Jump to content


Photo

Tico - consum,fiabilitate,etc


  • Please log in to reply
47 replies to this topic

#1 Method

Method

    Senna fan

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,169 posts
  • Gender:Male
  • Location:HD si Dr.Taberei
  • Interests:46 fan
    MVAgusta fan
    BIG Yamaha fan
    F1 fan
  • Moto: '04 R1

Posted 29 November 2013 - 03:14 PM

Salut,

 

Fiindca tot fac aprox. 40-50 km/zi naveta cu masina si trec prin diverse sate/orasele,deci nu pot sa merg frumos,lung,ma tot gandeam sa-mi iau o masina de-asta mica,ascutitoare,de naveta.

Mai am si un Passat din 2002 1.9tdi pd - 130cai,dar mi-e cam mila de el sa-l tot omor cu naveta,mai ales ca suspensia a inceput sa dea semne de oboseala.(kit de suspensie fata 2000ron+arcuri si telescoape 8-900ron = 30 de mil ca popa fara manopera)

In lumina acestor fapte ma tot bate gandul sa-mi iau un Tico.De ce : e o masina f ieftina la achizitie,7-800euro,se misca ok,am mers de multe ori cu asa ceva si mi-a placut senzatia de kart,si am inteles ca sunt foarte ok la consum si foarte fiabile.

Da,arata ca o cutie,da,au un interior de calcat,dar 4 oameni incap ok in el,nu ma intereseaza sa am spatiu,portbagaj,etc,iar ca si confort,avand in vedere ca vom mere 1-2 persoane 40-50 min/zi,nu-mi trebuie fotolii si scaune incalzite,etc.Am Passat-ul pt treburi din astea si drumuri lungi.

 

Asadar,as vrea si eu sa stiu de la cei care detin/au detinut buburuzele astea sau au mers ceva cu ele cam cum se prezinta :

- ce consum real au in oras (acuma nu merg prin orase mari si aglomerate,dar totusi),si la drum lung

- ce probleme de fiabilitate au : am vazut ca mai da rugina in ele,alte treburi,suspensia cam cat tine si cat costa,motor-cutie-ambreiaj,la fel,daca e fiabil,cam cat rezista in km,care sunt primele semne de duca,etc?

- daca are probleme la interior,pe zona de confort ca sa zic asa,cum se prezinta iarna : incalzirea e buna?dezaburirea?

- ce costuri de intretinere are o masinutza din asta,adica : cam cat costa un brat,un capat de bara,un arc,un telescop,o bucsa,etc,o baterie,un bec,niste cauciucuri,un disc de frana,o placutza,din astea

- e greu de lucrat la ea? (spatiu,complexitatea ansamblelor,etc)

- la cumparare dupa ce sa ma uit? - probleme stiute,etc

 

Mi se par masini destul de fiabile si simple,adica daca nu au fost lovite si forjate/taxi,deci daca e ok caroseria si motorul ma gandesc ca in rest nu prea ar avea ce sa fie problema,avand in vedere ca ma gandesc ca nu prea au electronica pe ele.O bucsa,un brat,un disc oi mai schimba si eu,ca deh...

Deci pt toti posesorii sau cunoscatorii de Tico,bagati o parere,un sfat,o vorba,un raspuns la ce am intrebat mai sus,si ce va place-ce nu va place la ele,etc.

Eu tot scrutez piata noastra bashita de sh-uri poate dau de vreuna mai ingrijita.

Thks.


Edited by Method, 29 November 2013 - 03:20 PM.

"Choose life. Choose a job. Choose a career. Choose a family.
Choose a fucking big television.
Choose washing machines, cars, compact disc players and electrical tin openers...
Choose DIY and wondering who the fuck you are on a Sunday morning.
Choose your future. Choose life... But why do I want to do a thing like that?"

 


#2 warlock

warlock

    Zuk

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,657 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Suzuki GSF650/2005
  • Numar: B??ZUK
  • Club: none

Posted 29 November 2013 - 03:26 PM

cam cat costa ,o baterie,un bec,

e o gluma nu?... 

 

revenind la ideea ta:

cu passatu' ala 1.9 o sa scoti consum mai mic decat cu tico plin cu 4 persoane.... pentru o alta masina: mai dai la inmatriculare/ rar~200-300ron , (impozit e mic, 30-40 lei), itp la 2 ani, rca, rovigneta...

de cheltuielile si uzura cu passatul nu cred ca scapi, daca zici ca sunt pe duca, deci tot dai bani. fa-ti un calcul.... o sa ai 2 masini rable, in loc sa ai una buna.

 

Spor la cautari


GSF650 Posted Image || GS500 Posted Image service moto

#3 wtf?

wtf?

    Mic 'al dracu

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:primu` la semafor
  • Club: perversa din curba

Posted 29 November 2013 - 03:29 PM

Dupa ce am condus prima data un Tico si am coborat din el, am avut impresia ca, cobor de pe bordura :crack:

Are un mosulica la mine la bloc unul, de multi ani, cand se strica ceva la el imediat remediaza problema cu o sarma.

Ti-am inteles necesitatile, drumul ala zilnic, dar de ce Tico si nu Matiz?

Sau Opel Astra pe bulgaria care tot la banii aia e ?

Unde mai pui ca daca gasesti modelul in 2 usi e mai ieftin, la asta adaugi AC, Radio CD, antifonaj calumea, calitate nemteasca, consum mic, mai mic decat la Tico.


Edited by wtf?, 29 November 2013 - 03:30 PM.

sig.png

 


#4 EX_:little wayne_*

EX_:little wayne_*
  • Anonimi

Posted 29 November 2013 - 03:30 PM

Problema ticozaurului e caroseria



#5 sprike

sprike

    Bike experience

  • Membru
  • Pip
  • 181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Power of Dreams
  • Moto: in cautare
  • Numar: ras

Posted 29 November 2013 - 03:48 PM

Buna masina la vremea ei;

- prinde 140 km/h si suna tabla ca la balamuc, motorul tine multi km, ( testat un Tico la un mosneag taximetrist; Un motor folosit  de 350 000 km mers fara probleme fara sa fi fost desfacut )

-faci slalom printre masini in oras.  Si la drum lung merge fara probleme -era odata sa ma rastorn de la vant , dar am scapat 

- piesele nu sunt scumpe dar nu mai stiu preturile exact - am avut acum 6 ani un Tico

- consum in oras 5-6 L la 100 km

- un Tico bun care sa nu fie forjat gasesti mai greu 

- compartimentul motor este mic dar este usor de umblat daca te pricepi la mecanica.


Edited by sprike, 29 November 2013 - 03:49 PM.


#6 asdglasfk

asdglasfk

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 167 posts
  • Gender:Male

Posted 29 November 2013 - 03:56 PM

5-6 ? In ce oras ? :)



#7 Alexandru Mos

Alexandru Mos

    One cylinder. Less filling.

  • Super Membru
  • PipPip
  • 832 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Moto: TDM 900
  • Numar: HD-10-RSE

Posted 29 November 2013 - 04:16 PM

La Tico ai sanse foarte mari sa-i platesti taxa de mediu (sau cum naiba ii mai spune acum) si nu iesi bine deloc. In locul tau as cauta o masina de genu' Polo/Corsa/Fiesta/etc. care sa fie inmatriculata in Romania dupa 2007. As alege-o pe aia mai ingrijita si cu cauciucuri de iarna bune, indiferent de motorizare/producator/model/tara de provenienta.


aka x86


#8 Leaveyou

Leaveyou

    TDM-ist

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 1,932 posts
  • Gender:Male
  • Location:B
  • Moto: Yamaha TDM 4TX
  • Numar: B 666 USM

Posted 29 November 2013 - 04:18 PM

Hmmm...O masina de doi bani, dar cu care-ti faci treaba, daca n-ai ghinion.

Am avut asa ceva la putin timp dupa ce aparut la noi (cred ca prin '96 sau '97). Vara, cu AC pornit, nu trecea de 140. Altfel, am mers si 150 cu ea. Nu mai stiu cat era consumul afara, dar era nesemnificativ. In oras nu trecea de 6% consum. (E drept ca tot cam atat (6.3%) imi lua si Rover-ul cand era nou.)

Nasol e daca te lovesti de ceva sau daca da careva peste tine. Tabla e zero. Se face varza imediat. P-al meu l-am avut dauna totala. Eram la o cursa de VTM si, intre manse, s-a dus un amic sa aduca masina de unde o lasasem, undeva mai aproape de unde ne pozitionasem. A reusit performanta sa se rastoarne cu ea pe drum (aproape) drept (era un S dulce), in urcare. N-a iesit de pe sosea dupa rasturnare, dar asigurarile mi-au trecut-o la dauna totala. 

Si a mai avut un amic un Matiz peste care a dat un Fiat Punto si l-a bagat pe amicul asta al meu in spital, iar un prieten care se afla in dreapta a decedat. Ala cu Punto l-a lovit in coltul din stanga spate. Matiz-ul, dupa accident era mai mic ca un Smart. Nu mai avea locuri spate, ci doar o bucatica de...hai sa-i zicem, portbagaj. 

Din punct de vedere al rezistentei tablei si sigurantei in caz de impact, io recomand sa te feresti de masinile sud-coreene.


Omnia mea mecum porto!

TDM Romania


#9 Alexandru Mos

Alexandru Mos

    One cylinder. Less filling.

  • Super Membru
  • PipPip
  • 832 posts
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Moto: TDM 900
  • Numar: HD-10-RSE

Posted 29 November 2013 - 04:23 PM

Din punct de vedere al rezistentei tablei si sigurantei in caz de impact, io recomand sa te feresti de masinile sud-coreene.

 

Confirm. Am un Matiz, care are roata fata-dreapta data ~2 cm mai in spate in urma unui impact foarte mic. Cred ca orice alta masina scapa doar cu spoiler si far spart.


aka x86


#10 binox

binox

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,355 posts
  • Gender:Male
  • Location:Braila/Bucuresti
  • Moto: VFR750F

Posted 29 November 2013 - 04:41 PM

Am mers intr-un tico al unui tip care era agent de distributie pe judet, alerga 2-300km zilnic. Tico l-a avut de aproape nou, iar atunci avea la bord peste 300kkm, motorul inca mergea perfect si mi-a zis ca in afara de consumabilele obisnuite a mai schimbat la el o planetara si bucsaraie din cand in cand, in rest nimic. Mai avea si GPL :))

 

Matiz am avut la munca dar nu prea mi-a placut, consum mare pt dimensiunile lui, puturos, mai ales daca porneam AC-ul , iarna desi e mic se incalzea greu, mai greu ca dacia break...,vizibilitate proasta etc  Singurul lucru care mi-a placut la matiz a fost ca se descurca neasteptat de bine pe zapada, iar daca-l impotmoleam pe undeva nu era greu de impins :)

Am avut si un accident cu el, m-a lovit un M3 din spate destul de tare si totusi n-a iesit dauna totala .


Realizez montaje electronice si automatizari la comanda http://www.youtube.c...h?v=v_cPdP3V4yk


#11 Geo_ZGA

Geo_ZGA

    etern incepator

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,940 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Yamaha Virago xv250 Route 66
  • Numar: da
  • Club: no mc, rc, sometimes kfc

Posted 29 November 2013 - 04:46 PM

Tico e extrem de fiabil si ieftin de intretinut, o masina excelenta... dar pt oras. Cum au spus si colegii, rezistenta la impact e egala cu 0. Cam toate care le-am vazut au avut parte de mici accidente si s-a deplasat tabla peste tot. Pe de alta parte, sansele sunt f mici sa ai un accident major si sa ai probleme din cauza masinii.

Am condus mai multe, am avut amici/prieteni/cunostiinte care au avut sau inca au. Un motor in stare buna, carburator reglat bine, consuma 5-6% in Bucuresti. In afara ia si 3-3,5%, la mers mai lejer. In oras e placut de condus, se conduce usor, te strecori cu el, parchezi aproape oriunde, rezista cu brio drumurilor noastre, e destul de comod la interior...

Intretinerea si piesele sunt f ieftine... ca idee, un pivot ieftin e 35 lei, un amortizor spate 80 lei, unul fata 120 lei... multe piese sunt la fel ca la matiz, deci de gasit se mai gasesc. Plus la dezmembrari, pt chestii mai scumpe gen radiator sau altele.

In mare ar merita sa-ti iei una, preturile sunt mult mai jos de 800 euro, stiu tico in stare bunicica (tabla cam praf, dar mecanica buna) vandut cu 1200 lei. Chiar am vazut un anunt cu tico in stare buna (asa zice el) la 1300 lei, deci pe aici se invart preturile. taxa de mediu e mica, la fel si rca-ul si impozitul.


"Stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj" (Ion Creanga)

Yamaha-Logo-200x115.jpg
 


#12 mistery

mistery

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,478 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:I like motosicli...
  • Moto: Vanduta

Posted 29 November 2013 - 05:06 PM

Mai bine investesti banii aia in passat si ai o masina de calitate care baga caldurasau frig cand trebuie nu rugineste cand te uiti la ea dar ofera confort si siguranta de care coreeni nu au auzit la vremea respectiva.

Diferenta de consum nu merita investitia in masina noua, posibil plata de taxa, plata rovignetam, asigurare, ITP etc etc.  Uzura... asta e, daca o intretii bine, te tine mult si bine. Suspensia odata schimbata tine mult de ce piese ai bagat si cata grija ai pe drumuri proaste.

Noi nu suntem in Germania sa ai 3 masini. Recomand una dar buna, ori a ta nu e de aruncat si merita intretinuta.


... just move the camera around a lot, and make loads of quick edits and CGI blood splashes, it's the modern day equivalent of a shiny object for rednecks.

#13 Danut Ionda

Danut Ionda

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 215 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: XF 650
  • Numar: GCA
  • Club: Club Piranha

Posted 29 November 2013 - 05:16 PM

de ce vorbiti insistent de SIGURANTA=0 ? cand toti avem motociclete....e mult mai sigur un Tico in vre-un incident decat o motocicleta,dar mai bine nu iti lua! ai mai multe dezavantaje decat avantaje la el.  vibratii multe de la asfalt,zgomote din exterior de zici ca fumezi pe balcon locuind pe bulevard...consumul de 6-7 e destul de mare in oras...cum au zis si colegii,investeste jumatate din pretul de achizitie al lui nea Tico in WW si tot iesi in avantaj...salutari! :)



#14 Geo_ZGA

Geo_ZGA

    etern incepator

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,940 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Yamaha Virago xv250 Route 66
  • Numar: da
  • Club: no mc, rc, sometimes kfc

Posted 29 November 2013 - 05:38 PM

Pai investitia in Passat e mai costisitoare decat pare... pe langa suma initiala de 3000 lei (fara manopera), distruge iar suspensia pe aceleasi drumuri de cacao si o ia de la capat cu cheltuiala. Iti poti permite sa mai ai o a 2a masina, daca e fff ieftina de cumparat si intretinut. Si Tico este... si baga si caldura :)) Sau frig, daca are AC.

Si hai sa fim seriosi cu "vibratii multe" si "zgomote din exterior" ca nu vorbim de o cutie de pantofi... e ea mica, dar e o masina bunicica. La ~1500 lei pt o masina de facut naveta, mai mult de atat nu poti sa ceri. consum mic (nu-mi dati exemple de masini de 2-3000 euro minim, DiD sau mai stiu eu ce motorizari), intretinere usoara si ieftina, fiabile... raportul pret/calitate e f bun. Merge din punctul A in punctul B cu putina benzina, costurile generale sunt mici, baga caldura (nu are probleme la capitolul asta decat daca are ceva defect), trage binisor pt motorasul ala, e destul de confortabila... da, nu are piele, scaune electrice si incalzite... da, e o masina invechita tehnic si moral... dar nici nu costa o roaba de bani. Si invechirea asta prezinta si un avantaj: simplitate la constructie, automat piese simple, mai ieftine si mai usor de schimbat.

Per total, eu recomand Tico, cu conditia sa gasesti unul in stare buna.


"Stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj" (Ion Creanga)

Yamaha-Logo-200x115.jpg
 


#15 SO_TOXIC

SO_TOXIC

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 67 posts
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti--militari
  • Moto: cbr 600f4
  • Numar: fara numar

Posted 29 November 2013 - 06:43 PM

eu detin asa ceva si sant foarte multumit de el.....  :10: ......chiar recomand

 aha.... vecin de cartier....te invit la un test ,


Edited by SO_TOXIC, 29 November 2013 - 06:49 PM.


#16 sprike

sprike

    Bike experience

  • Membru
  • Pip
  • 181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Power of Dreams
  • Moto: in cautare
  • Numar: ras

Posted 29 November 2013 - 06:46 PM

http://www.youtube.c...h?v=Ih8juK6b4eg - spot comercial poate te convinge  :)



#17 adiandrei

adiandrei

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 269 posts
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Moto: suzuki sv 650
  • Numar: BV 10 PCG
  • Club: solo

Posted 29 November 2013 - 06:55 PM

aaaaa, am ras cu muci

acum serios ma gandesc sa-mi iau unul

la 1500 lei, naveta de 5 km dus si intors, super 



#18 ------

------

    Gorilla Garage

  • Membru
  • Pip
  • 213 posts
  • Gender:Male
  • Numar: pe tabla
  • Club: de dementi

Posted 29 November 2013 - 07:27 PM

nu il dau pe Trictozaur nici sa ma tai cu lama si sa pui sare...

 

il am de 4 ani si il tin pina o sa cada tabla de pe el si-o sa merg  ca la Fred&Barney...


Whatever the mind can conceive, it can achieve-

 

Gorilla Garage


#19 l.u.v

l.u.v

    Vanturator de tarana

  • Admin
  • PipPipPipPip
  • 6,362 posts
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Moto: Doispesute elte
  • Club: 0722 625 710

Posted 29 November 2013 - 07:32 PM

Tico dom'le, il mai poti folosi si la fel de fel de activitati gospodaresti, cum ar fi torsul lanii, ca joagar sau la macinat grau, cum vezi aici


Vand xenon si alarme moto, atv, scutere
Vand cizme dama/barbatesti TCX(Italia - Gore Tex)
 
 

Diagnoze/Citire/Stergere Erori BMW
Vand Pinlock Schuberth S2/C3, pentru casti de la XL in sus..
 


637x296.jpg
 
 
 


#20 marcone

marcone

    I N C O N S I S T E N T

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,338 posts
  • Gender:Male
  • Location:Prazilia
  • Moto: V-Strom
  • Numar: de Olt
  • Club: Praz County Stromers

Posted 29 November 2013 - 08:01 PM

De ce nu o Dacie? Solenza, Logan. Banuiesc ca cele din 2004 sau mai vechi (Solenza) sunt destul de ieftine,


Culmea fiabilitatii: sa consume motorul ulei pana pica cardanul.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users