Sari la conținut

FLEX
 Share

Postări Recomandate

As ruga colegii de forum care au idee despre rezolvarea urmatoarelor probleme sa ma ajute cu niste sfaturi:

- exista vreo solutie de cauciuc lichid sau ceva asemanator pentru repararea/etansarea pieselor de cauciuc? este vorba despre racordul intre carcasa filtrului de aer si carbelitoare, care a cam imbatrinit in zonele in care a fost strins cu coliere; eu m-am gindit sa folosesc un mastic de cauciuc pentru izolarea imbinarilor de acoperis, a incercat cineva?

- e posibil sa gasesc in Vitan un motoras de ventilator si elice? sau o baraca/taraba/atelier care are SH-uri de la mai multe marci/modele, sa iau pe incercate?

- unde gasesc conectori electrici (papuci sau mufe tata/mama) auto/moto? dar fire la culoare si sectiune ca in schema electrica?

- unde as putea indrepta un radiator astfel incit sa nu curga? (radiatorul din stinga are o infundatura din lateral, nu curge dar ma cam deranjeaza estetic)

- unde pot gasi capace pentru vasul de expansiune (cu supape) si de radiator? ar trebui sa le iau pe incercate, mers cu vasul si radiatorul in brate la magazin/taraba.

- unde gasesc furtune de combustibil transparente (am observat ca asta e moda, as putea folosi de auto, dar alea sint din cauciuc cu insertie de pinza de obicei)

- unde gasesc suruburi cu cap imbus/torx diverse diametre si lugimi?

Multumesc anticipat celor care gasesc timp sa imi raspunda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 78
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

As ruga colegii de forum care au idee despre rezolvarea urmatoarelor probleme sa ma ajute cu niste sfaturi:

- unde gasesc suruburi cu cap imbus/torx diverse diametre si lugimi?

Multumesc anticipat celor care gasesc timp sa imi raspunda.

- suruburi cu cap imbus NEGRE, gasesti la Hornbach.

- suruburi cu cap imbus INOX gasesti la FABORY.

Spor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa moara ciupi, o sa arate mai bine decat atunci cand a iesit de pe linia de asamblare.

:)) ai dreptate.

Conectori si alte minunatii electrice sunt magazine de electrice cu toate minunatiile , tre sa gasesti in bucurestiul ala un magazin .

Cat despre radiator , nu stiu pe nimeni care a reusit sa indrepte :( , acum incearca pe la vreun service moto .

Sa lipesti filtru , incearca cu un GLUE GUN , dar cu un baton adecvat lucrarii . Trebuie un baton de cauciuc sau mai plastic siliconat .

Nu mai bine , si asteptam poze :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult tuturor, o sa tin cont de sugestiile voastre.

Sa vad ce pot face in weekend si postez pe masura ce avansez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- suruburi cu cap imbus NEGRE, gasesti la Hornbach.

- suruburi cu cap imbus INOX gasesti la FABORY.

Spor.

Pe cele negre, din Hornbach, le-am folosit si eu, fiind pusa in situatia de a uniformiza prinderile carenelor si ale oglinzilor, ca erau 5 suruburi de sapte feluri. Se potrivesc ca pas, insa cred ca ruginesc dupa o vreme. Mai acuta era rugina in prinderile oglinzilor, poate si pentru ca ramanea apa sub protectiile alea de cauciuc de la baza. Spre rusinea mea, nu am remarcat daca rugina este chiar de la suruburi sau e de la filetul cadrului de bord. Verific maine si iti spun.

 

Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gasesti tot felul de conectori auto in targ la Vitan, in general la tarabe e mai ieftin decat la magazine... dar oferta e limitata, nu au f multe tipuri, depinde pt ce iti trebuie. Conectori electronici si papuci gasesti pe Maica Domnului, in Tei, sunt cateva magazine cu electronice.

Suruburi cu cap imbus se gasesc si in Dedeman, am luat eu saptamana trecuta, dar depinde ce dimensiuni iti trebuie. Eu am luat M6 x 20, 25, 30 si 40. Aveau si M5, posibil si altele dar nu m-am uitat. Costa cam 3-3,5 lei / cutia de 4-5 bucati, in functie de dimensiuni.

Ce fel de ventilator iti trebuie, la ce vrei sa-l folosesti?

Foloseste furtun de benzina de calitate, nu te uita la aspect, ca nu asta conteaza.

Radiatorul lasa-l asa, nu iti creea probleme daca nu e cazul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru gaturile dintre carburi si cutia de aer poti incerca asta : banda din silicon auto-sudanta Tesa Xtreme Conditions (-60 grade - +260 grade ) . Se gaseste la Dedemann sau la Leroy-Merlin si costa in jur de 50 de lei ( e made in USA ) . Inveleste fiecare corp de cauciuc cu 2 straturi de banda . Continua povestire ca imi place .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- exista vreo solutie de cauciuc lichid sau ceva asemanator pentru repararea/etansarea pieselor de cauciuc? este vorba despre racordul intre carcasa filtrului de aer si carbelitoare, care a cam imbatrinit in zonele in care a fost strins cu coliere; eu m-am gindit sa folosesc un mastic de cauciuc pentru izolarea imbinarilor de acoperis, a incercat cineva?

Ai grija cum repari piesa respectiva, este "obsolete", iar la macaronari se gaseste destul de greu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As ruga colegii de forum care au idee despre rezolvarea urmatoarelor probleme sa ma ajute cu niste sfaturi:

- exista vreo solutie de cauciuc lichid sau ceva asemanator pentru repararea/etansarea pieselor de cauciuc? este vorba despre racordul intre carcasa filtrului de aer si carbelitoare, care a cam imbatrinit in zonele in care a fost strins cu coliere; eu m-am gindit sa folosesc un mastic de cauciuc pentru izolarea imbinarilor de acoperis, a incercat cineva?

- e posibil sa gasesc in Vitan un motoras de ventilator si elice? sau o baraca/taraba/atelier care are SH-uri de la mai multe marci/modele, sa iau pe incercate?-gasesti in targ vitan

- unde gasesc conectori electrici (papuci sau mufe tata/mama) auto/moto? dar fire la culoare si sectiune ca in schema electrica?-targ vitan,\atentie la calitate!

- unde as putea indrepta un radiator astfel incit sa nu curga? (radiatorul din stinga are o infundatura din lateral, nu curge dar ma cam deranjeaza estetic)

- unde pot gasi capace pentru vasul de expansiune (cu supape) si de radiator? ar trebui sa le iau pe incercate, mers cu vasul si radiatorul in brate la magazin/taraba.-este foarte probabil sa gasesti la magazinele ce comercializeaza piese de Matiz,Tico

- unde gasesc furtune de combustibil transparente (am observat ca asta e moda, as putea folosi de auto, dar alea sint din cauciuc cu insertie de pinza de obicei)-cumpara furtun de benzina;gasesti la metru

- unde gasesc suruburi cu cap imbus/torx diverse diametre si lugimi?-hornbach,dedeman

Multumesc anticipat celor care gasesc timp sa imi raspunda.

Editat de kappy666
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de informatii.

Duminica am fost in tirg, cam degeaba, ca era tirziu.

Am cules niste papuci de cupru de buna calitate si cam atit, cele doua baraci cu moto si scutere erau inchise; apropos, stie cineva ce program are Ovi din Vitan si unde are taraba? ca la el am inteles ca as gasi chestii mai universele asa pentru motorete.

Capacul vasului de expansiune nu se potriveste de la auto, sint mult mai mari decit ce am eu nevoie; probabil de la scuter s-ar potrivi, ca sa nu ii pun un capac de bidon de ulei (ala e diametrul). Am nevoie si de capacul radiatorului din dreapta (din acela cu supapa de suprapresiune), care a decedat din motive de virsta. Unul Acerbis costa minim 200 de lei, nu prea am chef sa dau atit de mult pe o piesa minora (dar strict necesara, din pacate).

Suruburi cu cap imbus cilindric am gasit in Hornbach, dar metal natur (cel din Balotesti, ca e aproape de mine). Am luat o gramada de dimensiuni, pentru toate necesitatile estimate.

Motocicleta mea are doua electroventilatoare de racire, cite unul pentru fiecare radiator; cel din dreapta lipseste cu desavirsire. Electroventilatoarele se monteaza intr-un suport care impune cele doua diametre, al motorului si al elicei. Tot pe la scutere cred ca gasesc ceva adecvat.

Am studiat radiatorul, daca il indrept va curge, asa ca il las cum e; o sa ii adaptez un profil de plastic ca sa maschez lovitura.

Tot n-am inteles daca trebuie furtun de benzina transparent sau opac, la motocicletele pe care le-am vazut eu si aveau traseul de benzina vizibil, acesta era transparent; stie cineva care ar fi motivatia tehnica pentru care e asa? ca dupa capul meu e suficient sa vezi ca se scurge benzina din rezervor in carbelitor prin filtrul micrometric ...

In rest, am reusit in weekendul asta sa montez doar cadrul bordului - a fost destul de dificil, ca nu se potrivea neam la pozitie (alte juguri decit cele originale); sint multumit de cum a iesit lucrarea.

Mansonul de legatura dintre filtrul de aur si carburator a crapat (imbatrinit, nu strapuns) exact acolo unde se string colierele; e cam exclus sa gasesc piesa originala; probabil ca o sa-i confectionez niste mansoane din cauciuc, ca sa nu fortez mecanic tot pe piesa veche. Mai trebuie sa inventez o prindere pentru contact la pozitie si termin suprastructura din fata.

Adiacent, am redesenat schema electrica color si am inceput sa identific (cu litere si cifre) componentele si conexiunile, sa le stiu si dupa ce inciocalez la loc animala.

Work in progress.

Editat de FLEX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ FLEX : incearca cu ce am scris mai sus , nu ai alternative . Furtunele sau furtunurile (cum vrei) transparente in timp se durifica , isi pierd elasticitatea . Pune negre .

 

flex-on man

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Continuare. Dupa montajul cadrului bordului am continuat cu subansamblul aripii fata, prilej cu care m-am foarte uluit de solutia tehnica aleasa de inginerii italieni; e cam aberant sa faci un element atit de simplu din 3 bucati (segmentul din fata, segmentul din spate si armatura metalica care le tine pe toate la locul lor. Probabil astfel de solutii tehnice complicate e pretul platit pentru designul motoretei. In fotografie nu e atasata si bucata de aripa din fata, ca aia va merge la vopsit in atelier. In continuare am atirnat pe motoreta cadrul bateriei, releul de pornire (nefiind cel stoc, am inventat o prindere cu brida) si carcasa filtrului de aer (urias!), apoi plasticaraia de protectie de deasupra si din fata rotii spate. Deoarece protectia din fata este foarte scurta, tot ansamblul de prindere a amortizorului de bascula e foarte expus la jegul aruncat de roata, asa ca o sa ii inventez ceva de prelungire din plastic sau cauciuc. La MZ-ul 125SM cu care ma dau acum nemtii au pus pur si simplu o fisie de cauciuc prinsa de panoul de plastic; iar aripa din fata e monobloc. Probabil de-aia nemtii nu-s italieni si viceversa. Inca un exemplu de geniu ingineresc e protectia finala de noroi, care se monteaza la aceleasi gauri si cu aceleasi suruburi cu care se prinde si stopul; a fost un pic de gimnastica ca sa tin in acelasi timp 3 piese mobile la gaura, in timp ce prindeam suruburile. Am continuat cu montajul ventilatorului din stinga, pe acelasi suport cu CDI-ul (cutiuta neagra din planul 2 al pozei), radiatorul cel indoit (la gratarul de protectie din plastic i-am pus un coltar de aluminiu si din fata nu se vede ceva suspect, iar din lateral radiatorul e acoperit complet de rezervor) si claxonul. Apoi m-am apucat de ce-mi era frica, respectiv cablarea dulcineei. In tigaia argintie (ma rog, bicolora, ca pe exterior e neagra, cu vopsea rezistenta la temperatura) am amestecat limitatorul de ture, alarma de cric coborit, regulatorul de incarcare, dioda si blocul de sigurante (pentru care am inventat un sistem de montaj, ca nu e blocul original). Iar n-am inteles de ce aceste piese electronice au fost montate fix si exact deasupra tubulaturii de evacuare. Inca o durere in poponeata e sistemul de prindere al tobei de esapament, pentru stringerea unuia dintre suruburi trebuie sa demontezi tigaia cu electrice, ca sa ai loc sa dai din cheie. Uluitor. Dupa montarea bobinei de inductie am inceput sa intind firaraia ... si am gresit. In tot manualul vietii nu exista o fotografie de ansamblu cu motoreta in curu' gol, ca sa vaza si ochiul meu pe unde si cum se alimenteaza electric diversele bucati, asa ca am luat-o cam cum mi-a spus mie bunul simt. M-am cam grabit, fiindca am gasit pina la urma o documentatie (ma rog, fotografii de presa di reviste moto italiene - iata la ce e buna presa de specialitate!) in care se vad toti nurii domnisoarei, asa ca in curind o sa aduc corectiile necesare, minore de altfel. In ultima fotografie e ilustrat stadiul actual al reconstructiei.

post-3276-0-79231100-1396260593_thumb.jpg

post-3276-0-84336600-1396260606_thumb.jpg

post-3276-0-69789100-1396260618_thumb.jpg

post-3276-0-92681600-1396260628_thumb.jpg

post-3276-0-62341600-1396260640_thumb.jpg

post-3276-0-46691400-1396260653_thumb.jpg

post-3276-0-13518000-1396260664_thumb.jpg

post-3276-0-44829800-1396260674_thumb.jpg

post-3276-0-65885900-1396260684_thumb.jpg

post-3276-0-01526000-1396260696_thumb.jpg

post-3276-0-47868800-1396260706_thumb.jpg

Editat de FLEX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mare grija cu releul regulator de tensiune. A vazut ca l-ai bagat in "tigaie"... Asa era varianta originala ?

Daca nu are ventilare corespnzatoare risti sa se supraincalzeasca si in final sa se arda. Scoate-l undeva afara "tigaii" unde sa stea in curent de aer.



Alta sugestie: ca o protectie a amortizorului spate, poti sa prinzi un fel de "limba" de cauciuc gros de 5mm, care sa atarne in fata rotii spate, fix printre bratele basculei. Daca acel cauciuc e gros, sta destul de teapan.

Acum ar fi destul de usor de prins cu niste nituri pop pentru ca vad ca inca e golasa...

Eu am asa ceva prins pe moto si isi face treaba.

Vezi foto.

post-40812-0-95060200-1396270036_thumb.jpg

PS. Totul este sa vezi daca se aliniaza partea de sus cu interiorul basculei. Din poza nu prea imi dau seama. Dar te prinzi tu ce am vrut sa zic. Daca nu atarna macar perpendicular pe sol printre bratele basculei, mai bine nu te complici

Spor.

Editat de Serban.S
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, aia e pozitia originala a regulatorului, teoretic se ventileaza bine acolo, dar e cam prea aproape de evacuare, dupe gustul meu, se cam incinge tigaia aia ... ma gindeam sa bandajez traseul de evacuare pe distanta pe care trece "prin" corpul motocicletei.

Am inteles perfect cu cauciucul ala, din nefericire protectia de plastic "ocheste" direct in traversa basculei, o sa incerc sa vad ce se poate face.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauta p-acilea cand mai ai nelamuriri:http://www.gilera-bi4.it/public/forum/index.php



Am inteles perfect cu cauciucul ala, din nefericire protectia de plastic "ocheste" direct in traversa basculei, o sa incerc sa vad ce se poate face.

Cauta pe ebay, ai sanse sa se potriveasca de la RC600/XRT600.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu forumul, e foarte bun ca sursa de informatii, de acolo am luat manualele.

Din pacate, pentru multe probleme la Dakota 350 sint si ei nevoiti sa cirpeasca, fiindca nu se mai gasesc piese OEM sau A-M. Cu hidraulica Grimeca (frine/ambreiaj) e o mare problema, de exemplu, pentru cauciucaraie, iar discul de frina e iar o raritate, daca ai noroc il mai gasesti prin vreo pravalie din fundul Italiei ...

Din fericire, Mz-ul pe care l-am luat odata cu carnetul are tot frine Grimeca si am comandat la ei pe site diverse maruntisuri. Ironic, si Mz-ul e in buda acum, dupa ce pareau ca se relanseaza in anii '90-2000. Pare ca am lipici la cauze pierdute, hehe ... :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eh, nu disper din atita lucru, XRT-ul parca e si mai rar decit Dakotele de 500, bafta cu ea.

Vreau sa va informez ca am gasit in Hornbach solutie de cauciuc lichid, produsa de Bison; modul de utilizare e descris pe ambalaj, care are inclus si o spatula de aplicare. Il testez sa vad cum merge si scriu aici daca e ceva de capul ei.

Banda siliconica autosudanta n-am gasit in Brico, Hornbach sau Leroy-Merlin, ci doar pe net aici: http://www.evasion.ro/Constructii/Adezivi/Banda-si-role-adezive/BANDA-ADEZIVA-TESA-CONDITII-EXTREME-4600-NEGRU/

Editat de FLEX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

XRT-ul e rar si la el acasa, la macaronari.

M-ar interesa un mulaj dupa Y-ul ala dintre carburatoare si airbox, sau macar sa-l vad live. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam in ce zone te invirti zilnic? Eu sint de gasit in zona Piata Romana intre 9 si 17, sau in Corbeanca (Tamasi).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...