Jump to content


Photo

Anvelope

anvelope cauciucuri gume circuit

  • Please log in to reply
78 replies to this topic

#1 Legnakrad.

Legnakrad.

    Lemne

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,563 posts
  • Gender:Male
  • Moto: KTM 990 SMT, GsxR600

Posted 08 January 2015 - 03:53 PM

As dori sa pornesc acest topic pentru cei mai putin experimentati cat si pt cei cu experienta.

Domeniul : importanta anvelopelor si folosirea lor, in special pe circuit si in conditii mai race.

 

Daca puteti sa impartasiti fiecare din experienta voastra ar fi super.

 

1. Anvelope slick - Din ce am auzit, nu e bine sa iti iei anvelope slick decat daca esti pregatit si cu incalzitoarele deoarece guma se distruge daca nu se incalzeste uniform corect ? Pe mine ma tentau niste Metzeler Racetek slick deoarece am auzit ca ar fi ieftine si bune insa nu am incalzitoare deci nu ar fi treaba.

 

2. Presiunea - Trebuie avut grija la presiune in momentul in care vrei sa intrii pe circuit. Eu inca nu mi-am gasit presiunea ideala, pe GP Racer foloseam 1.8 fata 1.65 - 1.7 spate la rece.

 

3. Dotul - Degeaba e guma buna daca dotul este vechi, nu se mai incalzeste guma bine si atunci cand se incalzeste tot nu are aderenta necesara si te poate surprinde.

 

4. Tura de incalzire - minim o tura, doua de incalzire mare grija, o anvelopa rece este foarte periculoasa.

 

5. Anvelope folosite :

 

Eu am folosit 

 - Dunlop Gp Racer Endurance spate, Medium Fata. Guma tine destul de mult, aderenta foarte buna, timp de incalzire f rapid. Foarte alunecos cand e rece, cand se incalzeste ai aderenta foarte buna. Pret destul de mare dar anvelopa de incredere

- Dunlop Sportsmart 1 - Guma tine destul de mult, aderenta buna daca nu te dai tare este arhisuficienta, timp de incalzire mediu. Cand e rece are aderenta destul de buna. Pretul ok insa am avut mai multe derapaje la iesirea din curba mai in forta insa foarte controlabil

- Pilot Power 2 - Se aseamana mult cu sportsmart1. Diferenta e ca aderenta e mai buna insa atunci cand pierde aderenta este foarte imprevizibila, te ia complet pe nepregatite, mi se par riscante pt circuit pt ca iti dau incredere dupa care cand fortezi fug de sub tine subit.

 

Spuneti-va parerile despre anvelope dar din incercat nu din auzite sau articole pe net . Personal m-ar interesa niste pareri despre Bridgestone bt003, Quaifier 2 (sunt ieftine), slickuri in general, Michelin Power one, Michelin Power Cup.

 

 

 



#2 littlekriminal

littlekriminal

    bautor droghist motorist

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,957 posts
  • Gender:Male
  • Location:UK, Bucuresti, Pitesti, Sebes-Alba
  • Interests:masini, motociclete, bautura, droguri...nu in ordinea asta neaparat...
  • Moto: fazer 600, 600 rr 2009 track only
  • Numar: 99 sbk
  • Club: bazi crew™ for life

Posted 08 January 2015 - 04:05 PM

Saluti.

Pentru GP Racer presiunea pe care trebuie s-o ai este undeva pe la 1.3, din cate mai tin minte.

Am avut D211, D212, SuperCorsa si BT003.

Toate, absolut toate au fost cauciucuri geniale. Cu toate m-am dat pe circuit, la modul meu de folosire nu as avea ceva nasol de zis despre ele.

Evident ca le-am folosit si in oras, iarasi, la stilul meu s-au comportat perfect. Din ce mi s-a parut, SuperCorsa s-a uzat cel mai repede, sunt si genul care face derapaje foarte des, dar SuperCorsa parca se manca "vizibil".

Prin 2009 am avut si Metzeler Racetek, m-am inteles foarte bine cu ele, pe alea am invatat sa merg tare.

Era sa uit, SuperCorsa pe ploaie sunt praf, dar mie mi-a placut :D, ziceai ca sunt pe gheata, mi-au pus foarte mult reflexele in aplicare.


Mai sus obisnuia sa fie o poza super marfa. RIP poza!
sunt atat de slab incat ma confunda lumea cu craniul de pe steagul piratilor cand accelerez in viteza intai pana la 3000 de turatii pe un motor de 125cc...
Super emisiune! http://www.bucatarie...ita-de-porumbei
Un loc super genial http://www.youtube.c...h?v=-kGJuFnetH0

#3 cmd

cmd

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 5,289 posts
  • Gender:Male
  • Location:Lat: 44º55'59"N, Lon: 26º0'42"E
  • Moto: gsx r 750 k6 & cbr sc59
  • Numar: +27°
  • Club: Rosilo Racing Team

Posted 08 January 2015 - 04:08 PM

2.Presiunea in anvelopele de la punctul 2 este total gresita pentru circuit de aceea nu ai gasit compromisul perfect.

Am folosit 3/4 din sezonul trecut d211 gp racer medium /medium presiunea fata 2.1 spatele 1.3 la rece ,pe incalzitoarea 2.3 cu 1.5 ,nu am avut probleme

1/4 din sezon am folosit d212 hard fata cu soft spate , 2.1 fata cu 1.1,1.2 spatele la rece


» Post actualizat in 08 Jan 2015 14:17

ca sa-ti fie mult mai simplu poti sa investesti 650 ron intr-un set de incalzitoare si o sa crezi ca ai descoperit apa calda .

puncte forte : lipsa turelor de incalzire,prelungesti viata cauciucului,aderenta foarte buna din prima,efort mai putin,poti sa dai maxim din prima tura

nu cred ca poti aduce anvelopele in 80 grade intr-o tura de circuit pentru ca ele se racesc pe partea unde nu se ating cu asfaltul


CRC  ,   TNG Performance    ,   Top Rooms Aparthotel         Rosilo.ro           Taurasi.ro  

 

        

Vand carene de curse ~CRC~

 

Vand Suzuki GSX-R 750 2006 cu QS HM,TractionControl IRC...

 

 

 

 

 

 

 


#4 Legnakrad.

Legnakrad.

    Lemne

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,563 posts
  • Gender:Male
  • Moto: KTM 990 SMT, GsxR600

Posted 08 January 2015 - 04:49 PM

O sa incerc sezonul viitor 2 fata 1.4 spate si plec de acolo :D Am incercat o data 1.7 fata cu 1.5 spate si a fost oribil probabil pt ca era fata prea moale, nu stiam ca trebuie sa fie diferenta asa mare intre presiuni. E sesizabila viata prelungita de incalzitor ? O sa iau in calcul pt la anul.



#5 ZaiR

ZaiR

    om negru adoptat de romani

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 6,553 posts
  • Gender:Male
  • Interests:Inca o motocicleta la fel de mișto la care copiii sa-mi faca cu mana si femeile cu ochiu'.
  • Moto: SS
  • Numar: razuit
  • Club: artisti cu fezabilitati

Posted 08 January 2015 - 04:58 PM

Fratilor, specificati ca aceste atmosfere de care vorbiti sunt folosite strict pe pista. Altfel unii de pe aici isi vor rupe clar gatul prin cine stie ce oras in urma folosirii unor astfel de cifre din anvelopele lui Marqez, catre paine sau pana la Cheia.


Edited by ZaiR, 08 January 2015 - 04:58 PM.


#6 Legnakrad.

Legnakrad.

    Lemne

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,563 posts
  • Gender:Male
  • Moto: KTM 990 SMT, GsxR600

Posted 08 January 2015 - 04:59 PM

Presiunea cum o faceti, v-ati luat ceva ? Eu de exemplu vin cu motorul si pe strada sa ai 1.4 e cam prea de tot, pe Adancata presupun ca au oamenii pe acolo ceva ? Pe amckart stiu ca asa cum vii asa te dai..

P.S. Am mai folosit Pirelli Angel GT pe Amckart, am zis ca mor cu ele acolo :)) nu faceti asa ceva decat daca mergeti la plimbare


» Post actualizat in 08 Jan 2015 15:01

Presiunile astea scazute se folosesc STRICT pe circuit, pe strada nu ar trebui sa coborati sub 1.8. Stradal folosesc 2.0 fata, 2.3 spate la rece



#7 SLYther™

SLYther™

    One of a kind!!!

  • Membru
  • Pip
  • 351 posts
  • Gender:Male
  • Location:Salajeeaan!!!
  • Moto: 919
  • Numar: ~expirat~

Posted 08 January 2015 - 05:26 PM

Fratilor, specificati ca aceste atmosfere de care vorbiti sunt folosite strict pe pista. Altfel unii de pe aici isi vor rupe clar gatul prin cine stie ce oras in urma folosirii unor astfel de cifre din anvelopele lui Marqez, catre paine sau pana la Cheia.

Cine pune botul....ori e chior....ori e prost si si-o fura. In cel de-al 2-lea caz si-o merita...


                                                                           Ne mai vedem, nuuu?? Ai numarul meu!! :nono:


#8 cmd

cmd

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 5,289 posts
  • Gender:Male
  • Location:Lat: 44º55'59"N, Lon: 26º0'42"E
  • Moto: gsx r 750 k6 & cbr sc59
  • Numar: +27°
  • Club: Rosilo Racing Team

Posted 08 January 2015 - 05:43 PM

fiecare aduce de acasa ce are si incearca sa vina cat mai  pregatit ,ne ajutam intre noi nu estre asta o problema atata timp cat lucrurile se aduc inapoi in starea in care au fost luate ,eu am manometru cu verificare si mi-am luat cu Saian un termometru digital  pt verificarea temp gumelor,cu cat intram in pista cu cat iesim etc etc..


CRC  ,   TNG Performance    ,   Top Rooms Aparthotel         Rosilo.ro           Taurasi.ro  

 

        

Vand carene de curse ~CRC~

 

Vand Suzuki GSX-R 750 2006 cu QS HM,TractionControl IRC...

 

 

 

 

 

 

 


#9 Legnakrad.

Legnakrad.

    Lemne

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,563 posts
  • Gender:Male
  • Moto: KTM 990 SMT, GsxR600

Posted 08 January 2015 - 06:24 PM

cred ca o sa iau ceva de genul - http://www.kronaumot...hp/detalii/1042 , http://www.kronaumot...php/detalii/474 si am rezolvat o problema, dup-aia avem si de la ce sa aprindem o tigara.

 

Tot e vorba de gume, am patit o data, aveam 1.7 fata la rece, Dunlop GP Racer Medium, pt mersul meu fortam destul de tare in intrarea respectiva, erau 35 grade afara si cred ca mi-a fugit fata intr-o curba spre sfarsitul sesiunii, a fost f rapid si imprevizibil, acceleratia era constanta, in curba respectiva nu fortam mai tare decat de obicei . Se poate sa fie vorba de supraincalzire pt ca era guma fata prea desumflata ?


Edited by Legnakrad., 08 January 2015 - 06:25 PM.


#10 JAGI

JAGI

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 7,751 posts
  • Gender:Male
  • Location:TEL.0763 681 602
  • Moto: R1 2008
  • Numar: lizing

Posted 08 January 2015 - 07:04 PM

Cel mai simplu e sa cercetati cite 5 minute site-urile producatorulor de gume race. Ce spune acolo se aplica la circuit. Punct.

 

 

Legat de ce zice Zair: presiunile pt pista sint mai mici decit cele de pe strada. De ce? Simplu, ca sa se incalzeasca cauciucurile si sa aiba aderenta. Presiunile mici pot fi lasate si pe strada cu nenumarate avantaje, dar trebuie avuta grija cind ajungeti pe portiuni lungi unde ii dati de la +200/h si tineti vitezele alea pt mult timp. Asta duce la supraincalzirea cauciucului pe zona de mijloc si distrugerea rapida a lui. La mers domol in oras, presiunea mai mica e chiar indicata pt a se incalzi gumele . Poate inca unii de aici mai cred ca daca presiunea e ridicata se incalzeste guma mai tare, e total invers, presiune mica-incalzire mai mare (lucru mecanic prin deformare). La mai toti producatorii de gume race presiunea cauc fata e mai mare de 2bar, 12.1bar mai exact. Numai cauciucurile spate pot fi NTEC, mai dure la carcasa si la care este nevoie de presiunile acelea ridicol de mici, 1.1bar. Vara, pe canicula, se poate mari cu  0.1, 0.2 bar pt a nu sesupraincalzi.



#11 audi_A9

audi_A9

    Doctor fara bisturiu

  • Membru
  • Pip
  • 361 posts
  • Gender:Male
  • Location:Google Maps
  • Moto: VFR 1200 F
  • Numar: Negru pe fond alb

Posted 09 January 2015 - 12:37 AM

12.1bar mai exact


Eu de 12 bar in anvelopa moto nu am auzit pana acum... cred ca e o greseala. Poate ai vrut sa scrii 2.1.

S-o mai gasi vreunul sa o umfle pana acolo... 


There's no replacement for displacement!


#12 JAGI

JAGI

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 7,751 posts
  • Gender:Male
  • Location:TEL.0763 681 602
  • Moto: R1 2008
  • Numar: lizing

Posted 09 January 2015 - 07:05 AM

scuze de greseala, 2.1 .



#13 Legnakrad.

Legnakrad.

    Lemne

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,563 posts
  • Gender:Male
  • Moto: KTM 990 SMT, GsxR600

Posted 09 January 2015 - 03:57 PM

Pt circuit, care e avantajul 190 / 50 fata de 180 / 55 ? E mai stabil motorul in curbele de viteza dar se apleaca mai greu ? Nu am avut niciodata si ma gandeam sa incerc



#14 JAGI

JAGI

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 7,751 posts
  • Gender:Male
  • Location:TEL.0763 681 602
  • Moto: R1 2008
  • Numar: lizing

Posted 09 January 2015 - 06:54 PM

Pe circuit nu se folosesc 190/50. Sint de multi ani, istorie. Cele mai uzuale sint 190/55 si mai nou 180/60. La SBK se recomanda 200/55 sau 195/65 pt a avea pata de contact cit mai mare, adica suprafata de caucic mai mare in contact cu asfaltul ,o pata prea mica inseamna ca se va uza foarte repede si nu rezista.

 

 Incearca si observa ce caucicucuri folosesc baietii de la track day, nu incerca sa reinventezi apa calda.

 

Cum spuneam mai sus, cititi recomandarile producatorilor, sint 100% reale.



#15 Legnakrad.

Legnakrad.

    Lemne

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,563 posts
  • Gender:Male
  • Moto: KTM 990 SMT, GsxR600

Posted 10 January 2015 - 01:12 AM

Mersi pentru info jagi

!



#16 cmd

cmd

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 5,289 posts
  • Gender:Male
  • Location:Lat: 44º55'59"N, Lon: 26º0'42"E
  • Moto: gsx r 750 k6 & cbr sc59
  • Numar: +27°
  • Club: Rosilo Racing Team

Posted 10 January 2015 - 09:10 AM

ai grija/verifica inainte de a cumpara un cauciuc mai lat  daca  intra anvelopa si nu atinge de ceva ,nu uita ca anvelopa cand se incalzeste o sa-si mareasca volumul ,stiu multe cazuri de la targu secuiesc care atingeau ori in bascula ori in lant


CRC  ,   TNG Performance    ,   Top Rooms Aparthotel         Rosilo.ro           Taurasi.ro  

 

        

Vand carene de curse ~CRC~

 

Vand Suzuki GSX-R 750 2006 cu QS HM,TractionControl IRC...

 

 

 

 

 

 

 


#17 george05

george05

    ride slow...think fast...life is short..live it

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 5,084 posts
  • Gender:Male
  • Location:baia mare
  • Moto: YZF R1-Gremlin
  • Numar: 2 x ZRO
  • Club: NU,multumesc...

Posted 10 January 2015 - 03:10 PM


ai grija/verifica inainte de a cumpara un cauciuc mai lat  daca  intra anvelopa si nu atinge de ceva ,nu uita ca anvelopa cand se incalzeste o sa-si mareasca volumul ,stiu multe cazuri de la targu secuiesc care atingeau ori in bascula ori in lant


Din cate gume mai late am avut, decat ce dadea prodicatorul,nici macar o data nu am patit sa atinga.si in mod special nu in lateral!si am incaltat si guma touring de 190(in loc de 180) si gp racer/supercorsa/etc.eu nu prea inteleg cat de rau sa gresesti in alegerea gumei incat sa ai asemenea probleme.

Edited by george05, 10 January 2015 - 03:11 PM.


#18 adidas

adidas

    The Big Bad Wolf

  • Moderatori
  • PipPipPip
  • 4,711 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The same thing I do every night, try to take over the world!
  • Moto: Ducati SC1000
  • Club: Monsters Garage

Posted 10 January 2015 - 06:51 PM

Fratilor, specificati ca aceste atmosfere de care vorbiti sunt folosite strict pe pista. Altfel unii de pe aici isi vor rupe clar gatul prin cine stie ce oras in urma folosirii unor astfel de cifre din anvelopele lui Marqez, catre paine sau pana la Cheia.

Bro, e rubrica de Trackdays aici. Tot ce se vorbeste e strict legat de trackdays. :peace:


          Lasa-ma in pace si nu vor exista victime!

9U934HB.png


 


#19 saian

saian

    ...

  • Super Membru
  • PipPip
  • 652 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Suzuki gsxr 1000 k5

Posted 10 January 2015 - 09:41 PM

Din cate gume mai late am avut, decat ce dadea prodicatorul,nici macar o data nu am patit sa atinga.si in mod special nu in lateral!si am incaltat si guma touring de 190(in loc de 180) si gp racer/supercorsa/etc.eu nu prea inteleg cat de rau sa gresesti in alegerea gumei incat sa ai asemenea probleme.


Ca e 190 sau 200 in loc de 180 nu e asa mare problema,problema e inaltimea gumei,daca e prea inalta o sa atinga bascula(pe centru).
Nu mai tin minte exact ce dimensiuni avea baiatul cu 929 de ii atingea pe secuiesc,dar parca 69/70. Cmd-ule poate mai ti tu minte exact
Asigurari Casco si RCA - 0766.321.955

#20 cmd

cmd

    Sustinator

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 5,289 posts
  • Gender:Male
  • Location:Lat: 44º55'59"N, Lon: 26º0'42"E
  • Moto: gsx r 750 k6 & cbr sc59
  • Numar: +27°
  • Club: Rosilo Racing Team

Posted 10 January 2015 - 09:52 PM

da Andrei ,era un michelin slick pe 20/69 -R17

CRC  ,   TNG Performance    ,   Top Rooms Aparthotel         Rosilo.ro           Taurasi.ro  

 

        

Vand carene de curse ~CRC~

 

Vand Suzuki GSX-R 750 2006 cu QS HM,TractionControl IRC...

 

 

 

 

 

 

 






Also tagged with one or more of these keywords: anvelope, cauciucuri, gume, circuit

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status