Sari la conținut

Rasina / Silicon in CDI


Jerycho
 Share

Postări Recomandate

Se da una bucata CDI vechi de vreo 25 de ani si una bucata lipitura rece . Concluzia ... se poate repara teoretic usor dar m-am lovit de o problema destul de mare zic eu . Nu stiu cum sa indepartez acea rasina neagra / silicon ( nu stiu exact ce este ca la indepartarea mecanica este usor spongioasa) fara ca sa deteriorez placa CDI-ului, circuitele sau condensatorii de pe ea.

Am si eu nevoie de ceva sugestii ca stau de ceva zile pe bara si imi cam arde buza .

Ca si idee am incercat cu alcool izopropilic si nu mi s-a parut ca m-a ajutat cu ceva. Rasina/pasta/siliconul este usor elastica, se poate taia cu cuterul, se intareste destul de tare la rece si se inmoaie doar foarte usor la cald dar mi-e cam teama sa avansez cu indepartarea ei mecanic cu daltita/ surubelnita .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu la o operatie asemanatoare am avut noroc pentru ca partea din spate a fost si partea cu lipiturile si cu ajutorul unui pistol cu aer cald si o surubelnita am reusit sa indepartez masa spongioasa, am acces complect la cablaj.Am refacut toate lipiturile si gata, CDIul ca nou.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu- i bun Geo .. pot avaria urat circuitele .. mai ales ca nu sunt electronist si nu am experienta.

Vlad la mine partea proasta este ca trebuie sa ajung pe partea cealalta a placii , parte care nu este "la vedere".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

atunci pistol cu aer cald, sa-l inmoi usor, usor. solventi atat de puternici nu stiu... si care nici sa nu strice circuitele.

eu m-am descurcat cu ciocanul de lipit la un regulator defect, am vrut sa vad ce e in el :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca esti sigur care-i partea pentru spatele cablajului taie cu un bomfaier jur imrejur cam la 2mm fata de marginea respectiva.Tai usor putin cate putin si daca eventual dai de cablaj te opresti.Nu ar trebui sa intri mai mult de 1-2 mm.Pe urma cu surubelnita fortezi usor si vezi daca cedeaza.Ajuta-te si de aer cald.

Tine minte ca tu tebuie sa ajungi la lipituri nu la piese.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte de a taia din cutia CDI ului o sa incerc sa ma ajut de feon sa vad daca pot indeparta rasina si pot scoate in siguranta placa .

Pun si poze cu CDI- ul , problema mea aflandu-se pe partea unde se afla colantul cu nr. produsului iar capacul pe unde se desface fiind pe partea cealalta .


» Post actualizat in 01 Sep 2014 20:03

Hmm .. cred ca trebuia sa caut niste poze mai mari pe net ...

post-46525-0-81702300-1409601749_thumb.jpg

post-46525-0-13593500-1409601750_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@pacaliciossul Merita sa incerce, daca nu merge erau niste tipi pe forumul asta care faceau treaba asta si din pozele puse se descurcau mai mult decat bine, partea proasta este ca n mai tin minte sectiunea dar cu o cautare "reparare CDI " poate descopera linkul

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ar fi fost ieftin l-as fi schimbat fara sa stau pe ganduri dar pe net l-am gasit nou la 444.13 dolarei iar la noi din cat magazine am intrebat nu crd ca am auzit un pret sub 2000 lei ... pai mai pun inca pe atat si ma apropii de suma de bani necesara sa cumpar o alta motocicleta asemanatoare ... si are doar 25 de ani ... :)


» Post actualizat in 01 Sep 2014 20:06


Vlad pe oamenii aia i-am gasit si pe mercador si i-am si sunat de cateva ori dar nu au raspuns la telefon .....


» Post actualizat in 01 Sep 2014 20:10

Initial am vrut sa iau ceva sh de pe ebay dar eu la piesa mea am nr de lot 9000+ iar tot ce am gasit pe ebay se oprea pe la 2000+ asa ca m-am gandit eu cu putina mea inteligenta data de vreo fiinta suprema ca daca piesa mea probabil mai noua s-a stricat ... una mai veche nu ar avea cam aceleasi sanse sau poate mai multe sa se strice ?

.

post-46525-0-25782900-1409602054_thumb.jpg

Editat de Jerycho
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema ( se opreste brusc motorul , in mers sau nu, si nu mai da scanteie ) imi apare cu intermitente iar cand ciocanesc cu monturile degetelor in partea superioara ( cea care se vede in ultima poza) in zona mufei CDi ului, imi functioneaza din nou pana cand are el chef :) . Asa mi se manifesta problema ...

Editat de Jerycho
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E bine de stiut si asta :)


» Post actualizat in 01 Sep 2014 21:20

Cu toate astea pe nicaieri nu l-am gasit sub numele de TCI ci doar Igniter sau CDI


» Post actualizat in 01 Sep 2014 21:24

Hmm si eu totusi am dat de condensatoare pe acolo nu tranzistoare ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiind asa veche, probabil e TCI, daca nu ma insel CDI e o tehnica mai recent aplicat la motorete. Daca ai Vbat pe bobinele cat timp e contact pus, e TCI. Sa ma corecteaza BB daca gresesc.

Problema s-ar putea sa fie chiar la lipituri de la conector (lipitura rece cauzat de o forta mechanica). Daca nu, probabil e la un transistor sau o rezistenta de putere (lipitura rece cauzat de caldura, forta mecanica de la coeficientul de dilatare termică), de regula la componente de putere nu sunt trasee foarte fragile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci eu inclin sa cred ca am Cdi

Crede-ma ai TCI, E important sa stii asta deoarece daca te lasa o bobina de inductie (nu cobesc) sa stii sa cauti pentru TCI nu CDI (cum au majoritatea monocilindreelor).

Au principii de functionare diferite la TCI se bazeaza pe autoinductie iar la CDI este un transformator ridicator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator r_amonna

faptul ca exista si condensatori in montajul respectiv nu inseamna ca e CDI. :) in plus un condensator de genul ala nu seamana cu cei pe care-i stie toata lumea, electrolitici, cilindrici si cu polaritate de-i schimba de pe placile de baza si video intr-o veselie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa mai revin cu informatii si intrebari pe masura ce mai reusesc sa fac cate ceva ...


» Post actualizat in 07 Sep 2014 20:32

Se pare ca am reusit sa fac cate ceva.... cu multa rabdare si multi nervi am indepartat rasina din dreptul mufei pana la placa si am mers cu CDi/TCI-ul la un electronist profesionist care a indepartat tot fludor-ul de acolo, a curatat foarte bine contactele si le-a relipit inr-un mare fel . Pana acum am facut vreo 100 km din care cam jumate pe drumuri de piatra si paman ( pentru vibratii :) ) si motorul merge perfect ... hmm parca chiar mai bine ca inainte ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...