Jump to content


Iubim 2 Roti 2
Photo

Problema bujie 2T


  • Please log in to reply
163 replies to this topic

#1 andrei belcic

andrei belcic

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,295 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:andreibelcic@yahoo.com
  • Moto: HondaXRV750 RD04-1992; KTM200EXC-2010
  • Numar: B 52 YOC, B 19 XFO
  • Club: 0723517438 sau 0216742962

Posted 07 July 2014 - 06:05 AM

Problema sta in felul urmator: mobra mea consuma bujiile pe paine. Modelul e EXC 200 din 2010. Dupa aproximativ 1-2 ore de functionare arde bujiile, in sensul ca nu mai dau scanteie sau o dau foarte slaba si imprastiata in jurul electrozilor. Cam 2 bujii pe iesire. Treaba se intampla brusc, in timpul functionarii motorului. Se opreste si nu mai porneste neam, nici la pedala, nici la vale. Schimb bujia si bring ding ding fericit. Am folosit atat modelul de bujie recomandat (BR8EG) cat si alt tip. La fel.

Toti cei care aveti experienta cu 2T: ce se intampla? Unde e buba? Sa fie carburatia? Stilul de mers? Bobina de inductie? Consumul de benzina e cam mare iar stilul meu de mers probabil e ca la 4T, dar totusi.... Bujiile distruse nu au vreun semn distinctiv la exterior si nu isi mai revin nici curatate, nici cu slujbe. La toate mobrele 4T nu am schimbat nici o bujie, niciodata. Stiu ca 2T e mai sensibil la bujii dar nici chiar asa. Orice sfat e binevenit. Chiar nu-mi dau seama ce poate sa se intample. Bobina? CDI?

Multumesc.


UltraNetworks.ro
Tutoriale, Service calculatoare

#2 G B V

G B V

    ( ͡o ͜ʖ ͡o)

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,448 posts
  • Gender:Male
  • Location:Munich
  • Interests:$$$
  • Moto: Pauza momentan
  • Numar: Sub sa

Posted 07 July 2014 - 07:17 AM

Pare a fi din partea electrica.Amestecul nu trebuie sa o strice atat de repede.

Daca mai gasesti pe cineva care are acelasi model cu al tau,imprumuta-i bobina si fa o proba



#3 mircea.cazachevici

mircea.cazachevici

    asds

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,015 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-Buzau
  • Moto: Transalp 400,Husaberg 250

Posted 07 July 2014 - 07:22 AM

S-ar putea sa fie aprinderea, mai precis rotorul de jos, de la motor (flywheel). Aceiasi problema am avut-o la o Husqvarna 4T mai veche, si am citit destul de mult despre aceasta buba a modelului. Iar actuala 2T nu a necesitat niciodata schimbare de bujie in 12 luni, deci nu e o problema specifica 2T, ci o problema specifica aprinderii.

Necesita neaparat un mecanic, sau macar un prieten cu mobra identica, de la care sa imprumuti rotorul sa vezi daca e ala.


Edited by mircea.cazachevici, 07 July 2014 - 07:23 AM.


#4 owene

owene

    kicker

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,287 posts
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Moto: MZ ETZ250, Honda NTV650 Revere
  • Club: MZ-Brothers

Posted 07 July 2014 - 07:24 AM

Ce culoare au bujiile?

 

Din experienta mea, carburatorul omoara bujiile. De exemplu, am avut o serie de bujii care mi-au murit in serie, ducand urmatorii kilometri: 4000, 2000, 1000, 500, 200, 50, 50. Cauza a fost uzura progresiva a supapei de nivel din carb, care ridica nivelul tot mai mult. Consumul mi-a crescut nesemnificativ, insa bujia devenea tot mai neagra.

 

Daca la tine consumul e semnificativ marit si bujiile sunt negre - carbul. Nu e nimic nou in faptul bujie neagra = amestec prea bogat, dar asta afecteaza si bujia, o ancraseaza.

Poti verifica etansarea daca nu ai robinet vacuumatic - lasa robinetul deschis 5 minute cu motor oprit si vezi daca incepe sa pice benzina din carb. Ca nu are voie.

 

Am inteles ca scanteile sunt slabe si fug pe izolator in jos. Eu iti sugerez sa te mai uiti odata la scanteile alea seara pe intuneric, si vezi si in fundul bujiei, in canal. Daca vezi scantei care trec prin portelan la masa, pe fundul santului dintre ceramica si masa, atunci ceramica e fisurata(normal ca nu se mai pot curata) si asta e semnul mersului cu detonatii. In mers ai senzatia ca ai un mers "cu nisip", sau mai rau, "ciocane" in motor. Daca vezi doar scanteile "taratoare" macar stii ca nu sparge ceramica si e doar carbul.

Si tot amestecul foarte bogat poate sparge ceramica si fara detonatii - exista un f.f. mic spatiu intre electrodul central si ceramica - intra calamina acolo, spatiul ala ic e infundat si cand se incinge bujia si se dilata n pic electrodul, calamina actioneaza ca o pana si crapa ceramica. Aleluia bujie.

 

 

- nu e bobina, asta e garantat.

stilul "4T" adica subturat nu e bun la 2T fiindca supui motorul la socuri distructive, consumul e mare si 2T-ului ii place sa fie tras de urechi, din cauza ca motorul 2T lucreaza bine doar in powerband (tipic 5000-5500 rpm). Si mersul trepidat, dacaface sa ai detonatii, poate afecta bujia cum am spus mai sus.

 

Vezi ce ti se potriveste.

 

2T nu e mai sensibil la bujii decat 4T racit pe aer si reglat la fel de prost la carb. AMbele ofera un mediu foarte agresiv bujiei comparativ cu un 4T racit pe apa si pe injectie reglata .

 

Succese


28rcl8j.jpg
 

MZ tehnic


#5 Penetru

Penetru

    CERTIFIED HAUNEBU PILOT

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,487 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: MTD500 Bronto (MaoTzeDong)
  • Numar: metalic
  • Club: Donatori de Organ Erect

Posted 07 July 2014 - 07:25 AM

Dacă ar fi mâncat electrodul central putea fi un avans foarte mare, aşa fără urme suspectez fisurarea izolatorului din cauza detonaţiilor.    Cauza poate fi raport de compresie prea mare, puncte calde (calamină) în camera de ardere şi amestec prea sărac.


Dulgher priceput caut domnisoara fara o doaga sa i-o pun.

#6 adi_b

adi_b

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 647 posts
  • Gender:Male
  • Location:SM
  • Moto: GasGas ec 200.
  • Numar: nemontat.

Posted 07 July 2014 - 07:48 AM

Sfatul meu,sa incerci sa te dai cu bujie cu 2 sau mai multi electrozi si vezi dupa.Pana acuma stiu mai multe persoane care au facut treaba asta si nu au mai avut probleme.Insa tine cont si de sfaturile baietilor,carburatie si aprindere.


» Post actualizat in 07 Jul 2014 05:50


- nu e bobina, asta e garantat.

stilul "4T" adica subturat nu e bun la 2T fiindca supui motorul la socuri distructive, consumul e mare si 2T-ului ii place sa fie tras de urechi, din cauza ca motorul 2T lucreaza bine doar in powerband (tipic 5000-5500 rpm). Si mersul trepidat, dacaface sa ai detonatii, poate afecta bujia cum am spus mai sus.

 

 

Treaba cu powervalvul e sfanta la 2t,are cineva in gasca si am vazut efectul.


Edited by adi_b, 07 July 2014 - 07:51 AM.

Ca sa fie treaba treaba.  


#7 andrei belcic

andrei belcic

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,295 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:andreibelcic@yahoo.com
  • Moto: HondaXRV750 RD04-1992; KTM200EXC-2010
  • Numar: B 52 YOC, B 19 XFO
  • Club: 0723517438 sau 0216742962

Posted 07 July 2014 - 08:14 AM

E adevarat ca bujiile sunt ude dar nu au timp sa se ancraseze sau sa depuna calamina pt ca se strica total intre timp. Daca e amestecul prea bogat, scoti bujia, o cureti, o arzi cu bricheta, o stergi, o iai la smilgher, etc... faci ceva. O pui la loc si ea va da scanteie, macar cu ea scoasa din chiulasa. La mine bujiile sunt distruse iremediabil.


UltraNetworks.ro
Tutoriale, Service calculatoare

#8 adi_b

adi_b

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 647 posts
  • Gender:Male
  • Location:SM
  • Moto: GasGas ec 200.
  • Numar: nemontat.

Posted 07 July 2014 - 08:23 AM

Incearca cu o bujie,cea mai ieftina cu doi sau mai multi electrozi si o sa vezi nu o sa ai probleme.


Ca sa fie treaba treaba.  


#9 andrei belcic

andrei belcic

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,295 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:andreibelcic@yahoo.com
  • Moto: HondaXRV750 RD04-1992; KTM200EXC-2010
  • Numar: B 52 YOC, B 19 XFO
  • Club: 0723517438 sau 0216742962

Posted 07 July 2014 - 09:33 AM

Incearca cu o bujie,cea mai ieftina cu doi sau mai multi electrozi si o sa vezi nu o sa ai probleme.

 

Hm, n-am Dacie. Nici Opel.


UltraNetworks.ro
Tutoriale, Service calculatoare

#10 free runner

free runner

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 307 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dobrogea cea insorita
  • Interests:off road , motoare
  • Moto: guzzi ntx
  • Numar: tl

Posted 07 July 2014 - 10:08 AM

Ce culoare are scanteia? Incearca sa schimbi fisa si urmareste daca ai aceeasi culoare la scanteie



#11 stulewa

stulewa

    sau Jumba

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,668 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sa transform timpul in amintiri!
  • Moto: multe
  • Numar: 264
  • Club: ADVENTURERIDE

Posted 07 July 2014 - 10:27 AM

m-am distrat copios la raspunsul ala cu robinetul vacumatic, e clar ca omu nu stie despre ce motocicleta e vorba si mai ales ce regim de functionare are.

nu schimab indicativul bujiei, cum zicea cineva pe aici, iti poti topi pistonul ;)

 

in genere problema e electrica, CDI sau bobina de inductie. incearca si cu cealalta harta a cdi-ului in prima faza si vezi cum reactioneaza. mi-e greu sa cred ca e bobinajul de la magnetou dar cine stie...


PIRELLI,DUNLOP,NOLAN,MOTOREX,DID,JT,TOPLITE,SBS,HIFLO,NGK,ARIETTE, ALLBALS,BELRAY,ATHENA,K-TECH,VENHIL,MIV,UFO,ESTON,CYCRA
 

ROTI SUPERMOTO CPL...............................500EURO


ID MASSANGER: motor4freeride@yahoo.com

...UNII MERG MII DE KM PE LUNA CU MOTORETA LA UIMITORUL COST DE 45RON, atat costa abonamentul de net...

ASFALT USCAT?!?!? I LOVE MUD!!!!post-15451-1268057906_thumb.jpg PEOPLES WITHOUT BALLS DRIFT IN CARS! :))))


#12 oldbiker_johan

oldbiker_johan

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 915 posts
  • Gender:Male
  • Location:iasi
  • Moto: kawasaki EN 500A

Posted 07 July 2014 - 10:44 AM

Regleaza carburatorul, pune bujia recomandata de fabricant, la fel si benzina. 


" Motocicleta inseamna libertate "

#13 adi_b

adi_b

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 647 posts
  • Gender:Male
  • Location:SM
  • Moto: GasGas ec 200.
  • Numar: nemontat.

Posted 07 July 2014 - 11:28 AM

cea mai ieftina,asa ca experiment,daca e ok iei una scumpa. Hai nu fi rau cu opelistii..:P

Ca sa fie treaba treaba.  


#14 andrei belcic

andrei belcic

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,295 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:andreibelcic@yahoo.com
  • Moto: HondaXRV750 RD04-1992; KTM200EXC-2010
  • Numar: B 52 YOC, B 19 XFO
  • Club: 0723517438 sau 0216742962

Posted 07 July 2014 - 12:16 PM

EXC 200 din 2010. Ce harta CDI? E vreo maneta undeva? Trebuie laptop si soft?


UltraNetworks.ro
Tutoriale, Service calculatoare

#15 vargoneti

vargoneti

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 281 posts
  • Gender:Male
  • Location:Resita/Timisoara/Cluj
  • Moto: 300 Exc
  • Numar: prin padure

Posted 07 July 2014 - 12:24 PM

ai 2 fire sub rezervor , daca sunt conectate e pe performance , daca nu sunt conecatete , e pe soft , la multe motociclete nu se simte nici o diferenta ( depinde si de cum e setat motorul in general ). Vezi daca face figuri si in celalalt mod decat ai tu acuma. Daca ai exclus carburatia , cel mai probabil e de la aprindere ( CDI , stator , pipa , cablaje , bobina ) , se mai poate intampla si de la segmenti uzati care numai fac treaba cum trebuie. Vezi in primul rand , inainte sa te pui sa umbli pe la electric , cum stai cu carburatia , si eu aveam problema asta la inceput , cand am loat 2t , din cauza stilului de mers si carburatia varza. Dupa ce am reglat carbu cum trebuie , schimb bujia 1 data pe an si aia din bun simt , indiferent de cum merg cu el , nu omoara bujiile.


Edited by vargoneti, 07 July 2014 - 12:32 PM.

Some day, I hope to be the man
my dog thinks I am
.


#16 andrei belcic

andrei belcic

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,295 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:andreibelcic@yahoo.com
  • Moto: HondaXRV750 RD04-1992; KTM200EXC-2010
  • Numar: B 52 YOC, B 19 XFO
  • Club: 0723517438 sau 0216742962

Posted 07 July 2014 - 12:38 PM

Cred ca trebuie o revizie generala a motorului. Greu porneste la vale, in a 3-a sau a 4-a. Nu se invarte roata. Ca si cum ar avea compresia prea mare, calamina pe piston, garnitura de cilindru prea subtire....

Carburatia nu o exclud in sensul ca ar fi perfecta, ci pt ca nu vad de ce ar omora bujiile atata timp cat amestecul e departe de a fi prea sarac, dimpotriva.


UltraNetworks.ro
Tutoriale, Service calculatoare

#17 motomaniac

motomaniac

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 472 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bt
  • Interests:...
  • Moto: ktm250sx; nx650
  • Numar: ATH,BFA
  • Club: ...

Posted 07 July 2014 - 12:39 PM

Ce ulei de amestec folosesti? Eu am SX de 250 si am exact aceeasi problema. Am folosit ceva ulei care nu era full sintetic si am omorat vreo 4 sau 5 bujii intr-o singura iesire. Dupa aia am pus Motul full sintetic, dar tot nu era exact ce recomanda producatorul. Cu toate astea a mers mai bine si am prajit numai o singura bujie. Weekendul asta am folosit Motorexul Full Cross sau cum se cheama si nu am mai avut probleme. Cu toate astea tind sa cred ca e si din carburatie.Chiar daca deocamdata nu am mai avut probleme, bujia este in continuare uda si parca tot nu merge motorul asa cum ar trebui. Incearca sa setezi carburatorul dupa tabelul din manualul de service, ala care iti arata exact ce jiglere sa folosesti in functie de altitudinea si temperatura de unde te dai cel mai mult. Si abia dupa aia cred ca poti sa te gandesti la partea de fisa, bobina, etc. 


"Treat me good, I'll treat you better. Treat me bad, I'll treat you worse."

#18 vargoneti

vargoneti

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 281 posts
  • Gender:Male
  • Location:Resita/Timisoara/Cluj
  • Moto: 300 Exc
  • Numar: prin padure

Posted 07 July 2014 - 12:44 PM

Cred ca trebuie o revizie generala a motorului. Greu porneste la vale, in a 3-a sau a 4-a. Nu se invarte roata. Ca si cum ar avea compresia prea mare, calamina pe piston, garnitura de cilindru prea subtire....

Carburatia nu o exclud in sensul ca ar fi perfecta, ci pt ca nu vad de ce ar omora bujiile atata timp cat amestecul e departe de a fi prea sarac, dimpotriva.

 

un amestec bogat iti omoara bujia , nu unul sarac


Some day, I hope to be the man
my dog thinks I am
.


#19 mircea.cazachevici

mircea.cazachevici

    asds

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,015 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-Buzau
  • Moto: Transalp 400,Husaberg 250

Posted 07 July 2014 - 02:02 PM

Cred ca trebuie o revizie generala a motorului. Greu porneste la vale, in a 3-a sau a 4-a. Nu se invarte roata. Ca si cum ar avea compresia prea mare, calamina pe piston, garnitura de cilindru prea subtire....

Carburatia nu o exclud in sensul ca ar fi perfecta, ci pt ca nu vad de ce ar omora bujiile atata timp cat amestecul e departe de a fi prea sarac, dimpotriva.

 

Daca ar avea o singura buba, gen "mananca bujii", ar mai fi de intrebat pe aici, pe forum. Daca sunt mai multe, cum spui, da o fuga la un mecanic sa o desfaca si revizuiasca complet, ca s-ar putea sa fie mai complicat. Mai ales ca o ai de putin timp si nu stii cum s-a intervenit in motor.



#20 Sher

Sher

    Teroarea verde

  • Super Membru
  • PipPip
  • 812 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alexandria
  • Moto: Husaberg Te
  • Numar: TR 50 ŠER
  • Club: Supercross Alexandria

Posted 07 July 2014 - 02:03 PM

Pateam si eu la fel la 125. Era fisa. Schimba fisa, ca-i doar 10-20 ron si daca tot face, imprumuta o bobina.


agjcs5ewamm195rjbgifsctfc4.gif

                                                           ****   Ride your way!   ***





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status