Sari la conținut

Chain-oil-er electronic


Postări Recomandate

Salutari,

as vrea sa pornim o discutie (daca se poate si daca se vrea) despre "ungator" de lant, in sensul constructiv.

Ma intereseaza sa fac unul, si eventual sa-l fac intr-o serie redusa sau nu.

 

Momentan am unul cu pompa peristaltica, si cu releu reglabil ON/OFF.

Nu stiu de ce dar am doaga pusa sa fac unul "perfect", de aceea apelez la cunostintele voastre.

 

Ideea este ca unul de pe piata, la 1300 ron, nu-mi permit, si nici nu consider ca se apropie de perfectiune, de asta apelez la voi, in ideea de a gandi un sistem care sa indeplineasca majoritatea conditiilor necesare.

 

Eu aici am descoperit 3 probleme pe care am incercat si inca incerc sa le rezolv.

 

1. dispersorul

am incercat cu 1, cu 2, cu perie, fara perie ... la foaie, la pinion .. nu am gasit solutia perfecta, si inca o mai caut.

 

2. pompa

Pompa poate fi si supapa

Supapa, nu mi-a placut pt ca difera prea mult cantitatea dozata, in functie de temperatura, tipul de ulei, vascozitate ...

pompa ... majoritatea pompelor au un debit mult prea mare pt acesta aplicatie.

eu am gasit doar 2 tipuri de pompe care s-ar preta : pompa electromagnetica si pompa perilstatica

pompa elctromagnetica ... este extrem de scumpa (120E numai pompa), plus ca am descoperit un neamt care a facut cu astfel de pompa si in ultima lui varianta era la al 4-lea tip de pompa electromagnetica, pt ca ba nu reuseau sa etanseze in repaos, ba se ardea.

pompa perilstatica, la care am ajuns acum, e singura care are un pret relativ scazut, nu intra in contact direct cu uleiul, debit mic, putine parti in miscare .. deci presupun fiabila .. eu am folosit-o un an si inca functioneaza.

 

3. comanda

aici presupun ca sunt o gramada de idei si pareri, pe care eu m-as bucura sa le aud.

Intentia mea e sa fac o placa arduino/moteino .. whatever, nu ma pricep la programare dar am un prieten cu care am inceput proiectul.

Dupa cum am zis, acum eu folosesc un sistem de releu programabil ca timp ON/OFF, programabil din potentiometru, si e ok, dar eu zic ca se poate mai bine.

Ca si e-sistemele scumpe, reglajul facut dupa o perioada de ON/OFF nu mi se pare pana la urma ok.

Intentionez sa fac un sistem care sa se bazeze pe nr de rotatii facute de roata, implicit lant, si asta ar insemna, dupa conceptia mea o ungere mai buna, in sensul ca lantul va fi uns in fuctie de nr de rotatii pe care le face, si nu dupa timpul scurs intre 2 ungeri; una e sa picure o picatura la 100 de ture al lantului (viteza mica/1 minut) si una e sa curga o picatura la 10000 ture ale lantului (viteza mare/minut)

Bineinteles ca asta ar implica un senzor in plus, un cablu in plus, electronica in plus .., care pt unii ar fi un avantaj, de a avea un sistem cat mai "bun" .. pt altii un dezavantaj, fire in plus, senzori in plus, electronica in plus ... bani in plus.

 

Ca si concluzie, eu pana acum am ajuns la varianta de a face un sistem pe baza unei pompa perilstatica, facuta la o imprimanta 3d, cu comanda in functie de nr de turatii ale rotii, si cu posibilitatea de reglaj on-board a debitului.

as renunta la:

-reglaj in functie de timp

-nivel ulei (asta se poate verifica foarte usor ochiometric, plus ca volumul de ulei folosit intr-un an este foarte mic), eventual un rezervor mai marisor, sunt deschis la sugestii

-temperatura exterioara (cu toate ca ar fi practica), sunt deschis la discutii.

-ceas

-accelerometru ??!?!?!? de ce?

 

Apreciez orice sugestie si orice idee legata de subiect.

Daca se incinge discutia sunt absoolut deschis la a relata mai mult despre ce mi-a iesit pana acum si unde vreau sa ajung.

 

Andrei.

 

Daca incalc vre-o regula a forumului imi cer scuze si primesc cu piosenie pedeapsa, daca nu, cer ajutorul vostru in elaborarea unui proiect frumos si util zic eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu are rost sa te complici cu arduino and stuff. Ungatorul de lant trebuie sa fie simplu. Actionarea e bine sa fie gravitationala, reglarea debitului la picatura printr-un device simplu + o supapa on/off actionata de cheia de contact ca sa nu se scurga tot uleiul pe jos .

M-a interesat subiectul dar din cauza de lipsa de timp nu l-am aprofundat. Daca mai gasesc ceva din planurile mele de ungator am sa ti le pun aici.

Stima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta e ca aparatul electronic de mutat piatra din drum. Poate fi facut, dar e mai simplu sa-l arunci cu mana.

Probleme la ideea de mai sus:

-electronica trebuie sa fie "automotive grade", ceea ce arduino nu este in nici un caz (rezistenta la temperaturi si vibratii).

-Daca tot vrei sa te tina lantul 1000 de ani fara sa faci nimic, nu mai bine o caseta/ baie de ulei etansa

- Semnal de viteza este pe orice mobra mai noua, e un fir la care te legi si gata.

- Lungimea furtunului dupa pompa poate fi o problema, mai ales cu ulei rece

- Poate pui rezervorul de ulei intr-o zona calda (eventual incalzit de antigel) si astefl poti conta pe o vascozitate constanta a uleiului la aprox 90-100 de grade.

 

Hai sa le luam punctual:

-electronica va fi pozitionata pe bord, deci zic eu mai putine vibratii. Eu releul l-am tinut pe cadru, langa motor, si nu e "automotive grade", coafura inca rezista ... Plus ca electronica poate fi asezata pe dumpere .. e un proiect in dezvoltare.

- baie de ulei pt lant suna bine, dar nu cred ca se doreste atat ulei pe lant (implicit pe roata, haine ...) cat despre "etansa" ... cred ca nu are sens sa vorbim.

-semnal de viteza ... cam toate computerele de pe motoare difera la capitolul semnale trimise, o interfata care sa le citeasca pe toate e cam greu de facut, cred, plus ca trebuie intervenit mai mult sau mai putin in electronica. Folosirea unui sistem independent de tipul de mobra , computerizata sau nu .. e un avantaj

- lungimea furtunului .. pompa perilstatica poate mult mai mult decat orice lungime necesara unei motociclete indiferent de vascozitatea uleiului, chestie verificata.

- aducerea uleiului la o temperatura "constanta", in functie de temperatura uleiului, are aplicatie daca se merge pe sistemul de supapa. Pompa ofera o cantitate fixa de ulei, indiferent de temperatura, deci simplifica mult problema. Singura diferenta ar putea fi data de raportul volum/temperatura al uleiului, pompa perilstatica lucrand cu volum, dar nu cred sa fie diferente asa de mari.

 

Nu are rost sa te complici cu arduino and stuff. Ungatorul de lant trebuie sa fie simplu. Actionarea e bine sa fie gravitationala, reglarea debitului la picatura printr-un device simplu + o supapa on/off actionata de cheia de contact ca sa nu se scurga tot uleiul pe jos .

M-a interesat subiectul dar din cauza de lipsa de timp nu l-am aprofundat. Daca mai gasesc ceva din planurile mele de ungator am sa ti le pun aici.

Stima.

 

eu cred ca mai putina electronica inseamna mai fiabil, simplu ....dar .. eu incerc sa fac sistemul asta sa fie mai simplu pt driver, si nu pentru actiunea in sine.

plus ca oameni mai comozi (ca mine) ar prefera sa nu se gandeasca in mers la ungerea lantului, sau daca se gandesc, sa se gandeasca doar ca afara ploua sau se da pe offroad, si sa mareasca debitul de la un buton.

Aici iar, se pot implementa 2-3 profile, care doar sa mareasca un debit prestabilit a fi optim fiecarui sistem in parte.

 

Acum sa fim sinceri, este clar ca poate fi un demers inutil si posibil neinteresant pt unii, dar mie mi sa pus pata si nu cred ca voi avea liniste pana nu il incerc.

Pt mine iese din schema sistemul gravitational, din multe motive, si sincer nu as aprofunda problema pt ca sunt discutii si solutii pe tema "gravitationala", incat nu cred ca ar mai fi ceva de lamurit, acolo totul e clar si fara "inventii".

 

Oricum ma bucur ca sunt participanti la discutie.

Si ce as vrea sa fie clar, e ca incerc sa dezvolt o solutie cu ajutorul vostru, si nu neaparat sa gasesc o solutie pt ca eu am deja un sistem functional de care sunt multumit, doar ca vreau mai mult.

Recunosc ca daca nu am ceva la ce sa ma gandesc, sa mesteresc .. nu ma simt bine. Si asta dupa ani multi de RC in spate, activitate care iti umplea serile de mestereala si batut capul.

Editat de andriu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai ca incepem sa ne intelegem.

impartasesc din experienta mea: eu folosesc acum o pompa perilstatica modificata pt a micsora debitul.

intentionez sa folosesc o pompa custom, printata 3d, cu un motor la 12v cu reductor, implicit viteza foarte mica, deci un control aproape de zecimi de ml, bineinteles cu un furtun cu orificiu mic .. 1 mm.

Am avut dispersorul pus in spate, la spur, distanta intre pompa si dispersor aproximativ 40 cm, si picatura era livrata instant si o data cu actionarea pompei. Tu zici bine de "zestre" dar fiind presiune atmosferica, si faptul ca uleiul nu se comprima, rezulta intr-un raspuns instant al pomparii.

De asemenea pompa perilstatica are avantajul de a fi si supapa atunci cand nu e ON, nu am avut picaturi curse decat atunci cand picatura s-a intamplat sa fie exact inaintea opririi motorului, o alta problema ce as vrea sa o rezolv dar nu stiu cum.

Cert este ca uleiul nu se comprima, furtunul nu se dilata la presiunea aia, si de curs nu curge intre picaturi.

Mai nou dezvolt ideea periilor, ultima incercare a fost sa "ud" pinionul ... incercare s-a soldat cu epilarea periei =)) .. inca ma mai joc acolo.


» Post actualizat in 24 Feb 2015 10:59

proiect in lucru cu pompa:

 

pompaperilstaticav3.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te complici degeaba...

 

Ia o supapa de la aia ce monteaza GPL pe masini, fa un rezervor, comanda supapa de la becul din far si monteaza in serie un robinet de la aia ce vand acvarii si acceosrii de vanatoare :)

Gaseste debitul optim la robinet ca sa nu iti umple janta cand mergi si cand nu ai contactul pus nu o sa iti curga ulei.

 

Aplica uleiul pe interiorul foii, astfel ca atunci cand mergi, din cauza la forta gravitationala, sa ti-l intinda inspre zimti/lant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o sugestie. Ca sa scapi de picurareiaccidentale când motorul urmează sa fie oprit(ca doar sistemul nu știe când vrei tu sa oprești motorul) îi pui o condiție de funcționare a sistemului de peste 2000 turații. Astfel la relanti nu nu îți va picura niciodată nici o picătură. mă gândesc ca în acest mod scapi de orice bătaie de cap legata de picurare inutile atunci când nu este necesar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna asta, nu ma gandisem, doar ca eu nu stiu turatia motorului, pot sti daca merg pe principiul cu senzor pe roata o viteza relativa, si nici nu vreau sa intru in electronica motocicletei, pt a fi mai universala.

Daca e sa ma raportez la viteza, sa nu scuipe sub o anumita viteza, iar nu stiu cat de bine e pe offroad. Iar in oras, ar trebui cand te apropii de destinatie sa nu depasesti viteza respectiva =)), pt ca exista o intarziere intre momentul in care picatura iese pe foaie, si momentul in care se aduna si picura pe jos.

exact astfel de discutii le consider coonstructive, de optimizare.

 

@Cata, pe principiul asta nu mai avem la ce sa ne gandim, cu ce sa ne umplem timpul, o fac din placere si cu speranta de a face ceva mai bun ... daca e sa-mi reuseasca, nu pot decat sa ma bucur .. daca nu, nu am pierdut nimic, si am sa ma conving ca nu se putea mai bine. Nu am nici o obligatie fata de nimeni si nimic, nu traiesc din asta sa trebuiasca sa castig bani din asta .. doar incerc.

As putea sa raman la pompa mea si la releul meu care e oricum mai bun decat supapa, si am sa sper fie cineva acolo care sa vrea mai mult, in orice domeniu.

Ma bucur totusi ca nu am ramas la carburatie si la aburi .. deci speranta moare ultima. Nici nu inventez apa calda, nici nu vreau asta, dar vreau mai mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... si fac un "profil" de "enduro" in care aceasta variabila sa se anuleze .. got it .. activata printr-o apasare de buton :alcy:

adica daca vrei enduro, dezactivezi aceasta functie si ea va picura indiferent de viteza.

tot din ciclul asta se poat face mai multe profile: enduro/oras/autostrada ... pt ca viteza medie difera destul de mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma refeream la enduro in sensul in care intri pe un forestier cu mal si balti, unde viteza scade destul de mult, si acolo poate sa curga mult mai mult ulei, si ca sa nu risti sa nu unga deloc, fiind viteza scazuta.

la enduro in adevaratul sens, nu cred ca face fata nici un chain oil-er.

oricum ideea e excelenta si incerc sa o implementez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de ce îți sugeram eu turația motorului? Pt ca tu vorbeai de simplitate și fiabilitate.

Ei bine mie mi se pare mai simplu și mai eficient (eevident și mai economic) sa iei un semnal de pe un senzor existent decât sa implementezi tu un nou senzor în sistem. Și sincer cred ca mai ieftin este un fir cu 2 papuci decât un senzor legat la o interfață.

Opțiunile sunt multe dar cel mai simplu mie mi se pare așa Plus ca opțiunile de customizare sunt multe. Pt ca în funcție de tensiunea sau rezistenta de pe semnalul de turație poți sa faci sistemul sa picure mai mult sau mai puțin în intervale mai mari sau mai mici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu sunt Toma necredinciosul, dar hai sa analizam mai in detaliu (daca vrei).

 

1. turatia motorului e aceiasi la viteze diferite, implicit la nr de turatii pe care il face lantul. In treapta intai, la 5000 de ture, lantul se invarte de 50 de ori (sa zicem) .. la 5000 de turatii in treapta 5-a ...lantul se invarte de 250 de ori (gen).

din acest punct de vedere e mai ok cu viteza fata de turatie. Viteza este in directa legatura cu nr de cicluri ale lantului.

Acum, bineinteles ca si aici sunt diferente, patineaza roata, mergi pe o roata .. dar nici picatura aia nu tre sa fie chiar la mitzo cotzo ca dupa aia unge lantul doar intr-un loc =)).

2. din cate stiu eu, fiecare firma producatoare de agregate, folosesc limbaje diferite de comunicare, ca sa nu mai zicem de cele pe carburatie, fara calculator de bord.

Din acest pct. de vedere nu m-as lega nici de turatie si nici de viteza luata de pe computerul de bord.

Bineinteles, aceasta este parerea mea, ca nu vreau sa fiu limitat de o marca sau de vechimea motocicletei (carburatie/injectie/calculator)

 

ideal intradevarar fi sa culeg semnalul din calculator, eventual si turatia si viteza, se pot face algoritmi in cazul asta sa-ti afiseze si treapta de viteza ... 2 in 1 .. dar eu zic ca e alt film atata timp cat semnalul nu e "universal".

 

de aceea eu consider ca e mai simplu sa pun un hall senzor, cablu cu 3 fire, pe roata fata sa fie cat mai scurt traseul.

bineinteles ca apar si aici complicatii, amplasare magneti, traseu cablu, fire in plus .. dar iar, din toate posibilitatile la care m-am gandit, hall senzorul mi sa parut cel mai ok.

ar mai exista posibilitatea montarii unui semzor optic, care eventual sa citeasca fantele de la ABS daca ai, sau dintii de la pinion ..... , sau orice altceva, dar problema cu senzorul optic e tocmai faptul ca e optic, adica daca se murdareste, nu mai citeste. (lucru care nu se aplica la hall)

 

nu vreau sa crezi ca sunt chitit pe ceva anume, tocmai de asta am deschis topicul, ca sunt ferm convins ca pot exista idei mai bune daca ne punem mai multi pe gandit. Ideea e sa le gasim.

Ne contram* pana gasim varianta cea mai buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te complici degeaba...

 

Ia o supapa de la aia ce monteaza GPL pe masini, fa un rezervor, comanda supapa de la becul din far si monteaza in serie un robinet de la aia ce vand acvarii si acceosrii de vanatoare :)

Gaseste debitul optim la robinet ca sa nu iti umple janta cand mergi si cand nu ai contactul pus nu o sa iti curga ulei.

 

Aplica uleiul pe interiorul foii, astfel ca atunci cand mergi, din cauza la forta gravitationala, sa ti-l intinda inspre zimti/lant.

:10: plus o bere ! eu am o vorba ''Scopul scuza mijloacele '' si pe principiu asta m-am dus dupa ce m-am tot gandit si eu cum sa fac , pana la urma am pus un rezervor de 200 ml un furtun cu 2 robineti de acvariu si la capat 2 tevi de la o antena gen telecomanda sau teava de pix de alama si vreau sa zic ca merge perfect .

 

Daca pe viitor vreau sa complic lucrurile modific rezervorul sa am un buton cu arc si pe acel buton pun un releu cu clapeta care sa-mi apese butonelul cand vreau eu asta ca sa fac dozarea cand vreau si gata treaba fara riscuri complicati si bani aruncati in vant .Mie nu mie greu sa-i dau drumu la robinet sa mearga vreo 10 km dupa care sa ma opresc si sa il inchid si sa am lantu uns si curat , pentru 10 lei toata investitia nu am pretentii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si la cat timp repeti operatiunea butonelul?

din cate am cercetat eu, una e uleiul din spray care adera si sta acolo 300 km, si un ae uleiul de uns, care daca nu curge constant, nu unge.

ideea e ca nu cred ca e ok sa ungi lantul cu ulei 10 minute,dupa care mergi o ora fara, dupa care il mai opresti ...

La un drum de cateva sute de km? de cate ori ungi lantul?

eu cred ca insasi ideea cu rezervor pornit 10 minute a plecat de la faptul ca e mai usor si mai comod decat sa tragi pe dreapta, sa pui motorul pe cricul central, daca il ai, sa cureti, stergi, ungi lantul ... la nu stiu cate sute de km.

la fel si intentia mea, e mai comod si mai usor sa stiu ca nu eu ma ocup de ungerea lantului .. deci am altceva la care sa ma gandesc.

la fel de bine pot sa imbib un burete de bucatarie cu ulei si sa-l fixez pe foaie .. e si asta o varianta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca ar fi cel mai folosit sistem DACA as sti cum a rezolvat urmatoarele probleme:

 

-lucreaza cu presiunea atmosferica, deci in momentul stationarii, va picura, deoarece sistemul e gandit sa actioneze la diferente de presiune, fara a se lua in calcul gravitatia, uleiul va curge in stationare. Iar daca ne gandim la o supapa, sau un robinet .. no me gusta

- debit la viteze mici, sunt ferm convins ca functioneaza la viteze mari, la fel de convins sunt ca nu functioneaza la viteze mici.

- diferente de temperatura si vascozitate, un ulei mai vascos, circula mai greu prin tub decat un ulei mai subtire ..

 

Solutii sunt , vor fi, si vor aparea .. fiecare stie ce vrea de la sistem, si fiecare are placerea de a-si ocupa timpul, sau nu, cu porcarioare de astea, care pana la urma au sau nu importanta in functie de fiecare.

Acuma serios, sunt curios cat tine un lant si o foaie daca nu le ungi, daca ar tine un an, oricum faci revizia, daca ai bani .. schimbi lantul si foaia si ai terminat .. nu mai ai batai de cap cu chain oil-erul .. poate fi si asta o solutie, cred ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si la cat timp repeti operatiunea butonelul?

din cate am cercetat eu, una e uleiul din spray care adera si sta acolo 300 km, si un ae uleiul de uns, care daca nu curge constant, nu unge.

ideea e ca nu cred ca e ok sa ungi lantul cu ulei 10 minute,dupa care mergi o ora fara, dupa care il mai opresti ...

La un drum de cateva sute de km? de cate ori ungi lantul?

eu cred ca insasi ideea cu rezervor pornit 10 minute a plecat de la faptul ca e mai usor si mai comod decat sa tragi pe dreapta, sa pui motorul pe cricul central, daca il ai, sa cureti, stergi, ungi lantul ... la nu stiu cate sute de km.

la fel si intentia mea, e mai comod si mai usor sa stiu ca nu eu ma ocup de ungerea lantului .. deci am altceva la care sa ma gandesc.

la fel de bine pot sa imbib un burete de bucatarie cu ulei si sa-l fixez pe foaie .. e si asta o varianta.

Daca ar fi asa cum spui nu s-ar mai vinde nici Oileru Lobman care e cam la fel doar ca apesi manual butonu , din robinet poti face dozarea si mai rar , variante sant destule si ieftine fiecare dupa buget si comoditate , mai cred ca mergant peste 100 km mai faci o oprire pentru dezmortit si nu e greu de verificat lantu , aici mai intervine temperatura si ploaia , asa ca eu unu nu mie greu sa verific cand fac o oprire si sai fac manual o dozare.

Sant sprayuri de lant care tin pe lant intradevar ,dar la fel tine si prafu si il face o pasta abraziva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

....variante sant destule si ieftine fiecare dupa buget si comoditate..........

 

asta e si ideea, eu nu vreau sa intru in polemica bani/comoditate/ce am eu/ce are ala .. eu vreau sa fac altceva, poate mai prost, poate mai bun .. habar nu am, dar stiu ca vreau sa fac ceva .. o sa vad ce iese la final

ideea topicului era sa avem o discutie pe "chain oil-er electronic", dar vad ca nu a starnit interes, e de inteles cand sunt alte variante preferate ... fiecare cu ce ii place.

eu unul la capitolul asta am alte preferinte ... sa uit de aceasta problema, asa cum am uitat si de socul tras de la LADA, ca de aia aveam cand eram mic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@andriu sant de acord cu tine era doar o paranteza pentru ceva ieftin si rapid , categoric ca e frumos ceva electronic doar ca e probelma complicatiei si investitiei , oricum sper sa gasesti o varianta buna si poate avem si noi de beneficiat.

Bafta !

Editat de matrixx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E greu sa impaci toate aspectele problemei. De exemplu daca circuli cu viteza mica pe strada, ar trebui sa ai un debit mic de ulei, de acord; dar daca mergi pe un offroad? tot cu viteza mica o sa mergi, tot debit mic o sa ai dar ar trebui un debit mare pentru a-ti indeparta mizeria. Asta ar insemna ca ti-ar trebui un "selector de moduri" gen on orad / off orad / rain / etc. In realitate, cred ca poti sa ignori acest aspect, gandeste-te ca la un moment dat o sa iesi la asfalt si o sa mergi mai repede, tot o sa se curete.

 

In alta ordine de idei, singura solutie la variabilele temperatura / vascozitate o vad in folosinta unei pompe la care se poate doza debitul precis; mai exact, o pompa la care presiunea se creeaza prin intermediul unui surub cu filet cu pas mic ce impinge pistonul.

 

Sincer, nu vad de ce ai schimba kitul de lant la fiecare revizie, poate doar daca faci 35 mii km de la o revizie la alta :) E clar ca un oiler prelungeste viata lantului, deci discutia de aici nu e in van.

 

PS: Exemplu de mai sus a fost dat doar pentru banalitatea solutiei, dar e drept ca e exact opusul a ceea ce se vrea in topicul asta; deci a fost usor off topic dar macar a mai ridicat un pic thread-ul :) . Ca idee, porcarioara aia se vinde pe ebay cu 70 usd + shipping.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam asa ceva ti-ar placea tie , si mie la fel doar ca pretul sa fie la jumate si tot nu-mi place.

 

https://www.louis.at/artikel/scottoiler-e-system-v2-inkl-250ml-kettenoel/10004397?list=43139037

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai banuiesc ca de la asta mi-a plecat pata.

dar in stilul propriu .. are si asta bubele lui, dupa mine.

in primul rand accelerometrul ala ... e discutabil ce si cum face .. adicatelea daca se unesc astrele si mergi constant .. sa inteleg ca nu mai scuipa?

ceasul .. e un plus, dar as prefera sa nu fie si sa fie mai ieftin

dupa care termometru .. de ce? nu e ca la auto, unde tu stai la caldurica si nu stii cat e afara .... plus ca nu imi da temperatura asfaltului ... e un plus, dar as prefera sa nu fie si sa fie mai ieftin

nivel de ulei .... eu am consumat 50 de grame intr-un an (mers mai putin ce ii drept) ... ma gandesc ca macar o data pe an poti verifica nivelul.... e un plus, dar as prefera sa nu fie si sa fie mai ieftin

 

sa dam cezarului ce e al Cezarului ... doar pompa electromecanica e intre 50-150 de Euro ... plus electronica, plus sticluta .. am ajuns sa le respect pretul ..dar tot cred ca se poate daca nu mai bine, mai ieftin ...

 

in primul rand mie nu-mi place ca e ff mare cutiuta de pe bord si ca e o singura unitate mare (sticluta+pompa) .. si am descoperit ca pe dakar eu nu as avea unde sa o pun ... bine, banuiesc ca ii gaseam un loc daca ma straduiam, dar traiasca motivul.

eu sper sa fac cutiuta de pe bord cel putin la jumatate, daca nu un sfert .. verificat, cam atata iese ...si vreau sa am rezervorul separat de pompa, ca sa le pot gasi pozitii mai bune pe motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...