Sari la conținut

Faza scurta


Postări Recomandate

Salutare,

 

Dupa cum se vede si in details, am un Yamaha FZ6, care are(Yamaha Style) 2 faruri.

 

Am descoperit recent-si asta pentru ca la faza lunga nu am umblat pana acum- ca pe faza scurta am un bec H7 iar pe faza lunga, un bec H4, dublu filament. Asta inseamna ca, teoretic, ar trebui sa am faza scurta pe ambele faruri si lunga doar pe asta H4.

 

Bun pana aici. Dar mufa care duce la acest bec H4(dublu filament) nu are papuci decat pentru faza lunga a becului, deci nu am si faza scurta legata, in paralel cu celalalt far. Dar, tehnic este posibil...

 

Acum vine intrebarea: Sa leg o punte/un paralel de la celalalt bec/de faza scurta si rezolv problema- astfel sa am pe viitor faza scurta pe ambele faruri = simetrie + mai multa eficienta la iluminat? Sau incarc prea mult acel circuit si ar trebui sa vin cu un altul, de la general, comandat de vreun releu?

 

Are cineva idee? Sau...a mai facut cineva asta si imi poate spune cum?

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sigur pt intrerupator nu este prea recomandat sa legi impreuna, cu un releu este OK eventual poti lega ambele becuri pe acest releu astfel prelungesti mult viata intrerupatorului si asiguri o tensiune mai mare la bec care implicit inseamna mai multa lumina (plus baterie-siguranta-releu-bec sau becuri, iar intrerupatorul da comanda la releu).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca da. 1. Nu puneau aia de la Yamaha bec cu doua faze aiurea. 2. Pozitia oglinzii pare corecta. O sa testez oricum cu un fir pe direct.

Cred ca o sa merg pe varianta cu releu, sa le comande pe amandoua.

Sa vad daca gasesc pe cineva sa faca asta...sa nu imi prind eu urechile. Releu oi gasi prin Tei, la magazinele de profil? Sau stiti de vreunul din zona auto care sa faca asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Bah dar prosti mai sunt japonezii astia, sa lase ei bunatate de filament nefolosit! Ce oglinda, ce unghiuri, ce focalizare, ca doar nu pe mine ma orbesc".

 

Acum serios, vezi ca faza scurta are o anumita dispersare a fasciculului luminos, sigur ai vazut proiectia pe un zid de aproape, vezi partea alba din imaginea atasata. Asta se obtine prin designul specific al oglinzii, geamului, o combinatie a celor doua sau prin folosirea lampilor proiectoare (nu e cazul tau).

 

Faza lunga e ca un spot, nedispersat, concentrat in profunzime. Nu vei obtine decat o orbire a celorlalti cel mult, cum spuneam. Poate in SUA, unde au alt profil pentru lumini, ne-evazat spre dreapta (cu galben in imagine).

 

 


post-42927-0-84513900-1412230661_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

 

Am avut la vanzare mobra unui amic, care avea aceasta modificare facuta.

Farurile focalizau lumina perfect, nu era nevoie de niciun reglaj.

Singura problema care poate interveni este la incarcare, daca nu ai bateria si releul de incarcare in parametri optimi.

Daca esti interesat de modificare ti-am dat pe PM numarul unui electrician foarte priceput, la care poti merge sa-ti masoarea incarcarea cu si fara modificare, iar apoi daca totul este ok poti face modificare respectiva linistit.

 

 

PS: Nu pot sa-i inteleg pe japonezi in doua aspecte:

1.De ce mama dracului calibreaza instalatiile lectrice asa fest incat daca ai pus un amarat de proiector s-a terminat treaba..de exemplu la BMW alternatoarele baga 800-900w linistit, K1200LT

sau R1200GS ADV

2.Mobrele care au doua faruri si doar unul aprins pe faza scurta se vad ca dracu, fa-le frate sa se aprinda pe ambele!

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-ar putea sa fie corect, farul, si sa fie o treaba de omologarea de tip. E usor de verificat cu un fir temporar in fata unui zid. Vezi in schema electrica daca nu cumva farul functional e deja comandat printr-un releu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-ar putea sa fie corect, farul, si sa fie o treaba de omologarea de tip. E usor de verificat cu un fir temporar in fata unui zid. Vezi in schema electrica daca nu cumva farul functional e deja comandat printr-un releu.

Si asta e adevarat.

 

verific schema acum...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi ca pe topicu fz6 este cineva care are facuta treaba asta la moto. mia zis cum sa procedez. nu mai stiu exact cine. a faut-o el si iti da detaliile necesare sa o poti face si tu. intreaba si acolo.

Nu reusesc neam sa dau de topicul ala...am gasit orice, mai putin un topic general dedicat fz6...daca imi dai si mie un link, dau o bere.

 

Din schema electrica nu inteleg mare lucru...dar pare ca am releu doar pe faza lunga. E atasata aici...

 

si Legenda:

1 Main switch
6 Fuse (main)
9 Battery
20 ECU
35 High beam indicator light
46 Fuse (headlight)
47 Fuse (ignition)
48 Fuse (tail)
51 License plate light
52 Tail /brake light
55 Dimmer switch
60 Dimmer relay
61 Headlight (high beam)
62 Headlight (low beam)
65 Front turn signal/position light (right)
66 Front turn signal/position light (left)

post-78502-0-69288200-1412236989_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sar'na...

 

L-am citit tot...Am aflat cum se face....dar cred ca nu e prea bine...pt ca acolo spun toti ca nu duce alternatorul. Eventual o sa inlocuiesc becurile de pozitie si numar cu becuri pe led...si atunci scad consumul cu ceva watti...si cred ca pot sa le leg. O sa ma intep direct in mufa aia de sub rezervor. Anyway, pana gasesc becuri led...mai stau nitel.

 

Multumesc pentru info/commenturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricum nu aveam de gand sa plec pe acelasi fir. Sub rezervor exista o.mufa...in care intra, intr-o parte firul verde, corespondent unei a doua faze scurte, dar nu mai are corespondenta in partea cealalta a mufei. Din considerente de consum(probabil), producatorul a decis sa nu conecteze acest al doilea bec de faza scurta, desi l-a avut in vedere cand a construit farul(rile), montand un bec dublu-filament, nejustificat altfel...

Ma mai gandesc. O sa conectez cu un aparat de masura pe baterie un bec la acel al doilea fir de faza scurta, sa vedem cum se comporta incarcarea. Dar o sa fac asta dupa ce schimb becurile de pozitie si numar cu unele led, sa scad consumul. Apoi..daca sunt in grafic, voi conecta acea faza.

Nu ma plang de lipsa luminii la FZ...ca e superok, dar ma enerveaza tare asimetria...si faptul ca e gandit sa fie simetric...dar fara finalizare. :)

Editat de middle_of_nowhere
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

In instalatia de iluminare ai 1 bec cu 2 filamente 60/55W , faza lunga/lumina de drum si faza scurta/ lumina de intalnire si un bec de 55 W , vorbim in situatia in care folosesti valorile/puterile din manual ! practic tu vrei sa introduci si faza scurta de la al doilea bec de 55W. Daca mai aduci un bec de 55 W , rezulta un curent de 3,9 A, sa zicem 4 A (55W: 14 V). Sectiunea conductoarelor din instalatia de iluminare este 0,75mmp sau 1mmp, depinde de instalatie/producator, fiecare conductor rezista la 15 A sau 18 A(tabel sectiuni) . Daca ai S=0,75A , deja curentul din circuit este de 4A, suplimentezi cu inca 4A , este rezerva de curent in sectiunea conductorului. Problema critica este in contactele comutatorului, se incalzesc si se distrug in timp, de aceea trebuie sa folosesti un releu de conectare. Circuitul de comanda al releului se conecteaza prin comutator, iar cel de forta/alimentare F.L, prin circuitul care-l realizezi pentru aprinderea fazei scurte. Referitor la putere ai un alternator de 310 W, cred ca MORIC, si un RRT , Shindengen. Vei creste puterea cu 55W, practic 15% din puterea alternatorului, cu un acumulator bun se poate compensa plusul de putere. Ai o schema simpla in imagine, cu putina atentie o poti realiza, relee..cele auto de 30 A, sunt OK, dar verificate si nu China !

Bafta !

post-74268-0-80049400-1412275518_thumb.png

post-74268-0-99863900-1412275527_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Densitatea de curent mai nou pentru cupru e de 4A/mmp ( pe vremea mea era 3).La aceasta densitate de curent esti asigurat ca nu se incige cand il tragi "manunchi" si ai perdere de tensiune rezonabila.Asa se calculeaza toate instalatiile electrice, cine face asa si mai are si sigurante care protejeaza conductorul nu apre la stiri ca i-a luat foc casa din cauza unei supraincarcari sau scurtcircuit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sar'na...

 

L-am citit tot...Am aflat cum se face....dar cred ca nu e prea bine...pt ca acolo spun toti ca nu duce alternatorul. Eventual o sa inlocuiesc becurile de pozitie si numar cu becuri pe led...si atunci scad consumul cu ceva watti...si cred ca pot sa le leg. O sa ma intep direct in mufa aia de sub rezervor. Anyway, pana gasesc becuri led...mai stau nitel.

 

Multumesc pentru info/commenturi.

am pus 55W in plus la yamaha si s-a stricat releul rapid . Din cate am inteles manerele incalzite 35W suplimentar este maximul, dar si asa este recomandat sa pui led pe pozitii daca original are halogen, sa sa mai castigi cativa W

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Densitatea de curent mai nou pentru cupru e de 4A/mmp ( pe vremea mea era 3).La aceasta densitate de curent esti asigurat ca nu se incige cand il tragi "manunchi" si ai perdere de tensiune rezonabila.Asa se calculeaza toate instalatiile electrice, cine face asa si mai are si sigurante care protejeaza conductorul nu apre la stiri ca i-a luat foc casa din cauza unei supraincarcari sau scurtcircuit.

Orice calcul de dimnsionarea ai aplica ( consum putere, sarcia variabila, incalzire) tabelul de sus este valabil.....sa nu credem ca 4A/mm se aplica aici, atunci conductorul nostru este la LIMITA ! a nu se confunda densitatea de curent cu valoare intensitatii curentului electric !

» Post actualizat in 02 Oct 2014 19:26

am pus 55W in plus la yamaha si s-a stricat releul rapid . Care relul ? RRT sau de conectare a fazei?

Din cate am inteles manerele incalzite 35W suplimentar este maximul, dar si asa este recomandat sa pui led pe pozitii daca original are halogen, sa sa mai castigi cativa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

In instalatia de iluminare ai 1 bec cu 2 filamente 60/55W , faza lunga/lumina de drum si faza scurta/ lumina de intalnire si un bec de 55 W , vorbim in situatia in care folosesti valorile/puterile din manual ! practic tu vrei sa introduci si faza scurta de la al doilea bec de 55W. Daca mai aduci un bec de 55 W , rezulta un curent de 3,9 A, sa zicem 4 A (55W: 14 V). Sectiunea conductoarelor din instalatia de iluminare este 0,75mmp sau 1mmp, depinde de instalatie/producator, fiecare conductor rezista la 15 A sau 18 A(tabel sectiuni) . Daca ai S=0,75A , deja curentul din circuit este de 4A, suplimentezi cu inca 4A , este rezerva de curent in sectiunea conductorului. Problema critica este in contactele comutatorului, se incalzesc si se distrug in timp, de aceea trebuie sa folosesti un releu de conectare. Circuitul de comanda al releului se conecteaza prin comutator, iar cel de forta/alimentare F.L, prin circuitul care-l realizezi pentru aprinderea fazei scurte. Referitor la putere ai un alternator de 310 W, cred ca MORIC, si un RRT , Shindengen. Vei creste puterea cu 55W, practic 15% din puterea alternatorului, cu un acumulator bun se poate compensa plusul de putere. Ai o schema simpla in imagine, cu putina atentie o poti realiza, relee..cele auto de 30 A, sunt OK, dar verificate si nu China !

Bafta !

sunt aproape sigur ca releul ala il monteaza yamaha din fabricatie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am pus 55W in plus la yamaha si s-a stricat releul rapid . Din cate am inteles manerele incalzite 35W suplimentar este maximul, dar si asa este recomandat sa pui led pe pozitii daca original are halogen, sa sa mai castigi cativa W

 

YMMV. Depinde la care. La aia noua sunt 99% ca poti lejer. E o tanti (JMo) care a avut 100W pe faza scurta si n-a avut treaba ceva zeci de mii de km pana i-a pus carene rally raid...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E posibil sa existe acest releu. Dar, pentru siguranta, am cumparat unul auto, cu gandul sa fac exact cum s-a explicat mai sus. Am cumparat si Led-uri sa mai usurez "reteaua". Sa vad acum cand ma apuc. Sper sa ma descurc si cu releul. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

0,75X4= 3A la atat este in siguranta conductorul de 0,75mmp. Ai un circuit de 20A 20/4=5mmp, Cum nu exista aceasta sectiune alegi 6mmp. Te rog sa masori diametrul unui conductor care alimenteaza faza scurta la farul tau, calculeaza-i sectiunea S= 3,14X d (patrat) : 4 si tine cont ca ai un consum de 4 A la puterea de 55W.. tragi tu concluzia la final de incarcarea conductorului !

» Post actualizat in 02 Oct 2014 19:49

E posibil sa existe acest releu. Dar, pentru siguranta, am cumparat unul auto, cu gandul sa fac exact cum s-a explicat mai sus. Am cumparat si Led-uri sa mai usurez "reteaua". Sa vad acum cand ma apuc. Sper sa ma descurc si cu releul. :)

Leduri....in fine, dar un 55 W nu este o incarcare de avarie .......Bafta, sa ne anunti rezultatul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...