Sari la conținut

Postări Recomandate

Salut.Vin cu o problema la Aprilica mea la turometru ... Aprilia , an 1997 , a fost schimbat bordul cu unul dupa un model mai nou .. 2000 cred , si faza e ca la fostu' bord , venea un cablu la turometru , care pleca din partea stanga a motorului ( era mecanic cred :)) ) , iar bordul nou .. din ce am inteles este electronic,are un fir care iese din turometru si din cate am inteles firul ala ar trebui legat la bobina de inductie...Stie cineva daca se poate face acest lucru ? .. Bordurile sunt identice , difera doar tipul conectarii la turometru..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.Vin cu o problema la Aprilica mea la turometru ... Aprilia , an 1997 , a fost schimbat bordul cu unul dupa un model mai nou .. 2000 cred , si faza e ca la fostu' bord , venea un cablu la turometru , care pleca din partea stanga a motorului ( era mecanic cred :)) ) , iar bordul nou .. din ce am inteles este electronic,are un fir care iese din turometru si din cate am inteles firul ala ar trebui legat la bobina de inductie...Stie cineva daca se poate face acest lucru ? .. Bordurile sunt identice , difera doar tipul conectarii la turometru..

Salut,

Nu exista comanda mecanica pentru turometru, toate tipurile de comenzi sunt electrice, sunt semnale de tip electric transmise de CDI/ECU/alternator, etc(pentru functionarea taho ai nevoie de +, - si semnal taho). Semnalul transmis pentru taho poate fi diferit de parametrii circuitul adaptor din tahometru, ar trebui masurat si comparat cu tipul de tahometru. Cine ti-a schimbat bordul, presupun un electrician, nu te-a lamurit cu aceasta problema? Am intrebat..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dedant68 consider ca ai dreptate in proportie de 99% in afirmatia facuta insa,am reparat la cateva motociclete *comanda mecanica*/melc/pinion/angrenaj melc-roata melcata sau cum vrem sa le spunem(in fctie de pregatire tehnica)...deci exista turometre actionate mecanic.Compatriotul Lifes dbr are nevoie de un electrician cu minima pregatire pt a avea un turometru functional.Salve

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dedant68 consider ca ai dreptate in proportie de 99% in afirmatia facuta insa,am reparat la cateva motociclete *comanda mecanica*/melc/pinion/angrenaj melc-roata melcata sau cum vrem sa le spunem(in fctie de pregatire tehnica)...deci exista turometre actionate mecanic.Compatriotul Lifes dbr are nevoie de un electrician cu minima pregatire pt a avea un turometru functional.Salve

Sunt curios la ce vechitura ai intalnit turometru "mecanic".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dedant68 consider ca ai dreptate in proportie de 99% in afirmatia facuta insa,am reparat la cateva motociclete *comanda mecanica*/melc/pinion/angrenaj melc-roata melcata sau cum vrem sa le spunem(in fctie de pregatire tehnica)...deci exista turometre actionate mecanic.Compatriotul Lifes dbr are nevoie de un electrician cu minima pregatire pt a avea un turometru functional.Salve

Sa inteleg din ce spui ca acele motociclete aveau doua cabluri mecanice spre bord, unul pentru vitezometru si altul pentru turometru? Pentru ca vorbesti de old motorcycle nu putem discuta de senzor de viteza!! Si cel de turometru, acel cablu mecanic era actionat de cine?? Nu cumva te referi la vitezometru, cablul mecanic_angrenaj melc-roata melcata?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr-adevar,2 cabluri,turometru si vitezometru;miscarea de rotatie impusa de axa cu came sau de un arbore/pinion actionat de ambielaj.Este vorba de motociclete vechi intr-adevar,*nemtesti* si japoneze(suzuki,honda) si un exemplar romanesc(custom made).Salve

Editat de tavi_cc
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La motorul rotax 123 echipat tot pe RS (1990-2001) turometrul este mecanic , undeva pe partea dreapta daca nu ma insel se afla "melcul" . La cele electrice stiu ca din cdi se transmite turatia , cel putin la mine asa e, eu avand model 2002.

Tu pe a ta ai motor rotax 123 sau 122 ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este foarte important sa se stie tipul de aprindre TCI sau CDI, la CDI si cred ca acesta este pentru varianta 1999, pulsurile de tensiune pentru primarul bobinei au valori mari, peste 100V, deci nu se poate conecta pentru tahometru din acest punct al CDI. Sunt variante cu circuit adaptor in CDI pentru tahometru, dar trebuie verificat in cazul tau ce tip de CDI ai pe motor, astfel o conexiune gresita poate distruge tahometrul ! O varianta ar fi o conexiune din senzorul RPM/ pickup coil, dar trebuie identificat in schema electrica si masurat semnalul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motor rotax 123 , pe partea stanga pe langa capacul de la ambreiaj era un melc si cu un pinion care angrena un cablu ce ducea in bord(asta mi.a spus fostul propietar) , iar acum la bord , din turometru iese un fir care am inteles ca trebuie legat pe la bobina de inductie sau .. nu stiu :/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...