Sari la conținut

probleme yamaha xv535 virago


Postări Recomandate

Buna seara,

 

Va rog cei in masura sa ma ajutati, sa imi scrieti parerea voastra.

 

Am o Yamaha xv535 virago din 1991. Cand am achizitionat-o, motocicleta necesita schimb ulei, filtre, bujii, reglaje carburatoare, sincronizat, releu incarcare,etc etc. Deci motorul nu mergea rotund, intrerupea,etc.

Dupa ce am dus-o le mecanic, am pus-o la punct, mergea f bine. Dar nu mi-am dat seama de unele chestii, doar dupa ce am vazut alte motociclete 535 exact ca a mea.

Pe scurt, problema ar fi urmatoarea si nu ii dau de capat deloc...

 

Cand accelerez, nu revine repede la relanti si ii trebuie 2-3 secunde sa revina. Cateodata, parca se accelereza singura dar foarte insesizabil.

Mentionez ca e model din 91, iar in partea stanga, sub capacul acela cromat (cel de pe partea dreapta ascunde niste relee, electrice,etc) nu se afla nimic. Din cate mi-a zis mecanicul, dar nu e sigur, acolo era locul unui AIS (air injection system) si care la mine lipseste. Am vorbit cu niste baieti si mi-au spus ca AIS apare la Virago doar de prin 94-95, al meu e din 91....E posibil sa lipseasca? Asta sa fie cauza sa nu revina asa bine la relanti? Din cate am inteles de pe forumuri din strainanate, acest AIS a fost introdus de Yamaha pentru a se incadra in anumite limite si norme de poluare. Si ca se poate demonta fara probleme (normal, fara AIS polueaza mai mult) si pune la loc, fara a influenta motorul. Unii utilizatori au observat o imbunatatire a performantelor fara acest AIS.

Sau prinde aer fals pe undeva?

 

Va rog cei care stiti ceva sa va pronuntati

Motocicleta are carbuatoare sincronizate, bujii schimbate, etc etc. Partea electrica e ok, incarca bateria ok, nu scoate fum doar cand o accelerez max max, atunci parca scoate putin negru dar nu tare. Nu mananca ulei, iar consumul il am in parametri: 4-5 l.

 

 

va multumesc,

Alex

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema asta o am si eu .Nu am dat mare importanta.Traiesc cu ideea ca e un model de carburator vechi si din cauza asta revine cu intarziere la relanti .dar daca este o rezolvare as fii si eu interesat.Din pacate nu pot sa te ajut.dar am sa incerc sa ma interesez si eu maine ca am devenit si eu curios.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand accelerez, nu revine repede la relanti si ii trebuie 2-3 secunde sa revina. Cateodata, parca se accelereza singura dar foarte insesizabil.

 

Desfa cele doua cabluri care vin la mansonul de acceleratie de pe ghidon si cu o seringa baga din abundenta ulei fin (din acela tip masina de cusut) intre camasa si cablu, miscand repetat de cablu , pana iese ulei in partea dinspre carburator.

 

O sa fii uimit de rezultat.

Editat de vandrash
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Chiar daca e un model de carburator vechi, nu cred ca asa a fost proiectat. Dovada stau si alte motociclete de aceleasi fel, aceleasi an, si care revin f repede la relanti. Chiar am ramas suprins. A fost o intrunire aici la Oradea anul trecut, Bike Fest (anul acesta va fi Chariots of Fire) si am vazut multe modele ca al meu.

Deci parerea mea personala, nu a fost proiectat prost, ci exista undeva o problema, dar nu stim unde..

 

uite cateva exemple de cum revine de frumos si normal la relanti:

 

http://www.youtube.com/watch?v=83UJSPEHIFk]

 

etc etc



Multumesc Nationalistu si Vandrash.

 

Voi incerca...cat de repede pot (lucrez, si timpul nu prea imi permite..)

Si voi posta aici daca am rezolvat ceva, pt ca mai sunt cu siguranta si altii ca si mine si care nu pot rezolva..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca sa desurubezi suruburile de amestec cate 1/4 ture fiecare si daca-ti creste relantiul este de la ele.Daca nu trage aer fals.Eu m-am jucat foarte mult cu ele si le-am reglat

dupa pasii de aici/index.php?/topic/226019-yamaha-virago-zone/page-420&do=findComment&comment=3725599 Reglajul e foarte fin un relanti foarte stabil care l-am obtinut nu-mi prea placea pentru ca dupa o acceleratie brusca motorul la revenire turatia scadea brusc se poticnea (sau chiar se oprea daca aveam relanti mai mic de 1200) iar pe urma intra in relanti normal si stabil.Daca mai saraceam amestecul adica insurubam 1/4 ture relantiul devenea mai instabil si trebuia sa-l ridic un pic mai sus din surubul lui la revenirea din acceleratia brusca se manifesta ca a ta. Am ales prima varianta cu relantiul stabil . Pe drum chiar daca deceleram in forta nu mi se oprea motorul si poticnirea nu-mi apare la ciupiri normale de acceleratie.

 

In primul clip relantiul mi s-a parut cam mare oricum mai mare ca al meu, la al doilea nota 10

 

PS AIS am si eu dar nu influenteaza relantiul din ce am observat se deschid peste o anumita turatie si probabil la decelerari.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verificati si membranele vacumatice daca nu cumva sunt crapate sau dezlipite de pahar (sau cum i-o zice).

Editat de TM96UFO
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc.

O sa ii spun la mecanic. Desi stiu ca a reglat aerul. Si ma gandesc ca daca e mecanic, stie ce face...

 

Multumesc ! Sper sa fie asta problema, si sa nu fie acel AIS sau altceva.....

Daca stia ce face nu ti-o dadea asa, asta daca ti-a dat-o el asa si nu a inceput sa faca asa in timp. Daca asa ti-a dat-o schimba mecanicul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Cand accelerez, nu revine repede la relanti si ii trebuie 2-3 secunde sa revina. Cateodata, parca se accelereza singura dar foarte insesizabil.

 

mai poate fi uzata si camasa care protejeaza cablul de acceleratie + lipsa de lubrifiere a cablului; Camasile au un strat pe interior care se uzeaza in timp.

Poti sa-l ungi cu ulei cum a spus Nationalitul sau poti cumpara un cablu de acceleratie si camasa noi sa nu mai ai probleme.

 

- daca tot dai jos verifica si masonul sa vezi daca nu are uzura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu aceeasi problema si cel mai sigur este din cauza membranelor care ori sunt vechi si mai rigide, ori sunt stricate (rupte) ori s-au incretit. poti sa dai capacele jos si sa te uiti dar probabil ca o sa ai nevoie sa faci sincronozarea din nou. Pun pariu ca la turatii si viteze mari nu mai ai problema asta, este ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De tras imi trage destul de bine.

Rockadict, la viteze mari nu iti dai seama. Pentru ca mergi constant si nu e acelasi lucru ca si cand ai sta pe loc. Nu stiu cum sa explic. Comparatia nu isi are locul....

 

Voi verifica toate pe rand sa vad de unde vine problema...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De tras imi trage destul de bine.

Rockadict, la viteze mari nu iti dai seama. Pentru ca mergi constant si nu e acelasi lucru ca si cand ai sta pe loc. Nu stiu cum sa explic. Comparatia nu isi are locul....

 

Voi verifica toate pe rand sa vad de unde vine problema...

La viteze si turatii mari vacuumul e deja facut, membrana e deja trasa destul de mult spre capac si acul e deja ridicat destul de mult de pe scaunul lui si nu mai e problema cu acelerarea aia de care ziceai. (la accelerare ma refeream la faza cu turatiile si viteza). Decelerarea (revenirea la relanti ) ar fi din cauza ca membranele sunt incretite si nu se misca asa usor in incinta aia a lor ... Nici eu nu prea ma pricep la reparat si la explicat nici atat, dar asta am vazut-o cu ochii mei cand mi-a desfacut carburatorul la service.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Am o problema la pornire la un Virago 535, in timpul unei porniri la rece s-a auzit un zanganit metalic in partea stanga a motorului, iar dupa ce am oprit-o n-a mai vrut sa porneasca de nici un fel, tot ce se aude este un carait. Am crezut ca e de la beterie, dar face la fel chiar daca primeste curent de la masina. Stie cineva ce pot sa-i fac? mersi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ngh40 Vezi ca sub esapamentul cilindrului din fata ai electromotorul de pornire, la el se leaga un conductor rosu gros.ia un conductor destul de teapan un 2,5 de exemplu si fa caontact intre + baterie si firul de la electromotor, daca invarte, electromotorul e ok.Mai verifica si minusul de la baterie sa faca contact ferm la sasiu.Si mai spune daca atunci cand vrei sa o pornesti se sting luminile pentru ca acel carait care-l auzi inseamna ori baterie goala ori contacte imperfecte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce vad pe net, starter clutchul e pe stanga nu? Cred ca s-a bulit si ti-a blocat pe acolo (mai avea un coleg prin iarna o problema asemanatoare)... Caraie motorul sau caraie un releu? Poti incerca un strap cu o surubelnita sanatoasa intre capetele releului de pornire sa vezi ce se intampla. Daca e blocat electromotorul, face la fel.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe stanga, da, caraie releul, motorul nu misca, am reincarcat bateria, da sa se invarta motorul nici vorba. in plus dupa ce dau sa pornesc, bateria isi pierde curentul, dar isi revine dupa vreo 10 secunde. am pus firele de la bateria de pe masina cu motorul ambalat, deci curent din belsug si degeaba. trebuie sa-l desfac sa vad ce s-a intamplat ca inainte sa moara s-a auzit un zgomot metalic pe la starter clutch. aveti vreo sugestie inainte sa ma apuc sa-l desfac?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cat stiu starterul clutch de la yamaha ,virago,dragstar,roial star,se mai strica,,de aceea este bine sa arunci un ochi in interior sa vezi daca nu s-a distrus ceva si blocheaza motorul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti incerca un strap cu o surubelnita sanatoasa intre capetele releului de pornire sa vezi ce se intampla.

In cazul asta nu e deloc o idee buna sa strapezi contactele releului cu o surubelnita. Daca motorul e blocat iar bateria mai are viata se pot intampla multe chestii naspa inclusiv sa ia foc vreun cablu si daca chiar e ghinionist poate tot motorul.... , asta doar pe parte electrica ca sa nu mai spun ca nici pe parte mecanica nu-i prinde deloc bine sa-l fortezi asa cand e blocat.

Cand incerci normal prin releul de pornire macar pe parte electrica esti cat de cat protejat pt ca releul va decupla daca curentul solicitat din baterie e prea mare pt bateria motocicletei( deaia se aude caraitul releului)

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

L-am desfacut, partial. N-am reusit sa scot statorul ca trebuie o piesa speciala sa-l scot de pe con, dar din cate se vede ce este in spatele lui e facut varza, cel mai probabil starter clutch-ul e sectionat, torsionat, prins prin rotile dintate. tb sa scot statorul sa vad ce pagube a produs, daca e doar el sau a mai facut praf si altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...