Sari la conținut

Noua honda CTX


sprike
 Share

Postări Recomandate

Honda a prezentat in 2014 un nou model CTX care nu se incadreaza in categoria sport nici in categoria touring. Centrul de greutate jos al motorului, bordul digital, ciclistica pe un nou cadru ( manevrabilitatea unui scuter mai mare) si ambreiajul dublu ( obtional) fac din acesta o motocicleta atractiva.

-Ce pare aveti de aspectul de desing al carenelor ?

-Este o motocicleta potrivita pentru Romania ?

 

Honda CTX700

 

Honda CTX1300

 

Specificatii tehnice

Engine: Engine Type Parallel Twin Cylinders 2 Engine Stroke 4-Stroke Cooling Liquid Valves 8 Valves Per Cylinder 4 Valve Configuration SOHC Compression Ratio 10.7:1 Starter Electric Fuel Type Gas Transmission: Transmission Type Manual Number Of Speeds 6 Primary Drive (Rear Wheel) Chain Wheels & Tires: Front Tire (Full Spec) 120/70 ZR17 Rear Tire (Full Spec) 160/60 ZR17 Brakes: Front Brake Type Hydraulic Disc Rear Brake Type Hydraulic Disc Technical Specifications: Wheelbase (in/mm) 60.2 / 1529.1 Fuel Capacity (gal/l) 3.2 / 12 Editat de sprike
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oribil. Nu stiu cine lucreaza la dep. design la Honda, dar ii saboteaza grupa mare de cativa ani buni. Motociclete fara personalitate, semanand una cu alta...fade, nimic dezirabil. Iar cutia automata e de toata jena, pai ori suntem motoristi, ori scuterici. Dar e de inteles, americanilor lenesi si obezi le e greu sa schimbe si vitezele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oribil. Nu stiu cine lucreaza la dep. design la Honda, dar ii saboteaza grupa mare de cativa ani buni. Motociclete fara personalitate, semanand una cu alta...fade, nimic dezirabil. Iar cutia automata e de toata jena, pai ori suntem motoristi, ori scuterici. Dar e de inteles, americanilor lenesi si obezi le e greu sa schimbe si vitezele.

+1

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oribil. Nu stiu cine lucreaza la dep. design la Honda, dar ii saboteaza grupa mare de cativa ani buni. Motociclete fara personalitate, semanand una cu alta...fade, nimic dezirabil. Iar cutia automata e de toata jena, pai ori suntem motoristi, ori scuterici. Dar e de inteles, americanilor lenesi si obezi le e greu sa schimbe si vitezele.

Subscriu!

Editat de cobra_00711
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Honda a prezentat in 2014 un nou model CTX care nu se incadreaza in categoria sport nici in categoria touring. Centrul de greutate jos al motorului, bordul digital, ciclistica pe un nou cadru ( manevrabilitatea unui scuter mai mare) si ambreiajul dublu ( obtional) fac din acesta o motocicleta atractiva.

-Ce pare aveti de aspectul de desing al carenelor ?

-Este o motocicleta potrivita pentru Romania ?

 

Specificatii tehnice

Engine: Engine Type Parallel Twin Cylinders 2 Engine Stroke 4-Stroke Cooling Liquid Valves 8 Valves Per Cylinder 4 Valve Configuration SOHC Compression Ratio 10.7:1 Starter Electric Fuel Type Gas Transmission: Transmission Type Manual Number Of Speeds 6 Primary Drive (Rear Wheel) Chain Wheels & Tires: Front Tire (Full Spec) 120/70 ZR17 Rear Tire (Full Spec) 160/60 ZR17 Brakes: Front Brake Type Hydraulic Disc Rear Brake Type Hydraulic Disc Technical Specifications: Wheelbase (in/mm) 60.2 / 1529.1 Fuel Capacity (gal/l) 3.2 / 12

Cand am vazut in josul postului specificatii tehnice (engine) am zis: uite un post complet. Cand citesc, nimic! Nici CP, nici Nm.

Doar ca este V-twin, pe benzina (wow!), starter electric (come on!), 6 viteze (super! doar chopperele cu cilindree mare ce mai au doar 5, in rest cam toate peste 600 au cate 6), frane hidraulice pe disc (wow again!) si un rezervor mic.

Sa nu-mi ziceti ca trebuia sa ma uit la filme intai!

Multumesc totusi pentru informare, nu vazusem modelul asta. :peace:

 

ribil. Nu stiu cine lucreaza la dep. design la Honda, dar ii saboteaza grupa mare de cativa ani buni. Motociclete fara personalitate, semanand una cu alta...fade, nimic dezirabil. Iar cutia automata e de toata jena, pai ori suntem motoristi, ori scuterici. Dar e de inteles, americanilor lenesi si obezi le e greu sa schimbe si vitezele.

 

Sunt de acord ca modelul asta nu e cel mai aratos, dar honda a nimerit si modele frumoase. VFR de 1200 imi pare chiar foarte reusit si cu vopsea de calitate.

Nu inteleg ce aveti cu automatele. Mi-ar place una doar ca sa scap de lag-ul schimbatorului (demaraj imbunatatit).

De-aia s-au pus si la masini, pentru demaraj, ma refer la cele dublu-ambreiaj (grupul VW are DSG, Audi are tot DSG dar ii zice S-tronic, Bmw are DCT, Benzul are 7G-DCT). Avantajele la schimbat vitezele fata de o manuala sunt imense.

Nu sunt dependent de viteza, nu imi place top-speedul, nici la masina nu l-am incercat, in schimb un demaraj rapid da, da, da! :bike-037:

Personal fac debreiere-ambreiere mai repede decat reuseste moto sa schimbe viteza intern si trebuie sa am grija sa nu ma grabesc.

Ma bate gandul sa ma inscriu in concursuri de liniute.

 

Sa vorbim despre MOTOGP: a aparut cutia SEAMLESS cu care chiar Honda cea neinspirata a avut avans lejer o jumatate de sezon pana cand a reusit si Yamaha sa inglobeze una!

Ce mai incoace-incolo, asta e viitorul pentru cei care vor sa se dea "REISING"... Este vorba de un schimb de viteze in doar 9miimi de secunda. Poate careva mai repede pe o manuala? Muhaha...!

 

http://www.popularmechanics.com/cars/motorcycles/motorsports/the-ridiculous-motorcycle-racing-tech-of-motogp-3#slide-3

 

Si acum inca mai sunt unii care cred ca ABS-ul din talpa lor (aflat "la purtator") e mai bun decat cel montat pe masina. Sper sa nu ajungem ca ei. :eek:

O sa fie si de-aia care vor crede ca si ESP-ul e o prostie, de parca ei ar putea frana doar o roata in caz de ceva.

 

CTX 700 Naked arata mai bine decat cel cu parbriz, desi nu sunt prieten cu nakedurile.

Hornetul e unul din putinele naked care imi plac.

 

http://www.cycleworld.com/2013/05/15/2014-honda-ctx700-ctx700n-first-ride-review-photos-specs/

Editat de audi_A9
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ABS si controlul tractiunii, suspensii inteligente etc. sunt ok, ca un plus pentru siguranta. Dar cutia vietii automata...nu amesteca MotoGp cu ce e pe strada. Si nu mi zi de performante uluitoare la demaraj cu automata, ca nu de aia e pusa pe balena de Q7,de exemplu si nici pe restul casalotilor de 2 tone pentru care 0,02 sec. la demaraj e total irelevant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ABS si controlul tractiunii, suspensii inteligente etc. sunt ok, ca un plus pentru siguranta. Dar cutia vietii automata...nu amesteca MotoGp cu ce e pe strada. Si nu mi zi de performante uluitoare la demaraj cu automata, ca nu de aia e pusa pe balena de Q7,de exemplu si nici pe restul casalotilor de 2 tone pentru care 0,02 sec. la demaraj e total irelevant.

N-am zis ca e cutia vietii, doar ca poate mai multe decat o manuala (aici ma refer doar la cele dublu ambreiaj, multe din cele mono sunt mai lente decat una manuala).

Nu ma refeream la casaloti de 2 tone, e clar ca acolo e pentru lene. :)

 

Ma refer la cele sport: Bugatti Veyron (DSG), S3 si alte 2.0tfsi cu S-tronic, Bmw cu DCT pe M3 si Z4... la casaloti din astia, mai intrati la dieta. ;)

Ma uit la ce e in motogp si clasele mari de masini (gen S-klasse) pentru ca intai acolo apar toate gadgeturile si apoi sunt introduse incet-incet pana la un Vw Polo.

Nu o sa avem frane carbon pe moto prea curand sau alte fantezii de pe prototipuri, dar daca tindem macar spre o varianta ieftina de cutie seamless, eu zic ca e un pas inainte.

 

Acum avem yamaha FJR 1300 model 2014 cu amortizoare reglabile electronic, avem Vw Golf cu suspensie adaptiva, etc, in curand poate si perna de aer (initial aveau doar clasele mari).

 

@rylalex: Am vazut acum ca e cu 2-paralel, multumesc, greseala mea.

M-am tot uitat la varianta naked si arata chiar bine !

+1

 

Si un poster care mie mi-a placut mult !

 

honda-nice-people-2.jpg

Editat de audi_A9
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Daca ajuta pe cineva, eu sunt posesor de CTX1300 si va pot raspunde la intrebari "la persoana I", cum ar veni (adica nu din auzite sau din ghicite).

 

Pentru inceput, cateva lucruri esentiale:

  1. CTX1300 si CTX700 nu au decat numele in comun. Motociclete diferite, motoare radical diferite etc. N-au nici in clin, nici in maneca.
  2. CTX1300 are motorul de pe ST1300: 4 in V la 90 de grade, longitudinal, racire cu apa, transmisie pe cardan etc.
  3. CTX1300 are numai cutie manuala clasica (ambreiaj si schimbat cu piciorul) cu 5 trepte. Nu sunt (cel putin oficial si cel putin momentan) planuri pentru o varianta DCT. Ambreiajul este hidraulic.
  4. CTX1300 are furci inversate pe fata si amortizoare clasice pe spate. Numai preincarcarea este reglabila, in 5 trepte, la amortizoarele de pe spate. Furcile sunt ceva nou pentru ca amandoua au arc si ulei dar una are numai mecanismul de amortizare a cursei directe iar cealalta are numai pe cel de amortizare a reculului.
  5. Nu exista nici un fel de control automat sau electronic al suspensiei la CTX1300
  6. Franele sunt combinate: fata actioneaza 3 pistoane (2 pe dreapta, 1 pe stanga) din 6 pe fata si 1 din 3 pe spate; spatele actioneaza celelalte 2 de pe spate si celelalte 3 de pe fata. Exista un repartitor in circuitul de pe spate astfel incat sa nu te arunce atunci cand calci pedala puternic.
  7. Modelul cu ABS (adica, in Europa, singurul model disponibil) este integral (i.e. ABS-ul controleaza ambele frane).
  8. Modelul european este echivalentul modelului Deluxe american: vine cu ABS, TCS, semnalizatoare automate, manere incalzite si sistem audio. Spre deosebire de Deluxe-le american, modelul european are partile de metal gri metalizat (deci nu negre).
  9. TCS-ul lucreaza ca la BMW: reduce avansul si, daca e necesar, omite comanda injectoarelor pentru a reduce puterea transmisa la roata din spate si a recapata aderenta la sol.
  10. Sistemul audio are intrarea prin Bluetooth (A2DP + AVRCP) sau USB (Mass storage device, MP3/WMA/AAC) si iesirea prin Bluetooth (A2DP) sau difuzoarele din dotare.

 

Alte intrebari? :-)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am trecut de la Virago 535 la Sporster SuperLow 883 si de acolo la Royal Star Venture ... si apoi la CTX1300. Venture-le avea tot ce-mi doream, minus prea multe kilograme (daca te pune cineva sa faci poligonul cu el, e ca si cum te-ai duce la sala) si minus faptul ca era un design vechi de 20 de ani.

 

CTX1300 raspundea tuturor cerintelor mele, am urmarit acest model din Noiembrie anul trecut cand a fost anuntat si, cu oarecare dat din coate si batut cu pumnul in masa, am reusit sa-l achizitionez acum 2 saptamani si sunt foarte multumit. Este cu 60Kg mai usor ca Venture, pe cantar, si cu mult mai mult la mana/manevrat. Poti face poligonul cu CTX1300-le folosind doar doua degete de la o singura mana :) Designul si tehnologia de pe el sunt contemporane si exact asta am vrut.

 

Pretul a fost de 18000EUR, iar in Irlanda asta include si inmatricularea (pe care aici, conform legii, o face dealer-ul pentru vehicule noi iar numarul sta "lipit" de vehicul pana il casezi).

Editat de csdexter
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este desigur un concept interesant, tourer-bagster-cruiser, si totul se reduce la preferintele fiecaruia. Daca tu esti multumit, restul e can-can.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este desigur un concept interesant, tourer-bagster-cruiser, si totul se reduce la preferintele fiecaruia. Daca tu esti multumit, restul e can-can.

Semanam ca doua picaturi de apa, si eu sunt un concept interesant ;-)

 

Serios vorbind acum, a fost vorba de sentiment. De Virago am auzit in timp ce faceam scoala pentru motor, m-am dus acasa si m-am uitat pe 'net sa vad si eu "ce e aia Virago de 535?" si cand am vazut-o, mi-am dat seama ca aia vreau sa calaresc si asa am si facut.

Cand am intrat in reprezentanta la H-D, m-am uitat prin jur si personajul de acolo incepuse sa vorbeasca cu mine si sa-mi explice ce feluri de motoare face Harley si la un moment dat l-am intrerupt si i-am zis "O vreau pe aia!". M-a luat cu "dar aceea vine in mai multe variante si culori, pot sa va arat ..." asa ca i-am zambit si i-am explicat "nu m-ai inteles, tocmai ai inchis vanzarea asta: o vreau pe aia :D".

La fel cu Venture-le si la fel si cu CTX1300 acum -- si n-am fost dezamagit sau regretat niciodata.

 

dexter pune niste poze cu ctx-ul sa il vedem si noi :)

Pozele sunt aici, n-am avut ocazia pana acum sa fac o sedinta foto cum se cuvine, asa ca sunt facute cu telefonul si nu de cea mai izbutita calitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Super fain 1300-le!

@csdexter: Sa o stapanesti cu placere !

Mersi frumos, sa fie.

 

N-am vazut pana acuma poza de CTX1300 (inclusiv alea oficiale) care sa semene cu realitatea -- fie sunt photoshop-ate, fie sunt facute cu obiective care distorsioneaza (probabil intentionat). Cel mai bine e sa o vezi in persoana sau sa stai pe ea -- se "simte" total diferit decat in poza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Daca as avea bani la dispozitie eu unul nici nu m-as gandi de doua ori inainte de a achizitiona CTX-ul cu cutie automata. Nu cred ca a fi motociclist inseamna neaparat sa tragi de ambreiaj. Cunosc o multime de persoane care merg de placere pe moto si asta nu din cauza ca trebuie sa schimbe vitezele sau sa fie primii la semafor :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuza-ma,vorbesti ca un scuterist.

Pai ce placere ai sa mergi calare pe o mobra,daca nu mesteci in cutia de viteze.

Ia-ti Honda DN 1 sau Aprilia Mana si vei avea cam aceeasi senzatie ca si pe Burgman-ul tau!Doar volumetria va diferi!

PS:M-am dat cu Aprilia Mana,deci vorbesc in cunostiinta de cauza.

 

Cat priveste Honda asta din discutia topicului e oribila ca design!

 

Aaa,am uitat sa specific:ambreiajul nu este pus la mobre ca sa pleci si sa fi primul la semafor...

Editat de CRISTIAN 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca as avea bani la dispozitie eu unul nici nu m-as gandi de doua ori inainte de a achizitiona CTX-ul cu cutie automata. Nu cred ca a fi motociclist inseamna neaparat sa tragi de ambreiaj. Cunosc o multime de persoane care merg de placere pe moto si asta nu din cauza ca trebuie sa schimbe vitezele sau sa fie primii la semafor :D

pai eu nu folosesc ambreiajul cand schimb.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Cristian 1: Nu prea inteleg ce e gresit sa conduci un scuter. Eu am inceput pe unul de 50 cmc si merg si acum cu el. Mi-am luat Burgman tocmai pentru ca e comod si are un spatiu de depozitare enorm. In plus motocicletele cu automata sunt foarte rare si nu am bani de asa ceva. Tinta mea din urmatorii ani e Burgman-ul de 650cmc.

 

Mie unul imi place cum arata aceasta Honda, varianta naked e parca si mai draguta. Dar aici gusturile difera, unii prefera supersportivele, altii mocicletele de touring si altii, ca mine, scuterele.

 

P.S. Am ambele masini, cea personala si cea de servici, cu automata. De aceea probabil sunt pentru automata si la motoreta :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

 

P.S. Am ambele masini, cea personala si cea de servici, cu automata. De aceea probabil sunt pentru automata si la motoreta :D

Atunci e de inteles!

» Post actualizat in 03 Oct 2015 13:33

@Cristian 1: Nu prea inteleg ce e gresit sa conduci un scuter. Eu am inceput pe unul de 50 cmc si merg si acum cu el. Mi-am luat Burgman tocmai pentru ca e comod si are un spatiu de depozitare enorm. In plus motocicletele cu automata sunt foarte rare si nu am bani de asa ceva. Tinta mea din urmatorii ani e Burgman-ul de 650cmc.

 

Mie unul imi place cum arata aceasta Honda, varianta naked e parca si mai draguta. Dar aici gusturile difera, unii prefera supersportivele, altii mocicletele de touring si altii, ca mine, scuterele.

...

Nu e gresit,doar ca e altceva si e mult mai simplu.Faptul ca un scuter are 2 roti ca si o motocicleta,nu inseamna ca e acelasi feeling!

 

Legat de designul acestui brand,Hondele mai vechi au un design mai placut si mai aparte.

Nu degeaba din 5 mobre(cat am in familia mea in acest moment),2 sunt Honda! :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...