Sari la conținut

Siguranta pe chopper / echipament moto


anershady
 Share

Postări Recomandate

Salut, am cateva intrebari legate de riscurile pe chopper. Din auzite si vazute, am tras concluzia ca riderii de choppere isi pun in cap o casca, manusi si asta le e protectia, ceva mai pompos de atat n-am vazut. Ce nu inteleg eu este de ce se intampla asta? Sunt riscuri mai mici pe chopper de a te tavali pe asfalt? N-as prea crede, imi pare aproximativ acelasi lucru, chiar daca diferenta de la sport la chopper e ca de la cer la pamant, accidente tot sunt si daca mergi cu bicicleta.

Tin sa spun ca sunt incepator, si am facut topic-ul asta ca sa ma informez putin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 131
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Poarta casca, manusi cu intarituri, geaca cu protectii la coate, umeri si spate, bocanci cu bombeu si protectii la glezna si orice alt echipament de protectie pe care il porti pe orice alta motocicleta. Cu un chopper poti sa mergi cu viteze cu mult peste 100km/h si impactul cu asfaltul poate fi catastrofal. Echipamentul nu iti va garanta viata, insa e bine sa-l ai macar la incidente usoare. Nu te lua dupa idiotii care au p@#$#%^%uta mica si se dau zmei. Poarta echipament si deschide ochii. Viata ta si placerea de a merge linistit pe doua roti sunt mai importante decat figurile fetitelor care se dau barbati...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Categoria la care te referi tu se numesc "squid" in limbajul motociclistilor care activeaza si pe internet. Adica persoanele care se dau cunoscatori, cand habar n-au. La noi se mai numesc "slapari" pentru un motiv usor de inteles. Eu am vazut multi de astia pe vitezane, de fapt.

 

Unii ar zice ca chopperistii sunt mai "cumpatati" si prevazatori. Asta e discutabil. Dar, cum s-a spus si mai sus, intr-un accident nu conteaza daca ai stat pe chopper sau vitezana, conteaza doar viteza si echipamentul de protectie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ahoi!

E la latitudinea fiecăruia ce si cum isi riscă viata. Eu am mers cu braincap vreo 2000km, nu mai vreau!!! Mai bine un open face sau o integrală. Port genunchiere si acuma am o geaca care are loc pentru protectii si doresc să achizitionez protectiile. In unele state din USA se poate merge fără orice fel de protectie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorba lui GoodKat, asfaltul e acelasi :)) Franjurii, tintele si alte decoratiuni de genul nu ajuta la nimic in caz de accident, sunt doar de "design".

In oras: geaca protectii full, manusi si genunchiere, plus bocanci inalti sau adidasi gheata inalti. Casca integrala cand e mai rece, braincap cand e cald.

In afara: geaca, manusi, pantaloni cu protectii genunchi si sold, cizme moto. Casca integrala.

Nu zic ca e bine sau ca e rau, asa merg eu cu viroguta. De cateva ori am mers in tricou si blugi in oras si nu a fost placut cand m-am varsat... mai bine transpirat si intreg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea , e ca chopperistii sunt adevaratii motociclisti , din acest motiv siau ales un V2 si nu 4 in linie. Un chopperist circula poate mai atent decat un " speedy gonzales" , mai la "promenada". Una e sa ai sub .ur V2 , 4-5 viteze cu un demaraj tango , si alta e o vitezana dare-ti pleaca de sub .ur si nu ai timp suficient de reactie. Revenind la intrebarea initiala , e un stil , printre multe altele pe care leam preluat di afara. Insa multi care poarta in oras sau inprejurimi , doar coaja , la drum lung sunt mai prudenti cu protectia si ai sa-i vezi cu genunchere , cotiere , full face. Nu noi suntem cei care alegem ce suntem , motoarele o fac.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma doare-n plua de ce se poate intampla daca o sa cad. Voi purta doar half si manusi cu tinte si blugi si adibasi pentru ca asa vrea musculatura mea. Da, o sa ma belesc ca mielul daca voi cadea, dar hei... way of life. E alegerea mea si doar a mea.

 

PS Port geaca Rukka cu toate protectiile si pantaloni textil si casca aproximativ integrala. Din cauza ca frig si curent si ploaie. Asa este cand pleci 2 saptamani de acasa doar cu cort :) , se mai intampla si cete o ploaie. Uneori zece.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu as merge ca Zaelu in chiloti, treaba e ca stric peisaju

 

combinatia cu asfaltu e ca are pietricele pe el care intra in piele si nu-ti face nimeni anestezie cand le scoate cu penseta,dupa ce scoate 2-3 da cu iod sau alcool sa se duca sangele sa vada mai bine ce face pe acolo, bine, daca nu te impachetezi mai rau, atunci nici nu mai conteaza ca poate nu mai simti nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista doar doua solutii simpleeee de tot: ori mori de cald ca sa nu mori de durere, ori alegi cealalta varianta aceea de a muri de durere in detrimentul caldurii...Atat !

» Post actualizat in 14 Apr 2015 07:57

De aici tragi singur concluziile...ce atata palavrageala...blablablablabla aia e ,aia nu e , aia are, aia n-are

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iote, io am cazut lunea trecuta la max 50 60 la ora,

Casca flip-up, manusi cu protectii hard, geaca textil cu protectii, umeri, spate, coate, pantaloni textil cu protectii.

 

M-am ales cu 2-3 zgarieturi pe maini.

In rest se vede din poze :)

 

Daca no sa mai merg cum meream inainte in Piele si cu geaca fara protectii, casca open face, ? Deocamdata nu . Mai incolo mai vedem.

 

post-66943-0-49102900-1428998725_thumb.jpg

post-66943-0-86349700-1428998746_thumb.jpg

post-66943-0-64411100-1428998783_thumb.jpg

post-66943-0-69324700-1428998821_thumb.jpg

post-66943-0-87899200-1428998822_thumb.jpeg

post-66943-0-53063400-1428998830_thumb.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai scapat "eftin" :) Eu am cazut la maxim 30 km/h, dar neavand protectii (blugi, tricou, manusi si braincap) mi-am julit antebratul stang, genunchiul, soldul vanat... Si daca nu aveam manusile, sigur imi juleam si mainile. Concluzia (stiu ca repet) : mai bine transpirat decat "defect". Si nu imi pasa ca arat aiurea, ca un urs blindat pe un 250cmc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am scapat :) echipamentul il plateste asigurarea.

Si inca o chestie. Eu habar nu am ce so intamplat. Banuiesc doar, Stiu ca mergeam , banuiesc ca am franat, cum erau 3-4 grade am pierdut aderenta, vant ceasu rau pisica 13. Si m-am trezit jos.

 

Nu am avut ce sa reactionez, De asta echipamentul o reactionat in locul meu,

 

Da , poate cand vezi ca iti taie unu fata, ai vreme sa reactionezi.Dar in cazul meu ...

 

Oricum eu nu umblam in tricou si brain cap ever. Dar mai aveam doar blugi, sau pantaloni de piele si geaca de piele fara protectii si open face.

Manusi si cizme tot timpul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Echipamentul te fereste de julituri si cam atat. Adica julituri de care erai plin si atunci cand erai mic si cadeai cu bicicleta sau la fotbal sau din copac, etc. Ai fost plin de ele si nu te-a deranjat ca ti-au ramas cicatrici si nici nu te-ai omorat sa porti vreun echipament.

De la o anumita viteza in sus chiar nu mai conteaza daca ai sau nu echipament. Uneori este chiar mai bine sa nu-l ai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Echipamentul te fereste de julituri si cam atat. Adica julituri de care erai plin si atunci cand erai mic si cadeai cu bicicleta sau la fotbal sau din copac, etc. Ai fost plin de ele si nu te-a deranjat ca ti-au ramas cicatrici si nici nu te-ai omorat sa porti vreun echipament.

De la o anumita viteza in sus chiar nu mai conteaza daca ai sau nu echipament. Uneori este chiar mai bine sa nu-l ai.

 

pai da, dar cum zicea si bec mai sus, una e sa stai sa iti scoata cu penseta bucatile de asfalt,

Una e sa stai sa manci supa cu paiul . Sunt julituri si julituril.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai da, dar cum zicea si bec mai sus, una e sa stai sa iti scoata cu penseta bucatile de asfalt,

Una e sa stai sa manci supa cu paiul . Sunt julituri si julituril.

 

Din experienta mea personala si din situatiile prin care au trecut motociclisti apropiati mie, consider ca nu este justificat sa te coci vara, la 40 de grade, purtand echipament.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din experienta mea personala si din situatiile prin care au trecut motociclisti apropiati mie, consider ca nu este justificat sa te coci vara, la 40 de grade, purtand echipament.

 

Evident, fiecare face cum vrea, dar... nu am avut niciodata julituri pe jumatate de antebrat (road burn) cand eram mic, e o mica mare diferenta intre cazaturi din copac/alergare/role/bicicleta si cazatura pe care o iei la viteza unei motociclete.

Pt simplul fapt ca 7-10 zile am strans din dinti de cate ori trageam geaca pe mana sau faceam dus, prefer sa transpir. Nu mai zic de perechea de blugi aruncata la gunoi, rupturile puteau sa fie evitate usor cu niste genunchiere... la fel si genunchii juliti.

Nu zice nimeni sa mergi full in piele&franjuri vara, dar o geaca subtire textila cu protectii si o pereche de genunchiere te scoate mai intreg dintr-un accident usor.

Editat de Geo_ZGA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Personal consider ca diferența se face încă de la achiziționarea motorului. Cand ți-ai cumpărat vitezana este obligatoriu sa te protejezi ca pt 200km/h, adica maxim...si plus peste. Eu mi-am cumpărat chopper din motive personale care tin de felul in care înțeleg motociclismul...si anume plimbare si relaxare. La peste 40 de ani nu știu câți mai cauta viteze de peste 200...asta e altă discuție.

Asta nu scuza protectia pe care din spiritul de conservare trebuie sa o achizitionezi. Cine vrea "la liber" ori braveaza, ori nu e conștient de riscuri. Asta nu înseamnă ca trebuie sa arat pe chopper ca un cowboy cocoșat si crăcănat de parcă mi-am uscat blugii pe butoi. Nu cred ca se "pupa" costumul colorat si inscripționat, care te tine in pozitie nefirească pentru un chopper cu verticalitatea de pe cruiser.

Ca sa n-o mai lungesc, eu mi-am cumpărat un costum pe care sa pot pune protecții, soft, e adevărat, dar sa apere de ploaie, de căzături "civilizate", si sa dea si cat de cat bine ca ansamblu. Ghetele obligatorii, mănușile - groase iarna si subțiri pt vară, etc. Nu depășesc 140km/h si sper ca ce port sa ma apere de asfalt, proști, bizoni, ploaie, insecte dezorientate, si intr-un final - moarte subită. "Părerea mea"....😀

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...