Sari la conținut

Ulei pentru monocilindru cu racire pe aer


Ulei pentru Husqvarna SMR450  

12 membri au votat

Nu ai permisiunea să votezi în acest sondaj, sau să vezi rezultate sondaj. Te rog autentifică-te sau înregistrează-te pentru a vota în acest sondaj.

Postări Recomandate

Ce ulei recomandati pentru Husqvarna SMR450 pe timp de vara?

 

Manualul recomanda Agip Racing 4T 10W60, dar nu prea se gaseste, si multi au zis ca e slab.

 

 

Cand am cumparat motorul nou, am ales sa schimb uleiul, si am bagat Motul 7100 10W60.

 

La 1000 km am fost la un service foarte bun, si l-au schimbat cu Motul 300V (parca 10W40 sau 15W50), care este superior lui 7100.

 

Acum trebuie sa schimb uleiul, si as vrea ceva si mai bun. 300V e bun, dar cand se incinge motorul, cutia de viteze devine sensibila.

 

In USA cica cele mai bune sunt Amsoil si Mobil 1 Racing 4T.

 

Am comandat Amsoil 10W40, dupa care am citit mai mult pe net, si supermoto-ul meu necesita un ulei mai vascos la temperaturi mari, asa ca am schimbat comanda cu 15W50 Mobil 1.

 

Ce ma ingrijoreaza este vascozitatea mai mare la rece (15W), care este recomandata sa fie cat mai mica (preferabil chiar 0W).

 

Cea mai mare uzura a motorului are loc la pornire, cand motorul este rece, si uleiul gros...cu cat este mai vascos, lubrifiaza mai greu pana ajunge la temperatura optima de functionare a motorului (100 grade C).

 

In USA multi folosesc fara probleme, Mobil 1 SuperSyn 0W40 facut pt masina, sau chiar Shell Rotella 5W40 facut pt masina diesel.

 

Ce recomandati intre 0W40 (Mobil 1), 10W40 (Amsoil), 10W60 (Agip 4T sau Motul 7100), 15W50 (Mobil 1 Racing 4T) si 15W60 (Motul 300V)?

Editat de Neal Caffrey
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca manualul recomanda ulei de 60, de ce sa bagi ulei de 40?

Editat de aship
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca nu gasesc ulei 10W60 de calitate.

 

Motul 7100 nu este pentru motoarele race, ci pentru touring, care necesita un schimb de ulei la 10.000 km, nu la 1000 cum e al meu.

lol

 

 

Daca nu gasesc 10W60, ce e mai bine sa bag intre 10W40 si 15W50?

intre 10w40 si 15w50 cel mai bun e 10w60 pentru motorul tau :)

 

 

nu exista 10w60 prost , ai observat si singur ca e destul de rar

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10W60

 

Cine ti-a spus ca nu e de calitate? e contrafacut, sau ce?

 

E mai important sa ai vascozitatea corecta decat un "ulei de calitate". Stai linistit ca motorul nu stramba din nas ca nu-i dai caviar.

 

 

Ca nu gasesc ulei 10W60 de calitate.

Motul 7100 nu este pentru motoarele race, ci pentru touring, care necesita un schimb de ulei la 10.000 km, nu la 1000 cum e al meu.

Daca nu gasesc 10W60, ce e mai bine sa bag intre 10W40 si 15W50?

Editat de aship
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lol

 

intre 10w40 si 15w50 cel mai bun e 10w60 pentru motorul tau :)

 

 

nu exista 10w60 prost , ai observat si singur ca e destul de rar

Am citit review-urile altora, ca din experienta mea nu cunosc decat Motul 7100 10W60 si Motul 300V 10W40

 

 

SMR 450 din ce stiu eu este racit cu lichid.

SMR511 este racit cu lichid. Al meu, SMR450 2007 e pe aer

 

 

10W60

 

Cine ti-a spus ca nu e de calitate? e contrafacut, sau ce?

 

E mai important sa ai vascozitatea corecta decat un "ulei de calitate". Stai linistit ca motorul nu stramba din nas ca nu-i dai caviar.

 

 

Motul 7100 vs Motul 300V.

 

Motul 7100 este singurul 10W60 pe care il gasesc, si comparat cu 300V (pe care il gasesc doar 10W40, 15W50 sau 15W60), nu este recomandat pentru motoare race.

Editat de Neal Caffrey
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E bine ca citesti si de la altii, dar mai uita-te si tu de la cine citesti. Ce are omule 7100 ala? De ce nu se recomanda la motoare "race"?

 

Daca il folosesti vara, si esti chitit sa pui din 300V ul ala, recomandarea mea este 15W60. Cu ulei de 40 eu nu te vad bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E bine ca citesti si de la altii, dar mai uita-te si tu de la cine citesti. Ce are omule 7100 ala? De ce nu se recomanda la motoare "race"?

 

Daca il folosesti vara, si esti chitit sa pui din 300V ul ala, recomandarea mea este 15W60. Cu ulei de 40 eu nu te vad bine.

Nu stiu ce are, nu ma pricep la uleiurile moto, ci in general stiu ca important este ca vascozitatea la rece ( ex: 10W) sa fie cat mai mica, pentru a creste lubrifierea, si a scadea presiunea...un tutorial excelent cu detalii am citit aici in primele 4 postari.

» Post actualizat in 30 Mar 2015 18:53

si zici ca radiatorul ala e de ulei si pompa de apa e pusa la misto?

Stai ca acum realizez ca am aberat eu putin...ce vroiam sa zic este ca nu am ventilator la radiator (cum au modelele dupa 2008, si am facut-o de oaie :D

 

Deci sunt planta :lol:

Editat de Neal Caffrey
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci. In nici un caz nu as pune ulei pt diesel, am spus doar ca asta fac multi in USA cu Shell Rotella 5W40.

 

Deci decat 15W50, sa caut Agip Racing 4T 10W60 cum e recomandat in manual?

 

Am gasit pe un site (nu stiu dc au in stoc), si costa la 1/2 din pretul celor mentionate mai sus.

Editat de Neal Caffrey
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, linkul ala e bun. Cred ca este chiar articolul care m-a "luminat" si pe mine. Citeste-l si reciteste-l pana il intelegi.

 

Uleiul are vascozitatea corecta de 60 cand motorul e cald. Sa ai ulei de 40 intr-un motor care cere 60 nu este bine. Asta inseamna ca la cald vascozitatea ta este prea mica, uleiul este prea lichid. (Ori prea vascos, nu stau acum sa verific care, dar sigur nu e ce-ti trebuie)

 

Vezi ca el discuta pe un singur grad de ulei. Cel de 30. Intre 0W30 si 10W30 , 0W30 este "mai bun", intr-adevar. Dar numai la pornire, si la temperaturi mici. In cazul tau 10W60 este mai bun decat 15W60. Dar, cum am zis mai sus, daca tu pornesti motorul numai vara, cand temperatura lui este peste 20 grade C, nu cred ca o sa ai probleme. In cartea mea este un grafic cu temperaturile, presupun ca exista si la tine. Verifica acolo, sau posteaza un link pt cartea ta. sau o poza dupa graficul ala.

 

 

Nu stiu ce are, nu ma pricep la uleiurile moto, ci in general stiu ca important este ca vascozitatea la rece ( ex: 10W) sa fie cat mai mica, pentru a creste lubrifierea, si a scadea presiunea...un tutorial excelent cu detalii am citit aici in primele 4 postari.
» Post actualizat in 30 Mar 2015 18:53
Stai ca acum realizez ca am aberat eu putin...ce vroiam sa zic este ca nu am ventilator la radiator (cum au modelele dupa 2008, si am facut-o de oaie :lol:

Editat de aship
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, linkul ala e bun. Cred ca este chiar articolul care m-a "luminat" si pe mine. Citeste-l si reciteste-l pana il intelegi.

 

Uleiul are vascozitatea corecta de 60 cand motorul e cald. Sa ai ulei de 40 intr-un motor care cere 60 nu este bine. Asta inseamna ca la cald vascozitatea ta este prea mica, uleiul este prea lichid.

 

Vezi ca el discuta pe un singur grad de ulei. Cel de 30. Intre 0W30 si 10W30 , 0W30 este "mai bun", intr-adevar. Dar numai la pornire, si la temperaturi mici. In cazul tau 10W60 este mai bun decat 15W60. Dar, cum am zis mai sus, daca tu pornesti motorul numai vara, cand temperatura lui este peste 20 grade C, nu cred ca o sa ai probleme. In cartea mea este un grafic cu temperaturile, presupun ca exista si la tine. Verifica acolo, sau posteaza un link pt cartea ta. sau o poza dupa graficul ala.

 

 

Merci. Da, eu imi fac mai mult grija pentru lubrifierea la rece decat cea la cald...

 

Cum vezi si in articolul ala care m-a facut sa inteleg in detaliu despre uleiuri, diferente prea mari intre vascozitatea la 100 si 250 grade celsius (pentru 10W30 in exemplul ala), nu prea sunt.

 

In schimb, vascozitatea la rece, difera foarte mult intre un ulei 0W si unul 10W...ca sa nu mai zic de 15W si 20W.

 

Eu am vazut 2 teste de specialitate facute intre uleiurile din clasa SAE40 si SAE50, si in ambele, primele iesisera Amsoil si Mobil 1.

 

Am citit si pe supermotojunkie, si aproape nimeni nu baga in Husqvarna SMR 10W60 din diferite motive...principalul e ca nu se gaseste.

 

Majoritatea care sunt maniaci (ca mine) baga 10W40 Amsoil sau Mobil 1, si cea mai mare parte din ei, care aleg ce e mai ieftin baga ulei pt diesel Shell Rotella 5W40.

 

In Europa vad ca multi sunt fani Motul. Daca Motul facea 300V 10W60, nu mai stateam la discutii...dar 7100 mi s-a spus si la noi ca nu e pt motorul meu, si ca ar trebui sa merg pe 300V...

Editat de Neal Caffrey
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma rog, daca citesti printre 15 pagini de posturi nerelevante, mai exista si cativa care folosesc cu succes acele uleiuri.

 

Merci. In nici un caz nu as pune ulei pt diesel, am spus doar ca asta fac multi in USA cu Shell Rotella 5W40.

Deci decat 15W50, sa caut Agip Racing 4T 10W60 cum e recomandat in manual?

Am gasit pe un site (nu stiu dc au in stoc), si costa la 1/2 din pretul celor mentionate mai sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu ai citit ce am scris eu acolo? Nu te grabi, citeste si intelege.

 

Pana la urma cartea ta ce recomanda? Ca nu cred ca iti recomanda un singur tip de ulei, ca la mine e de la 10W30 pana la 20W50 in functie de temperatura.

 

 

Merci. Da, eu imi fac mai mult grija pentru lubrifierea la rece decat cea la cald...

Cum vezi si in articolul ala care m-a facut sa inteleg in detaliu despre uleiuri, diferente prea mari intre vascozitatea la 100 si 250 grade celsius (pentru 10W30 in exemplul ala), nu prea sunt.

In schimb, vascozitatea la rece, difera foarte mult intre un ulei 0W si unul 10W...ca sa nu mai zic de 15W si 20W.

Eu am vazut 2 teste de specialitate facute intre uleiurile din clasa SAE40 si SAE50, si in ambele, primele iesisera Amsoil si Mobil 1.

Am citit si pe supermotojunkie, si aproape nimeni nu baga in Husqvarna SMR 10W60 din diferite motive...principalul e ca nu se gaseste.

Majoritatea care sunt maniaci (ca mine) baga 10W40 Amsoil sau Mobil 1, si cea mai mare parte din ei, care aleg ce e mai ieftin baga ulei pt diesel Shell Rotella 5W40.

In Europa vad ca multi sunt fani Motul. Daca Motul facea 300V 10W60, nu mai stateam la discutii...dar 7100 mi s-a spus si la noi ca nu e pt motorul meu, si ca ar trebui sa merg pe 300V...


» Post actualizat in 30 Mar 2015 19:23


Care iti place tie.

Atunci intre Agip Racing 4T si Motul 7100 ambele 10W60, ce recomanzi?

Editat de aship
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu ai citit ce am scris eu acolo? Nu te grabi, citeste si intelege.

 

Pana la urma cartea ta ce recomanda? Ca nu cred ca iti recomanda un singur tip de ulei, ca la mine e de la 10W30 pana la 20W50 in functie de temperatura.

Acum cautam in manualul motorului...recomanda doar un tip de ulei, pentru ca SMR-ul meu e modelul facut in Italia de MvAgusta, si evident ca aveau contract cu Agip :D (asa cum face Ferrari cu Shell)

 

Dupa care Husqvarna fost preluati de BMW, au recomandat Castrol 10W50...acum ca sunt cu KTM cine stie ce or mai recomanda.

Editat de Neal Caffrey
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca mai ai si Motorex care face 60 pentru ktm.

Da, chiar vroiam sa intreb si de Motorex, dar deja erau prea multe...

 

10W60 am gasit Motorex Power Synt si Motorex Cross Power?

 

Pana acum sunt tentat sa bag Agip dc il gasesc, ca e recomandat in manual.

 

Daca nu il gasesc, intre Motul 7100 si Motorex Power Synt si Motorex Cross Power, care ar fi mai bun?

Editat de Neal Caffrey
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intre Coca Cola si Pepsi Cola care e mai bun? Nu vreau sa fiu naspa, dar cam asa vad eu intrebarea ta.

 

Da, chiar vroiam sa intreb si de Motorex, dar deja erau prea multe...

10W60 am gasit Motorex Power Synt si Motorex Cross Power?

Pana acum sunt tentat sa bag Agip dc il gasesc, ca e recomandat in manual.

Daca nu il gasesc, intre Motul 7100 si Motorex Power Synt si Motorex Cross Power, care ar fi mai bun?

Editat de aship
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...