Jump to content


Alatura-te grupului nostru pe FaceBook! Like & share! Like & share! Alatura-te grupului nostru pe FaceBook!
Photo

Cum se face corect schimbul de ulei la motociclete (wet sump)

Balamuc Grant Racing Garage Cesar Cristina Udrescu Bel Ray

  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1 Cesar

Cesar

    Throttle by Life

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 6,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: NU MAI AM

Posted 15 November 2013 - 11:05 AM



#2 EX_:Adrian_*

EX_:Adrian_*
  • Anonimi

Posted 15 November 2013 - 11:25 AM

Baga unul si pt dry sump, pt astia cu Aprilia :)))



#3 Cesar

Cesar

    Throttle by Life

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 6,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: NU MAI AM

Posted 15 November 2013 - 11:33 AM

Vom face daca vom avea disponibil un actor cel putin la fel de carismatic precum Balamuc :D Dumnealui este momentan plecat in Spania pentru antrenamente.



Wet sump inseamna ca motorul are baie de ulei. Spre deosebire de acest tip de constructie, la motoarele cu rezervor de ulei (dry sump) procedura la schimbul de ulei este putin diferita.


Edited by Cesar, 15 November 2013 - 11:33 AM.


#4 Rabanu Jr.

Rabanu Jr.

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 146 posts
  • Gender:Male
  • Location:Tara Maramuresului
  • Interests:Practic persoana din imagine nu sunt eu,ci o fata :)
  • Moto: Husqvarna smr 450-Honda cbr600rr
  • Numar: MM 89 ASR
  • Club: In cautare

Posted 15 November 2013 - 12:02 PM

La fix.Merci de video :D ce nororc pe mine,chiar 600 rr


Eu nu sunt rasist in sensul de ura fata de celalalte rase,dar sunt pentru distinctia atenta si respectarea de rase,traditi,obiceiuri,costume, e.t.c.....daca este posibil acasa la ei.Confuzia a creat mereu chaos!!!


#5 Method

Method

    Golan

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 3,736 posts
  • Gender:Male
  • Location:HD
  • Interests:motogp fan
    F1 fan
  • Moto: '04 R1
  • Club: motociclistii de weekend

Posted 15 November 2013 - 12:04 PM

Baga unul si pt dry sump, pt astia cu Aprilia :)))

Si cu BMW :P


"Choose life. Choose a job. Choose a career. Choose a family.
Choose a fucking big television.
Choose washing machines, cars, compact disc players and electrical tin openers...
Choose DIY and wondering who the fuck you are on a Sunday morning.
Choose your future. Choose life... But why do I want to do a thing like that?"

 


#6 Rabanu Jr.

Rabanu Jr.

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 146 posts
  • Gender:Male
  • Location:Tara Maramuresului
  • Interests:Practic persoana din imagine nu sunt eu,ci o fata :)
  • Moto: Husqvarna smr 450-Honda cbr600rr
  • Numar: MM 89 ASR
  • Club: In cautare

Posted 15 November 2013 - 12:12 PM

Revin,nu se poate un video optional si pentru filtru de aer?


Eu nu sunt rasist in sensul de ura fata de celalalte rase,dar sunt pentru distinctia atenta si respectarea de rase,traditi,obiceiuri,costume, e.t.c.....daca este posibil acasa la ei.Confuzia a creat mereu chaos!!!


#7 EX_:ala cu F-ul_*

EX_:ala cu F-ul_*
  • Anonimi

Posted 15 November 2013 - 12:39 PM

Foarte bun tutorialul! Cel mai mult mi-a placut explicatia cum se strange filtrul si surubul de la ulei. ''Sa ai noroc''!



#8 George M.

George M.

    Membru stâng

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,385 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Moto: Yamaha FJR1300A
  • Numar: GMX

Posted 15 November 2013 - 12:57 PM

Multumim pentru video, foarte bine explicat!

Se poate unul si cu schimbul de antigel?

 

:10:

 

PS: Chiar acum ma duc sa string joja cu patentul, pana acum am lasat-o stransa "la mana", foarte buna remarca! respect.gif


Edited by George M., 15 November 2013 - 01:00 PM.


#9 g31987

g31987

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 67 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: CBR 600F

Posted 15 November 2013 - 01:42 PM

Foarte tare. felicitari si la cat mai multe tutoriale :D



#10 adrianm

adrianm

    Avansat

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,438 posts
  • Gender:Male
  • Location:Lyon, France
  • Interests:Brooke Baldwin, Nadia Ciurlin, Alina Badic
  • Moto: Honda Hornet F-A7

Posted 15 November 2013 - 02:24 PM

Mulțumim Cesar !



#11 Cesar

Cesar

    Throttle by Life

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 6,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: NU MAI AM

Posted 15 November 2013 - 02:33 PM

Revin,nu se poate un video optional si pentru filtru de aer?

 

In general, schimbul filtrului de aer nu comporta foarte multe fineturi (comparand cu ale operatiuni de mentenanta). Cel mai folositor este manualul de service. pt cele mai multe motociclete este nevoie sa dai jos un capac, sau rezervorul si o carena sau doua.

Cel mai complicat a fost la un Suzuki VS 700, care are doua filtre de aer, greu accesibile si e mult de munca la schimb.



La fix.Merci de video :D ce nororc pe mine,chiar 600 rr

 

 

Foarte bun tutorialul! Cel mai mult mi-a placut explicatia cum se strange filtrul si surubul de la ulei. ''Sa ai noroc''!

 

 

Multumim pentru video, foarte bine explicat!

Se poate unul si cu schimbul de antigel?

 

:10:

 

PS: Chiar acum ma duc sa string joja cu patentul, pana acum am lasat-o stransa "la mana", foarte buna remarca! respect.gif

 

 

Foarte tare. felicitari si la cat mai multe tutoriale :D

 

 

Mulțumim Cesar !

 

Multumim!

 

Vom incerca sa facem si alte materiale filmate, cu cat mai multe explicatii in masura in care vom avea timp.

Daca aveti sugestii si idei, va rog sa imi spuneti



#12 jerry_mcrie

jerry_mcrie

    supraviețuitor în RO... jale...

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 4,888 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Interests:moto vechi, downhill mtb, sci fi sub toate formele lui..., foto, video, muzică mai veche și mai nouă, mașini tot mai vechi...
  • Moto: Yamaha TDM 850 1994

Posted 15 November 2013 - 02:33 PM

Cel mai complicat a fost la un Suzuki VS 700, care are doua filtre de aer, greu accesibile si e mult de munca la schimb.

yep... o placere anuala la mine...


"God is an ever-receding pocket of scientific ignorance that's getting smaller and smaller and smaller as time goes on."

  Neil DeGrasse Tyson


#13 BQGDDAN

BQGDDAN

    Expert

  • Super Membru
  • PipPipPip
  • 2,610 posts
  • Gender:Male
  • Location:Tecuci
  • Moto: Yamaha R6, Yamaha YZR M6
  • Numar: GL xx #%@
  • Club: Caut

Posted 15 November 2013 - 03:35 PM

Foarte frumos explicat ... pas cu pas ... montajul video .. animatiile .. melodia de fundal.

 

Like.

 

Asteptam si alte clipuri ... 

 

Operatii de mentenanta mai complicate ... 


Piese dezmembrare YAMAHA R6 din 99-02.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Genunchiere Dainese Knee Vthumbnail_knee%20v.png


#14 liviu_m2002

liviu_m2002

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 275 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Moto: Honda Transalp 700

Posted 15 November 2013 - 05:09 PM

Sper sa nu fi omis eu, dar cand se lasa uleiul sa curga afara, este indicat sa desfaci si busonul de verificare a uleiului ( joja ). O cheie dinamometrica nu este o investitie prea mare pt un service, asta cu stansul cu mana formata am patit-o si eu. Avea individul mana formata de mi-a fisurat surubul de pe baia de ulei. 

Deci daca mergeti la un service si auziti de "mana formata", mai bine mergeti in alt loc.



#15 XorX

XorX

    xorx

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,412 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: Shadow Spirit; DR 350; DR 125
  • Numar: -
  • Club: -

Posted 15 November 2013 - 05:56 PM

cheia pe filtru se pune in zona cu fatete ambutisate, acolo datorita muchiilor carcasa filtrului are rezistenta mai mare, cheia se potriveste mai bine si filtrul se desace mai usor ;)



#16 last

last

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 339 posts
  • Gender:Male
  • Moto: suzuki bandit

Posted 15 November 2013 - 08:35 PM

Sper sa nu fi omis eu, dar cand se lasa uleiul sa curga afara, este indicat sa desfaci si busonul de verificare a uleiului ( joja ). O cheie dinamometrica nu este o investitie prea mare pt un service, asta cu stansul cu mana formata am patit-o si eu. Avea individul mana formata de mi-a fisurat surubul de pe baia de ulei. 

Deci daca mergeti la un service si auziti de "mana formata", mai bine mergeti in alt loc.

 

La treaba cu busonul de umplere ai dreptate ca ar trebui desfacut cand se scurge uleiul. Daca e desfacut se scurge mai repede si se spune ca antreneaza si mizeria din motor.

 Dar e posibil sa fie doar un mit. De exemplu la instalatiile sanitare scurgerea nu are o panta foarte mare pentru ca apa sa nu se scurga prea repede si sa lase in urma mizeria.

 La ultima parte te contrazic. Eu mai degraba mi-as duce motorul la un mecanic cu mana formata decat la un atelier unde daca ii prind cu cheia pe filtul meu de ulei le dau cu ceva in cap. Nu conteaza ca e dinamometrica sau alta cheie minune.  Filtrul de ulei se strange cu mana. Punct.

 Si la suruburi sa stii ca e cu cantec folosirea cheilor dinamometrice. Fortele pentru suruburi se dau pentru cand suruburile sunt noi. Daca suruburile au fost desfacute de mai multe ori fortele alea nu se mai aplica. Stiu ca in manual de service se dau forte si pentru suruburi refolosite dar eu nu m-as baza pe ele.

 Probabil acele forte sunt pentru susruburi desfacute o singura data. Dar daca suruburile respective au mai fost desfacute de 3-4 ori inainte? Ca nu toti avem motociclete noi.

 La fiecare desfacere si strangere surubul se torsioneaza cand intr-o directie cand in alta. Cu timpul devine din ce in ce mai moale si in cele din urma acesta cedeaza si se rupe. Asa ca nu poti decat sa ghicesti forta la care sa setezi dinamometrica. Deci ori ca il strangi la mana ori ca il strangi la ghici cu dinamometrica e tot un drac.

 

 In filmulet sunt mai multe balbe. De exemplu dupa ce monteaza filtrul il verifica daca curge desi nu avea ulei in motor. :D

 Dar e normal cand omul nu e actor. Nu poti sa nu ai emotii in fata camerelor.

 Dar pe ansamblu filmul este foarte bun. In fond a fost facut sa invatam ceva din el nu sa vedem cat de bun actor e Balamuc desi tipul in viata reala e mult mai amuzant decat in film. :D

 

 Felicitari pentru munca depusa sa faceti asa ceva. 


Edited by last, 15 November 2013 - 08:39 PM.


#17 Cesar

Cesar

    Throttle by Life

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 6,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: NU MAI AM

Posted 15 November 2013 - 09:05 PM

La treaba cu busonul de umplere ai dreptate ca ar trebui desfacut cand se scurge uleiul. Daca e desfacut se scurge mai repede si se spune ca antreneaza si mizeria din motor.

 

Sper sa nu fi omis eu, dar cand se lasa uleiul sa curga afara, este indicat sa desfaci si busonul de verificare a uleiului ( joja ).

 

Permiteti-mi sa va contrazic.

Motorul in cauza are "carter breather". Asta inseamna ca, tot timpul carterul comunica cu aerul atmosferic prin airbox. Chiar daca scoti busonul de umplere sau chiar daca il lasi la locul lui, uleiul se va drena la fel.

Situatia despre care vorbiti e reala in cazul sistemului de racire.


Edited by Cesar, 15 November 2013 - 09:06 PM.


#18 George M.

George M.

    Membru stâng

  • Super Membru
  • PipPip
  • 1,385 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Moto: Yamaha FJR1300A
  • Numar: GMX

Posted 21 November 2013 - 10:12 PM

Intrebare:

La primavara, odata cu shimbul de ulei, vreau sa schimb si vascozitatea uleiului. Acum are Motul 7100 10W40, dar vreau sa trec la 10W30, conform manualului de utlizare, pastrand marca de ulei. Totusi, dupa ce scurg uleiul si scot filtrul mai raman in baie inca 400 ml din uleiul vechi. Uzual, uleiul uzat poate contamina uleiul nou, insa, este cazul sa facem o tragedie din asta? Exista vreo metoda sa golesc baia de ulei fara a o demonta (inclin motocicleta, trag cu seringa, ceva)?



#19 Cesar

Cesar

    Throttle by Life

  • Super Membru
  • PipPipPipPip
  • 6,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Moto: NU MAI AM

Posted 21 November 2013 - 10:32 PM

Uleiul nu ramane in baia de ulei ci in capacele de alternator, ambreiaj, in cutia de viteze si in toate cotloanele de unde nu se poate scurge direct si usor in baia de ulei.

Din experienta iti zic ca, daca inclini motocicleta mult atat pe stanga cat si pe dreapta, o parte din uleiul ala care nu curge cand motocicleta e la verticala va ajunge in baia de ulei si de acolo va curge afara.



vreau sa trec la 10W30

 

Tot din experienta iti zic: nu face greseala sa pui ulei atat de subtire vara (uita de recomandarea aia din manual, e total improprie).

O sa inceapa sa tzacane motorul, nu va mai schimba bine viteze si ... esti pe pe drumul sigur de a-i accelera considerabil uzura.

Poti sa ma crezi sau sa te convingi singur.

 

Pune 10W40 sau mai vascos.



#20 liviu_m2002

liviu_m2002

    Incepator

  • Membru
  • Pip
  • 275 posts
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Moto: Honda Transalp 700

Posted 21 November 2013 - 10:45 PM

Permiteti-mi sa va contrazic.

Motorul in cauza are "carter breather". Asta inseamna ca, tot timpul carterul comunica cu aerul atmosferic prin airbox. Chiar daca scoti busonul de umplere sau chiar daca il lasi la locul lui, uleiul se va drena la fel.

Situatia despre care vorbiti e reala in cazul sistemului de racire.

 

Chiar m-am uitat in manual si spune se se faca schimbul cu joja scoasa. Stiu despre carter breather, si a mea are asa ceva, acum mai toate au. Ajuta si la poluare si la performanta recircularea gazelor din carter.

Indiferent de modul in care se face schimbul, cu sau fara joja, e de apreciat video-ul

 

 Si la suruburi sa stii ca e cu cantec folosirea cheilor dinamometrice. Fortele pentru suruburi se dau pentru cand suruburile sunt noi. Daca suruburile au fost desfacute de mai multe ori fortele alea nu se mai aplica. Stiu ca in manual de service se dau forte si pentru suruburi refolosite dar eu nu m-as baza pe ele.

 Probabil acele forte sunt pentru susruburi desfacute o singura data. Dar daca suruburile respective au mai fost desfacute de 3-4 ori inainte? Ca nu toti avem motociclete noi.

 La fiecare desfacere si strangere surubul se torsioneaza cand intr-o directie cand in alta. Cu timpul devine din ce in ce mai moale si in cele din urma acesta cedeaza si se rupe. Asa ca nu poti decat sa ghicesti forta la care sa setezi dinamometrica. Deci ori ca il strangi la mana ori ca il strangi la ghici cu dinamometrica e tot un drac.

 

Nu sunt de acord, forta de strangere este calculata pentru "X" desfaceri si de fiecare data acelasi cuplu. In manual nu vad sa scrie nimic de mai multe desfaceri. Sunt de acord ca la strangerea suruburilor acestea se torsioneaza, dar pentru calcularea cuplului de strangere se folosesc coeficienti de siguranta sau suruburi supradimensionate.







Also tagged with one or more of these keywords: Balamuc, Grant Racing Garage, Cesar, Cristina Udrescu, Bel Ray

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

DMCA.com Protection Status