Jump to content


Alatura-te grupului nostru pe FaceBook! Like & share! Like & share! Alatura-te grupului nostru pe FaceBook!
Photo

Vreau sa construiesc o motocicleta electrica


  • Please log in to reply
37 replies to this topic

#1 amoremotore

amoremotore

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 69 posts
  • Location:Bals
  • Moto: HONDA CB 500
  • Numar: OT-19-MEG
  • Club: KAMIKAZERIDERS MC CRAIOVA

Posted 05 February 2015 - 10:45 AM

De cateva zile am terminat conversia unei masini, Toyota Prius, am facut-o electrica si imediat mi-a zburat gandul la o motocicleta. Pentru ca a mea este inca destul de buna( nu are decat 1700 km ), nu ma indur sa o dezmembrez ca sa ii folosesc cadrul, asa ca adresez o rugaminte intregii comunitati moto: doreste cineva sa doneze o motocicleta fara motor pentru realizarea acestei conversii? poate sa aiba si motor defect, ma ocup eu sa il demontez. Ca sa ma revansez, voi asigura o plimbare pe cinste cu viitoarea motocicleta electrica.



#2 George M.

George M.

    Membru stâng

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,385 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Moto: Yamaha FJR1300A
  • Numar: GMX

Posted 05 February 2015 - 11:31 AM

Uite ceva la 350 de lei, daca consideri ca te ajuta. :)

http://www.motocicli...6-cross-ieftin/



#3 yoyo_man

yoyo_man

    LUV2XLR8

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,360 posts
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Moto: Hornet 900
  • Club: W.A.T.B.A.F.T.R.

Posted 05 February 2015 - 11:38 AM


De cateva zile am terminat conversia unei masini, Toyota Prius, am facut-o electrica si imediat mi-a zburat gandul la o motocicleta. Pentru ca a mea este inca destul de buna( nu are decat 1700 km ), nu ma indur sa o dezmembrez ca sa ii folosesc cadrul, asa ca adresez o rugaminte intregii comunitati moto: doreste cineva sa doneze o motocicleta fara motor pentru realizarea acestei conversii? poate sa aiba si motor defect, ma ocup eu sa il demontez. Ca sa ma revansez, voi asigura o plimbare pe cinste cu viitoarea motocicleta electrica.

Pai prius nu e deja jumate electrica? De curiozitate nu ne prezintă ce ai făcut la ea? Bafta!

Edited by yoyo_man, 05 February 2015 - 11:39 AM.


#4 strut

strut

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 467 posts
  • Gender:Male

Posted 05 February 2015 - 11:39 AM

La prima cautare am gasit asta:

Pret: 100 euro Marca: Suzuki Model: Burgman 400 An fabricatie: 2003 Tip piesa: cadru cu acte Piesa SH

http://www.motosh.ro...lte-modele.html

http://www.rycymoto.ro/Intro.html



#5 TWD.Grig

TWD.Grig

    Membru activ al operatiunii "Decontaminarea"

  • Super Membru
  • PipPip
  • 680 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Moto: inexistenta momentan :(
  • Club: Violatorii de babe

Posted 05 February 2015 - 06:44 PM

@amoremotore --- Da-ne si noua mai multe detalii cu Priusul ala. Eu unul sunt foarte curios...


Vand Cuţite Cardsharp  3 - transport gratuit

 

12884341_1010552555691266_272761705_n.jpg 12721934_1010552559024599_361393972_n.jpg

 

 

Whisky, weed and Warren Zevon.

 

#6 amoremotore

amoremotore

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 69 posts
  • Location:Bals
  • Moto: HONDA CB 500
  • Numar: OT-19-MEG
  • Club: KAMIKAZERIDERS MC CRAIOVA

Posted 05 February 2015 - 07:57 PM

Ok! Pentru ca v-am trezit interesul o sa va explic cate ceva despre Prius. Sa incep cu inceputul: prin 2008 dupa aproape 20 de ani de motociclism mi-am luat primul scuter electric, unul de 350 w cu care reuseam sa merg 40 km cu viteza de 35 km/h. Functioneaza la fel de bine si astazi pentru ca a apucat pe maini bune. Ulterior am mai achizitionat si altele, le-am modificat, le-am bricolat, alte jucarii de genul asta le-am construit de la zero insa aveam un mare OFF:nu puteam sa merg iarna. De aici mi-a venit ideea sa am o masina electrica si cum preturile masinilor electrice mi se pareau prohibitive m-am gandit sa construiesc una. Pentru mine cea mai buna varianta a fost sa folosesc un vehicul hybrid, pentru ca acesta are tractiunea electrica foarte bine pusa la punct. Ca sa n-o mai lungesc, in 2013 am plecat in Germania si am cumparat un Prius generatia II, fab. 2004, pe care l-am supus operatiei de conversie. Practic am inlocuit acumulatorul original NI-MH de 201,6 V/7,2 A cu unul Li-Ion provenit de la un Chevrolet Volt de la care am folosit 66 celule de 3,7 V/45 Ah, in total 244,2 V. Pana aici a fost usor, partea delicata a fost sa fac compatibilitatea intre BMS-ecu original de pe masina si noul acumulator care are alti parametrii. De partea asta s-a ocupat un prieten din Bucuresti ,,taticul Prius-urilor”, a montat o interfata astfel incat acumulatorul si BMS-ecu sa vorbeasca aceeasi limba. Ne-am gasit pe aceeasi lungime de unda si amandoi ne-am facut conversiile in acelasi timp. Acum am pe ecranul touch-screen al masinii o multime de grafice cu zeci de informatii cum ar fi: tensiune acumulator, curent de descarcare, temperatura acumulator, turatie MG1, Mg2, grad de incarcare a acumulatorului etc, Ecranul poate fi personalizat dupa dorinta, creeaza dependenta. Din cate stiu tipul asta de conversie nu prea a fost incercat de pasionati, majoritatea au preferat sa puna in paralel acumulatorul original cu unul care il incarca pe acesta, de aici alte probleme. Pentru ca inca nu am un incarcator la priza nu am reusit sa fac un test 100% edificator, insa am reusit sa merg 31 km cu 90km/h cu consum 0 l/100 km. Incarcarea doar partiala a acumulatorului se face cu ajutorul motorului termic cu functionare pe gpl, practic am mers 26 km folosind motorul termic cu un consum de 4,5/100 km, incarcand acumulatorul pana la 60% si apoi am mers 31km pana cand l-am descarcat la 40% din capacitatea maxima. Dupa calculele mele dupa ce voi avea incarcator autonomia in regim de oras va depasi 100 km. Ca sa nu va mai plictisesc cu detalii tehnice va ofer in premiera o poza cu consumul(99,9 l/100 km) asta pentru ca masina nu a fost programata sa afiseze consum zero si o poza cu acumulatorul. Sper sa nu se considere off-topic ca am vorbit de masina pe un topic dedicat motocicletelor electrice.

Attached Thumbnails

  • Consum 04.02.2015.jpg
  • consum b 04.02.2014.jpg
  • PHEV CELULE 04,02,2015.jpg
  • Fotografie0329.jpg

Edited by amoremotore, 05 February 2015 - 07:58 PM.


#7 q11

q11

    -

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 5,348 posts
  • Gender:Male
  • Location:-
  • Interests:-
  • Moto: -
  • Numar: -
  • Club: none

Posted 05 February 2015 - 07:59 PM

Tu si lucrezi in domeniu, nu?



#8 amoremotore

amoremotore

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 69 posts
  • Location:Bals
  • Moto: HONDA CB 500
  • Numar: OT-19-MEG
  • Club: KAMIKAZERIDERS MC CRAIOVA

Posted 05 February 2015 - 08:09 PM

Nu lucrez in domeniu, sunt inginer constructor-proiectant, insa sunt pasionat.



#9 mishu_dark

mishu_dark

    mishu_dark

  • Super Membru
  • PipPip
  • 821 posts
  • Gender:Male
  • Location:cluj-napoca
  • Numar: secret
  • Club: dac liber , WTFridersgrup

Posted 06 February 2015 - 12:54 PM

bravos... si eu astept si visez la motoare electrice sau daca nu macar la propulsia pe hidrogen
HOPING FOR TE BEST ,,BUT EXPECTING THE WORSE!!!!!!
WTF

#10 Proxi

Proxi

    Artist

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,254 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Bucuresti

Posted 06 February 2015 - 05:54 PM

Deci tu la masina Prius i-ai cumparat alta baterie, iar altcineva a facut sa functioneze noua baterie. Ce conversia cucului ai facut tu? L-ai incurajat pe Toyoda: Fa ba masini mai bune!

Sau ai pus suflet si consum nervos?


Edited by Proxi, 06 February 2015 - 05:54 PM.


#11 amoremotore

amoremotore

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 69 posts
  • Location:Bals
  • Moto: HONDA CB 500
  • Numar: OT-19-MEG
  • Club: KAMIKAZERIDERS MC CRAIOVA

Posted 06 February 2015 - 08:11 PM

Chiar ma intrebam cand o sa apara unul sa ma muste de poponeata. In primul rand nu esti ba cu mine, du-te prin alte parti, mie nu mi te adresezi asa. Nu ma astept sa intelegi ce am facut eu, cu siguranta tu nu vei fi in stare vreodata sa faci asa ceva. Ai dreaq struguri ce acrii sunt. Am deschis topicul asta pentru oameni open-mind, nu cred ca te incadrezi aici, asa ca lasa-ne!



#12 Trancanicicel

Trancanicicel

    Meh

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 8,064 posts
  • Gender:Male
  • Location:New World
  • Interests:Nu-s.
  • Numar: Chupaleta
  • Club: A.A.A.

Posted 06 February 2015 - 08:21 PM

Mi-am adus aminte de tipul asta, l-am gasit pe cand aveam si eu VF...


Not available at this time. Please refresh page.


#13 Gabi24

Gabi24

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 255 posts
  • Gender:Male
  • Location:Tărgoviște
  • Moto: Kawasaki EN 500

Posted 07 February 2015 - 07:36 PM

Ha, ha, ce ţi-a tras-o, Proxi!



#14 comarian

comarian

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 92 posts
  • Gender:Male
  • Location:suceava, cluj
  • Moto: kawasaki gpz 1000rx
  • Numar: ms09ujl

Posted 07 February 2015 - 08:54 PM

de materiale de unde faci rost? sau cumperi un kit?



#15 valhalla

valhalla

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 244 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Suzi GSR

Posted 07 February 2015 - 10:09 PM

Chiar ma intrebam cand o sa apara unul sa ma muste de poponeata. In primul rand nu esti ba cu mine, du-te prin alte parti, mie nu mi te adresezi asa. Nu ma astept sa intelegi ce am facut eu, cu siguranta tu nu vei fi in stare vreodata sa faci asa ceva. Ai dreaq struguri ce acrii sunt. Am deschis topicul asta pentru oameni open-mind, nu cred ca te incadrezi aici, asa ca lasa-ne!


Nu-ti irosi neuronii cu asemenea specimene.Individul polueaza toate topicurile interesante.Te rog detaliaza problema charger-ului.Ce anume nu rezulta?

#16 amoremotore

amoremotore

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 69 posts
  • Location:Bals
  • Moto: HONDA CB 500
  • Numar: OT-19-MEG
  • Club: KAMIKAZERIDERS MC CRAIOVA

Posted 08 February 2015 - 07:35 PM

E destul de greu cu procuratul componentelor, in general le procur de pe unde pot. De cateva zile am aflat de cei de la INDA, culmea ironiei erau destul de aproape, am aflat intamplator de la alti pasionati care au construit un Logan electric. Site-ul lor este www.inda.ro, i-am contactat pentru incarcatorul acumulatorului, ceva de genul 1500 w, 264 V cc/5,68 A. Bineinteles ca s-ar putea folosi si un incarcator mai puternic dar si mult mai scump, ideea este ca vreau sa folosesc ca sursa de curent o sursa solara formata din cateva panouri fotovoltaice pe care le am deja. Un prim test cu panourile l-am facut aici 



#17 einstein1984

einstein1984

    pragmatic

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,288 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Piaggio Beverly 300ie
  • Numar: nu le numar, de ce?
  • Club: offtopic racers

Posted 09 February 2015 - 02:22 PM

Deci masina ta electrica are de fapt un generator cu gpl la bord . Adica e hibrida in linie. 

   Mult succes cu motoreta electrica. 


Orice prost "stie". Nu toti inteleg totusi de ce!


#18 amoremotore

amoremotore

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 69 posts
  • Location:Bals
  • Moto: HONDA CB 500
  • Numar: OT-19-MEG
  • Club: KAMIKAZERIDERS MC CRAIOVA

Posted 09 February 2015 - 07:22 PM

Nu este hibrida in linie, este hibrida in paralel si voi explica de ce: în cazul sistemului hibrid termoelectric serie(linie), motorul cu ardere internă(poate functiona cu motorina, benzina, gpl) acţionează un generator electric care, la rândul său, acţionează un motor electric, iar în cazul sistemului hibrid termo-electric paralel, cele două motoare pot funcţiona separat sau în acelaşi timp pentru a propulsa autovehiculul.



#19 einstein1984

einstein1984

    pragmatic

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,288 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Piaggio Beverly 300ie
  • Numar: nu le numar, de ce?
  • Club: offtopic racers

Posted 10 February 2015 - 08:03 AM

Corect, deci nu ai transformat nimic i-ai marit doar autonomia in mod electric sau ai facut rabla plug in hybrid (daca iti iei acumulatori).

http://www.metricmind.com/ daca vrei idei de piese, nu stiu daca au ceva suficient de mic pt o mobra. 


Orice prost "stie". Nu toti inteleg totusi de ce!


#20 Method

Method

    Golan

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,746 posts
  • Gender:Male
  • Location:HD
  • Interests:motogp fan
    F1 fan
  • Moto: '04 R1
  • Club: motociclistii de weekend

Posted 11 February 2015 - 01:45 PM

Interesanta ideea Prius-ului.

Prius-ul in sine mi se pare o masina efectiv degeaba.Dar este primul pas al unui constructor major de masini in lumea electrica ca sa spun asa si e normal sa fie slab.Speram sa se imbunatateasca si Prius-ul.

Eu am mers cu Prius 1 si imi scotea un consum de 7% in oras ceea ce nu mi se pare ok,avand in vedere ca un Golf 4 tdi scote linistit sub 7 in oras.

 

Dar modele mai avansate si full electric gen Tesla S m-au dat pe spate.Uimitor,efectiv te lasa cu gura cascata.Si cand am vazut ca acumulatorii de Tesla S sunt de fapt compusi din banale baterii reincarcabile "de lanterna" li-ion iar motorul e "cat un pepene" dupa cum s-a exprimat ing sef si are peste 400 de cai si 600Nm...si autonomie data 500km...

Si chiar nu mi se pare scumpa o masina de genul ala la 50.000$ cat o scot ei in State.Numa aici vine cu dublu.Oricum laudabila ideea sper sa prinda.

Ca si motorete electrice,e cea care le-a dat clasa celor "clasice" la Pike's Peak.Deci iata ca se poate si la motorete.

Referitor la ideea ta,ce acumulator si ce motor intentionezi sa-i montezi?


Edited by Method, 11 February 2015 - 01:47 PM.

"Choose life. Choose a job. Choose a career. Choose a family.
Choose a fucking big television.
Choose washing machines, cars, compact disc players and electrical tin openers...
Choose DIY and wondering who the fuck you are on a Sunday morning.
Choose your future. Choose life... But why do I want to do a thing like that?"

 





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status