Sari la conținut

KTM 690 Enduro


Postări Recomandate

Buna seara! Sunt interesat de un KTM 690 Enduro, dar nu stiu sigur daca este imatriculabil. Detine cineva acest model, se poate imatricula?

 

Daca nu este 690, ce altceva recomandati in acest gen nu vreau neaparat enduro, o folosesc pentru oras si ceva enduro foarte usor, drumuri forestiere sau piatra cubica? O motocicleta foarte usoara, cu care sa te strecori usor in trafic, fiabila si relativ puternica, peste 50 CP, daca se poate cu doua locuri, dar nu este conditie obligatorie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai daca ai F700GS, la ce-ti mai trebuie alta motocicleta care face acelas lucru?

din cate stiu F700 merge excelent (mult mai bine ca 690-u) pe drumuri asfaltate, dar poate face si enduro foarte usor asa cum spui.

E la misto topicul?

Editat de xtrblack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna seara! Sunt interesat de un KTM 690 Enduro, dar nu stiu sigur daca este imatriculabil. Detine cineva acest model, se poate imatricula?

 

Daca nu este 690, ce altceva recomandati in acest gen nu vreau neaparat enduro, o folosesc pentru oras si ceva enduro foarte usor, drumuri forestiere sau piatra cubica? O motocicleta foarte usoara, cu care sa te strecori usor in trafic, fiabila si relativ puternica, peste 50 CP, daca se poate cu doua locuri, dar nu este conditie obligatorie.

 

se poate inmatricula fara probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ms pt. informatie Gabi! Si nu xtrblack, nu mai am acel F700 GS, intre timp m-a corupt tatal meu si a ramas la el din august anul trecut, este tot in familie dar ne certam pe ea de cele mai multe ori. Acum as vrea ceva putin mai usor, mai de oras, pentru ca timpul nu imi mai permite oricum sa ies cu ea in weekenduri cum faceam pana acum.

 

Costinell daca iti pare o motocicleta pentru ture lungi, pentru ce ai opta ca motocicleta de oras?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As vrea ceva care sa tinda spre enduro, ai o alta senzatie pe drumuri forestiere cu un enduro decat cu un naked conceput in mare parte pentru confort!

Naveta pe drumuri forestiere? Hm...

Daca iti permiti, 690 e belea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu! Din fericire acum nu mai sunt navetist, naveta mea este dintr-o parte in alta a Bucurestiului acum, am scapat de deplasari in afara orasului, nu merg mai departe de Stejarii Residence - Oxford Gardens sau Stejarii Residence - Romana, numai ca vara este destul de placut sa mergi prin padure nu pe centura, mai ales dimineata la 5 jumate, e un traseu foarte frumos. Este greu sa iti permiti cu 690, exista un efort sa il achizitionezi nu este tocmai usor, dar cred ca se merita!

Editat de adrianrazvan13
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Nu! Din fericire acum nu mai sunt navetist, naveta mea este dintr-o parte in alta a Bucurestiului acum, am scapat de deplasari in afara orasului, nu merg mai departe de Stejarii Residence - Oxford Gardens sau Stejarii Residence - Romana, numai ca vara este destul de placut sa mergi prin padure nu pe centura, mai ales dimineata la 5 jumate, e un traseu foarte frumos. Este greu sa iti permiti cu 690, exista un efort sa il achizitionezi nu este tocmai usor, dar cred ca se merita!

 

Daca nu ti o permiteai nu mai deschideai topicul banuiesc. Este perfecta pentru ce vrei tu. KTM ii zice "Allrounder" adica buna la toate si daca de cele mai multe ori un lucru bun la toate nu exceleaza la nimic nu e deloc cazul pentru 690. Cu un set de roti de super moto devine o bestie si lasa in urma dupa cateva viraje multe motociclete de asfalt sau adventure (apropos de comparatia cu F700-F800 pe asfat). Cu anvelope mai de strada pe rotile enduro isi pastreaza comportamentul de supermoto (nu se schimba nimic in comparatia cu F700-F800 pe asfalt) iar cu crampoane o sa ti dea increderea sa te bagi pe "drumuri" pe care cu o motocicleta din gama adventure nu te ai baga sau daca ai face o ai ajunge plin de transpiratie (daca nu mai rau).

Optionalele sunt la fel de scumpe ca la orice motocicleta de dupa 2005-2007 sau chiar mai ieftine :P Un rezervor marit la "turateci" este 800E pt 690 si 1200E pt 800GS. Pt ce vrei tu nu ai nevoie de prea multe optionale oricum, decat daca vrei sa i mai maresti puterea deja enorma pentru un monocilindru sau sa ai si un set de roti supermoto.

Modelele dupa '12 au cilindreea marita de la 654cmc la 690cmc, iar '14-'15 au ABS si twinspark de la DukeV dar nu mai pot fi accesate cu TuneECU (citeste despre asta daca te intereseaza sa ti iei 690). Suspensia fata este o varianta WP cu cartus deschis similara cu cea de pe multe KTMuri pur Enduro (gama EXC) dar cu o cursa redusa si setari mai apropiate de supermoto (daca vrei sa mergi mai mult pe off o sa ai nevoie de un upgrade la un mecanic in supensii - Pinochio in Bucuresti sau Daniel la Baia Mare stiu ce sa i faca daca sti ce sa le ceri). Amortizorul spate este tot WP dar nu se apropie in performante de variantele de pe modelele pur enduro. De remarcat ca suspensia este foarte reglabila: preload, compresie si rebound pt fata / preload, compresie hi si low speed si rebound pt spate spre deosebire de mai toate motocicletele din gama adventure.

Cadrul trellis din Cr/Mo este 95% identic cu cel care face legea in Dakar din 2007 incoace (exceptand 2015) iar motorul de 654cmc (mai putin sistemul de injectie) a fost si el folosit in proportie de 80% la modelele care au castigat competitia in 2008-2010 pina cand ASO (organizatorul) a incercat prin limitarea cilindreei sa limiteze si victoriile KTM, lucru care asa cum stim nu a reusit!

Singurul cu adevarat defect este rulmentul tachetului (de admisie sau de evacuare dupa cum ai norocul) care se mai prajeste. Daca se verifica din cand in cand se poate depista la timp iar daca nu atunci cand se prajeste distruge si lobul axei cu came (tachetul e ~60E iar axa cu came e ~120E). In rest sunt incidente izolate care nu pot fi generalizate (pompa de benzina, statorul, releul de incarcare, injectorul infundat, cadrul crapat etc).

Vibratiile sunt prezente ca la orice monocilindru (este printre cel mai smooth) dar nu se pot compara cu un bicilindru.

Pt ca are doar 1.8l de ulei e bine sa respecti cu sfintenie intervalele de service si sa folosesti uleiul recomandat Motorex sau similar (eu folosesc numai MOTUL). '08-'11 5.000km, '12 7.500km si '13-'15 10.000km or every time after you race it!

 

Parerea mea... pe posesor dupa peste 30.000km.

 

Ma interesează si pe mine un KTM 690 R

 

Cred ca o sa apreciati stabilitatea crescuta pe asfalt, dar kilogramele in plus se simt serios venind dupa un Freeride. Daca discutam de intervale de service la 690 uiti de ele fata de orele care ticaie la Freeride cand e pornit sau la orice adevarat enduro.

Editat de mrwwwhite
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ionut ! la tine parca a fost ceva problema cu cadru puscat in cateva locuri , mi se pare ca ai refacut ceva mult mai bine daca nu ma insel , totusi cam dubios pentru un motor asa laudat.

Oricum tenere ala cu care ai ajuns din africa , saracu motor bun de muzeu prin cate a trecut si el si voi.

 

Sanatate si numai bine !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu ti o permiteai nu mai deschideai topicul banuiesc. Este perfecta pentru ce vrei tu. KTM ii zice "Allrounder" adica buna la toate si daca de cele mai multe ori un lucru bun la toate nu exceleaza la nimic nu e deloc cazul pentru 690. Cu un set de roti de super moto devine o bestie si lasa in urma dupa cateva viraje multe motociclete de asfalt sau adventure (apropos de comparatia cu F700-F800 pe asfat). Cu anvelope mai de strada pe rotile enduro isi pastreaza comportamentul de supermoto (nu se schimba nimic in comparatia cu F700-F800 pe asfalt) iar cu crampoane o sa ti dea increderea sa te bagi pe "drumuri" pe care cu o motocicleta din gama adventure nu te ai baga sau daca ai face o ai ajunge plin de transpiratie (daca nu mai rau).

La modul cum pui problema, e mai bun pe strada si decat un 1200 sau vre-un touring ceva....serios?! hai nu pe bune?

nu toata lumea face liniute pe sosea/curbe daca la asta te refereai....probabil vorbeai de un circuit, ceva gen super moto si pe distante scurte.

nu era o comparatie cu nici un F800 ci cu ceea ce aparea ca si moto detinuta la el in profil la momentul postarii, adica F700.....spunand ca face multa strada/oras si offroad usor.

Editat de xtrblack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ionut ! la tine parca a fost ceva problema cu cadru puscat in cateva locuri , mi se pare ca ai refacut ceva mult mai bine daca nu ma insel , totusi cam dubios pentru un motor asa laudat.

Oricum tenere ala cu care ai ajuns din africa , saracu motor bun de muzeu prin cate a trecut si el si voi.

 

Sanatate si numai bine !

 

citeste cu atentie ;)

 

"Singurul cu adevarat defect este rulmentul tachetului (de admisie sau de evacuare dupa cum ai norocul) care se mai prajeste. Daca se verifica din cand in cand se poate depista la timp iar daca nu atunci cand se prajeste distruge si lobul axei cu came (tachetul e ~60E iar axa cu came e ~120E). In rest sunt incidente izolate care nu pot fi generalizate (pompa de benzina, statorul, releul de incarcare, injectorul infundat, cadrul crapat etc)."

 

 

La modul cum pui problema, e mai bun pe strada si decat un 1200 sau vre-un touring ceva....serios?! hai nu pe bune?

nu toata lumea face liniute pe sosea/curbe daca la asta te refereai....probabil vorbeai de un circuit, ceva gen super moto si pe distante scurte.

 

Corect ai dreptate... dar majoritatea testelor in lumea moto iau in calcul multe alte aspecte pina sa ajunga la confort. Ma refeream de exemplu la un drum pina la Cheia sau Balea si ce i drept nu la unul de 1000 de km pe autostrada. BTW ai mers mai mult de 100 de km cu un 690?

» Post actualizat in 20 Feb 2015 20:55

nu era o comparatie cu nici un F800 ci cu ceea ce aparea ca si moto detinuta la el in profil la momentul postarii, adica F700.....spunand ca face multa strada/oras si offroad usor.

 

...sa completam la completare:

 

Nu mi spune ca F700 si F800 sunt doua motociclete complet diferite concepute pentru rideri cu viziuni despre motociclism total opuse.

Ai facut comparatia cu motocicleta lui F700 si probabil si prin prisma si experienta pe care ai acumulat o cu motocicleta din dotare (F800).

Comentariul meu in acest topic se datoreaza faptului ca am ceva experienta cu modelul care a generat toata discutia si m am gandit sa l ajut pe adrianrazvan13 cu un sfat direct venit de la un posesor.

"Multa strada/oras" indica perfect catre o motocicleta gen super moto care are o agilitate in trafic net superioara modelului pe care in acest moment il imparte cu tatal lui (fapt ce ma face sa cred ca datorita varstei va aprecia calitatile dinamice ale 690ului si pe distante scurte, pe strada, in oras, nu va suferi din cauza seii mai inconfortabile decat cea de F700)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte interesante discutiile pe tema KTM 690 . Asa cum ziceam ma intereseaza unul la un pret bun .

Si pentru ca am fost asa incantat de Freeride 350 saptamana viitoare imi vine altul nou model 2015 la care au modificat cutia de viteze mergand pe varianta cu primele 5 de tractiune off road , iar viteza a sasea modificata pe raport lung (adica a crescut viteza maxima co 10 %). Modelul 2015 vrea sa reprezinte o combinatie oras si enduro .Vom vedea ce a iesit si am sa va povestesc impresiile mele .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici m-as baga si eu "umpic" in seama, daca puteti sa admiteti ca xchallenge se compara cu 690-ul. Dpmdv xch (mono, 650, 53 hp,153 kg), cu gume similare cu 800 gs e mai distractiv pe curbe. Si m-am dat cu amandoua pe sosea la modul egal. In alta ordine de idei, Nicon, ce ai facut/faci cu freeride-ul ala vechi si terminat :)) ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici m-as baga si eu "umpic" in seama, daca puteti sa admiteti ca xchallenge se compara cu 690-ul. Dpmdv xch (mono, 650, 53 hp,153 kg), cu gume similare cu 800 gs e mai distractiv pe curbe. Si m-am dat cu amandoua pe sosea la modul egal. In alta ordine de idei, Nicon, ce ai facut/faci cu freeride-ul ala vechi si terminat :)) ;)

 

Multumesc Popp! Exact cand vroiam sa generalizez si sa spun ca s a ajuns la un flame war tipic pt fanii BMW. Ma bucur ca m am inselat si incercam sa ne pastram la obiect. D aia nu e bine sa generalizezi!!!

Comentariul meu de mai sus in care am inclus F700-F800 (dar totusi in paranteze) era datorat postului inutil al lui Xtrblack prin care raspunde la un topic clar cu o intrebare retorica. Sunt de parere ca atunci cand nu ai nimic bun de adaugat mai bine te abtii decat sa faci comentarii gratuite.

Daca nu ai mers deloc sau prea mult cu 690ul imagineaza ti ca e si mai fun sa ai o suspensie mai buna decat are XCh de fabrica, vro 10 cai in plus si 15kg in minus. Apreciez foarte mult Xch (se pare ca iar aici BMW a avut o viziune cu mult inainte ca publicul sa o inteleaga) dar faptul ca s a produs doar 3 ani si necesita un upgrade costisitor la suspensie m a facut sa merg pe 690.

BTW poate te intereseaza o foaie DirtTriks pt XCh, vezi aici.

 

Ca sa nu para ca ma eschivez (desi corect e sa raspunda cine a fost intrebat primul si nu practic printr-o alta intrebare), ZigZag, nu am mers peste 100km cu 800GS dar din cat am mers (si am prins si viraje) mi a lasat impresia de o motocicleta stabila, grea, silentioasa si foarte confortabila; pt cine cauta doar asta e perfecta.

» Post actualizat in 21 Feb 2015 10:36

model 2015 la care au modificat cutia de viteze mergand pe varianta cu primele 5 de tractiune off road , iar viteza a sasea modificata pe raport lung (adica a crescut viteza maxima co 10 %). Modelul 2015 vrea sa reprezinte o combinatie oras si enduro .Vom vedea ce a iesit si am sa va povestesc impresiile mele .

 

Interesant!

Daca nu ati mers cu 690ul poate facem o iesire la primavara ca si eu as fi interesat sa vad un Freeride in fiare si cauciuc. Ma intereseaza ca varianta pentru Ana prietena mea. M as incumeta mult mai relaxat sa scurtez suspensia din interne la KTM si fata de actualul DRZ ar fi pentru ea o motocicleta pe care chiar ar invata mult pe offroad datorita "mostenirii" de trial.

 

690 folosit se gaseste si bine sub 4000E pt modelele 08-11 dar as spune ca unul ok are un pret de min 5000E. Scump sau ieftin asta tine de fiecare si nu prea e subiect de forum. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

690 folosit se gaseste si bine sub 4000E pt modelele 08-11 dar as spune ca unul ok are un pret de min 5000E. Scump sau ieftin asta tine de fiecare si nu prea e subiect de forum. :)

posesor de vaca bmw si eu, dar sunt interesat de un 690 pentru mers in afara drumului si pe coclauri. sunt bine crescut si nu stiu inca cat de bine as sta pe el.

pe mobile.de n-am gasit inca o varianta sa ma convinga. ma refer la un nr de km mic si un pret pe masura.

mai toate sunt scumpe si cu km destul de multi, asa ca iau in calcul unul nou.

stii ceva de modelul nou? stiu ca are abs, ride by wire si alte giumbuslucuri, dar nu stiu nimic inca de eventualele probleme.

la un moment dat, o sa te stresez si pe pm cu niste intrebari, daca n-o fii cu suparare.

Editat de gabyshor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Interesant!

Daca nu ati mers cu 690ul poate facem o iesire la primavara ca si eu as fi interesat sa vad un Freeride in fiare si cauciuc. Ma intereseaza ca varianta pentru Ana prietena mea. M as incumeta mult mai relaxat sa scurtez suspensia din interne la KTM si fata de actualul DRZ ar fi pentru ea o motocicleta pe care chiar ar invata mult pe offroad datorita "mostenirii" de trial.

 

690 folosit se gaseste si bine sub 4000E pt modelele 08-11 dar as spune ca unul ok are un pret de min 5000E. Scump sau ieftin asta tine de fiecare si nu prea e subiect de forum. :)

Am avut ceva in categorie , Suzuki XF 650 Frewind , dar nu m-a satisfacut .

Eu aveam o impresie proasta de KTM datorita povestilor cu fiabilitatea slaba si mentenata scumpa . Prietenii mei seniorii de la Semenic mi-au deschis discutia despre Freeride 350 . Acolo se practica enduro la cote profesioniste . Sunt doua cluburi (unul al unui scotian si celalt al unui neamt ) .Aduc din afara iubitori ai plaiurilor noastre ( la ei nu se pot plimba liber pe unde vor ) . Le asigura cazare , motociclete , ,echipament , trasee monitorizare GPS si ii baga la concursuri . Spre exemplu scotianul considera ca o motocicleta mai mare de 250 cmc 4t nu este competitiva prin acele locuri . Pentru mine Freerider-ul este precum căluțul mongolului care parcurgea distante enorme cu hrana putina . Niciodata nu credeam ca imi va veni asa de bine o motocicleta , tovaras de drumuri grele .

Am mai multe motociclete puternice de asfalt , BMW K 1200 GT , Suzuki SV 1000 S si TDM 900. De cand ma dau pe enduro am ajuns la concluzia ca BMW-ul si SV -ul sunt prea mult pentru unul ca mine care calatoreste de unul singur si de aceea asi vrea un KTM 690 cu care sa ma joc atat in trafic cat si pe drumurile nepietruite . TDM -ul este iarasi o motocicleta pe care o apreciez in mod deosebit .

Cand ma voi hotărî sa dau Freerider-ul asta din 2013 am sa va anunt .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca va hotarati sa dati freeride-ul poate va intereseaza un schimb cu un xchallenge in loc de 690, eventual diferenta ( eu sau dvs, ne intelegem, nu-i problema :) Cat despre foia aia, mrwwwhite multumesc dar am luat deja o foaie cu 52 de dinti. Nu se compara in calitate ( Al) dar urmeaza si alte investitii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

interesante opiniile dar destul de subiective, am vazut tot felul de comparatii care nu isi au rostul dupa parerea mea

 

690 este un motor de rally-adventure si se poate compara doar cu XR 650 si poate cu BMW xchallenge (m-am dat cu una 10 min si e destul de slabuta ca si power)

 

eu sunt posesor de 250 exc 2T si africa twin si am cam avut toate tipurile de moto de la supersport pana la enduro la care am si ramas dealtfel.

 

Ideea e super simpla, nu exista o moto care sa le faca pe toate bine si sa fie si ieftina la intretinere

 

fiecare trebuie sa aleaga in functie de ce anume doreste de la o moto : vrei plimbari lungi prin Europa si din cand in cand un forestier alegi F800 gs, transalp, africa twin etc

vrei hard enduro mergi pe 2T, enduro clasic gama exc 4t de la Ktm,

vrei plimbari in regim rally prin desert, forestiere mai grele mergi pe 690, xr 650 ...

 

cam asta e

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...