Sari la conținut

NAS - Not a Statistic.


lionx1987
 Share

Postări Recomandate

Salut tuturor.

Deoarece a inceput lumea sa iasa la plimbari, si aici ma refer mai mult la incepatori ca si mine de altfel, am zis ca e timpul sa imi scriu ideea pe forum, poate se vor gasi doritori.

Treaba sta in felul urmator: as vrea sa infiintez un grup (ca nu e chiar club) de incepatori si nu numai, care sa aiba un scop destul de simplu, si anume de a nu deveni o statistica (victima a unui accident moto cu repercusiuni grave sau "definitive").

Ideea a plecat chiar din filmul Twist of the Wrist 2, in care protagonistul specifica faptul ca nu toate sfaturile sunt bune, si nu toti cei care dau sfaturi sunt cu adevarat cunoscatori si stiu ce vorbesc. De asta eu am decis ca imi voi da silinta sa invat arta pilotajului din propriile mele experiente, si cu propriile mele puteri. Poate nu toata lumea e deacord cu asta, dar eu consider ca in viata, fiecare trebuie sa invete in modul lui ce trebuie sa faca si cum anume trebuie sa o faca. E ca si cand ai facut sex prima data: habar n-aveai ce faci, dar era bine si pe zi/partida ce trecea, mai invatai cate ceva, si ai ajuns intr-un sfarsit sa faci ceva bine, dar binenteles, in masura puterilor tale.

Asa ca ideea acestui grup, pe care eu l-am numit NAS (Not A Statistic) e de a aduna incepatori care vor sa iasa la plimbari, care vor sa invete singuri ce si cum, si mai ales, care vor sa poata vorbi ca de la egal la egal, sa nu fie priviti de sus de ceilalti motociclisti. Prezenta nu este obligatorie, nu exista taxe de participare, nu exista un lider si mai ales, nu exista criterii de acceptare. Oricine vrea sa iasa la o plimbare simpla e binevenit, atat timp cat nu influenteaza negativ pe ceilalti, nu o ia ca pe o competitie si nu incearca sa devina noul V.Rossi. Eu personal nu simt nevoia sa prind 200+ cu motocicleta, nu consider ca o iesire trebuie sa insemne si exagerare cu viteza sau traseul plin de curbe periculoase. Mi-am cumparat moto pt placerea de a ma plimba, pentru libertatea pe care o traiesc in momentul in care merg pe ea, pentru a nu mai astepta in spatele cozii la semafor si mai ales pentru ca imi place ideea de a fi altfel decat majoritatea.

 

Asa ca, cine este interesat de conceptul NAS, sa lase un mesaj aici, si cand se vor aduna doritori stabilim o data/ora/locatie si iesim cu totii la o plimbare. Si cand zic plimbare nu inseamna neaparat 200 de km, poate fi si pana sus la aeroport, bem o cafea de la tonomat si inapoi. Sau oricare alt drum pe care il vreti, cum ziceam, nu exista lideri si nu exista criterii de acceptare.

 

Astept parerile voastre. Va salut, si asfalt uscat in continuare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 126
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Sa inveti singur ce si cum pentru ca motociclistii cu experienta te privesc de sus - cam asa se rezuma ce ai scris mai jos. Parerea mea de motociclist fara experienta e ca esti frustrat de faptul ca nu imbatranesti mai repede, ceea ce e un pic stupid. 'Experienta' nu te priveste de sus - batranii care iti dau sfaturi iti vor binele, nu vor sa te faca sa te simti prost, la tine e problema.

 

Ca incepator eu as merge cu oameni cu experienta si cap. Un grup de motociclisti fara experienta e o chestie mai periculoasa decat un grup combinat.

 

Asa ca ideea acestui grup, pe care eu l-am numit NAS (Not A Statistic) e de a aduna incepatori care vor sa iasa la plimbari, care vor sa invete singuri ce si cum, si mai ales, care vor sa poata vorbi ca de la egal la egal, sa nu fie priviti de sus de ceilalti motociclisti. Prezenta nu este obligatorie, nu exista taxe de participare, nu exista un lider si mai ales, nu exista criterii de acceptare. Oricine vrea sa iasa la o plimbare simpla e binevenit, atat timp cat nu influenteaza negativ pe ceilalti, nu o ia ca pe o competitie si nu incearca sa devina noul V.Rossi. Eu personal nu simt nevoia sa prind 200+ cu motocicleta, nu consider ca o iesire trebuie sa insemne si exagerare cu viteza sau traseul plin de curbe periculoase. Mi-am cumparat moto pt placerea de a ma plimba, pentru libertatea pe care o traiesc in momentul in care merg pe ea, pentru a nu mai astepta in spatele cozii la semafor si mai ales pentru ca imi place ideea de a fi altfel decat majoritatea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ajungi foarte repede la limita a ce poti invata.descoperi de unul singur. Daca nu apelezi la cineva care stie... peste 10 ani nu o sa ai experienta a 10 ani de motociclit, o sa ai tot experienta unui singur an repetata de 10 ori.

Editat de Sergiu_KB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici discutia poate fi interminabila...Pot spune din proprie experienta ca mergand alaturi de niste oameni,repet oameni,cu experienta am invatat foarte multe despre mersul pe doua roti intr-un timp relativ scurt si asta cu ajutorul si bunavointa lor.

Personal cred ca in primul rand ca incepator trebuie sa stii sa-ti alegi foarte bine grupul cu care vrei sa mergi si de la care ulterior sa ai ce invata.

Nu e rea ideea ta lionx1987,e chiar constructiva dar cred ca asta doar pt inceput.Pe masura ce vei capata experienta vei cauta sa mergi cu oameni care merg mai bine decat tine (deci mai experimentati) si de la care sa poti invata mai multe din tainele motociclismului!

Salutari si asfalt bun!

Editat de Goldberg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ideea ti'a venit uitandu'te la twist of the wrist, nu crezi ca ar fi mai bine sa urmezi si ultimul sfat d'acolo?...urmeaza cursurile unei scoli de pilotaj

Din nefericire, scoli de pilotaj nu exista in Iasi.Intre noi fie vorba, nu stiu in cate orase mari mai exista, exceptand Bucuresti. Ideea initiala mi se pare buna, nu cred ca un grup experimentat are rabdare sa stea dupa fundul nostru si in plus, problemele incepatorilor sunt comune, cred ca ne putem ajuta intre noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doi incepatori mergand impreuna vor face urmatoarele comentarii despre cum merge celalalt 'vai ce misto ai luat curba aia din poignet, nu te-ai aplecat deloc ce tare!' respectiv 'bai ce misto mergi fix pe dunga alba din dreapta, pe acolo prin praf!'. 'Cred ca e bine sa franezi intai cu spatele, am citit eu pe net'. Un batran o sa-ti spuna 'nu mai merge pe partea dreapta, acolo e praf adica n-ai aderenta, acolo-s petele de ulei de la masinile care au avut probleme, etc'. 'Franeaza progresiv'. Etc. Tot felul de sfaturi utile. Mai inveti o chestie despre mersul in grup si semnale la mersul in grup.

 

Batranii n-o sa stea dupa tine, o sa mearga impreuna cu tine. N-o sa te cocoloseasca si o sa aiba pretentia sa respecti regulile grupului. Asta e.

 

Din nou, grupul cu care mergi e alegerea ta.

 

Din nefericire, scoli de pilotaj nu exista in Iasi.Intre noi fie vorba, nu stiu in cate orase mari mai exista, exceptand Bucuresti. Ideea initiala mi se pare buna, nu cred ca un grup experimentat are rabdare sa stea dupa fundul nostru si in plus, problemele incepatorilor sunt comune, cred ca ne putem ajuta intre noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Am avut mereu o simpatie sincera pentru oamenii cu idei bune + mentalitate de share gratuit. Pentru "lynucsi", cu alte cuvinte :D

De la bun inceput: - Tot respectul meu pentru topic!

In 2008 am avut onoarea, bucuria, placerea, norocul, cum vrei tu sa ii zici, sa particip la prima editie a unui curs de conducere a motocicletei organizat de niste oameni foarte pasionati, gratuit, la Oradea.

Aici ai povestea intamplarii - LINK

 

De ce ti-am povestit despre curs:

Aveam ceva km si cativa ani de motociclit cand am ajuns la Oradea.

Cel putin un sfert din ce am invatat acolo era mult diferit fata de ce stiam eu din experienta deprinsa dupa kilometri in tot felul de conditii + din incidentele proprii.

As fi putut baga mana in foc ca am dreptate 1000% daca m-ar fi intrebat cineva despre fel de fel de manevre si, probabil, le-as fi propovaduit exact asa, gresit.

Tragand linie:

Nu stiu daca gasca de la Oradea mai organizeaza asa ceva si anul acesta. Au mai organizat ulterior cursul, din ce am mai citit pe net.

La Bucuresti, tot din ce am citit pe aici, stiu ca se organizeaza un curs foarte bun. Cred ca va este mai aproape decat Oradea. Pe AmcKart cred.

Personal, l-as face pe oricare dintre ele. Odata intors acasa as cauta un loc de intalnire asfaltat si pustiu, as cumpara jaloane din acelea portocalii (se gasesc pe la magazine de echipamente de munca, etc, fiind folosite si in constructii, pentru delimitari), as organiza poligoane, poate le-as si trasa cu vopsea si as baga non-stop exercitiu.

Daca dedici putin timp cred ca ai putea gasi pe net si modele de poligoane de la Gymkhana, o competitie de indemanare moto foarte populara in Japonia.

Noi am incercat sa facem asa ceva in Timisoara dupa ce am revenit de la Oradea, am facut cateva iesiri de genul acesta in parcarea unui magazin din TM (Galeria 1) printre jaloane din sticle de helas si iti garantez ca a fost foarte fun si util.

Spor maxim si bafta in indiferent ce vei alege sa faci!

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer ... cam periculos ceea ce vrei tu sa faci ... un grup de motociclisti doar de incepatori si fara un lider cu experienta, nici nu se recomanda ... mai bine faceti plinul cuiva care are experienta si sa stea sa va invete una alta ... iesiti mult mai ieftin ;)

Si eu sunt incepator ... dar nu-mi place sa ies in grup de incepatori pentru ca incepatorii nu stiu sa aibe grija de tine sau sa te fereasca .... , chiar daca mai ies cu persoane care ii dau cu 200+ eu imi pastrez calmul si merg atat cat pot, prefer sa analizez cum merg ei, sa observ cum iau curbele, la sfarsit sa-i intreb una alta ...

Si eu am inteles sincer sa fiu acelasi lucru ca vrei sa infiintezi acest grup din cauza ca te simti inferior celor care ii dau puternic sa zicem ... ceea ce este gresit, nu poti trece din clasa I in clasa 9 :) fara sa treci prin 2,3,4 ... n.

Mna bafta iti urez si asfalt uscat dar mai analizeaza problema !!! Drive safe !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiind cam dimineata cred ca nu m-am exprimat destul de bine.

Ideea e in felul urmator: Cine are sfaturi constructive de dat, rabdarea necesara si binevointa de a veni cu noi si a ne arata una alta, este binevenit. Nu am zis ca vreau sa fac o gasca de incepatori cu care sa cutreier tara, ci pur si simplu sa intalnesc oameni care sunt la nivelul meu de experienta, care sa nu ma faca sa merg mai tare de cat ma simt eu confortabil, care sa inteleaga unele chestii care apar doar la inceput (de exemplu, disconfortul care il simti, nesiguranta pe care incerci sa o stapanesti, si altele care sunt doar la inceput de "drum"), care sa imi respecte decizia de a face unele lucruri dupa felul meu (alt exemplu, am renuntat la o tura mai lunga pt ca nu eram sigur pe mine, si nu mi-a parut rau) si tot asa.

Stiu ca sunt motociclisti experimentati care ar avea multe de invatat pe un incepator sau pe mai multi, dar eu nu sunt deacord cu ideea de a ma alatura unui grup de avansati ca sa mai invat una alta..

Nu sunt frustrat, chiar din contra, sunt foarte deschis la discutii, la sfaturi si idei care ar putea sa ma ajute pe mine ca motociclist sa fiu mai bun, doar ca sfaturile alea nu intotdeauna sunt "gratis". Si doar cele gratis sunt cu adevarat valoroase. Sunt motociclisti care dau sfaturi doar pentru a se face remarcati, de a se integra intr-un grup si de a parea "bikeri adevarati". Eu nu vreau genul asta de oameni.

Asta a fost cam la general. Acum sa va iau pe rand:

@masterthor - Atunci sigur ne vom vedea la o plimbare.

@Tank - Am vazut unele lucruri scrise de tine, si daca nu cumva fac confuzie, chiar ajunsesem sa respect opinia si sfaturile tale. Parerea nu mi sa schimbat, doar sper ca parerea ta se va schimba daca ne vom intalni vreodata. Pana atunci, numai bine.

@Sergiu_KB Sunt curios, primii motociclisti de la cine au cerut sfaturi ? Si daca tot n-au avut de la cine, s-au plafonat ? Daca da, au dat sfaturi plafonate ? Sfaturile alea au fost preluate si transmise ? Serios acuma, regandeste situatia. Tot respectul, te salut.

@Goldberg Inteleg ce vrei sa spui, dar vreau sa te contrazic un pic, nu mult. Pentru fiecare in parte motociclismul inseamna ceva. Pt mine, placerea de a ma plimba. Nu viteza. De ce mi-as schimba grupul de oameni daca cei din grup vor acelasi lucru ca mine ?

@cristilvk Chiar as vrea, dar cum zicea si sorin.iasi, in orasul nostru frumos nu sunt scoli de pilotaj. Deci aleg "the next best thing".

@Tank(again) Exemple tale sunt sper ironice, pentru ca cine nu stie fundamentalele motociclismului ar trebui sa le invete macar teoretic. Dar pt asta sunt alte topicuri. Iar in legatura cu "batranii" de care zici, sunt greu de gasit.

@pytycu_expert Tu cum ai prefera ? Fiecare incepator sa invete singurel ? Eu zic ca daca fereasca Domnul, un incepator trage o tranta la o plimbare, e de preferat sa mai fie cu cineva care macar sa poata da un apel la 112. Macar atat. Parerea mea ...

@m4mihai Eu doar vreau sa invat, nu sa dau sfaturi. Dupa ce termin de raspuns fiecaruia, o sa dau si un sfat. Asa ca inceput de drum...

@_Raul_ Ms ca ti-ai impartasit experienta ta, si dupa cum ziceam, accept orice motociclist atat timp ca plecam de la ceva constructiv. Daca esti experimentat si vii doar sa demonstrezi altora ca tu poti sa atingi cu genunchiul jos, zic pas...

@ang3ldrak3 1. Nu sunt deacord cu cheta pt plin, cine vine, vine pt ca vrea, nu pt benzina. 2. Orice lucru ia timp, nu incerc sa grabesc nimic. Personal iti spun ca abordez curbele diferit fata de un avansat, si daca as incerca sa fac cum face un avansat, m-as imprastia repede pe asfalt.

@Proxi Ms, te asteptam cu un sfat constructiv ;).

 

 

Prima lectie de impartasit, luati-va crashbar-uri sau crashpad-uri. Cat mai repede. La o tranta cu viteza mica, tu poti sa nu patesti nimic, dar nu va fi placut sa vezi cum curge uleiul din motor doar pt ca nu ai avut 2 bare de metal in plus pe ea. Si asta o spun din propria experienta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce am zis eu si ce ai inteles tu...

"Primii motociclisti" au avansat ducand motocicleta la limita.

Cand mergi la limita pot iesi chestii nasoale.

 

Esti dispus sa mergi pana la limita sau mai bine ceri un sfat?

 

.

Editat de Sergiu_KB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau sa pornesc discutii inutile.

Tot ce incercam sa zic e ca nu toate sfaturile pot fi bune si nu toate pot fi intelese cum trebuie.

Exemplu: counter-steering-ul. Eu il fac din inertie. Nu imi dau seama ca il fac, dar mai mult ca sigur il fac ca altfel nu as putea lua curbele cu viteza mai mare de 20 de km/h. Dar cand am citit despre el, ma bagat in ceata complet. Imi si imaginez ce ar iesi cand un incepator incerca treaba cu "pt viraj la stanga impingi cu mana stanga" fara sa inteleaga prea bine la ce anume se referea cel ce incerca sa dea un sfat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omul are dreptate intr-un fel, sunt multi habarnisti care dau din gura aiurea.

Grup de incepatori - cum a zis cineva mai sus, suna periculos. Nu stii pe cine ai in spate si nu stii cat de atent e la ce se intampla in fata lui.

 

Unii, printre care si eu, cred ca cel mai bine inveti mergand singur, fara sa fii distras/preocupat de cei din grupul din care faci parte.

Mai citesti un articol, mai te uiti la un clip, sunt niste chestii "peste mana" pe care nu le poti invata "singur". Ex.: counter steering pe care il faci desi nu stii ca il faci, dar daca stii ca il faci poti sa-l folosesti mult mai eficient.

Ajungi foarte repede la limita a ce poti invata.descoperi de unul singur. Daca nu apelezi la cineva care stie... peste 10 ani nu o sa ai experienta a 10 ani de motociclit, o sa ai tot experienta unui singur an repetata de 10 ori.

Nu prea are sens ce spui, spre ex.: la prima iesire franezi slab, de frica sa spunem, la a doua, un pic mai tare etc.

 

Peste 10 ani daca franezi ca in primul an...esti praf. Dar stii ce? Esti praf dpdv al "skill-ului" dar poate insemna ca ai avut cap sa mergi in limitele tale si na belea, inca esti "aici".

 

Cum poti sa spui asa o (nici nu stiu cum sa-i spun sa nu sune jignitor) ca aia de mai sus?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce zici tu mai sus in primul topic iti spun ca e ZERO si iti spun asta din experienta de pe strada si enduro.

in primul rand nu incerca sa asimilezi multa informatie de pe youtube si sa pui in practica pentru ca nu o sa stii cand/cum sa o aplici.

sa nu ai pretentia ca in 1000km sa fi zeu pe motor trebuie sa faci multi km (zeci de mii) ca sa stii cu ce se mananca

incerca sa mergi cat mai mult cu motocicleta( incepi cu excursii scurte 100-200-300 apoi cat mai mult)

 

ca sa-ti dau un exemplu clar de grup incepatori

cand ne-am apucat de enduro eram vo 7-10 in grup, toti "bata" in domeniu (enduro) desi pe strada aveam destui km.

ne-am dat vre-o 3 ani in prostia noastra

la un moment dat am zis sa mergem sa ne dam cu cineva dintr-o alta localitate cu experienta, parca s-a deschis o carte. am inceput sa mergem mai des cu cei experimentati iar astazi ce am invatat in 7-8 ani de enduro invata de la noi intr-un sezon un incepator ce iesa cu noi.

 

 

asa ca lasa NAS-ul si baga GAS-ul in rezervor si fa kilometrii, mergi la intruniri prin tara, excursii..etc

experienta se masoara in kilometrii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa invat arta pilotajului din propriile mele experiente, si cu propriile mele puteri.

salut,

 

Sa inveti NUMAI din propria experienta inseamna sa inveti SI din propriile greseli (unele mici, altele mai mari, cu sau fara urmari).

E bine sa ciulesti urechile si la vorbele celor cu experienta, doar nu reinventam roata pentru fiecare motociclist. Da, nu toate sfaturile trebuiesc urmate sau se potrivesc.

 

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea are sens ce spui, spre ex.: la prima iesire franezi slab, de frica sa spunem, la a doua, un pic mai tare etc.

 

Peste 10 ani daca franezi ca in primul an...esti praf. Dar stii ce? Esti praf dpdv al "skill-ului" dar poate insemna ca ai avut cap sa mergi in limitele tale si na belea, inca esti "aici".

 

Cum poti sa spui asa o (nici nu stiu cum sa-i spun sa nu sune jignitor) ca aia de mai sus?!

 

ia citeste cu atentie ce zice @orestte:

 

ca sa-ti dau un exemplu clar de grup incepatori

cand ne-am apucat de enduro eram vo 7-10 in grup, toti "bata" in domeniu (enduro) desi pe strada aveam destui km.

ne-am dat vre-o 3 ani in prostia noastra

la un moment dat am zis sa mergem sa ne dam cu cineva dintr-o alta localitate cu experienta, parca s-a deschis o carte. am inceput sa mergem mai des cu cei experimentati iar astazi ce am invatat in 7-8 ani de enduro invata de la noi intr-un sezon un incepator ce iesa cu noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oresste, stii prea bine ca iti respect experienta si iti ascult sfaturile, dar hai sa nu comparam enduro cu strada si ursu' cu prostu'...

Ma faceti sa ma repet: cine are experienta si e dornic de a o impartasi, e binevenit. Dar sa vina inarmat cu rabdare, pt ca nu toti prindem la fel de repede.

In alta ordine de idei, am vazut nume vechi pe forumul asta care m-au "urecheat", dar nici unu dintre ei nu a dat si un sfat, mai putin Tank care a dat un fel de "things not to do".

 

Deci daca nu sunteti incepatori, va ascult sfaturile. Aveti toata atentia mea. Va multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o ora in padure face cat 1 saptamana pe sosea, ca veni vorba...

uite aici un sfat care nu te va ajuta in arta manuirii motocicletei dar te va duce intotdeauna acasa la nevasta si copii:

 

pe strada mergi ca si cum ai fi invizibil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o ora in padure face cat 1 saptamana pe sosea, ca veni vorba...

uite aici un sfat care nu te va ajuta in arta manuirii motocicletei dar te va duce intotdeauna acasa la nevasta si copii:

 

pe strada mergi ca si cum ai fi invizibil.

+1

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...