Sari la conținut

Se poate muta acceleratia pe partea stanga?


®azvan
 Share

Postări Recomandate

Deschid acest topic despre acceleratia mutata la mana stanga. Este posibil?

 

Evident este vorba despre un prieten care nu are mana dreapta, are permis si conduce masini si scootere. Practic, nu poate apuca, in rest cam face orice facem noi cu doua. (Plus minus cateva chestii.)

Ideea este ca si-ar dori sa-si ia ceva motocicleta de cilindree mica, usoara (probabil un supermoto de 125-250cc), la care sa-i monteze un schimbator de viteze automat (renuntand la schimbatorul de picior), pastrand frana de picior, apoi maneta de frana fata mutata impreuna cu acceleratia pe stanga.

 

A vazut cineva in realitate adaptat asa ceva? Exista ceva kituri de conversie pt snowmobile, insa pt motociclete? (teoretic ar trebui sa se poata)

 

Link aici cu kitul

 

Multumesc frumos!

Editat de navix
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hm... interesanta situatia.

cred ca de fapt kitul de la-i pus e posibil sa ii fie mai de ajutor decat sa modifici acceleratia pe stanga si sa o lasi sa functioneze tot prin rotire.

nu de alta, dar daca va avea cam toate comenzile la o singura mana, cred ca i-ar fi mai ok sa nu o si miste.

ca exemplu, eu la bmw am semnal stanga pe stanga si dreapta pe dreapta. e intuitiv, dar ma simt aiurea cand trebuie sa controlez acceleratia si in acelasi timp sa iau un deget sa semnalizez, iar el va avea mai multe de facut, plus sa foloseasca mana in anumite momente si ca punct de sprijin pentru trunchi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hm... interesanta situatia.

cred ca de fapt kitul de la-i pus e posibil sa ii fie mai de ajutor decat sa modifici acceleratia pe stanga si sa o lasi sa functioneze tot prin rotire.

nu de alta, dar daca va avea cam toate comenzile la o singura mana, cred ca i-ar fi mai ok sa nu o si miste.

ca exemplu, eu la bmw am semnal stanga pe stanga si dreapta pe dreapta. e intuitiv, dar ma simt aiurea cand trebuie sa controlez acceleratia si in acelasi timp sa iau un deget sa semnalizez, iar el va avea mai multe de facut, plus sa foloseasca mana in anumite momente si ca punct de sprijin pentru trunchi.

 

Ma gandesc ca totusi ar fi incomod sa tii 2 degete incordate/tensionate sa zicem si 100km. Tendoanele, ligamentele...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deschid acest topic despre acceleratia mutata la mana stanga. Este posibil?

 

Evident este vorba despre un prieten care nu are mana dreapta, are permis si conduce masini si scootere. Practic, nu poate apuca, in rest cam face orice facem noi cu doua. (Plus minus cateva chestii.)

Ideea este ca si-ar dori sa-si ia ceva motocicleta de cilindree mica, usoara (probabil un supermoto de 125-250cc), la care sa-i monteze un schimbator de viteze automat (renuntand la schimbatorul de picior), pastrand frana de picior, apoi maneta de frana fata mutata impreuna cu acceleratia pe stanga.

 

A vazut cineva in realitate adaptat asa ceva? Exista ceva kituri de conversie pt snowmobile, insa pt motociclete? (teoretic ar trebui sa se poata)

 

Link aici cu kitul

 

Multumesc frumos!

sa treci acceleratia de pe dreapta pe stanga e usor,, schimbi comenzile si inversezi cablurile de acceleratie + una doua modificari in functie de model

 

se poate adapta si un sistem de franare gen CBS de la honda ca sa franeze numai cu piciorul drept. totusi ambreiajul nu se mai poate actiona cu stanga pentru ca e si acceleratia acolo si devine periculos si dificil.

 

problema e cu schimbatul vitezelor/ambreiaj, un scuter cred ca e cel mai bun pentru asta ... ca motocicletele automate sunt foarte rare si scumpe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa treci acceleratia de pe dreapta pe stanga e usor,, schimbi comenzile si inversezi cablurile de acceleratie + una doua modificari in functie de model

 

se poate adapta si un sistem de franare gen CBS de la honda ca sa franeze numai cu piciorul drept. totusi ambreiajul nu se mai poate actiona cu stanga pentru ca e si acceleratia acolo si devine periculos si dificil.

 

problema e cu schimbatul vitezelor/ambreiaj, un scuter cred ca e cel mai bun pentru asta ... ca motocicletele automate sunt foarte rare si scumpe.

 

Parca este, daca nu ma insel, ceva kit pt motocicletele cross care preia problema asta... El schimba vitezele in sus si jos la acceleratie, eliminand ambreiajul.

Il folosesc cei care fac cross si enduro pt a muta frana spate de picior la mana stanga si pt a nu mai avea comenzi la picioare... (Elimina problemele la sarituri, hopuri)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti sa folosesti acelasi principiu ca la motoarele de stunt. Pe stanga ai ambreiajul cu o manetuta mai mica, sub el ai frana dubla de spate pe care o poti pune pentru frana fata si ii mai arunci un melc de acceleratie ca la atv.uri si scapi de alte modificari la cutie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti sa folosesti acelasi principiu ca la motoarele de stunt. Pe stanga ai ambreiajul cu o manetuta mai mica, sub el ai frana dubla de spate pe care o poti pune pentru frana fata si ii mai arunci un melc de acceleratie ca la atv.uri si scapi de alte modificari la cutie

totusi amicul este incepator, se incurca in comenzi normale incepatorii, ia pune-le frana si ambreiajul pe aceiasi parte sa vezi ce iese.

 

treaba cu schimbatorul automat nu elimina ambreiajul !

 

pentru el eu zic ca cel mai bine este un piagio mp3 cu acceleratia pe stanga

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr-un fel sunt de acord cu tine. Si aici ma refer la greutatea oricarei motociclete, fie ea si de 130-150kg, pe care uneori, la oprire (poate nu pe teren drept, sau poate cu ceva nisip pe jos), va trebui sa o tii de ghidon cu ambele maini (cred ca doar Schwarzenegger in Terminator2 nu ar avea problema asta). Scooter-ul e mult mai usor si centrul lui de greutate este usor altul (partea de sus fiind de obicei plasticaraie), ca sa nu mai vorbim de saua lui joasa. Pe cand la caprele de cross sau enduro... esti deja sus ca pozitie.

 

Pe de alta parte... dudul e incapatanat. Si-apoi ma fascineaza adaptabilitatea lui cu disfunctie cu tot, care uneori o intrece pe-a unui om normal. :P

 

Vedem


» Post actualizat in 27 Mar 2015 11:32

totusi amicul este incepator, se incurca in comenzi normale incepatorii, ia pune-le frana si ambreiajul pe aceiasi parte sa vezi ce iese.

 

treaba cu schimbatorul automat nu elimina ambreiajul !

 

pentru el eu zic ca cel mai bine este un piagio mp3 cu acceleratia pe stanga


» Post actualizat in 27 Mar 2015 11:35

ba ellimina , REKLUSE se numeste ambreiajul


» Post actualizat in 27 Mar 2015 11:25

si e super interesant

 

Da, asta era. Nu mai tineam minte, da stiam de existenta kitului. Merci!

 

Un link

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci in mare se poate, elimini ambreiajul, muti acceleratia si frana dar....nu stiu ce sa zic , sa ti de fier cu o mana...iti trebuie ceva forta. probabil el si-a dezvoltat asta in timp dar..nu stiu acum al condus cum se descurca , in mers e alta mancare de peste

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum spuneam, tipu are o mobilitate peste noi... Vitezele le schimba cu mana dreapta (cea amputata), cu ea si tasteaza, tine ceapa cand o feliaza, etc Cu sireturile e mai greu, dar si alea si le leaga.

 

Practic dreapta o foloseste pt a tine/ sustine. Dar da... animalocu e cam greu, si ce incomodeaza la el e pozitia inalta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oamenii cu dizabilitati isi formeaza deprinderi care unuia "normal" i se par sf si sau incredibile.

ma uitam la tipul ala care se da pe moto de viteza si nu-si poate folosi ambele picioare... wtf? mie mi se pare incredibil desi stiu ce este aia track stand si ma descurc un pic.

va fi mai greu cu frana si abreajul pe aceeasi parte. si daca mai adaugam si acceleratia... eu unu... nu as putea.

cu un recluse scapam de ambreaj. am vazut asa ceva la lucru si raspunde foarte bine. pentru un cvt glorificat.

si ar ramane cu frana si acceleratia pe acceasi mana. FARA ambreaj sa decupleze si sa frananeze cu gazul deschis in caz de ceva surpiza...

acolo e marea problema. va trebui sa lase gazu si sa franeze in acelasi timp. in caz de ceva neprevazut. va fi greu.

 

ce sa zic, mult noroc.

pasiunea este insa un wildcard care poate face obstacole incredibile sa poata fi depasite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am sa-i prezint optiunile, caci din cate am inteles i-a fost promis de cativa mecanici (cred ca nu moto) ca-i gasesc o adaptare pt mutarea acceleratiei si intr-un final nu l-au rezolvat.

 

De rekluse nici nu stia ca exista.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,

am un prieten care a intampinat aceeasi chestiune dar la mana stanga;
pe mana dreapta are 2 manete suprapuse si acceleratia,modificarile au fost facute in Romania si a dat examen pt obtinerea permisului cu acea mobra
frana picior,schimbator viteze au ramas la locul lor;cu siguranta modificarile pot fi facute pt mana stanga
aici este povestea lui:in cazul in care ai nevoie de ajutor te pot pune in legatura
http://calare.blogspot.ro/2009/10/motociclisti-cu-dizabilitati.html


Editat de kappy666
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

merci frumos! Am sa-i citesc blogul

 

salut,

am un prieten care a intampinat aceeasi chestiune dar la mana stanga;
pe mana dreapta are 2 manete suprapuse si acceleratia,modificarile au fost facute in Romania si a dat examen pt obtinerea permisului cu acea mobra
frana picior,schimbator viteze au ramas la locul lor;cu siguranta modificarile pot fi facute pt mana stanga
aici este povestea lui:in cazul in care ai nevoie de ajutor te pot pune in legatura
http://calare.blogspot.ro/2009/10/motociclisti-cu-dizabilitati.html


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As vrea sa ajut si eu cu parerea mea , cu toate ca as recomanda un scuter care sa fie modificat, deoarece are ambreiajul centrifugal. La o motocicleta as pune amandoua franele pe disc si cuplate pe o pompa de frana marita , de picior . Acceleratia , as lua o acceleratie simpla , circulara , si as schimba pozitia cablului acceleratiei ,in sens invers. In cazul unei acceleratii cu doua cabluri ar fi mai simplu , deoarece , doar sar schimba cablurile , cel de decelerare ar deveni accelerare. Partea de lumini si semnalizare , nu stiu ce sa spun deoarece conteaza tipul de acceleratie pt care opteaza. Felicitari prietenului tau ca lupta in continuare pt visul lui .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in timpul razboiului mondial nr 2 existau motociclete cu acceleratie pe mana stanga, asa incat soferul putea sa tina pe ghidon o mitraliera cu mana dreapta si sa traga

Editat de greierasul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

merci tuturor pentru sfaturi.

 

Tocmai am vorbit cu el si l-am convins ca nu-i trebuie capra (supermoto, cross, enduro). El scooter are si-l conduce cu acceleratia normala. (Pozitioneaza acceleratia cu stanga si o mentine cu dreapta. Tot cu dreapta semnalizeaza)

 

Viseaza la ceva naked. Cred ca un maxim 450 cc i-ar ajunge. Un 250cc ar fi mai mult decat perfect, parerea mea. Sunt curios daca rekluse-ul se poate monta pe astfel de motocicleta.

 

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...