iei tu alta motoreta.

 

Sfatul meu: In niciun caz sa nu te apuci sa nu umbli cu sudura in motor. Astea sunt motoare de turatie, si daca se va intampla sa iti cedeze ceva din sudura aia la vreo 100 km de casa o sa dai de belele si mai mari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

alta solutie - motor cu totul. Asemenea defectiuni apar fie daca a lucrat un cioban pe acolo fie daca motorul a avut o avarie majora si a lovit tare in axele cu came (mai sunt drepte ? )/

Verifica si mai jos cum a fost inchis motorul - banuiesc ca mai sunt surprize

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mecanicul care a desfacut nu are nici o solutie la problema sau el doar demonteaza si monteaza piese?

 

Un link de pe ebay, poate ai nevoie: http://www.ebay.de/itm/Zylinderkopf-32-403-km-Suzuki-GSF-600-N-Bandit-GN77B-95-99-/301610770392?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item4639671fd8

Editat de dan_wolf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Piesele acelea se pot realiza de la zero relativ simplu. Turnare si prelucrare. Ai cel putin o piesa intreaga, pe care o poti folosi pentru preluarea cotelor. Aceeasi piesa poate fi folosita pentru realizarea matritei de turnare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ bcristian. La ce ai spus tu m-am gandit si eu (mi-a sugerat mecanicul), numai ca nu am reusit sa ma exprim cum trebuie. E si alternativa cu fixact capacul cu silicion, dar intai incerc sa vad ce rezolv cu sudara/frezare/filetare.

 

@gabizxc. Motocicleta nu o vand, vandutul/dezmembratul doar in ultima instanta, fiindca in cel mai rau caz o pun cum era inainte. Din cate am vazut capacul de la chiulasa nu e supus neaparat unui stres mecanic, iar daca nu este afectata partea de jos a lagarelor, nu o sa fie o problema.

 

@ZIDU' . Unul din posesorii anterior a strans suruburile prea tare, arborii nu sunt strambi, motorul merge (mergea :D) rotund si bine fara nici un fel de problema, doar ca scapa ulei caci suruburile nu aveau in ce sa tina. Nu curgea pe la garnitura de la capac, ci pe la garniturile de la suruburi, care erau si ele vai de capu lor.

 

@dan_wolf. Mecanicul mi-a dat mai multe solutii, face treaba buna si imi place cum lucreaza, dar asta pare cea mai ok solutie raportat la pret/calitate/timp. El nu sudeaza/frezeaza aluminiu.

 

@George M. Turnarea e exclusa, lagarele nu sunt indentice, nu se vede in poza dar nu sunt similare, fiecare are pozitia lui. Cotele sunt diferite. Din cate am inteles chiar daca iei lagarele de pe alt motor exista riscul sa nu se potriveasca cotele. Doar daca gasesc un bandit de dezmembrat in Iasi, si persoana care o dezmembreaza sa imi permita sa probez si sa verific cotele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia alta chiulasa, gasesti ieftin. Doar ca o sa fie garnitura de chiulasa vreo 250. Nu-ti pierde timpul si nervii cu incarcat la sudura. O sa fie greu sa gasesti mesteri care sa-ti faca treaba bine.

 

E cumva Banditul N negru cu nr. de SV (sau VS?) care era sapt. trecuta in fata la Madras? M-am uitat la el si avea niste improvizatii urite la "ciupercile" alea cu inbus.

 

Am bulit si eu un filet din ala da sa rezolvi 3 din ele e semn de talent. Ce cred eu ca s-a intimplat: "fostul" a umblat la capacul de chiulasa, dupa a inceput sa transpire ulei pt. ca asa se intimpla mai ales daca nu pui ceva silicon si a strins sanatos ca sa rezolve.

 

Da-mi un mesaj privat cu telul tau si-ti mai zic niste chestii.

 

PS: e luat cumva din Bucuresti?

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia alta chiulasa, gasesti ieftin. Doar ca o sa fie garnitura de chiulasa vreo 250. Nu-ti pierde timpul si nervii cu incarcat la sudura. O sa fie greu sa gasesti mesteri care sa-ti faca treaba bine.

 

E cumva Banditul N negru cu nr. de SV (sau VS?) care era sapt. trecuta in fata la Madras? M-am uitat la el si avea niste improvizatii urite la "ciupercile" alea cu inbus.

 

Am bulit si eu un filet din ala da sa rezolvi 3 din ele e semn de talent. Ce cred eu ca s-a intimplat: "fostul" a umblat la capacul de chiulasa, dupa a inceput sa transpire ulei pt. ca asa se intimpla mai ales daca nu pui ceva silicon si a strins sanatos ca sa rezolve.

 

Da-mi un mesaj privat cu telul tau si-ti mai zic niste chestii.

Tot negru e si al meu, dar are nr de vs si era in fata la madras luni, saptamana aceasta. Intradevar era o improvizatie urata de la fostu, a pus un fel de dop, nu mai era surubul original...

Cu alta chiulasa...ar fi o solutie dar, poate nu ajung la asta...

» Post actualizat in 30 Apr 2015 12:15

Piesele se pot repara . Incarcare cu aluminiu TIG si refacerea filetelor . De ce sa dai banii pe alte fiare ? Cu turnatul ...mai greu .

Stiu ca s-ar putea face si fara sudura, cu insertii filetate, dar nu stiu pe cineva care se pricepe in Iasi...

Editat de diliu91
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu ca s-ar putea face si fara sudura, cu insertii filetate, dar nu stiu pe cineva care se pricepe in Iasi... Nu te juca ! le incarca cu sudura in sistem TIG (argon) si le refaci filetele dupa incarcare. Fara alte combinatii ca mai rau strici. Atentie cand refaci gaurile de filetat ... bine e sa mergi la un atelier de prelucrari mecanice , sa faci gaurile pe masina de gaurit cu coordonate sau pe freza in cel mai rau caz !!!

Editat de mos bear
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia alta chiulasa, gasesti ieftin. Doar ca o sa fie garnitura de chiulasa vreo 250. Nu-ti pierde timpul si nervii cu incarcat la sudura. O sa fie greu sa gasesti mesteri care sa-ti faca treaba bine.

 

E cumva Banditul N negru cu nr. de SV (sau VS?) care era sapt. trecuta in fata la Madras? M-am uitat la el si avea niste improvizatii urite la "ciupercile" alea cu inbus.

 

Am bulit si eu un filet din ala da sa rezolvi 3 din ele e semn de talent. Ce cred eu ca s-a intimplat: "fostul" a umblat la capacul de chiulasa, dupa a inceput sa transpire ulei pt. ca asa se intimpla mai ales daca nu pui ceva silicon si a strins sanatos ca sa rezolve.

 

Da-mi un mesaj privat cu telul tau si-ti mai zic niste chestii.

 

PS: e luat cumva din Bucuresti?

Da, indirect este luat din Bucuresti, dar a trecut intai prin Constanta si apoi prin Roman.

» Post actualizat in 30 Apr 2015 12:28

Stiu ca s-ar putea face si fara sudura, cu insertii filetate, dar nu stiu pe cineva care se pricepe in Iasi... Nu te juca ! le incarca cu sudura in sistem TIG (argon) si le refaci filetele dupa refacere. Fara alte combinatii ca mai rau strici.atentie cand refaci gaurile de filetat !!!

Cunosti pe cineva care face sudura de genu asta in Iasi?

Editat de diliu91
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Abia am inteles care-i problema, credeam ca lagarele in care se invart axele cu came sunt busite dar tu de fapt ai probleme cu filetele de care se prinde capacul de la chiulasa...Cineva care lucreaza cu alumiul (sudura, lipire chiar) poate rezolva problema. Cauta pe google/olx pentru zona ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Abia am inteles care-i problema, credeam ca lagarele in care se invart axele cu came sunt busite dar tu de fapt ai probleme cu filetele de care se prinde capacul de la chiulasa...Cineva care lucreaza cu alumiul (sudura, lipire chiar) poate rezolva problema. Cauta pe google/olx pentru zona ta.

Faza e ca numai unul nu are filetul crapat, celelalte 2, unul nu mai are filet decat 3-4 mm in interiorul lagarului, iar celalalt e crapat(pe lungimea filetului, nu tot lagarul). Faza e ca daca nu ar fi fost crapat sau rupt, as fi comandat o trusa de insertii filetate si le-as fi facut singrur incet si cu rabdare... dar na...crapatura si ruptura aia ...neaparat sudat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand pui caldura acolo se deformeaza toata piesa....

Nu se deformeaza deloc , plus ca la tehnologia TIG ,zit -ul e foarte mic iar aluminiul are disipatia termica foarte mare . Merge sudat . La o adica filetele se pot si majora .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incarcarea cu sudura la alea e o forma de mancarime in partea dorsala, avand in vedere ca sunt lagare pt axa cu came.

Nu spun ca e teoretic imposibil, ci ca sansa de a da cat nu face pe operatie pentru a te alege cu un rebut irecuperabil e prea mare.

Si nu are nici o logica dpdv economic.

 

Solutia cu frezarea partii superioare si confectionarea unor piese noi nu ar trebui sa coste mai mult de 150 ron, si daca initiatorul era din Bucuresti i le puteam face si eu in weekend. Are si avantajul ca separa complet piesa critica (lagarul) de cea fara pretentii de precizie (prinderea capacului), pentru eventualitatea in care se mai intampla ceva similar pe viitor.

Solutia pe baza de epoxi costa o sticla de diluant, un tub de epoxi, un set de tarozi M6 sau M8 (sau cat e acolo) si cateva zile de asteptat pana se intareste materialul.

 

Ambele sunt absolut sigure pentru lagar, si am banuiala ca si mai ieftine decat incarcarea cu sudura plus prelucarea ulterioara la un atelier dispus sa ofere si garantie pe lucrare - in cazul de fata garantie insemnand ca daca strica piesa, cumpara alta chiuloasa SH in stare buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce vorbim de solutii cu epoxizi si alte glume de genul....piesele alea se sudeaza si ori incarca si pe zona de filet si reface filetul original ,ori majoreaza filetul. Orice atlier care are sudura TIG si macar freza ,le face ca noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trage-i doar un punct sau doua de sudura pe cel crapat, sau incearca lipirea cu poxipol. Filetul in poxipol nu tine, chiar daca nu e o piesa pe care se pune presiune chiar mare. Solutia e helicoil. Astfel in cele 2 unde ai spatiu pt. filetele bagi helicoil. Nu stiu ce sa zic in al 3-lea, unde stutul lipseste. Nu stiu cum rezista poxipolul si sa incerci o constructie din poxipol si sa bagi in helicoil in el cred ca riscant. Asa ca te vei multumi si tu cu celelalte prinderi. Pui un picut silicon pe capac la montare, lasi capacul un pic fara sa il strangi, iar dupa strangi responsabil suruburile.

 

http://delvauxkoen.blogspot.ro/2012/08/how-to-repair-stripped-thread-with.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baieti , suntem Romani si putem face orice , din cate am inteles e vorba de stutul ala de la capacul de lagar. Un frezor bun ia un span de pe stut , face un manson din fier sau inox , la cota de rulment , incalzeste mansonul il pune pe stut . Daca filetul cu pricina e de 8 se face filet de 9 cu surub adecvat ( un meserias are tarod de 9 pt filet infundat). Atentie la lungimea surubului. Nici un TIG nici un MIG , odata ce ai dat cald la AL , se schimba structura moleculara si il faci telemea. Alta e sa faci o sudura exterioara cu adaos de material si alta e sa pui material de umplutura . Numa bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desi in mod normal lagarele alea sunt vandute impreuna cu chiulasa din cauza faptului ca sunt uzinate impreuna, practica a dovedit ca se pot monta si de la alta chiulasa! Cauta acele capace de la dezmembrari si eventual spune-i mecanicului ca inainte de a le monta definitiv sa verifice 'noile capace' cu plastigauge! Job done!


» Post actualizat in 01 May 2015 10:31

Ps: sunt numerotate cu litere, asadar cauti exact lagarele care trebuie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebarea e asa:

Ce incredere sa ai intr-un motor cu astfel de piese puse inapoi in conditiile in care axele s-ar da jos doar daca inlocuiesti supape (sau arcuri si tot ce mai e acolo) ori a refacut motorul/cutia? Nu poti spune ca poate a facut jocul la supape, ca ala se face fara a da axele jos ... lantul se schimba foarte rar la gsf, patinele intinzatoare la fel, si oricum se pot schimba FARA a da axele jos .. eu am emotii cu motorul ala, dar na, poate sunt eu mai panicar...

 

Da jos baia si vezi daca ai acces la ceva zone ale vilbrochenului ... e posibil sa rezolvam lucrurile mult mai repede .. in sensul negativ vorbind...

Editat de Macke
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...